[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:28

Vandaag een canon 1200D gekocht met een kitlens, bedankt voor de adviezen :) Iemand tips om het zelf instellen onder de knie te krijgen of is het gewoon veel proberen? Wel vast paar foto's op automatisch geschoten maar wil deze stand zo min mogelijk gebruiken :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:42

kiimberley schreef:
Vandaag een canon 1200D gekocht met een kitlens, bedankt voor de adviezen :) Iemand tips om het zelf instellen onder de knie te krijgen of is het gewoon veel proberen? Wel vast paar foto's op automatisch geschoten maar wil deze stand zo min mogelijk gebruiken :)

Er is niks mis met de automaat, maar die gaat uit van een "goede foto" en dat is niet altijd hetzelfde als wat wij een "goede foto" vinden :D

Gewoon beginnen, niet bang zijn om "fouten" te maken, die soms hele verrassende effecten hebben, en lekker los gaan :D

Zwitsal

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:24

Thank god.. Geheugenkaartje wat ik gister besteld heb is aangekomen.
Das weer een zorg minder.
De gewone briefpost blijft nog steeds achterwege. Ook andere post die mn huisgenootje verwacht wordt niet bezorgt, volgens mij zijn ze maar gewoon helemaal opgehouden met postbezorgen ...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:27

Zwitsal schreef:
Thank god.. Geheugenkaartje wat ik gister besteld heb is aangekomen.
Das weer een zorg minder.
De gewone briefpost blijft nog steeds achterwege. Ook andere post die mn huisgenootje verwacht wordt niet bezorgt, volgens mij zijn ze maar gewoon helemaal opgehouden met postbezorgen ...

Welke heb je besteld en binnen gekregen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:37

Een sandisk extreme 8gb en zo'n goedkopere variant (om uit te proberen) van transcend 400x premium 32gb.
Waren beide ong dezelfde prijs. Ik ben benieuwd :)
En bij de postnl zwerft er dus nog ergens 3x 4gb van sandisk rond.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:44

Nice! Zo lang je niet lang burst merk je minder verschil in snelheid van de kaartjes. Als je lang burst kun je vaak met de snellere kaartjes net een paar meer foto's maken voordat de buffer vol loopt en hij pauzeert met bursten. De 7D zal ergens foto's maken van 20 a 25 MB en dat is al gauw 150 - 200 MB/s. Maar nog beter is het natuurlijk om niet te bursten. :)

De laatste CF kaartjes van Sandisk uit de Extreme Pro serie halen iets van 160 MB/s. Dat is 65 MB/s gegarandeerde schrijfsnelheid oplopend tot 150 MB/s. En de leessnelheid is wel 160 MB/s. Dit zijn ongetwijfeld labresultaten in de meest ideale situatie. :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:00

Ja ik burst eigenlijk nooit dus ik verwacht uberhaubt niet dat ik aan het snelheidslimiet van zowel geheugenkaart of camera ga komen. De traagste factor ben ik zelf haha.
Ik vond die transcend kaarten nogal dubieus omdat ze zo goedkoop zijn (ik bedoel.. 32 gb voor 35 euro ofzo..en dan heb ik niet eens de laagste snelheid genomen. Das toch too good to be true).
Maar ik las op internet ergens een review van een fotograaf die zowel meerdere transcend kaarten (600x geloof ik) als sandisk extreme pro kaarten had en ze tijden lang naast elkaar gebruikt heeft en absoluut 0,0 verschil merkte in snelheid, betrouwbaarheid enz. Dus ik dacht, ik waag dit gokje en doe die transcend kaart erbij.
Eens kijken hoe ie bevalt :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:01

Als ze inderdaad maar betrouwbaar zijn. :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:13

Ja een beeeetje zuur als je 32gb aan foto's hebt en die kaart crashed haha.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:19

Dat deed mijn Lexar kaartje van mijn mobiel dus... -O- Dus weer terug naar Sandisk Extreme. :)

Maar ik zal nu weer on-topic over DSLR's en systeemcamera's verder praten. *-:)

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:20

Ik ga zeer waarschijnlijk de canon 700d kopen, nu ben ik alleen benieuwd welke lens jullie mij zouden aanraden. Ik wil hem voornamelijk voor buiten gaan gebruiken voor dierportretten en natuurfoto's.
En kennen jullie nog goede site's waar de objectieven goed geprijsd zijn?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:25

xThalyx schreef:
Ik ga zeer waarschijnlijk de canon 700d kopen, nu ben ik alleen benieuwd welke lens jullie mij zouden aanraden. Ik wil hem voornamelijk voor buiten gaan gebruiken voor dierportretten en natuurfoto's.
En kennen jullie nog goede site's waar de objectieven goed geprijsd zijn?

