[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:47

Bedankt allebei... Bagheera, ik zit wel een beetje met dat 'later'. Eén van de eerste dingen die ik met een nieuwe camera wil doen, is mijn kat tot slachtoffer maken :D Of wil dat ook wel met een standaard kitlens?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:07

Nightingale schreef:
Bedankt allebei... Bagheera, ik zit wel een beetje met dat 'later'. Eén van de eerste dingen die ik met een nieuwe camera wil doen, is mijn kat tot slachtoffer maken :D Of wil dat ook wel met een standaard kitlens?

Dat gaat ook met de kitlens. Punt is of jij creatief genoeg bent om uit zo'n relatief simpel lensje iets leuks te halen. DAAR zit de fotografiekunst, niet in grote toeters, bloemenvaasjes of grote gaten :D

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:18

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk :D Daar gaat het ook om. Ik heb de neiging om me een beetje stuk te bijten in het materiaal, maar misschien is het maar het beste om gewoon simpel te beginnen. Dankjewel!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:05

Nightingale schreef:
Hoi allemaal, ik hoop dat iemand hier me weer wat verder kan helpen. Ik zit al een tijdje op internet rond te zoeken naar een goed model camera om de overstap mee te maken van compact naar SRL. Ik dacht het eindelijk gevonden te hebben in de Nikon D3200, gebruiksvriendelijk en een goede prijs. Maar na even verder lezen kom ik er steeds meer achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg ga hebben aan de standaard 18-55mm kitlens. Ik wil namelijk ook graag huisdieren, portretten, details etc. fotograferen in plaats van alleen groothoek. Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat een telelens een goede toevoeging zou zijn. Wat het hele aankoopproces een stuk ingewikkelder maakt := Die dingen zijn duur! Dus nu kom ik opnieuw een beetje om in de mogelijkheden. Ik dacht eraan om misschien een iets goedkopere body (zoals de D3100) te nemen met een meer allround objectief (18-105mm? Of 18-200mm?), maar zeker bij de Nikon objectieven loopt dit behoorlijk op in de kosten. Ik heb ook objectieven van Sigma en Tamron bekeken, die een stuk aantrekkelijker waren qua prijs, maar is de kwaliteit daarvan wel goed?
Het liefst houd ik de prijs van een complete set onder de 500 euro, maar ik vrees dat het er wel iets overheen zal gaan...

Kunnen jullie mij adviseren over deze kwestie? Nog even mijn vragen op een rij:
-Is een telelens/allroundlens überhaupt het overwegen waard?
-Is het verstandig om te besparen op de body om er een 'beter' objectief bij te nemen?
-Welk(e) objectief/objectieven is/zijn aan te raden voor een beginner, en waarom?
-Wat is het verschil tussen de merken precies?

Alvast bedankt!

Ik was voor mijn Nikon D3200 + 18-55 + 55-200 ongeveer 550 euro kwijt :) Er is een geld terug actie, waarbij je 50 euro terug krijgt op een nikon d3200 en nikon d5200. Misschien dat je daar even naar kan kijken? Dan zit je 50 euro boven je "budget" zeg maar ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 05:59

Voor de Canon 1200D met 18-55mm en 55-250mm zit je ook in dezelfde prijsrange.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:55

Ik zie dat de cashbackactie al afgelopen is, helaas. Maar ik ben binnenkort jarig, misschien is die telelens een leuk cadeautje :D Bedankt voor de suggesties, ik zal ook nog even naar de Canon kijken.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:00

Goedemiddag allemaal!

Sorry dat ik zo binnenval ik heb een vraagje. Ik ben afgelopen week bij de fotowinkel geweest daar heb ik een lens gezien die ik graag zou willen hebben. Ik wilde op internet even prijzen vergelijken maar nu vind ik die lens bij geen enkele online winkel. Is deze lens niet meer te koop? Weet iemand waar hij eventueel wel te verkrijgen is. Ik heb op dit moment namelijk nog niet de middelen hem direct aan te schaffen. Het gaat om de 70-200 2.8 van Sigma zonder OS.

Alvast bedankt groetjes Noraly

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:04

Dat is idd een oudere lens die niet meer nieuw wordt verkocht. Destijds was hij rond de 600 a 650 euro te koop en heb hem zelf ook gehad.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:28

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:12

Bagheera_206 schreef:
Dat is idd een oudere lens die niet meer nieuw wordt verkocht. Destijds was hij rond de 600 a 650 euro te koop en heb hem zelf ook gehad.

