Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nightingale schreef:Bedankt allebei... Bagheera, ik zit wel een beetje met dat 'later'. Eén van de eerste dingen die ik met een nieuwe camera wil doen, is mijn kat tot slachtoffer makenOf wil dat ook wel met een standaard kitlens?
Nightingale schreef:Hoi allemaal, ik hoop dat iemand hier me weer wat verder kan helpen. Ik zit al een tijdje op internet rond te zoeken naar een goed model camera om de overstap mee te maken van compact naar SRL. Ik dacht het eindelijk gevonden te hebben in de Nikon D3200, gebruiksvriendelijk en een goede prijs. Maar na even verder lezen kom ik er steeds meer achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg ga hebben aan de standaard 18-55mm kitlens. Ik wil namelijk ook graag huisdieren, portretten, details etc. fotograferen in plaats van alleen groothoek. Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat een telelens een goede toevoeging zou zijn. Wat het hele aankoopproces een stuk ingewikkelder maaktDie dingen zijn duur! Dus nu kom ik opnieuw een beetje om in de mogelijkheden. Ik dacht eraan om misschien een iets goedkopere body (zoals de D3100) te nemen met een meer allround objectief (18-105mm? Of 18-200mm?), maar zeker bij de Nikon objectieven loopt dit behoorlijk op in de kosten. Ik heb ook objectieven van Sigma en Tamron bekeken, die een stuk aantrekkelijker waren qua prijs, maar is de kwaliteit daarvan wel goed?
Het liefst houd ik de prijs van een complete set onder de 500 euro, maar ik vrees dat het er wel iets overheen zal gaan...
Kunnen jullie mij adviseren over deze kwestie? Nog even mijn vragen op een rij:
-Is een telelens/allroundlens überhaupt het overwegen waard?
-Is het verstandig om te besparen op de body om er een 'beter' objectief bij te nemen?
-Welk(e) objectief/objectieven is/zijn aan te raden voor een beginner, en waarom?
-Wat is het verschil tussen de merken precies?
Alvast bedankt!
Bagheera_206 schreef:Dat is idd een oudere lens die niet meer nieuw wordt verkocht. Destijds was hij rond de 600 a 650 euro te koop en heb hem zelf ook gehad.
Babbelkous schreef:Hoi, ik kom eventjes binnenvallen met een vraag en wil ook graag wat mee volgen want vind het wel boeiend allemaal.
Sinds kort heb ik een canon eos 1200D gekocht met een tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD lens erop. Echter bots ik te vaak op foto's die ik net niet scherp genoeg vind en vaak lukt het ook heel moeilijk om de juiste focus te vinden..
Daarom vroeg ik mij af wat jullie positieve of negatieve ervaringen zijn met lenzen voor een canon eos 1200D. Het is en blijft een leuke hobby/passie dus voorlopig is prijs toch nog een beetje van belang!
Bedoeling is vooral om paarden (sport) te fotograferen.
Bedankt alvast!
Babbelkous schreef:Hoi, ik kom eventjes binnenvallen met een vraag en wil ook graag wat mee volgen want vind het wel boeiend allemaal.
Sinds kort heb ik een canon eos 1200D gekocht met een tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD lens erop. Echter bots ik te vaak op foto's die ik net niet scherp genoeg vind en vaak lukt het ook heel moeilijk om de juiste focus te vinden..
Daarom vroeg ik mij af wat jullie positieve of negatieve ervaringen zijn met lenzen voor een canon eos 1200D. Het is en blijft een leuke hobby/passie dus voorlopig is prijs toch nog een beetje van belang!
Bedoeling is vooral om paarden (sport) te fotograferen.
Bedankt alvast!
xMayo schreef:Hallo allemaal,
ben ik weer! Ik fotografeer met een Nikon D3100 met de Tamron 18/200 mm f3.5-6.3 lens.
Momenteel ligt mijn camera nogal te verstoffen, omdat ik niet meer tevreden ben met wat ik uit mijn camera krijg. Ik wil dolgraag een nieuwe lens, waarmee ik verder in kan zoomen zonder dat er een lelijke waas over mijn foto´s komt. Nu heb ik een droomlens in mijn hoofd, maar die ligt vér boven mijn budget.
Hebben jullie tips voor mij? Ik richt mij vooral op paardenfotografie, een enkele keer een persoon.