[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:17

Nee ik heb het puur over de foto, niet de locatie.
ik meen vorig jaar eenzelfde foto te hebben gezien,
hetzelfde stroompje water van een stel bergen af enzo :=

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:23

Haha oké :)

Mijn week 6, alles behalve tevreden over de kleuren en de compositie, echter kom ik deze week niet meer aan foto's maken toe helaas.
Afbeelding

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:39

Mijn week 6

Afbeelding

Edit:
foto lijkt onscherp, komt denk ik door het uploaden want normaal is hij super scherp :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:47

Mijn week 6 is gemaakt van het weekend, ik ben nl 4 dagen naar Marokko geweest. {Een aanrader!}

Afbeelding

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:49

Wauw wat een mooie foto Binky, je hebt de sfeer in mijn optiek heel erg mooi vast gelegd!

laurajoy15 wat een schatje van een pony. Ik vind het een mooie foto door de helder blauwe achtergrond!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:56

Bij deze mijn feedback op de foto's van week 5. Ik heb vooral gekeken naar wat de foto's met mij doen, ik heb nog niet zo
veel verstand van allerlei technische zaken :)

Feedback van week 5:

Agossie
Mooie scherpe foto en fijne kleuren!

Ann_Pam
Mooie kleuren in de foto! Ik vind hem wel iets hebben, ik blijf er naar kijken. Ik vind het jammer dat er niet zo veel scherp is.

Ash_
Fijne foto om naar te kijken! De lucht is erg mooi.

Asselruiter
Leuk gedaan zo, alleen de druppels scherp. Fijne foto!

Babel
Prachtig!

Bellatrix
Goed scherp op de neus! De zwart/wit omzetting vind ik mooi.

binky
Fijne kleuren in de foto, helder. Hij lijkt bij mij niet scherp op het vogeltje.

Bumblehorse
Ik zie een foto met allemaal zwarte strepen er op. Dit is jammer, maar als je beeldscherp anders is ingesteld komt dat vast goed de volgende keer. Het paard staat er mooi op!

calice
De foto spreekt liefde uit, heel mooi! De schep op de achtergrond stoort mij wel een beetje.

C_estmoi
Mooi scherp zeg! Aan de ene kant stoort het stuk ruiter wat je ziet, aan de andere kant ook weer niet. Misschien kan je een volgende keer eens proberen om meer op het hoofd in te zoomen.

chip
Mooie compositie zo, dat spreekt me aan! Hij lijkt niet helemaal scherp te zijn op de hond maar dit stoort me niet heel erg.

Deetjeeuh
Wat een interessante foto zeg! Er staat weinig op maar toch vind ik hem niet saai.

deviltjh
Fijne foto!

Djura99
De foto spreekt me in eerste instantie niet zo aan, maar als ik hem langer bekijk heeft hij toch wel iets! De blik van het paard is mooi.

DmNqUe
Mooi gedaan!

eclair98
Ik vind deze foto niet zo mooi, sorry! Hij is niet helemaal scherp op het oog zelf, meer het voorste stuk oog/voor het oog. Jammer dat het oog zo vies is.

EngeltjeS
Heel mooi!

faatxhorse
Leuke foto zeg! Ik kreeg een glimlach op mijn gezicht toen ik hem opende. Ook mooi zo in de zon.

Fellow
Heel leuk gedaan! Lieve, aandoenlijke foto!

Fennee
Deze foto spreekt me niet zo aan, sorry. De pony kijkt wel erg schattig en vanaf deze hoek de foto nemen heeft wel iets.

Fenneeee
Mooie foto!

Gub
Wat een ontzettend leuke foto!

Hanna_94
Mooie compositie! Hij lijkt bij mij wel een beetje “flets” te zijn, maar dat kan ook aan mijn beeldscherm liggen.

HeavensLove
Leuke foto!

Iejoorr
Soms is het niet zo mooi als er veel op de achtergrond staat maar bij deze foto kijk je echt mee met paard, heel leuk gedaan!

