[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:40

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:10

leuk zo'n vergelijking :j zijn beide foto's met zelfde toestel en lens genomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:13

Ja, exact dezelfde :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:10

Afbeelding
Afbeelding

Topic gaat lekker ^_^

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:32

eerste vind ik wel iets hebben, de tweede spreekt me niet aan. Te centraal, behoorlijk saai :)

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:51

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:57

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:16

Afbeelding

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:05

Gaafgaaf! Dat haar voor haar gezicht voegt een heel surrealistisch sfeertje toe, top!

Leuk om te zien hoe snel jullie vooruitgaan zeg!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:04

Mossel schreef:
Vandaag een kiekje geschoten van ons oudje, tevens de laatste kiekjes, ze gaat erg hard achteruit is gelukkig niet te zien op de foto

http://i181.photobucket.com/albums/x2/m ... 0078-3.jpg

Hondje lijkt wel helemaal in de achtergrond op te gaan, heel mooi effect! Ook omdat het een oud hondje is vind ik de foto een mooie lading hebben door het vervagen :)

Ivonka schreef:
Deze is ook al wat ouder maar ben er nog steeds erg blij mee. Merrie van mijn vriendin...

http://i44.tinypic.com/34q4m14.jpg

Hele mooie, heldere foto! Lekker scherp. Ik vind alleen deze poses nooit zo lekker kijken. Hoofd lijkt altijd wat kleiner in verhouding met het grote lichaam.
Ik had hem zelf dus wat krapper gecropt, dat de schaduw van de onderkant van de buik niet meer te zien is.

Hipar schreef:

Ook al zo scherp! Leuke foto, maar doet verder niet zo veel met me. Ingezoomd op de blauwe hond zou een interessanter beeld hebben opgeleverd :D

DmNqUe schreef:
Hier eentje van mij van een totaal ander sfeertje haha! Carnaval :D
http://imageshack.us/photo/my-images/28/img6516jt.jpg

Frisse, vrolijke, blije foto :P Jammer dat er boven het hoofd nét even te veel ruimte is, waardoor de compositie niet heel fijn is. Lijnenspel!

Marit schreef:

Drukke achtergrond die afleidt, te geel en compositie is niet helemaal lekker. Maar wel een leuke poezel! :D

Hipar schreef:

Is het een idee om de onderste twee te verwisselen, zodat je de kleuren om-en-om hebt? Nu heb je aan de rechterkant donkergroen en linkerkant lichtergroen. Het oogt voor mij zo niet een mooi geheel. Heerlijke momenten verder! IK WIL LENTE! :P Je zwart-wit omzetting vind ik niet zo fijn, het verliest kracht door de kleurenversie. Hij oogt ook wat onscherp ofzo.

freakish1977 schreef:
Hele dominante aap tijdens de safari in Kenia, liep me op een gegeven moment achterna, heb ik het toch op een loopje gezet! :j

https://lh4.googleusercontent.com/-YOGV ... C_4613.JPG

Typische rode olifant in Amboseli

https://lh4.googleusercontent.com/-RE-k ... C_3456.JPG

De eerste foto oogt alsof hij heel erg gecropt is. Kleuren zijn ook iets te overdone, te veel contrasten. Tweede foto is fijner :)

Irene96 schreef:
Ook maar iets uit de oude doos dan, hier was ik net een maand bezig met fotograferen. Het beestje moest ingeslapen worden, dus ik vond dit een erg sprekende foto...
http://i44.tinypic.com/bfgjt0.jpg

En dit paardje moest het meisje ernaast weg doen naar 4 jaar, vond deze foto ook wel spreken.
http://i41.tinypic.com/118lniu.jpg

Eerste foto is inderdaad erg sprekend; alsof hij op zijn laatste krachten probeert op te staan... maar wat ontzettend zonde dat je heel erg goed ziet dat je hekwerk hebt weggehaald! Ook vind ik het geheel te donker. Tweede foto is netjes, maar ook hier weer iets te donker. Leuke compo en blikken mooi gevangen!

X_Audrey schreef:

Leuk om te zien het verschil! Je ziet dat je inderdaad onderwerp beter gekaderd hebt :) Al vind ik de kleuren bij de eerste wel sprekender. Je laatste foto mag wat meer contrast hebben zonder dat de bles mee 'verlicht'.