Er is een speciaal topic voor objectieven:
[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Hier kun je de informatie vinden wat antwoord geeft op jouw vraag.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:52

Bedankt!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:19

Hebben jullie ervaringen met de canon eos 100d? Vandaag de eos 1100d de 1200d en de 700d even vast gehad. Ik vond de 1100d t minst aanvoelen. Ik zoek dus een "instap"camera voor minder/vakantie foto's ed. Die ook leuk kan filmen...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:54

Jammer genoeg nog geen antwoord gekregen. Ben nog steeds benieuwd :j

billionache schreef:
Hoi, ik kom ook binnenvallen!

Stilaan ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe Nikon body... Alweer 5 jaar geleden kocht ik mijn D3000 en tot nu toe best wel tevreden, maar gezien het toch een verouderd model is vind ik het toch tijd voor een update! Ben echt een leek op gebied van de technische kant van body's dus ben benieuwd of jullie me wat kunnen aanraden!

Ik ben vnl bezig met fotografie van paarden en honden, en in het bezit van een Nikkor 55-300mm f/4.5 telelens. Mijn budget ligt rond de €1000 (enkel body), eventueel iets hoger als iets écht de moeite is :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:24

Hoi allemaal!
Ik heb het topic een beetje globaal doorgelezen. Maar ik wil ook een spiegelreflexcamera. Maar er zijn zoveel verschillende soorten en verschillende lenzen voor erop. Dus ik heb jullie advies nodig en ervaringen nodig :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:00

billionache schreef:
Jammer genoeg nog geen antwoord gekregen. Ben nog steeds benieuwd :j

billionache schreef:
Hoi, ik kom ook binnenvallen!

Stilaan ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe Nikon body... Alweer 5 jaar geleden kocht ik mijn D3000 en tot nu toe best wel tevreden, maar gezien het toch een verouderd model is vind ik het toch tijd voor een update! Ben echt een leek op gebied van de technische kant van body's dus ben benieuwd of jullie me wat kunnen aanraden!

Ik ben vnl bezig met fotografie van paarden en honden, en in het bezit van een Nikkor 55-300mm f/4.5 telelens. Mijn budget ligt rond de €1000 (enkel body), eventueel iets hoger als iets écht de moeite is :)

Nikon D7100, maar misschien eerst eens op jacht naar een 70-200mm? :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:06

Bedankt voor je reactie Bagheera_206 :j

D7000/7100 zat ik ook aan te denken. Is ook meteen 2 segmenten hoger. Waarom denk je dat ik best eerst m'n objectief update in plaats van eerst een nieuwe body te kopen? Gewoon nieuwsgierig hoor! De Nikkor 70-200 f/2.8 staat al lang op het verlanglijstje maar kost ook al €1800

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:07

billionache schreef:
Bedankt voor je reactie Bagheera_206 :j

D7000/7100 zat ik ook aan te denken. Is ook meteen 2 segmenten hoger. Waarom denk je dat ik best eerst m'n objectief update in plaats van eerst een nieuwe body te kopen? Gewoon nieuwsgierig hoor! De Nikkor 70-200 f/2.8 staat al lang op het verlanglijstje maar kost ook al €1800

Omdat een objectief belangrijker is en meer invloed heeft op een foto dan een body. Tenzij je D3000 echte tekortkomingen heeft... :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:17

Tekortkomingen zou ik het niet noemen. Maar ik vind dat - zeker nu ik wat meer verder ben gegaan in de fotografie, de kwaliteit matig te noemen is. Ik heb een vriendin haar D7000 eens vastgehad met dezelfde lens en dezelfde instellingen en er zat toch wel degelijk een verschil in kwaliteit en ook de kleuren bij haar body vond ik beter uitkomen.
Ik heb de D3000 5 jaar geleden ongeveer gekocht als simpel instapmodelletje om mee te beginnen. :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:51

Hoi! Ik kom ook even binnen stampen.
Ik twijfel heel erg, en misschien kunnen jullie mij wat verder helpen!
Ik twijfel tussen een spiegelreflex, of een compact wat tegen spiegelreflex aan zit.

Ik wil graag mooie foto`s kunnen maken, in donkere en lichtere omstandigheden, binnen en buiten, met goed en slecht weer.
Ook graag snel, goed scherp stellen en klik, mooie foto (makkelijker gezegd dan gedaan :+ )
Graag snel achter elkaar fotos maken.
Kantelbaar scherm zou handig zijn, maar is geen must. kan ook wel zonder

Maar ik ben dus echt een leek op dat gebied, ik weet nooit wat in kopen moet :')

Budget tot, eh, 500 euro? Is dat wat of moet ik nog even doorsparen?
Spiegelreflex of Compact?
Ik denk dat een spiegelreflex meer aan mijn eisen voldoet, maar misschien een compact ook wel. (in dat geval ga ik naar het compact camera topic hoor ;) )

Kunnen jullie mij misschien wat verder helpen?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:41

@Prugelpriet,
Dat zijn niet de minste eisen haha. Een compact kan je het mee vergeten denk ik. Een spiegelreflex + de nodige kennis opdoen kan je een eindje komen máár foto's binnen, foto's bij slecht licht en dus ook bij slecht weer (=slecht licht) zijn een uitdaging voor je camera. Duurdere camera's en prijzige lichtsterke lenzen zullen het onder die omstandigheden beter doen dan hun meer betaalbare kleine broertjes, maar slecht licht en mooie foto's zijn gewoon geen beste combi.