Irene96
Mooie foto! Hij beeld een verhaal uit. Wel jammer dat het randje van het jurkje wat strak lijkt te zitten.

ismy
Heel mooi! Fijne kleuren.

Jessica_1998
Jammer van je schaduw op de foto. Wel een mooie achtergrond zo.

JewEmm
Daar word je nog eens vrolijk van haha. Grappige foto en mooi scherp!

jilinda
Goed scherp op de ogen! Verder heb ik er niet zo veel op aan te merken eigenlijk.

JNSW
Leuke sfeer in de foto. De zwart/wit omzetting is mooi!

Joey
Heel mooi!

joey_lover
Lieve foto zeg! Mooi dat hij zo in de zon ligt.

Jolandaa_
Wauw mooie kleuren zeg!

kani_ejj
Leuke actiefoto! Mooi scherp ook.

Kelszz_
Mooie foto! Hij oogt wel wat druk.

_Kiki_
Mooie compositie. Sommige stukken van het hoofd/manen zijn erg donker, het lijken soms “vlekken”. Dit vind ik wat minder mooi.

kimberley23
Heel mooi!

laurajoy15
Mooi gedaan! Wat zit er bij zijn mond? Het lijkt alsof er vanuit de boomstam iets naar zijn mond toe loopt?

Lipydo
Wauw, prachtig!

manonnevot
Leuke foto, hij heeft wel iets zo zonder de oren er helemaal op.

marit
Prachtige foto, mooi scherp en fijne kleuren!

MarijeR
Heel mooi zeg! Liefdevolle foto!

Marjoow
Mooie sfeer heb je vastgelegd!

Mb_foto
Ik hou persoonlijk niet zo van dit thema, maar toch een leuke foto!

MichieldeM
Mooie foto! Ik vind het persoonlijk jammer dat een kant van zijn gezicht zo wit is.

monbyou
Mooie scherpe foto! Ik vind het jammer dat het zwarte vlak er achter zit.

MyHu
Leuk idee! Ik vind de achtergrond in twee “delen” wel leuk!

naomi_g1998
De zonnestralen zijn wel mooi maar jammer dat de foto niet zo scherp is.

NatassJa
Heel mooi!

Nayomie
Mooi plaatje zo met die sneeuw!

Nefertarie
Deze foto doet mij niet zo veel, sorry.

Racheel
Mooie kleuren! Misschien was het ook leuk geweest als de wimpers scherp waren.

Revanches
Heel mooi!

Robin_Rikkie
Prachtige foto! Mooie kleuren zeg!

SachemLover
Deze foto vind ik niet zo mooi, sorry. Paard staat er wel leuk op.

Sanne_com
Heel mooi!

showteam
Leuk gedaan zeg!

Sodeletuut
Heel mooi gedaan!

Suuszels
Deze foto spreekt me niet zo aan, sorry. Ik vind hem iets te druk.

TammyVN
Leuk idee! Jammer van de lantaarnpaal.

tesseke
Heel mooi gedaan! Super scherp!

Tinky12
Grappig zo met die druppel! Hij lijkt alleen niet helemaal scherp, of was dat de bedoeling?

TrendyLover
Heel mooi!

XiiaaooNaa
Leuk idee! Goed scherp.

xLoki
Heel mooi!

Yvonne_V
Deze foto spreekt me niet zo aan, sorry. Ik vind hem een beetje saai.

20282
Paard staat er mooi op, jammer van de poort die je een stuk ziet.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:10

Vervolg feedback week 5:

MichieldeM: de foto spreekt me wel aan, maar ik vind het jammer dat het gezicht zo overbelicht is langs links.

Faatxhorse: prachtig foto! Misschien nog een tikkeltje lichter

Deviltjh: mooie foto, maar wat meteen opvalt is dat hij behoorlijk wat scherpte mist - de foto lijkt wat dof.. kan dit?

