centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:23

Ja.... ik ga het nu echt niet meer proberen hoor... Er zijn zulke waanzinnig gave foto's, daar kan ik ècht niet aan tippen!! Eerst maar eens doorleren voor ik dit ga proberen!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:28

Hoop dat het morgen goed weer is! Dan ga ik eens wat proberen!

Komen wel erg gave fotos voorbij!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:38

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:38

Moet het trouwens met een mens zijn, of mag t ook een voorwerp? :D anders zou ik toch graag nog wat proberen! :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:43

PaulaPom schreef:
Moet het trouwens met een mens zijn, of mag t ook een voorwerp? :D anders zou ik toch graag nog wat proberen! :)

Volgens mij mag het van alles zijn Nefertarie heeft speelkaarten en ik heb een kat, succes :D

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:49

Ja maar in biede komen alsnog mensen in voor, daarom twijfelde ik haha!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:03

Showteam Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang jij met bewerken bezig bent als ik vragen mag? Soms ben ik echt 3 a 4 uur bezig en dan ziet het er nog niet zo uit als jou foto's :')

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:48

lovey_ou schreef:
Showteam Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang jij met bewerken bezig bent als ik vragen mag? Soms ben ik echt 3 a 4 uur bezig en dan ziet het er nog niet zo uit als jou foto's :')

20 minuten ongeveer :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:23

Ervaring zeker? :')

Ik heb trouwens Paint Shop Pro, kan je daarmee ook in lagen werken? En zijn daar ook van die brushes voor? Dacht dat ik Photoshop had maar blijkbaar niet...

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:32

Nou zoveel doe ik er niet mee, maar ik heb een grafische opleiding gedaan dus ik weet hoe ik iets moet realiseren wat ik in m'n hoofd heb en dat gaat dan vrij vlot (al vind ik m'n eigen foto nu helemaal niet zo netjes gedaan :P ). Maar ik ken nog niet de helft van de mogelijkheden die Photoshop te bieden heeft, dus soms als ik iets nieuws wil ontdekken ben ik ook even bezig met uitvinden :D. Maar de standaard dingen zoals wegwerken, vrijstaand maken, kleuren (sfeer) aanpassen e.d. gaan best snel, gewoon oefenen!

En met psp heb ik totaal geen ervaring, ik ken dus alleen Photoshop. 8-)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:58

Agossie schreef:
Ja.... ik ga het nu echt niet meer proberen hoor... Er zijn zulke waanzinnig gave foto's, daar kan ik ècht niet aan tippen!! Eerst maar eens doorleren voor ik dit ga proberen!

Zonder proberen wordt het lastig verder leren :)

Mijn foto haalt het ook bij lange na niet bij die van jullie, maar heb toch iets geprobeerd
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:06

Die is ook goed gelukt zeg!!

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:39

tot wanneer mag je? ik wil ook wel wat gaan proberen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:04

Morgenavond 20uur. Heb wel ideeen, of het gaat lukken ben ik niet zeker van. Erg mooie inzendingen, leuk en leerzaam!

Die in het bos met de sneeuw, heb je dat met meerdere krukjes gedaan?

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:36

showteam schreef:
Nou zoveel doe ik er niet mee, maar ik heb een grafische opleiding gedaan dus ik weet hoe ik iets moet realiseren wat ik in m'n hoofd heb en dat gaat dan vrij vlot (al vind ik m'n eigen foto nu helemaal niet zo netjes gedaan :P ). Maar ik ken nog niet de helft van de mogelijkheden die Photoshop te bieden heeft, dus soms als ik iets nieuws wil ontdekken ben ik ook even bezig met uitvinden :D. Maar de standaard dingen zoals wegwerken, vrijstaand maken, kleuren (sfeer) aanpassen e.d. gaan best snel, gewoon oefenen!

En met psp heb ik totaal geen ervaring, ik ken dus alleen Photoshop. 8-)

Lang leve photoshop _/-\o_

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:48

Mijn feedback ronde:

Nefertarie: Leuke foto, grappig idee. Ik hou alleen nooit zo van zwart-wit/ kleuren combi's maar dat is persoonlijke smaak.

Bellatrix: Leuk idee mysterieus. Maar ik kan dit bijna geen foto meer noemen haha :D

Marjoow: ook al zo'n mysterieuse foto. Ik vind de compositie alleen niet heel origineel. Probeer altijd je gezicht naar het licht te draaien. Dat maakt de foto zo veel sprekender. Al begrijp ik dat je dit expres zo hebt gedaan. Probeer ook met het wegshoppen op te letten dat je telkens weer ander 'copie' stukje pakt. Nu ziet het er erg gephotoshopt uit.

