[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:20

Ook weer zo'n prachtig portret! Al stoor ik mij iets aan de onderkant van de schouder, je had je jurkje bijvoorbeeld even kunnen optrekken. Is dat een tatoeage?
Maar verder vind ik hem erg prachtig en veelzeggend. :j

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:35

Ja ze heeft meerdere tattoos, je ziet nog net een stukje lelie van op haar rug.
Het jurkje hadden we al eens hoger getrokken, maar dan ontstond er een vreemdere bult, dus hebben we het zo gelaten. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:36

Een lelie, dat verklaard het. :) Die op haar been is mooi!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:37

Mooi Mb foto! Ik had hem wel iets lichter gemaakt in je bewerking, ik zie in je zwart wit nogal veel zwart en weinig wit, het witte gordijn (?) is eerder grijs geworden!

edit: even beter gekeken en het is een grijze(?) achtegrondrol? ik zou hem sowieso iets lichter zetten, beetje meer contrast er in, niet heel hard gewoon beetje subtiel! :)
Laatst bijgewerkt door k_m op 28-01-15 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:37

Dank je wel. Klopt volgende keer diafragma omlaag

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:41

Mijn POTW 5:
Afbeelding
Het had eindelijk gesneeuwd en toen ik het doorkreeg van iemand door sms, schoot ik mijn (roze) ochtendjas, pakte mijn camera en ging ermee aan de wandel. Tijd voor schoenen aan doen had ik alleen niet in mijn enthousiasme, dus daar kwam deze foto uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:41

Bedankt voor alle feedback!

Hier mijn week 5, wederom een zelfportretje. Verdere serie staat op m'n Facebookpagina en zal ik morgen ook een bokttopic voor openen, voor de geïnteresseerden!

Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:44

Jespri schreef:
Lipydo Prachtige foto, vooral met het licht van achteren! Haar hand ziet er wel een beetje raar uit in deze houding.

Heb ook nog een versie waarbij de hand onder de cape zit, maar vond deze 'awkwardness' eigenlijk stiekem wel de foto maken :P Thanks!

Magda: Vind het wel verrassend om te horen dat je dit niet echt een onderwerp voor mij vindt. Bedoel je daarmee het mystieke of iets anders?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:44

Mariett schreef:
Mijn POTW 5:
[ Afbeelding ]
Het had eindelijk gesneeuwd en toen ik het doorkreeg van iemand door sms, schoot ik mijn (roze) ochtendjas, pakte mijn camera en ging ermee aan de wandel. Tijd voor schoenen aan doen had ik alleen niet in mijn enthousiasme, dus daar kwam deze foto uit!

Brrr :brr:
Erg leuk gedaan zo ook met het verhaal erbij :j . Wellicht nog even je foto wat aanpassen qua witbalans? Hij lijkt hier nu grijs, tenzij dat de bedoeling was. :o

Irene96 schreef:
Bedankt voor alle feedback!

Hier mijn week 5, wederom een zelfportretje. Verdere serie staat op m'n Facebookpagina en zal ik morgen ook een bokttopic voor openen, voor de geïnteresseerden!

[ Afbeelding ]

Heel bijzonder deze foto. In eerste opslag vond ik hem wat "vies" het lijken net schilfers namelijk, niet zo smakelijk. Maar nu ik een tijdje heb gekeken, zie ik de charme ervan in. :j
Ik ben benieuwd naar de serie. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:46

Lipydo schreef:
Jespri schreef:
Lipydo Prachtige foto, vooral met het licht van achteren! Haar hand ziet er wel een beetje raar uit in deze houding.

Heb ook nog een versie waarbij de hand onder de cape zit, maar vond deze 'awkwardness' eigenlijk stiekem wel de foto maken :P Thanks!

Magda: Vind het wel verrassend om te horen dat je dit niet echt een onderwerp voor mij vindt. Bedoel je daarmee het mystieke of iets anders?

Ik denk dat je mijn feedback nog een keertje moet lezen, het is zeker "jouw" onderwerp, maar niet mijn smaak deze keer. :)

showteam

Jespri schreef:
Showteam Mooie foto, niets op aan te merken. Met welke lens heb je deze geschoten en wat waren je instellingen?