Tesseke: zeer leuke foto, mooi scherp op het hoofd van de hond.

Fennee: Probeer je paardje op ooghoogte te fotograferen, zo blijft je paardje mooi in proportie. Blijf oefenen! ;)

Jessica_1998: wat een schattig pony <3 Ik vind het geen slechter foto hoor! Als je dingen kan wegwerken, zou ik het touw en jouw schaduw wegwerken :)

Robin_Rikkie: wow, wat een knappe sfeerplaat! +:)+

MarijeR: oooh wat schattig <3 Ik vind 'em leuk hoor! Mooi hoe het licht op het veulen valt!

Agossie: Ik vind het een mooie foto, ondanks het feit dat hij langs onder genomen is - heel mooi scherp op het oog :)

Nefertarie: Een leuk sfeerbeeld, maar ik vind het jammer van de straatverlichting - die staat er wat te fel op wat mijn aandacht afleidt.

En op naar de volgende - we zitten al aan week 6 :D

Djura 99: heel leuk idee van foto, alleen jammer dat het scherptepunt niet op het oog van het paard ligt, maar eerder op de zijkant van het gezicht/neus.

Ann_Pam: wat een sprookjesachtige foto! :o ik vraag me juist af of het oog scherp is, het masker lijkt mij scherp, maar het oog is me niet echt duidelijk. Leuke uitsnede!

Mb_foto: aparte plaat, maar het spreekt mij wel aan - leuk idee! :o Echt leuk hoe je met de weerspiegeling van glas onder je voorwerpen werkt.

Kelszz_: het idee voor de foto is leuk. Je kan de foto nog wat meer uitsnijden, gecentraliseerde rond de roos die zo mooi open is. Ik zie ook dat je foto niet echt scherp is. Blijf oefen! Je ideeën zijn goed!

Laurajoy15: Wow <3 Prachtig! +:)+

Binky: wow Binky! Ik voel mezelf al in Marokko als ik die foto zie! Heel goed gedaan! +:)+

EngeltjeS schreef:
Asselruiter: Wat voor lens heb je hier voor gebruikt? Je hebt een mooie, heldere foto weten te maken.

Dank je voor je feedback EngeltjeS! Ik heb hiervoor de Canon EF 100mm f 2.8 L Macro IS USM gebruikt (supertevreden met die lens) :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:21

Mijn week 6. :)

Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:24

Bedankt voor al het commentaar :D . Het schiet er hier een beetje bij in met de voorbereidingen voor de bruiloft -O- .

Mijn week 6: (Jesse met zijn pak voor de grote dag :) )
Afbeelding

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:02

Vervolg feedback week 5:

calice - schattige foto weer, wel met hele storende achtergrond. Maar het zwart-witte maakt dit wat rustiger

Mb_foto
- Ik moest ook even een paar keer kijken voordat ik zag dat de hond vleugels ophad, ook vind ik dat het model een beetje 'moeilijk' kijkt.

EngeltjeS - Mooie foto!

chip - Leuk idee! Ik had graag ietsje meer ruimte onder de hond gezien. En nog een kleine tip/idee, de hond de volgende keer van de zijkant fotograferen (dat je het sillouette van zijn neus etc ziet) dan is het iets duidelijker dat het om een hond gaat, nu moest ik toch even goed kijken :)

joey_lover - Schattig zeg!

C_estmoi - Mooie en heldere foto! Toch had ik graag meer of minder van de ruiter gezien, nu is het een beetje afgehakt :)

Jolandaa_ - mooie hond, mooie omgeving :) De kop van de hond had iets lichter gemogen denk ik zodat hij wat sprekender is.

Ann_Pam - Mooie foto hoor, iets meer door je knieeen had denk ik een nog mooier beeld gegeven :)

xLoki - Gewoon prachtig *D

DmNqUe - hij lijkt mij inderdaad onscherp, waardoor het beeld niet goed overkomt. Dus ik weet niet zo goed wat ik ermee moet haha.

