Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiimberley schreef:Vandaag een canon 1200D gekocht met een kitlens, bedankt voor de adviezenIemand tips om het zelf instellen onder de knie te krijgen of is het gewoon veel proberen? Wel vast paar foto's op automatisch geschoten maar wil deze stand zo min mogelijk gebruiken
Zwitsal schreef:Thank god.. Geheugenkaartje wat ik gister besteld heb is aangekomen.
Das weer een zorg minder.
De gewone briefpost blijft nog steeds achterwege. Ook andere post die mn huisgenootje verwacht wordt niet bezorgt, volgens mij zijn ze maar gewoon helemaal opgehouden met postbezorgen ...
xThalyx schreef:Ik ga zeer waarschijnlijk de canon 700d kopen, nu ben ik alleen benieuwd welke lens jullie mij zouden aanraden. Ik wil hem voornamelijk voor buiten gaan gebruiken voor dierportretten en natuurfoto's.
En kennen jullie nog goede site's waar de objectieven goed geprijsd zijn?
billionache schreef:Hoi, ik kom ook binnenvallen!
Stilaan ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe Nikon body... Alweer 5 jaar geleden kocht ik mijn D3000 en tot nu toe best wel tevreden, maar gezien het toch een verouderd model is vind ik het toch tijd voor een update! Ben echt een leek op gebied van de technische kant van body's dus ben benieuwd of jullie me wat kunnen aanraden!
Ik ben vnl bezig met fotografie van paarden en honden, en in het bezit van een Nikkor 55-300mm f/4.5 telelens. Mijn budget ligt rond de €1000 (enkel body), eventueel iets hoger als iets écht de moeite is
billionache schreef:Jammer genoeg nog geen antwoord gekregen. Ben nog steeds benieuwdbillionache schreef:Hoi, ik kom ook binnenvallen!
Stilaan ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe Nikon body... Alweer 5 jaar geleden kocht ik mijn D3000 en tot nu toe best wel tevreden, maar gezien het toch een verouderd model is vind ik het toch tijd voor een update! Ben echt een leek op gebied van de technische kant van body's dus ben benieuwd of jullie me wat kunnen aanraden!
Ik ben vnl bezig met fotografie van paarden en honden, en in het bezit van een Nikkor 55-300mm f/4.5 telelens. Mijn budget ligt rond de €1000 (enkel body), eventueel iets hoger als iets écht de moeite is
billionache schreef:Bedankt voor je reactie Bagheera_206
D7000/7100 zat ik ook aan te denken. Is ook meteen 2 segmenten hoger. Waarom denk je dat ik best eerst m'n objectief update in plaats van eerst een nieuwe body te kopen? Gewoon nieuwsgierig hoor! De Nikkor 70-200 f/2.8 staat al lang op het verlanglijstje maar kost ook al €1800
Alwiene schreef:@Prugelpriet,
Dat zijn niet de minste eisen haha. Een compact kan je het mee vergeten denk ik. Een spiegelreflex + de nodige kennis opdoen kan je een eindje komen máár foto's binnen, foto's bij slecht licht en dus ook bij slecht weer (=slecht licht) zijn een uitdaging voor je camera. Duurdere camera's en prijzige lichtsterke lenzen zullen het onder die omstandigheden beter doen dan hun meer betaalbare kleine broertjes, maar slecht licht en mooie foto's zijn gewoon geen beste combi.
Dus, een spiegelreflex is leuk, mits je in jezelf investeert om ermee te leren fotograferen (leren hoe in te stellen onder welke omstandigheden en dat zelf leren inschatten). Maar besef dat bij minder licht de resultaten hard achteruit zullen gaan. Voor 500 euro kan je een instapcamera met kitlens en een leuke telezoom kopen. Maar voor een camera met betere prestaties bij slecht licht, of lichtsterke lenzen is het bij lange na niet toereikend.
Denk dat je 2 opties hebt haha, of beduidend meer investeren en dan nog accepteren dat het soms gewoon níet gaat. Of in de buurt van je budget blijven, lekker veel gaan leren, en gewoon mooie foto's maken als de omstandigheden dat toe laten
prugelpiet schreef:Alwiene schreef:@Prugelpriet,
Dat zijn niet de minste eisen haha. Een compact kan je het mee vergeten denk ik. Een spiegelreflex + de nodige kennis opdoen kan je een eindje komen máár foto's binnen, foto's bij slecht licht en dus ook bij slecht weer (=slecht licht) zijn een uitdaging voor je camera. Duurdere camera's en prijzige lichtsterke lenzen zullen het onder die omstandigheden beter doen dan hun meer betaalbare kleine broertjes, maar slecht licht en mooie foto's zijn gewoon geen beste combi.
Dus, een spiegelreflex is leuk, mits je in jezelf investeert om ermee te leren fotograferen (leren hoe in te stellen onder welke omstandigheden en dat zelf leren inschatten). Maar besef dat bij minder licht de resultaten hard achteruit zullen gaan. Voor 500 euro kan je een instapcamera met kitlens en een leuke telezoom kopen. Maar voor een camera met betere prestaties bij slecht licht, of lichtsterke lenzen is het bij lange na niet toereikend.
Denk dat je 2 opties hebt haha, of beduidend meer investeren en dan nog accepteren dat het soms gewoon níet gaat. Of in de buurt van je budget blijven, lekker veel gaan leren, en gewoon mooie foto's maken als de omstandigheden dat toe laten
Ah, dat wist ik niet. Ik wil er nog niet te veek in investeren, eerst maar heel veel leren!![]()
Dan ga ik lekker door sparen, en voor het instapmodel. Kom ik al een eind verder mee als mijn kleine compact. Doel is ook meer mooie foto's schieten op veel evenementen, mooie foto's van de paarden en op den duur misschien wat fotomeetings. Niet zozeer geld verdienen.
Ik heb onwijs veel aan je informatie! Dan is het kiezen tussen een Nikon en Cannon, en dan nog zoeken welke, haha!