Heb 'm ook gehad, maar dan voor Canon. Blij dat ik 'm heb verkocht :+ Heb met de duurdere variant gewerkt op stage, vond het daar een erg fijne lens. Heb 'm toen wel op een Nikon FF body gehad. De duurdere variant is imo zijn geld wel waard.

Ik zou de goedkopere variant links laten liggen. Weet alleen niet of ze een soort gelijk objectief van Nikon hebben in die prijsklasse.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:48

Hoi, ik kom eventjes binnenvallen met een vraag en wil ook graag wat mee volgen want vind het wel boeiend allemaal.

Sinds kort heb ik een canon eos 1200D gekocht met een tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD lens erop. Echter bots ik te vaak op foto's die ik net niet scherp genoeg vind en vaak lukt het ook heel moeilijk om de juiste focus te vinden..

Daarom vroeg ik mij af wat jullie positieve of negatieve ervaringen zijn met lenzen voor een canon eos 1200D. Het is en blijft een leuke hobby/passie dus voorlopig is prijs toch nog een beetje van belang! ;)

Bedoeling is vooral om paarden (sport) te fotograferen.

Bedankt alvast!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:51

Babbelkous schreef:
Hoi, ik kom eventjes binnenvallen met een vraag en wil ook graag wat mee volgen want vind het wel boeiend allemaal.

Sinds kort heb ik een canon eos 1200D gekocht met een tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD lens erop. Echter bots ik te vaak op foto's die ik net niet scherp genoeg vind en vaak lukt het ook heel moeilijk om de juiste focus te vinden..

Daarom vroeg ik mij af wat jullie positieve of negatieve ervaringen zijn met lenzen voor een canon eos 1200D. Het is en blijft een leuke hobby/passie dus voorlopig is prijs toch nog een beetje van belang! ;)

Bedankt alvast!

Ik heb het ook haha.
Ik had ook eerst een Tamron, ik ben blij dat ik de 55-250mm heb genomen van Canon van 150,-
en het is echt een wereld van verschil!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:34

Babbelkous schreef:

Bedankt alvast!

Glas kost knaken en als je dat niet uit wil geven, moet je ook niet klagen....

Oef, dat klinkt wel heel bot en zo bedoel ik het uiteraard ook niet, maar je begrijpt ongetwijfeld de boodschap.

Hoewel geen persoonlijke ervaring blijkt uit de reacties hier dat de 55-250 een kwalitatief goede lens is voor een nette prijs. Met enig zoekwerk zijn ze zelfs nog iets goedkoper tweedehands te vinden bij de diverse fotozaken.
De 70-300 van Canon is maar matig een aanrader. Ik vind 'm niet erg snel (zeker niet naast de L-serie 70-200) en die "klacht" lees je hier vaker terug, ook in verhouding tot de vrijwel identiek geprijsde 55-250.

De 55-250 heeft eigenlijk maar een nadeel: als je ooit overstapt op FF heb je er niks meer aan, tenzij je er een crop-camera naast houdt.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:22

Hallo allemaal,

ben ik weer! Ik fotografeer met een Nikon D3100 met de Tamron 18/200 mm f3.5-6.3 lens.

Momenteel ligt mijn camera nogal te verstoffen, omdat ik niet meer tevreden ben met wat ik uit mijn camera krijg. Ik wil dolgraag een nieuwe lens, waarmee ik verder in kan zoomen zonder dat er een lelijke waas over mijn foto´s komt. Nu heb ik een droomlens in mijn hoofd, maar die ligt vér boven mijn budget. :(

Hebben jullie tips voor mij? Ik richt mij vooral op paardenfotografie, een enkele keer een persoon.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:23

Onlangs heb ik een Vivitar 28mm f2.5 automatic fixed mount wide angle lens van iemand gekregen. Wat is jullie ervaring hiermee en zou het kunnen passen op een canon?

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:53

Hoi,

Ik heb een Canon EOS 1000D en daarbij had ik een Tamron 70-300 mm objectief.
Maar deze lens is nu kapot, en niet meer de moeite waard om hem professioneel te laten repareren. Nu ben ik op zoek naar een nieuw objectief. Het gaat daarbij voornamelijk om paardenfotografie. Ook wil ik graag scherpe foto's kunnen maken, dat lukte niet altijd met de Tamron die ik had. Graag niet een extreem dure lens, maar wel eentje die goede kwaliteit levert.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:03

Ik heb er ondertussen al een besteld op advies van Juliette17.. :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:12

xMayo schreef:
Hallo allemaal,

ben ik weer! Ik fotografeer met een Nikon D3100 met de Tamron 18/200 mm f3.5-6.3 lens.

