[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WannieSannie

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:09

ja ik weet het die hals moet er nog bij dat vind ik zelf ook.
ik heb het al een keer geprobeerd maar het lukte niet echt.
nu ben ik vanplan de tekenig te kopieren en dan daar op uit te proberen. Haha!
want ik denk dat het dan mooier is.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:20

Wow! die van Janique en Soeskia zijn echt de moeite. Beiden erg sprekende werken met een plus. Als ik op concoursen vergelijkbaar werk geexposeerd zie staan is dat voor bedragen dik over de 500 euro.
Zelf heb ik niet zo veel tijd meer gehad om te schilderen, maar ik zal mn laatste werk (=verkocht) hier toch maar een keer plaatsen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:03

Dankjewel Oneilltje Bloos het verschilt nogal niet wat met de 40 euro Haha! Maar deze zal niet weggaan voor veel geld denk ik.

En jouw werken taxeren, dat is bijna onmogelijk. Ieder werk van jou is een kunstwerk an sich en dat kan ik niet met een bedrag benoemen. Ben wel eens benieuwd wat je nou werkelijk voor een schilderij vraagt. Mag ook per PB hoor.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:48

Bloos Bedankt oneilltje, ik vind jou werk ook moeilijk te taxeren! Ik denk dat het ook wel dik €500,- waard zal zijn, aangezien je stijl zo exclusief is en er elke keer weer uit blijft springen, niemand doet dit je zomaar na. En ik denk dat er genoeg mensen zijn die zo'n schilderij van hun/een paard willen hebben!
Tsja, ik denk dat ik zelf toch wat verkeerd doe aangezien ik nog nooit een werk heb verkocht Haha! haha.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:29

Reclame maken Janique!
@ Oneilltje, erg mooi werk!! Ben idd ook benieuwd wat je er nou eigenlijk voor vraagt Knipoog
Ik kan het niet taxeren, te moeilijk Lachen

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:04

Even wat bijtaxeren hoor Tong uitsteken

@ Fantine, vind hem heel mooi gelukt! Denk zo'n 25 euro! Lachen
@ lovemonami, verhoudingen zijn al goed, inkleuren kan beter, ik denk zo'n 6 euro Lachen
@ Fenn, erg mooie en leuke tekening, Je wordt steeds beter! Zo'n 10 euro Lachen
@ Janique, Hele mooie kleuren! Super! Zo'n 25/30 euro Lachen
@ DeEiken, Goede verhoudingen, Inkleuren kan netter ,maar even dooroefenen voordat je er geld voor gaat vragen Lachen
@ WannieSannie, Mooi Lachen Sprekend oogje , maar het zou een mooiere tekening zijn als er een stukje nek bij kwam.
@ Soeskia, Erg mooie felle kleuren Lovers Leuk om naar te kijken Lachen zo'n 40 euro Lachen

Oja, dit was vanaf pagina 76 Lachen

Nog heel erg bedankt voor het taxeren van mijn werk! Haha!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:10

Thanks babe!:)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:06

wouw oneiltje die vind ik echt heel erg mooi! Ik vind dat zo mooi als je met wit (of een andere erg lichte kleur) op een donkere achtergrond werkt!!!!

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:07

Pag 75
Lunas
Mooie tekening, hele mooie verhoudingen, maar ik persoonlijk vind m iets te "vlakkerig".
Het licht en donker zouden imo iets mooier in elkaar mogen overlopen.
Het lijntje om het papier heen vind ik ietwat storend, vooral aan de onderkant en aan de linkerkant.
Ook dat ene achterbeen wat nog net zichtbaar is vind ik niet echt heel erg op zijn plaats, omdat dat been nu een beetje zwak lijkt. (omdat de verbinding met het lijf niet geheel te zien is, lijkt het dun, en gaat er daardoor zwak uitzien. snap je? Clown )
Maar de tekening heeft zeker uitstraling!
E 7,50 - E 10,--

Janique (portret)
Technisch vind ik m eigenlijk niet zo heel goed gedaan, maar ik vind m wel erg mooi!
Ik stoor me eigenlijk een beetje aan de hand van het meisje, het lijkt nmet of je de duim en de wijs
vinger er boven op "geplakt"hebt.
Het meisje kijkt ook een beetje weifelend, mss was het mooier geweest als ze naar het paard had gekeken?
Het paard straalt echt "lievigheid" uit, dat vind ik erg knap!
Ik schat m op zo'n E15,--, maar ik denk dat dat evt wel op zou kunnen lopen!

pag 76
Nevony: dressuurpaard
Ik vind het paard erg mooi, alleen de ruiter vind ik erg storend.
Hij is te groot (vooral het hoofd) en vrij knullig getekend in vergelijking met het paard.
Het subtiele kleurgebruik bij het paard vind ik errug mooi!
Het is echt jammer van de ruiter, hierdoor zou ik niet meer willen betalen dan E12,50

lovemonami
Het paard is mooi getekend, maar ik zou hier geen geld voor willen betalen.
Het paard is een beetje mat, hij "leeft" niet.
De mond is een beetje raar, en zijn ogen zijn iets te klein. Ook de voorpluk ziet er niet echt mooi uit, die is te plat, en ziet eruit als een "blok".
Ook zou je misschien iets meer kunnen doen met de inkleuring?
Maar als je goed blijft oefenen denk ik dat het helemaal goed gaat komen!

Fenn
Aparte pose, en goed in beeld gebracht.
Het is alleen jammer dat je de rasterlijntjes nog ziet.... Clown Dat vind ik wel vrij storend...
Ook zou ik graag iets meer lengte in de neus willen zien, nu lijkt het net of het paard zo'n
bolle ramsneus heeft. Hiervoor zou je misschien iets met lichtere horizontaal-gerichtere kleurvlakken kunnen werken?
Maar ik geef toe, dit is zeker geen makkelijke pose, maar je hebt het er goed vanaf gebracht.
Als die rasterlijntjes er niet zouden zijn geweest zou ik m op E10 tot E12,50 hebben geschat.

Janique (nieuwsgierig paard)
Dit vind ik een technisch veel mooiere tekening dan de vorige!
Maar deze tekening heeft zeker weer veel uitstraling!
Alleen de kaak van het paard vind ik iets te grof, maar verder issie zekers mooi! Haha!
De achtergrond is ook mooi gekozen.
Ik zou hier zeker E30.-- tot E40,-- voor willen betalen!

DeEiken
Ik vind m aan de ene kant niet heel mooi, maar aan de andere kant heeft ie ook wel weer wat.
Vooral dat oog vind ik erg mooi!
Het hoofd zou iets langer mogen, en er zouden iets meer details in mogen zitten.
Voor jou vind ik hetzelfde gelden als voor lovemonami: Dat gaat wel goed komen, als je veel gaat oefenen!
Ik zou er nu nog niets voor willen geven.

WannieSannie
Hij is zeker erg knap gedaan! Mooie details en goede uitstraling.
Maar, het is al vaker gezegd.... echt jammer dat je er geen stukje van de nek bij hebt getekend!
Zoals ie nu is zou ik er niks voor willen betalen, als er wat meer nek te zien was, rond de E5,-- tot E7,50.

Soeskia
Hij is erg mooi, mooie positionering van het paard ook.
Alleen de achtergrond vind ik niet mooi. Ik vind m te knal. De kleuren zoals je die in het eerste plaatje ziet
(waar de kleuren dus niet goed van waren... Clown ) vind ik er mooier bij passen.
Ik zou hier zo´n E25,-- tot E35,-- voor willen betalen.

ONeilltje
Jouw werk vind ik erg mooi, maar ik durf m niet te taxeren. Ik denk dat ik niet eens in de buurt zou kunnen komen van de werkelijke waarde!
Neem me niet kwalijk.... Koe Knipoog

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:11

Hoeveel zouden jullie hier voor over hebben?
(ik zou graag willen dat de tekeningen apart beoordeeld worden.... Bloos )
Beide tekeningen zijn met 2B-potlood gemaakt, op doodgewoon A4-printpapier.

Tekening 1: "Veulen"
Afbeelding

Tekening 2: "Springpaard"
Afbeelding

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:49

Nevony: t springpaard is nog niet af, dus ik ga voor je dressuurpaard Knipoog .
Deze vind ik erg leuk, hoewel ik twijfel aan de verhoudingen? Vooral de ruiter lijkt erge spillebeentjes te hebben. Ong 5 euro?

Fantine: je allermooiste pastel! Ja De houding is wat apart gekozen (de missende voorbenen) maar dat is mss smaak. Voor deze zou ik gerust aan 20 euro denken Lachen .

lovemonami: erg mooi! Lachen Voor t geld vragen zou ik nog eventjes dooroefenen, de verhoudingen mogen nog geoefend worden, en t zou wrs nog mooier worden als je minder omlijnd/rechte strepen gebruikt Lachen .

Fenn: leuke pose! Ja Je stijl begint zich steeds meer te ontwikkelen Lachen . 10-15 euro?

janique: erg mooi en indrukwekkend. Jouw stijl heeft iets heel "sterks" Ja . Wat ik jammer vind aan deze is dat t papier is gaan bobbelen? Voor t werken in opdracht/verkopen is t mss handig om n dikker papier te gebruiken? Andere aandachtspuntje vind ik de lichte vlek in de hals, die had mss donkerder mogen zijn voor t evenwicht in kleuren? Lachen
Een hoop gezeur, denk dat een euro of 40 echt wel t minimum voor jou is Ja .

DeEiken: erg liefjes Lachen . Ik zou nog even oefenen met je materiaalgebruik, bijv wat minder streepjes maken of met de vormen meekleuren.

WannieSannie: erg mooi en zacht, technisch lijkt ie best al in orde. Toch doet de "afgesneden" hals wat af aan t totaalbeeld. Nog even oefenen Lachen .

Soeskia: heel erg mooi en sfeervol, heerlijk die kleuren! Ja Op t prijskaartje mag je van mij gerust een getal boven de 100+ euro schrijven Lachen .

oneilltje79: pffh ook ik merk dat ik t moeilijk vind om n goed bedrag te noemen! Als ik nu begin met 250+ te bieden, krijg ik dan n schilderij mee? Vork

ikje: veulentje: erg lief! *LOL* Jammer dat je t omlijnt hebt, dat geeft het een beetje een simpel beeld, terwijl hij knap is neergezet. Algeheel zou t contrast meer verdeeld mogen zijn? Bijv t oogje en de krullen op de staart lijken nu erg donker ivm de rest. 5 euro?
Springer: ontzettend knap getekend, en hoe jammer dat t meisje geen gezicht heeft Bloos . Dat leid mij heel erg af van t paard... 10 euro, maar meer als je t meisje ook karakter had gegeven Lachen .

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:13

LOL, niemand durft mijn werk te taxeren omdat ik zelf zulke hoge bedragen noem. Maar ik noemde die alleen als voorbeeld. Ik kom veel met paarden op grote concoursen en daar staat het vol met standjes met schilderijen waar ik altijd even ga kijken. Ik zag laatst een schilderij van een aardbei van ong. 20 x 20 cm voor 450 euro bijv.
In Aken had ik de tijd om met de makers ervan zelf te praten en die stands op die shows schijnen erg goed te lopen.
Persoonlijk vind ik dat er op concoursen veel werk van hele goede, maar ook van echt slechte kunstenaars te vinden is.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:37

oneilltje79 schreef:
LOL, niemand durft mijn werk te taxeren omdat ik zelf zulke hoge bedragen noem. Maar ik noemde die alleen als voorbeeld. Ik kom veel met paarden op grote concoursen en daar staat het vol met standjes met schilderijen waar ik altijd even ga kijken. Ik zag laatst een schilderij van een aardbei van ong. 20 x 20 cm voor 450 euro bijv.
In Aken had ik de tijd om met de makers ervan zelf te praten en die stands op die shows schijnen erg goed te lopen.
Persoonlijk vind ik dat er op concoursen veel werk van hele goede, maar ook van echt slechte kunstenaars te vinden is.

Haha! Dan moet ik wel verdomd mooi zijn!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:54

hier nog eentje die ik net af heb voor Lor3nz0

Afbeelding

groetjes michelle

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 22:33

Ben ik weer.
Vanaf blz. 76

@ Nevony: ik vind het heel lastig te taxeren zo vanaf een wazige foto. Er wordt 5 euro gesuggereerd maar ik heb het gevoel dat dat meer zou zijn. Heb je geen mogelijkheid een duidelijke foto neer te zetten?

@ Fantine: echt 1 van je mooiste werken Ja Ik denk zeker tussen de 15 a 20 voor deze!

@ lovemonami: om heel eerlijk te zijn zou ik verzendkosten vragen voor deze. De mond is een beetje raar, verder vind ik hem wat streperig en de schaduwplekken vind ik niet mooi aangegeven. De verhoudingen heb je al aardig te pakken, geen slechte tekening maar naar mijn gevoel niet 'af'.

@ Fenn: ... ik wil graag de aangepaste versie zien voor het taxeren als dat kan? ... Wat mij nu zo opvalt aan deze is de neus, die vind ik erg 'bol', de ronding is net iets te sterk aangegeven naar mijn gevoel. Ik mis ook diepte tussen linker oog en linker neusgat waardoor dat meer 1 vlak lijkt. Hele uitdagende pose en heel niet slecht uitgevoerd.