Thanks! Het is een hele oude foto (2007) die ik laatst heb herontdekt en nabewerkt :D dus deze foto is nog gemaakt met m'n Canon 350d en de 18-55mm kitlens :7
De instelingen waren: iso 400, 1/160 sec, f/7.1

Mariett
Blogger

Gaaf Irene! Wel vind ik het jammer dat de copyright net door je lippen heen gaat. Ik vind het een hele bijzondere foto, doet me denken aan een soort mos korstmos ofzo, haha. Wat heb je ervoor gebruikt?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:48

Irene 96, man wat maak jij toch gave zelfportretten. Echt heel cool uitgewerkt. ik vind die ruwe gezichtsuitdrukking (als ik het zo kan noemen) ook goed bij de structuur van de verf(?) passen. Echt gaaf gedaan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:49

Mariett schreef:
Gaaf Irene! Wel vind ik het jammer dat de copyright net door je lippen heen gaat. Ik vind het een hele bijzondere foto, doet me denken aan een soort mos korstmos ofzo, haha. Wat heb je ervoor gebruikt?

Eens! Toch durf ik m'n foto's niet zonder online te zetten en bovenin/rechts vond ik ook niet mooi staan. Toch maar hiervoor gekozen.

En ik heb acrylverf op mijn gezicht en haar gesmeerd. Geen aanrader! Ik heb het vaker gedaan en weet dat mijn huid er goed tegen kan, maar het is absoluut niet goed voor je. Het droogt als een soort plastic op, wat ervoor zorgt dat je alle details in je huid gaat zien. Vooral niet zomaar zelf gaan proberen als je er niet zeker van bent ;)

Thanks voor jullie complimenten! *\o/*

Edit: Super mooi compliment Kim, dankjewel! <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-15 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:50

magda_90 schreef:
Ik denk dat je mijn feedback nog een keertje moet lezen, het is zeker "jouw" onderwerp, maar niet mijn smaak deze keer. :)

Ohja, iets te haastig gelezen :Y)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:51

Kan gebeuren. :j

Irene, leuk om te lezen wat je gebruikt hebt.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:53

Irene96 schreef:

Mooie kleuren, gaaf portrait zo! Echter lijkt het alsof je hoofd wat kantelt naar rechts, waardoor je ogen wel symmetrisch in het beeld liggen, maar je neus en mond wat afwijken naar links.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:54

Nu je het zegt..! Was me zelf nog niet opgevallen. Ik vind het gelukkig niet enorm storend, maar zie zeker wat je bedoelt. Thanks! :D

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:57

k_m schreef:
Mooi Mb foto! Ik had hem wel iets lichter gemaakt in je bewerking, ik zie in je zwart wit nogal veel zwart en weinig wit, het witte gordijn (?) is eerder grijs geworden!

edit: even beter gekeken en het is een grijze(?) achtegrondrol? ik zou hem sowieso iets lichter zetten, beetje meer contrast er in, niet heel hard gewoon beetje subtiel! :)

Het is een kunststof achtergrondrol. Een witte.
Ik heb expres de bewerking zwart-grijs gemaakt, zo zat het ook in mn hoofd en wordt het geheel wat 'ruwer' wat ik persoonlijk beter vind uitkomen :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:36

Oké! Ja als je iets in je hoofd hebt en je hebt dan uiteindelijk dat beeld is dan ook weer wel een fijn gevoel natuurlijk :D

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:38

Ja idd :D de hele serie is vrij goed uitgevallen, en ben niet snel tevreden. Maar dit kwam er allemaal uit zoals het in mijn hoofd zat. Da's echt een fijn gevoel dan :D

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:48

iedereen weer bedankt voor de feedback. magda_90 bedoel je rechtsboven of onder van de foto

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:50

oei ik zie het al. Ik heb volgens mij iets heel raars gedaan met bewerken.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:15

@Magda_90, haha dankje! Ik had vrij weinig keus qua achtergrond. Een puppy luisterd vrijwel niet en staat ook niet echt stil stil. Dus ik moet het ermee doen haha.

Bedankt voor de feedback iedereen!
Leuk om te zien hoe andere naar je foto kijken :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:16

Oefening baart kunst. :P
Graag gedaan. :)