Momenteel ligt mijn camera nogal te verstoffen, omdat ik niet meer tevreden ben met wat ik uit mijn camera krijg. Ik wil dolgraag een nieuwe lens, waarmee ik verder in kan zoomen zonder dat er een lelijke waas over mijn foto´s komt. Nu heb ik een droomlens in mijn hoofd, maar die ligt vér boven mijn budget. :(

Hebben jullie tips voor mij? Ik richt mij vooral op paardenfotografie, een enkele keer een persoon.

lelijke waas? zit er een vette vinger op je lens?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:14

Nee, nee daar heb ik geen last van. Maar ik heb altijd het beeld in mijn hoofd van wazig wordende foto's wanneer je ver inzoomd! _O- Lensje doet het nog prima hoor! Wil er alleen graag wat meer uit gaan halen :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:38

Hallo,

Ik ben me aan het concentreren op een nieuwe niet al te dure lens voor op mijn canon 1000D.
De 18-55 heb ik al maar ik wil graag hier een lens op die meer kan......een telelens.

Ik twijfel tussen 2.......1 met stappenmotor en 1 zonder stappenmotor.
Ik film niet met deze camera, maak alleen foto`s.

Is er iemand die mij kan vertellen of ik dan wel wat heb aan die stappenmotor???
Het scheelt best wat in prijs en vraag me af of dat verschil het waard is.
Ik fotografeer nog niet zo heel lang dus heb nog een hoop te leren.

Ik denk aan de volgende twee.....

Canon EF-S 55-250 mm - f/4-5.6 IS STM - telezoom lens

Canon EF-S 55-250 mm - f/4-5.6 IS II - telezoom lens

Welke is wijsheid??? Ik wil uiteraard ook bewegende paarden fotograferen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:41

Ik heb de laatste die jij aangaf, ik vind hem echt een goede lens. Ik ben nog wel eens dat mn hand ineens een trekje geef. En als je dan net klikt, meeste keren merk je er dan niks aan van je foto's.
Ik heb hem toen gekocht voor 150 euro op de bol.com :)

Verder ben ik er echt tevreden mee.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:41

STM is vooral fijn als je filmt, omdat het het scherpstellen tijdens het filmen meer vloeiend gaat.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:44

Het is niet zo dat de STM sneller is tijdens het bursten dan de II??
Ik had nu de lens hier tussen besteld en even uit getest. Daar zit geen stabilisator op dus die gaat morgen weer retour. Ik denk dat ik er spijt van ga krijgen als ik een lens koop waar dat niet op zit

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:46

Die ik net aangaf, en jij ook hier zit die Stabilisator op.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:47

DShots, heb idd nog al positiefsvgehoord over die lns. Dank je voor je advies alvast! ;)

Ikke, dat klinkt idd nogal kort door de bocht en al zeker omdat ik gewoon vermeld dat het als recretaief fotograaf te gebruiken zal zijn dus dat prijs wel een beetje van belang is mr niet dat ik per se voor 100 € een toplens wil! ;) mr ik snap je boodschap idd wel hoor! ;)
Mr ik vraag niet de goedkoopste lens (de tamron die ik nu heb kostte ook al behoorlijk wat geld en ik ben zeker en vast bereid om te betalen voor een goede/betere lens) mr bedoel dus gewoon dat mensen die advies willen geven ivm lenzen die bv meer dan 1000 € kosten niet hoeven want daar heb ik momenteel door verbouwingen geen centjes voor.. :) ik ben gewoon op zoek naar een leuke prijs/kwaliteit zoomlens die mooie foto's geeft van paarden(in beweging) mr ik besef ook dat ik geen professionele foto's ga kunnen maken met een gemiddelde lens.. mr merk dat deze lens niet voldoet aan mijn wensen dus ben op zoek naar een alternatief en aangezien er toch veel verschil zit op lenzen, is het altijd fijn en handig om ervaringen van anderen te horen.. :)

En klagen doe ik zeker niet ik stel enkel vast dat mijn lens niet voldoet aan mijn wensen en andere mensen hebben mss wel een leuke combi qua lens op een soortgelijke body :)
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 06-08-14 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt