Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Marr schreef:Even een hele rare vraag hoor
Maar denk er toch over om de canon 55-200 USM te kopen ipv.de 55-250 IS.
Maargoed, nu had ik laatst in de mediamarkt hem dus ff snel vast, maar ik kon er niet echt achterkomen waar de scherpstelring nou was voor handmatig scherpstellen?
Dus wie weet het?
x_Marr schreef:x_Marr schreef:Even een hele rare vraag hoor
Maar denk er toch over om de canon 55-200 USM te kopen ipv.de 55-250 IS.
Maargoed, nu had ik laatst in de mediamarkt hem dus ff snel vast, maar ik kon er niet echt achterkomen waar de scherpstelring nou was voor handmatig scherpstellen?
Dus wie weet het?
Niemand?![]()
NaNi schreef:Jullie kunnen mij vast helpen, ik wil heel graag een extra objectief bij m'n camera (canon EOS 400D), kitlensje is leuk, maar ik wil toch iets meer kunnen zoomen. Ik fotografeer puur hobbymatig en ik was dus ook niet van plan om er honderden euro's tegenaan te gooien. Ik weet dat alle waar naar z'n geld is, en dat als ik écht kwaliteit wil, ik er meer geld voor uit moet trekken dan ik nu misschien wil, maar ik heb dat geld nu eenmaal niet over voor iets wat puur uit hobbyisme voorkomt.. Nu zat ik zelf al een beetje te surfen, en ik kwam de volgende objectieven tegen (beide van canon) die mij wel aanspraken:
EF 55-200mm F/4. 5-5. 6 USM II
EF-S 55-250mm F/4-5. 6 IS
Aangezien ik een beetje een leek ben op objectieven-gebied, en dingen als *aantal diafragmalamellen* me eigenlijk weinig zeggen, dacht ik 'ik ga 't gewoon even hier proberen!'
Dus... Waar doe ik verstandig aan, zijn er misschien ándere opties waar ik nog niet eens aan dacht, met andere woorden, advies please
Nouks schreef:Manzano: zou gewoon moeten werken... Is voor t eerst dat ik dat hoor.
Weet wel dat niet alle TC's werken met alle lenzen. Sommige passen niet of communiceren niet. Heb daarover laatst eens een stukje geplaatst hier, zal eens kijken of ik die post kan vinden.
NaNi schreef:EF 55-200mm F/4. 5-5. 6 USM II
EF-S 55-250mm F/4-5. 6 IS
manzano schreef:Tnx!!!
Ik zal eens ff zoeken of ik dat nog terug kan vinden...... Misschien heb ik het ook wel verkeerd begrepen hoor(was nog niet bewust op zoek toen enzo).
Heb jij toevallig ervaringen met andere merken? Aangezien ik niet van plan ben zoiets heel vaak te gebruiken zou het leuk zijn als ik niet de hoofdprijs hoef neer te leggen
kay27 schreef:Ik denk erover om de Canon 24-105L IS USM aan te schaffen. Zijn er mensen met ervaring met deze lens, en wil je die ervaringen delen?Het gaat me vooral over plus- en minpunten.
Ik wil graag weten of de IS echt die stop verschil maakt (gezien de F4), en of de lens mogelijk zou kunnen voldoen bij bruidsreportages (dus ook binnen fotograferen, en is het zoombereik dan genoeg)?
Gezien het flinke prijskaartje wil ik graag ook de mindere ervaringen/punten horen. Waar zitten de beperkingen van deze lens?