HorseyDude schreef:

Eerste foto is best interessant, alsof ie jou ergens op betrapt :D Juist die kracht straalt de foto niet echt uit; fletse kleuren, mis contrast en scherpte. Koelere kleuren is misschien wat meer op zijn plaats? De bewerking van Hipar is dan inderdaad beter.

Thanks Colorado! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:11

Bedankt voor je commentaar Lypido! Dat hekwerk kan kloppen ja, mijn fotobewerkingskunsten waren destijds nog niet zo goed, haha. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:15

*Kan niet wachten tot het 12u is*

Vandaag deze foto geschoten. Eerst vond ik 'm vrij dom en wilde ik 'm weggooien, maar na even kijken zag ik er toch wel wat in. Dat de persoon op de voorgrond niet scherp is en de achterste wel vond ik een leuk effect hebben. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:17

Irene, het idee vind ik heel leuk :j Alleen de blikken van beide dames kunnen mij niet zo bekoren....

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:28

Ja de foto heeft wel "iets" maar net als mijn voorganger zit er niks blij`s in de foto.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:32

Fotootje van gister...

Afbeelding

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:02

Ivonka, werkelijk prachtige foto's keer op keer, wouw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:50

Mootje & Threefingers, ja ik zag ook niet iets wat er blij uitzag, maar het 'vertelde' wel iets op een of andere manier, ik was benieuwd of dat aan mij lag ofdat jullie 't ook zagen :)

Ivonka, prachtige plaat weer!

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:41

Over de eerste foto: ik weet dat het eigen geen goede pose enzo is maar het paard was het beu dus heb ik er gewoon nog snel een foto van genomen omdat het licht zo mooi was :)
Afbeelding
Afbeelding

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:03

Ik vind die eerste foto juist wel heel fijn. Alsof je even komt spieken tijdens een dagelijks ritueel! En dat licht is inderdaad erg gaaf, aah ik wil ook mooi licht, maar als ik naar boven kijk zie ik alleen maar grauw massa. Als het nou nog een spannende dreigende wolkenlucht was geweest, maar nee hoor >;)

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:21

Hier ook grauw weer... jammer hoor...
wel een leuk dogje :D

Afbeelding

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:23

_O-

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:24

Dan maar een foto uit Oostenrijk :+:

Afbeelding

Ah leuk Hipar! :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:07

Irene96: Mooie, filmische foto! Juist die blikken vind ik wat toevoegen; niet geposeerd, spontaan. Kan zo een still zijn uit een film. Ik mis voor de sfeer wel andere kleuren, of zwart-wit.

Ivonka: Vind deze niet zo geslaagd. Te veel zwart, te flets. Oren vallen weg. Wel een gave setting en mooi moment!

HorsePhoto: Eerste foto vertelt wel een verhaal :) Juist door de 'verkeerdheid' vind ik hem wel sterk ogen. Mooi licht inderdaad! Lensflare valt ook perfect. En wát een ogen! Bijzonder hoor. Tweede foto is gewoon mooi, niet heul bijzonder. Jammer van de ketting. Blauw tegenover oranje is wel een mooi contrast.

Hipar: Leuk moment :D Verder niet een heel boeiende foto door de (missende) kleuren en helderheid. Compo is ook niet heel fijn.

Colorado: Deze vind ik ook wat minder. Huisjes staan schuin naar links en vind het blauw erg storen. Effect van grote witte vlak is daardoor minder. Nu had ik graag meer van de bomen willen zien.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:14

Lipydo schreef:
Ivonka: Vind deze niet zo geslaagd. Te veel zwart, te flets. Oren vallen weg. Wel een gave setting en mooi moment!

Dankjewel. Ik vind de juiste bewerking vinden ook nog best wel moeilijk, maar deze vind ik ook niet slecht.
De oren zijn bij mij licht omtekend zeg maar dus duidelijk te zien. Vind ze niet wegvallen :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:23

Ivonka schreef:
Lipydo schreef:

Dankjewel. Ik vind de juiste bewerking vinden ook nog best wel moeilijk, maar deze vind ik ook niet slecht.
De oren zijn bij mij licht omtekend zeg maar dus duidelijk te zien. Vind ze niet wegvallen :)

Haha is ook zeker niet slecht hoor! Kwam misschien wat direct over :P Ik zie hier ook lichte omlijning, maar in verhouding te weinig waardoor ik ze dus (figuurlijk gezien?) vind wegvallen.