Lara: leuke foto, leuk met dat hoedje leuke accesiore. Ik zou zeker bij bewegingsfoto's er niet voor kiezen je zelf centraal neer te zetten maar wel goed geslaagd. Zwart-wit is ook weer kwestie van smaak.

Sofie: vind hem kwalitatief slecht, let ook op de armen van het model ziet er niet 'sierlijk/natuurlijk' uit. Wel leuk idee met de paraplu! :):)

Mowgli7: Leuk uitgevoerd idee. Ik ben alleen totaal geen fan van dat overbewerkte :( Bij je haren gaat de 'echtheid' ook een beetje verloren. Probeer de tijd te nemen

Lypido: heel gaaf, weer mooie sfeer/kleuren komt echt binnen. Geen 'echte' levitation maar echt zeer geslaagde plaat.

Showteam: Je doet alsof het niks is maar hij is echt heel erg gaaf! Blik is misschien wat leeg maar de set en de kat; leuk!

Captain_: Mooi gedaan, lekker scherp. Verder niet echt een pakkende foto maar wel geslaagde levitation! :)

Dat was hem weer. Ben benieuwd naar nog meer inzendingen & het volgende thema :)
Laatst bijgewerkt door 123468086 op 16-02-13 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:55

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:10

Nefertarie
Ik had geloof ik al commentaar gegeven, maar vind het een leuke plaat! Mooie uitsnede, de afgesneden kaart stoort helemaal niet. De kleuren en zwart/wit omzetting twijfle ik een beetje, heb het idee dat het wat sterker kan.

Bellatrix
Oh zo zonde van de bewerking, maar dat was wel al duidelijk verder terug in het topic haha. Vind de pose, locatie en styling en daarmee de sfeer top!

Marjoow
Oja, had ik ook al commentaar op gegeven dacht ik haha. De andere foto was spannender. Achtergrond is donker tegenover het donkere gewaad en onderin ineens veel wit, daardoor niet zo goed in balans.

Lara
Vind hem wat te klein om echt goed te beoordelen. Zwart/wit komt niet sprankelend over, foto oogt flets. Persoon is ook te veel erop geplakt lijkt het. Vind de pose en styling leuk, maar de locatie snap ik niet helemaal. Had liever een stadse setting gezien, oversteken bijvoorbeeld.

_Sofie
Haha lekker blij! Leuke foto, ook hier is het zwart/witte niet zo sterk, ondanks de witte en zwarte delen in de foto. Mooie styling, vind de boom wel oke. Maar ook hier mis ik iets meer 'ruimte' gevoel.

mowgli7
Wow beetje doorgeslagen met bewerken haha. Jammer. Potentie is er, maar de bewerking is niet goed gelukt, bijvoorbeeld goed te zien bij de haren waar lucht doorheen komt. Vind het idee met de sloffen en vliegen erg leuk!

showteam
Geweldig! Je blik is in mijn ogen helemaal niet doods, gewoon lekker overdreven gemaakt geschrokken maar dat past wel binnen het beeld! Humoristisch. Had de stand van de camera is meer naar beneden gedaan zodat meer ruimte onder komt en minder bovenin. Compositie is niet helemaal fijn. Hoe heb je toch die kat zo gefotografeerd haha?

Romytjuuh
Héle fijne foto. Dromerig. Goede kleuren, mooi licht. Vind de onderkant wat krapjes, had best meer grond mogen zitten. Verder complimenten!

Captain_
Er mist wat. Idee erg leuk, origineel! Maar ik mis de sfeer, die je met de flits hebt weggewerkt. Had liever de foto overdag gemaakt, met een raam als achtergrond oid en geen gordijn. Werken met lichtinval.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:28

Oeh, ik twijfel heel erg tussen Romytjuuh en Lipydo..

Ik ga voor Romytjuuh aangezien ze echt zweeft en dit bij Lipydo niet echt duidelijk te zien is. :j

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:28

--
Laatst bijgewerkt door boooo op 16-02-13 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:29

Stemmen begint morgen na 20:00 pas hé? :P Maar wel leuk die enthousiasme hihi!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:31

Haha ik voel me vereerd maar is inderdaad morgen vanaf 20:00 :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:31

Goh, ik zit weer lekker op te letten, ik haal m'n bericht wel even weg! :j

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 03:02

Ik lees ook mee en ga later nog mee doen met andere thema's :) super mooie foto's zitten er bij!!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:15

Misschien dat ik vandaag no wat ga proberen, maar aangezien ik beetje ziek ben weet ik niet of ik naar hiervoor naar buiten ga :) Even kijken wat het weer doet vanmiddag