HeavensLove - Leuke foto!

Racheel - Mooie foto met mooie kleuren :)!

SachemLover - Ik vind inderdaad net als jijzelf de achtergrond storend. Ook de pose spreekt me niet erg aan, maar het paard kijkt wel weer heel schattig!

Marjoow - Mooie foto, toch lijkt deze bij mij (net als de foto van je fjord van vorige week) erg pixelig/onscherp. Je logo overigens ook, dus denk dat het aan het uploaden ligt. Misschien iets om even naar de kijken. Buiten dat vind ik het een erg sfeerfoto foto!

JNSW - Mooie foto, al vind ik een aantal andere foto's die ik heb gezien uit deze zelfde serie mooier :D

Lipydo - Ja onwijs gaaf, mooie lange hals heeft het model zeg!

manonnevot - Leuke foto, jammer van de huizen op de achtergrond.

Joey - Hele mooi sfeervolle foto!

Lizaa01 - Ook een hele mooie foto :)

Sanne_com
- Mooie foto! Had van mij een tintje lichter gemogen.

Asselruiter - Hele nette foto!

TammyVN - Hmm, niet zo mijn smaak dus weet niet zo goed wat ik erover moet zeggen :7

Iejoorr - Ik had scherpte graag gezien op de oortjes inderdaad. En zonde van de omgeving, maar al deze punten had je zelf ook al door dus ik heb er eigenlijk niks meer aan toe te voegen :D

_Kiki_ - Ik vind je foto erg donker, vooral rond het oog. Had van mij lichter gemogen zodat je duidelijk naar het onderwerp wordt toegetrokken.

eclair98 - Heel jammer van het vieze oog! Verder istie leuk :)

Fellow - Heel schattig! Jammer van de harde schaduw links, als daar ook nog paard te zien was wastie helemaal top :j

kani_ejj - Mooie actiefoto! Zonde van het tuigje om de hond, de auto's vind ik zelf nog niet eens zo storend.

Deetjeeuh - Euhm ja, spreekt mij niet aan. Vooral omdat ik er niks in zie en voor een mooi patroon of structuur foto staat er naar mijn mening te weinig op in verhouding tot het zwart.

jilinda - Ik vind het jammer dat hij zo vlekkerig is (en kreukels in de achtergrond etc) dat past naar mijn mening niet echt bij je blik.

Fenneeee
- Mooi beestje! Probeer de volgende keer de foto iets meer van de zijkant te nemen zodat alleen de hagedis scherp was en de muur onscherp.

ismy - Mooie foto, ik vind de ruimte boven ook wel mooi maar ik had toch ook graag iets meer van je arm erop gezien ;)

TrendyLover - Mysterieuze foto zo!

JewEmm - Haha grappige foto!

Hanna_94 - Vind ik een hele mooie foto zo met dat rimlicht!

Gub - Best leuk, maar toch ook wat saai zo :)

Sodeletuut - Vind ik heel mooi!

naomi_g1998 - Ik vind tegen de zon in best een leuk effect geven hoor! Jammer van de scherpte wel inderdaad.

Yvonne_V
- Ik vind hem een beetje saai en inderdaad ook wat donker :)

Ash_ - Je kan best tevreden zijn hoor want hij is mooi!

Tinky12 - Leuk idee, maar de foto lijkt mij nergens echt goed scherp..

NatassJa
- Mooie foto, stoer paard!

Suuszels - Mooie foto, toch wordt mijn aandacht meer getrokken naar de skyline dan naar het paard (omdat deze wat donker is) ik denk dat dat andersom hoort *D

Revanches - Heel mooi!

Babel - Echt een hele mooie foto :9

Bumblehorse - Van de strepen is al gezegd, ook lijkt de foto mij niet helemaal scherp.