@ janique: heel mooi, ik had het mooier gevonden als de achtergrond links net zo 'uitwaaierde' als rechts maar buiten dat een heel sprekend portret. Heb je hem op doek of op papier geschilderd?
Op doek denk ik al gauw aan zo'n 40 a 50 euro.

@ DeEiken: ik zou nog even blijven oefenen, buiten het streperige mis ik nog heel wat aan details die het geheel meer diepte zou geven.

@ WannieSannie: nog even blijven oefenen. Bij een volgende even opletten op de 'afsnijding' bij de hals. Nu heb je echt alleen een hoofd getekend wat het geheel een beetje een raar uiterlijk geeft.

@ Soeskia: heel mooi schilderij, het groen is naar mijn smaak wat te fel, ik hou meer van de kleur zoals bij de eerste foto maar goed. hmmm... ff denken... minimaal 50

@ oneilltje79: jij hebt zo'n uitgesproken unieke eigen stijl ik denk dat je echt een hoop kunt vragen voor je werk. En dan zou ik beginnen bij zo'n 250 voor een klein werkje Bloos

@ ikje: Vanwege het feit dat ze op 'doodgewoon printpapier' gemaakt zijn zou ik er niets voor geven, ook is de tweede niet af, die taxeer ik dan ook niet. De eerste als die op goed tekenpapier gemaakt zou zijn (A4) en het hoofd iets meer uitgewerkt was zo'n 5 euro. Buiten dit alles om vind ik wel dat je de verhoudingen al redelijk goed onder de knie hebt en ik ben benieuwd wat we nog meer te zien gaan krijgen als je de juiste materialen gaat gebruiken Clown

@ Carita: leuke tekening maar ook hier mis ik weer heel veel details. Doordat je hem omlijnt hebt doet het wat 'stripachtig' aan maar wel zonder dat het in dit geval erg storend is. Ik zou hier niet meer dan 5 euro (A4) voor geven.

Ben weer bij geloof ik Haha!
Doei!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:37

Dank je lon, maar nogmaals zo duur ben ik echt niet. Voor mij is het een hobby en ik sta niet in de weekenden met een verkoopstandje op shows. Dat soort bedragen zijn alleen haalbaar als je je werk ook daadwerkelijk promoot en daar gaat tijd en geld in zitten.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 22:43

Ja dat is zo, ik weet dat je niet zo duur bent Clown

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 06:49

@Lontje: JAaah goed dat je het zegt nu heb ik mijn nieuwe caomera en ik heb er nog geen eens foto's van tekeningen mee gemaakt Clown , maar ondertussen heb ik die springende ook af (had nooit gedacht dat ie zo mooi zou worden Lachen en nog een andere tekening, ik ga gouw een foto aken om de camera uit te proberen op mijn tekeningen Tong uitsteken

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 07:11

Afbeelding

A4 geheel bladvullend en gemaakt met grafietstift
weer eens wat anders dan een paard eh Tong uitsteken

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:36

Wat kunnen mensen toch goed tekenen...
@Nevony: heel schattig, daar zou je best 10 euro voor kunnen vragen denk ik.
Ik vind het echt heel inspirerend en vooral leerzaam om naar al jullie tekeningen te kijken, misschien zet ik zelf ook ooit nog een tekeing hier, maar ik heb geen scanner Tong uitsteken
Ga zo door!

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:35

Ik vraag nooit geld voor mn tekeningen. Vooral omdat ik nog beginneling ben en vooral teken om ervaring op te doen. Toch ben ik wel benieuwd wat deze tekening ongeveer waard is...
Afbeelding

alvast bedankt, als je een reactie plaatst!

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:38

Niemand?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:48

Dit topic is de laatste tijd niet meer zo druk bezocht Cool

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 22:55

hmm valt wel mee, maar ik taxeer meestal een aantal bij elkaar en tja buiten dat alles... tekenen kost tijd Clown Het is ook geen topic voor iedere dag... Clown (gelukkig maar anders moest ik m'n baan opzeggen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen )

Vladeli die van jou vind ik een hele mooi 'zachte' tekening A4 15-20 denk ik zo

Nevony die van jou is ook heel erg leuk gedaan, wat ik wel een beetje jammer vind is dat je de vacht van de kat wat 'snel' getekend hebt terwijl je in het omringende juist veel tijd gestoken hebt. 5 euro

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:02

Ik wil toch binnenkort ook weer ff aan het tekenen slaan Ja Haha!