Dus, een spiegelreflex is leuk, mits je in jezelf investeert om ermee te leren fotograferen (leren hoe in te stellen onder welke omstandigheden en dat zelf leren inschatten). Maar besef dat bij minder licht de resultaten hard achteruit zullen gaan. Voor 500 euro kan je een instapcamera met kitlens en een leuke telezoom kopen. Maar voor een camera met betere prestaties bij slecht licht, of lichtsterke lenzen is het bij lange na niet toereikend.

Denk dat je 2 opties hebt haha, of beduidend meer investeren en dan nog accepteren dat het soms gewoon níet gaat. Of in de buurt van je budget blijven, lekker veel gaan leren, en gewoon mooie foto's maken als de omstandigheden dat toe laten :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:20

Alwiene schreef:
@Prugelpriet,
Dat zijn niet de minste eisen haha. Een compact kan je het mee vergeten denk ik. Een spiegelreflex + de nodige kennis opdoen kan je een eindje komen máár foto's binnen, foto's bij slecht licht en dus ook bij slecht weer (=slecht licht) zijn een uitdaging voor je camera. Duurdere camera's en prijzige lichtsterke lenzen zullen het onder die omstandigheden beter doen dan hun meer betaalbare kleine broertjes, maar slecht licht en mooie foto's zijn gewoon geen beste combi.

Dus, een spiegelreflex is leuk, mits je in jezelf investeert om ermee te leren fotograferen (leren hoe in te stellen onder welke omstandigheden en dat zelf leren inschatten). Maar besef dat bij minder licht de resultaten hard achteruit zullen gaan. Voor 500 euro kan je een instapcamera met kitlens en een leuke telezoom kopen. Maar voor een camera met betere prestaties bij slecht licht, of lichtsterke lenzen is het bij lange na niet toereikend.

Denk dat je 2 opties hebt haha, of beduidend meer investeren en dan nog accepteren dat het soms gewoon níet gaat. Of in de buurt van je budget blijven, lekker veel gaan leren, en gewoon mooie foto's maken als de omstandigheden dat toe laten :)

Ah, dat wist ik niet. Ik wil er nog niet te veek in investeren, eerst maar heel veel leren! :)
Dan ga ik lekker door sparen, en voor het instapmodel. Kom ik al een eind verder mee als mijn kleine compact. Doel is ook meer mooie foto's schieten op veel evenementen, mooie foto's van de paarden en op den duur misschien wat fotomeetings. Niet zozeer geld verdienen.

Ik heb onwijs veel aan je informatie! Dan is het kiezen tussen een Nikon en Cannon, en dan nog zoeken welke, haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:28

prugelpiet schreef:
Alwiene schreef:
@Prugelpriet,

Ah, dat wist ik niet. Ik wil er nog niet te veek in investeren, eerst maar heel veel leren! :)
Dan ga ik lekker door sparen, en voor het instapmodel. Kom ik al een eind verder mee als mijn kleine compact. Doel is ook meer mooie foto's schieten op veel evenementen, mooie foto's van de paarden en op den duur misschien wat fotomeetings. Niet zozeer geld verdienen.

Ik heb onwijs veel aan je informatie! Dan is het kiezen tussen een Nikon en Cannon, en dan nog zoeken welke, haha!

Ik ben een Canon mens, en die zijn ook opvallend goed vertegenwoordigd hier op Bokt. Wil niet zeggen dat Nikon geen goede camera's heeft natuurlijk.
Qua Canon zou je kunnen kijken naar een 1100D of 1200D als instapper. Wil je wat hoger instappen dan is de 700D een leuke optie. Gewoon een 18-55 kitlens erbij nemen. Qua lens voor de paardjes ben je bij Canon goed en betaalbaar af met een 55-250. Wil je het nou in 1 keer goed doen en kan je het geld missen dan schaf je een 70-200 F4 (non-is) aan van Canon, heb je gewoon een super lens aan.
Heb ik het nog steeds niet over lichtsterke lenzen of camera's met extreem goede prestaties bij hoge ISO waardes (=bij weinig licht) trouwens.

Nog even belangrijk om te weten is dat je lens meer bepalend is voor de fotokwaliteit dan je camera. Als je dus een totaal budget hebt, kies dan niet voor een camera die zo duur is dat er weinig geld over blijft voor een goede lens. Maak die keuze dan liever andersom, kies een iets minder luxe camera, maar gooi er een super fijne lens op dan kom je beter uit.

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:02

De 700D heeft een touchscreen, maar moet je deze perse gebruiken? Hij is ook gewoon helemaal met knoppen te bedienen neem ik aan ?