MichieldeM - Stoere foto hoor ;) Wel jammer van het lichte vlak op je gezicht.

faatxhorse - leuke foto, al had ik de meeuw wat meer naar links gezet in de foto aangezien deze naar rechts kijkt.

deviltjh - Ik vind hem erg groen/geel, verder staat het paard er wel leuk op!

tesseke
- Leuke foto, jammer van het harde licht op het hondenkoppie.

Fennee - Ik vind dit meer een leuk kiekje, hij lijkt ook niet helemaal scherp. Probeer hier op te letten :)

Jessica_1998 - Inderdaad mooie achtergrond, voor de volgende keer is het misschien handiger als iemand anders de pony vasthoud ;)

Robin_Rikkie - mooie foto! Lekkere blauwe zee *D

MarijeR - Heel schattig! Mooi met dat licht ook, vind het alleen jammer van het roostertje/raam rechts boven maar daar kun je niks aan doen :)

Agossie - Mooie foto met mooi licht!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:06

Zo en nu mijn...

Week 6

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:31

Nefertarie, de lamp vind ik wat te fel overkomen in de rest van de foto. De takken vind ik er ook niet echt bij passen maar dat is denk ik persoonlijk. Is dit de buiten kant van een kerk of zo?

Djura99, wat een grappige 'sproetjes' haha. Ik vind de achterhand van het paard té wazig, het lijkt nu niet echt meer op een paard terwijl ik dat wel altijd leuk vind. Als het hele hoofd en het oog scherper was geweest vond ik hem top.

Ann_Pam, gaaf! Dat oog!

Mb_foto, grappig! Weer op een spiegel gemaakt? Wel zonde van de chips en de wijn haha. :=

Kelszz_, de compositie vind ik ook niet helemaal maar ik weet ook niet hoe ik het wel had gedaan, misschien meer één bloem en minder er om heen? Ook jammer van de scherpte maar dat komt denk ik ook deels door het uploaden?

laurajoy15, die voorpluk, cute! Oog vind ik ondanks het uploaden nog best scherp hoor, knap gedaan!

binky, gave foto! Zit ook een duidelijke sfeer bij. :j Mag ik vragen wat het zijn want heb geen idee haha.

Bellatrix, ik denk dat de kwaliteit is achteruit gegaan door het uploaden want normaal is je logo echt haarscherp? Ik vind deze foto een beetje saai vergeleken met bijvoorbeeld die blauwe en roze lucht foto's.

calice, knap ventje! Jammer dat zijn handjes er niet helemaal op staan, verder mooie foto maar vooral heel schattig!

showteam, aah. <3 Ik vind het onscherpe gedeelte wat te druk, je ziet nog stengels van het hooi maar die zijn dan weer anders wazig snap je? :P Had het oog van het geitje ook wat scherper willen zien.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:43

Naomi: ja voor school werken we vaak met spiegels :) dat geeft toch vaak iets meer aan een foto :) ik ben nu nog op zoek naar een weerspiegelende, mooie, zwarte tegel, om af te wisselen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:48

Agossie schreef:
Ladies and gent, here is..... (drumroll please...)

Samenvatting van week 5 - 2014:

Agossie verzamelt hier mooie positie, alleen jammer dat de schaduw op z’n wang komt en niet vol op ’t gezicht. Wel heerlijk scherpe foto!
Ann_Pam mooie sfeer op je foto. Persoonlijk vind ik het jammer dat je een beetje schuin weg kijkt. Had liever de foto wat rechter gezien of in ieder geval de rekken ‘recht’
Ash_ mooie duidelijke foto. Fijne kleuren om naar te kijken.
Asselruiter heel leuk gedaan. Hoe heb je dit gedaan? Pb? Geen kritiek. Toffe foto!
Babel wauw echt mega gaaf!! Hoe heb je dit gedaan? Welke lens/combi gebruikt hiervoor? Echt mega gaaf!
Bellatrix ik had het oogje ook graag scherp gezien maar vind dit nu ook een leuk effect hebben op het neusje. Zwart wit maakt de foto af :j
binky jammer van je achtergrond, ikzelf vind die wat storen. Op mijn beeldscherm komen de kleuren niet zo heel fel over, een beetje hard. Wel een mooi vogeltje en ik kan zien waar je scherp gesteld hebt :j
Bumblehorse op mijn beeldscherm zie ik strepen door het zwart? Verder is het paardje wel goed scherp en je hebt een mooie compositie gemaakt.
caliceik vind dat je betere foto’s hebt gemaakt. De achtergrond vind ik zelf wat storend en rommelig. Maar de emotie van je paard en je kindje maakt dat ruimschoots weer goed. Wat een rust :j
C_estmoimooie scherpe foto. Beetje zon had het afgemaakt, maar weer kan je niet kiezen :p
chip ik vind de foto nogal grauw kijken. Mis wat kleur of wat meer diepte erin. Vind hem te donker.
Deetjeeuh aparte foto, wel leuk gedaan zo. Zijn het auto lampen?
deviltjh mooie scherpe foto. Probeer volgende keer het paard wat verder van de struik te zetten. Dan word die wat waziger. Nette compositie
Djura99 goed scherp gesteld op het oog. Verder vind ik het jammer dat het gezicht van het paard zo ‘afgekapt’ is. Had wat meer neus gemogen :j
DmNqUe vind de kleuren donker overkomen. Had liever een tintje meer licht gezien of wat meer scherpte in de foto.
eclair98 erg zonde van de ‘snotjes’ in haar oog. Probeer de volgende keer iets verder naar links te gaan staan. Dan fotografeer je in het oog en zie je iets anders in het oog. Nu zie je jezelf ook in de reflectie. Kijken door het oog van het paard.
EngeltjeS heel mooi gedaan
faatxhorse super toffe foto. Hoe heb je deze zo bewerkt? Vind deze stijl erg mooi :j
Fellow leuke plaat. Echt leuk gedaan :D
Fennee vind dit meer een snel kiekje ipv een foto opdracht. Probeer creatiever te zijn. Pak een ander diafragma, andere achtergrond. Probeer de tijd er voor te nemen. Je kan er veel meer uit halen!
Fenneeee het was mooier geweest als je verticaal gefotografeerd had zodat je de lengte van het dier mee hebt. wel mooi scherp
Gub verzamelt hier heel tof gedaan. Vind het een leuke foto. Hoe heb je dit gedaan? Met welke lens en welke instellingen. Echt heel mooi :j
Hanna_94 verzamelt hier super mooie foto. Echt gaaf. Enige minpuntje de scheve horizon. Netjes!
HeavensLove verzamelt hier nette foto, mis alleen wat scherpte op het oog.
Iejoorr zonde van de achtergrond, vind het verder wel een leuke foto, goed scherp gesteld. Met een nette achtergrond was ie af geweest!
Irene96 verzamelt hier strakke plaat. Persoonlijk had ik liever een wat lagere positie van de fotograaf gezien. Ik weet niet of dit je doel was, maar als je de foto zou gebruiken voor een ‘pest’ programma op school met een mooie tekst zou dit een goede foto zijn. Meisje zoekt steun bij haar knuffel..
ismy heel mooi zelfportret :)
Jessica_1998 je compositie is al goed verbeterd. Probeer nu nog instellingen te veranderen. Groter diafragma zodat je achtergrond waziger word. Je insteek is goed nu :)
JewEmm verzamelt hier hele grappige foto. Moest er erg om lachen :D
jilinda mooie foto ! alleen de achtergrond stoort wat
JNSW hele toffe foto
Joey een hele nette foto :j
joey_lover de schaduwen vind ik wat storend en het deken eerlijk gezegd ook. Wel mooi scherp op de rat/muis?
kani_ejj hele mooi scherpe foto, goede timing!
Kelszz_ mooie foto, je had het mooier kunnen maken door de foto ietsie te draaien dat het water ‘recht’ naar beneden komt.
_Kiki_ verzamelt hier de zwarte kleuren komen bij mij heel erg bewerkt over, vind je compositie erg mooi :j
kimberley23 hele gave foto, mooie lucht.
laurajoy15 heel mooi dat zwart wit effect op deze foto. Netjes.
Lipydo ben sprakeloos, onwijs gaaf!
Lizaa01 mooi scherp gesteld, het unieke herfstgenot!
manonnevot mooie scherpe foto, netjes. Vind alleen de achtergrond storend .
marit :o WAUW!!
MarijeR zelf binnen super scherp gefotografeerd. Heel mooi dat licht zo. En al lekker vroeg dat veulentje. Hele mooi plaat.
Marjoow verzamelt hier de foto had iets scherper gemogen. Vind het wel een mooie sfeer hebben
Mb_foto vind het hek best wel storen. Ook het rose haar vind ikzelf wat afdoen aan de foto. Wel staat de persoon en hond netjes mooi in het midden van de foto en zijn ze mooi scherp. :j
MichieldeM vind de foto net iets overbelicht ogen, wel heel mooi scherp. Nette plaat.
monbyou wauw, haarscherp. Super foto .
MyHu nette scherpe foto, leuk gedaan.
naomi_g1998 leuk gedaan, probeer de volgende keer de hond er helemaal op. De zon geeft een leuk effect.
NatassJa wauw, hele gave plaat. Super netjes.
Nayomie mooi wintersgevoel. Hier geen sneeuw gezen. Nette plaat.
Nefertarie heel leuk effect, mooie foto
Racheel verzamelt hier leuke foto, hij mag iets scherper op ’t oog zijn.
Revanches hele gave foto, hoe heb je dit gedaan? Pb?
Robin_Rikkie ik verlang naar een warme vakantie :’)
SachemLover leuke foto, probeer je diafragma groter te maken zodat je achtergrond wat scherper word :)
Sanne_com hele nette foto :) mooi scherp.
showteam vind het een mooie scherpe en nette foto. Vind alleen de kat niet zo realistisch overkomen eerlijk gezegd.
Sodeletuut wauw, heel mooi gedaan
Suuszels hele mooie sfeerplaat, mooie sky line op de achtergrond :j
TammyVN verzamelt hier grauwe foto, maar erg mooi sfeer. Knap gedaan :j
tesseke verzamelt hier hele mooie scherpe foto.
Tinky12 verzamelt hier
TrendyLover leuk gedaan, maar ik mis de scherpte in de foto. Dat had beter gemogen.
XiiaaooNaa hele mooie foto, erg leuk gedaan. Mooi portret
xLoki super tof effect zo, hoe heb je dit gedaan? Mooi scherp gesteld ook.
Yvonne_V vind de horizon wat scheef lopen. Vind de foto ook niet echt fototechnisch iets hebben. Gewoon een kiekje. Mis iets in de foto.
20282 leuke foto, jammer van de achtergrond.

