Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sneeuwmaan schreef:Wat een gave foto’s allemaal!! Hebben jullie een leuke tutorial over het bewerken van de blackfoto’s? Ik krijg het maar niet zoals ik wil.
@Giganti: wat een tof model en de bewerking is super. Doe je dit thuis of heb je een studio?
@ Maureen95 De laatste vind ik er echt uitspringen. Heel mooi.
@myponyhowrd Ze zijn een beetje donker, maar leuke foto’s.
@paljaslaura heel gaaf!
@Tenno7 Hier houd ik enorm van! Mooi!
@Ketly Ook heel erg gaaf!
paljaslaura schreef:Dit is een lightroom tutorial:
https://youtu.be/7wcTRmjhcZM
En (zeker in het Engels) zijn er echt heel veel. Even zoeken op Youtube raad ik aan haha
Sneeuwmaan schreef:Wat een gave foto’s allemaal!! Hebben jullie een leuke tutorial over het bewerken van de blackfoto’s? Ik krijg het maar niet zoals ik wil.
@Giganti: wat een tof model en de bewerking is super. Doe je dit thuis of heb je een studio?
@ Maureen95 De laatste vind ik er echt uitspringen. Heel mooi.
@myponyhowrd Ze zijn een beetje donker, maar leuke foto’s.
@paljaslaura heel gaaf!
@Tenno7 Hier houd ik enorm van! Mooi!
@Ketly Ook heel erg gaaf!
Gianti schreef:Sneeuwmaan schreef:
Thanks!!
Sinds deze maand heb ik een 'echte' studio(niet giga groot, maar groot genoeg) Daarvoor deed ik alles vanuit huis.. beetje jammer van een lockdown dus weer
Het is nog niet helemaal af, maar begint langzaam wat te worden
[ [url=m/LyEK8b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Granoek schreef:Matheno ik snap niet hoe je het doet. Hier is de lucht gewoon zwart![]()
Zit je vandaag ook buiten met dat Jupiter/saturnus gebeuren?
xLoki schreef:Hoi, ik heb me hier nog nooit gemeld maar ik heb een prangende vraag en hoop dat een van jullie een antwoord heeft...
Het gaat over Photoshop!
Normaal werkte ik altijd in Lightroom en deed ik daarna touwtjes wegwerken & verkleinen naar webformaat in Photofiltre. Nu heb ik een nieuwe laptop aangeschaft (MacBook Pro) en kan ik photofiltre niet meer gebruiken, dus heb ik Photoshop aangeschaft. Alles gaat tot nu toe aardig in Photoshop, alleen met verkleinen naar webformaat loop ik tegen een flink probleem. Als ik mijn bewerkte foto (die al van RAW naar JPEG is omgezet) wil verkleinen naar 800 x 536 px via Afbeelding > Afbeeldingsgrootte, verkleint hij mijn foto zo onwijs klein! Echt naar de helft van 800 x 536 of zelfs minder. Als ik de foto dan opsla op mijn laptop of de cloud, zegt hij dat de afmeting wel 800 x 536 px is, maar heeft ie de foto opgerekt, de foto is dan helemaal korrelig!
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik ben echt de wanhoop nabij, probeer al 2 dagen een oplossing te vinden en het lukt gewoon niet!
Dit is wat ik bedoel met korrelig, de foto is op groot formaat retescherp:
[ [url=m/pI8zHf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lau schreef:xLoki schreef:Hoi, ik heb me hier nog nooit gemeld maar ik heb een prangende vraag en hoop dat een van jullie een antwoord heeft...
Het gaat over Photoshop!
Normaal werkte ik altijd in Lightroom en deed ik daarna touwtjes wegwerken & verkleinen naar webformaat in Photofiltre. Nu heb ik een nieuwe laptop aangeschaft (MacBook Pro) en kan ik photofiltre niet meer gebruiken, dus heb ik Photoshop aangeschaft. Alles gaat tot nu toe aardig in Photoshop, alleen met verkleinen naar webformaat loop ik tegen een flink probleem. Als ik mijn bewerkte foto (die al van RAW naar JPEG is omgezet) wil verkleinen naar 800 x 536 px via Afbeelding > Afbeeldingsgrootte, verkleint hij mijn foto zo onwijs klein! Echt naar de helft van 800 x 536 of zelfs minder. Als ik de foto dan opsla op mijn laptop of de cloud, zegt hij dat de afmeting wel 800 x 536 px is, maar heeft ie de foto opgerekt, de foto is dan helemaal korrelig!
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik ben echt de wanhoop nabij, probeer al 2 dagen een oplossing te vinden en het lukt gewoon niet!
Dit is wat ik bedoel met korrelig, de foto is op groot formaat retescherp:
[ [url=m/pI8zHf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Probeer het eens via afbeelding exporteren. Daar kan je ook de grootte aanpassen. Maar dit kan ook in Lightroom via exporteren, altijd 300 pixels aangeven weet even zo niet bij welk kopje maar daar staat standaard 50 of 100. Dit gaat over het aantal pixels op een oppervlakte.
Gianti schreef:Lee’s dit even door en vooral kopje informatie monitor resolutie https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/us ... ution.html