Ik mis van een aantal mensen foto's, maar ik kan niet blijven herinneren... De foto's die hierna geplaatst worden, zijn voor week 6!! :D Succes allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:24

Week 6, lekker simpel... Was eventjes om te oefenen met fotograferen in de nacht, want dat is nog best lastig!

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:55

mijn week 6:

eens raw geprobeerd. had een poging shoot met een vriendin, maar die fjord was enorm overbelicht in de zon en ik weet nog niet waarom nou precies.

Afbeelding

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:27

Met raw kan je overbelicht thans makkelijk wegwerken :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:35

Ik kan niks veranderen, heb maar een compact cameratje

T is inderdaad handiger als iemand anders de pony vast houd, maar ik ben eigenlijk altijd alleen op stal. En als ik iemand meeneem snappen ze niet wat ik wil of hebben ze geen zin

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:55

Ik heb net beeldscherm aangepast en echt -O-
Wat voel ik me stom nu :(

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:02

naomi_g1998 schreef:
binky, gave foto! Zit ook een duidelijke sfeer bij. :j Mag ik vragen wat het zijn want heb geen idee haha.

Het zijn verfbaden waarin dierenhuiden worden gekleurd met natuurlijke kleuren , oranje/geel met saffraan, blauw met indigo, rood met henna enz , enz daarna leggen ze te drogen in de bergen en daarna worden ze bewerkt om te verwerken in bv tassen ,muiltjes, portemonneetjes enz

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:05

Bedankt voor de feedbacks van week 4 + 5! :)

Ik zal nu aan week 6 beginnen!

Ann_Pam, wat een enorm mooie foto! alleen had in de kin er minder krap op gezet denk ik ...
maar hij blijft mega gaaf nabewerkt! hoe heb je het oog zo krachtig gekregen?

Mb_foto, Huh, gaaf! heb je op een spiegel gefotografeerd? :)
had alleen de compositie anders (weet niet hoe, niet zo centraal iedergeval) gedaan.
verder had ik die chipjes weg gelaten, geel knalt er namelijk heel erg uit.

Kelszz_, Klopt het dat de foto niet helemaal scherp is en wat bewogen? (:
De bloemen zelf zijn mooi! Had alleen meer op de bloem ingezoomd en minder eromheen gedaan.
Je ziet nu een vaas/mandje/afgesneden bloemen en een groene tas(?).

laurajoy15, Wat een dotje!! <3
jammer dat de schaduw zo hard is (heb ik zelf ook moeite mee hihi), had ht paardje ook meer eruit laten komen.
De kleuren zijn nu nog wat flets, maar wat een lieve foto!

binky, Gaaf! Wat is het wat je gefotografeerd hebt? :p
Had er denk ik alleen wat sfeer in gegooid en voilaaaa.

Bellatrix, Die lucht is mooi! Alleen snap ik niet waarom je die mast erop gezet hebt en ook in het midden ...
(en die lantaarn had ik ook even weggewerkt hihi)
Was er de mogelijkheid om het op de natuur te houden? Dus bomen + lucht alleen.

calice, Hahah stoere jongen, met hele mooie blauwe ogen! Heel lief! Zou hem alleen nog wat meer uit de foto laten springen.
meer contrast (ietjes) en de achtergrond witter maken enz.

showteam, Niks aan te merken eigenlijk! Super schattige foto!!
Nouja...nu ik langer kijk, misschien die witte waas van zn koppie (vooral linker oog+wang) halen, maar het stoort niet.

Irene96, gaaf! zoiets wil ik ook nog eens maken! hoe heb je deze gemaakt? :D
had alleen wel de groene stoplichtjes weg gehaald, ze verstoren het rustige beeld een beetje.

Jolandaa_, Mooi! Had misschien de foto vanonderaf genomen zodat de boom groot enzo leek.
Zie ik op de foto nou een paaltje of is dat geen paaltje hihi? Misschien op de foto zelf nog een lensflare bewerken? :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:08

Nu ben ik wel benieuwd wat een lensflare is? :D

Paaltje zou goed kunnen. Iets wegwerken lukt mij niet. Heb sinds vandaag lightroom 5,3 ipv 3,1 scheelt nu wel al veel.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:10

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:15

Xiiaaoona : ik heb idd op een spiegel gefotografeerd. De chips moest er echt bij om het geheel rommelig te maken. Anders was het niet het 'after the party' gevoel, dan was het eerder van 'oeps mijn glas is omgevallen' dus dat moest er van mij echt bij.
Compositie ging ook niet anders, je zit nl met een beperkte oppervlakte op een spiegel :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:17

Bumblehorse schreef:
Ik heb net beeldscherm aangepast en echt -O-
Wat voel ik me stom nu :(

Nee hoor....je hebt er weer iets bijgeleerd :)