[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:21

Bumblehorse schreef:
Wat erg :(
Ik ga morgen men beelscherm settings eens bekijken. hopelijk komt het dan goed.

Geeft toch niets...met beeldscherm is vaak lastig hoor.Hier leer je ook weer van en anderen ook ;)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:28

mijn week #5
Helaas oude doos foto

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:35

Suuszels, ik had hem wel wat groter willen zien, verder leuke foto. Zelf ben ik wel meer van de natuur dus had liever gezien dat je het bos in reed of iets dergelijks maar dit is een keer wat anders.

Revanches, jammer dat je nog wat losse haartjes tussen de knotjes ziet en het hoofdstel op sommige delen. Dat stoort me wel een beetje omdat dat niet echt silhouetten zijn.

Babel, prachtig! Typische Afrika foto met een mooie safari sfeer! Mooie kleuren ook.

Bumblehorse, ik vind hem echt niet mooi. :n Ik zie er ook geen blackfoto in, alleen slecht bewerkt met paint of zo. Heb je het paard in een donkere gang zoals een stalingang gezet? Dan is de achtergrond vaak al wat donkerder. Misschien kan je ook met wat foto's van google oefeningen qua afwerking.

MichieldeM, leuke foto. Het gezicht vind ik aan de linkerkant wel wat overbelicht, dat is jammer.

faatxhorse, erg mooi! Niets op aan te merken eigenlijk. :) Misschien is het eendje iets te donker?

deviltjh, ik had het ongeschoren stukje weg gelaten, voor niet paardenmensen ziet dat er denk ik heel raar uit. :P Verder vind ik hem wel een leuk kleurtje hebben. :D

tesseke, ik vind het meer halsband dan hond eerlijk gezegd maar dat is persoonlijk, al stoort het me wel heel erg.

Fennee, ik vind hem niet heel mooi. Het lijkt alsof hij inkt op zijn hoeven heeft en het lijkt meer een blooperfoto. Doordat die van boven is genomen lijkt het namelijk alsof je pony er heel raar uit ziet. Als je volgende keer op de pony zijn ooghoogte fotografeert is het al een stuk beter denk ik!

Jessica_1998, jammer van je schaduw. Ook vind ik nog steeds dat halster niet echt iets voor een foto. In de achtergrond zit inderdaad niets storends maar ik was dichter bij het water gaan staan en met het water als de achtergrond. (ik neem tenminste aan dat dit een strand is?

Robin_Rikkie, prachtig prachtig! _/-\o_

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:54

Hopelijk nog net op tijd...
Heb deze week ook weinig tijd gehad om de camera uit te laten maar toch een foto van deze week.

Afbeelding

kimberley23

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:55

Wat lief Marije! Echt super leuke foto! :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:55

MarijeR, super lief! Jammer dat het hoofd van de merrie niet in het licht staat, hele bijzondere foto. :j Heeft ook een speciale betekenis voor jou zelf of niet?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 23:00

Op de valreep!

Afbeelding

Hele week geen foto gemaakt. Vandaag aan de slag gegaan. Ben niet heel blij met het resultaat, maar het is wel één van de betere.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:03

Sodeletuut
Dit vind ik nou een mooie oogfoto 

naomi_g1998
De zonnestralen lijken wel mooi. Ik vind het met de scherpte nog wel meevallen. Volgens mij lijkt het ook zo door de zonnestralen. En wat je al aangaf, volgende keer hond helemaal is misschien wel zo leuk. Ga zo door!!

Yvonne_V
De horizon loopt wat scheef. Of is dit soms ook een heuvel landschap?
Ik mis inderdaad ook wat contrast. En daardoor lijkt de foto wat donker. Maar met wat meer contrast (heb je een bewerkingsprogramma?) lijkt hij vast ook minder donker.

Ash_
Heel mooi!! Alleen het vage takje aan de rechterkant stoort me een beetje.

Tinky12
Wat een leuke foto. Schattig ook!

NatassJa
Mooi! De zee lijkt bij mij wel een beetje flets.

Suuszels
Leuke foto!

Revanches
Wederom een hele mooie foto!

Babel
Prachtig!

Bumblehorse
Dat de achtergrond niet helemaal goed overkomt had je al wel meegekregen he. Als ik het beeldschem van mijn laptop helemaal naar achteren doe die ik wel een mooie zwarte achtergrond, en lijkt de foto best geslaagd.
En die teugels kan je beter laten zoals ze zijn, of helemaal wegwerken. Maar niet half, dat lijkt een beetje gek.

MichieldeM
Ik begrijp je verlangen naar de zomer helemaal! Mijn motor staat ook maar in de schuur te wachten op mooi weer ;)
Maar over je foto...Leuk idee! Ik vind hem wel mooi geworden! Het verschil tussen de linker en rechter kant van je gezicht is wel groot, een beetje meer licht vanaf de andere kant was misschien wel mooi geweest.

faatxhorse
Leuke foto

deviltjh
Nette foto. Mooie compositie. Fijn om naar te kijken.

tesseke
Heel mooi. Goed gedaan!

Fennee
Ik vind het mooier om een foto op ooghoogte te zien. De verhoudingen lijken een beetje raar zo, en al die modder is ook niet zo heel interessant om naar te kijken ;) Dus de volgende keer misschien even door je knieen?

Jessica_1998
Je hebt goed rekening gehouden met de aachtergrond. Dat kijkt prettig. Ik herken de pony wel inmiddels ;) ben benieuwd naar wat je nog meer te fotograferen hebt.

Robin_Rikkie
Heel mooi!

MarijeR
Ohhh... wat lief!
Mooi scherp. Jammer dat het hoofd van de moeder niet ook in het licht staat, dan zou het nog mooier zijn.

Agossie
Dit is nou een foto die wel mooi is terwijl hij niet op ooghoogte genomen is. Mooi gedaan!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 23:09

Ladies and gent, here is..... (drumroll please...)

Samenvatting van week 5 - 2014:

Agossie verzamelt hier
Ann_Pam
Ash_
Asselruiter
Babel
Bellatrix
binky
Bumblehorse
calice
C_estmoi
chip
Deetjeeuh
deviltjh
Djura99
DmNqUe
eclair98
EngeltjeS
faatxhorse
Fellow
Fennee
Fenneeee
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
Iejoorr
Irene96 verzamelt hier
ismy
Jessica_1998
JewEmm verzamelt hier
jilinda
JNSW
Joey
joey_lover
Jolandaa_
kani_ejj
Kelszz_
_Kiki_ verzamelt hier
kimberley23
laurajoy15
Lipydo
Lizaa01
manonnevot
marit
MarijeR
Marjoow verzamelt hier
Mb_foto
MichieldeM
monbyou
MyHu
naomi_g1998
NatassJa
Nayomie
Nefertarie
Racheel verzamelt hier
Revanches
Robin_Rikkie
SachemLover
Sanne_com
showteam
Sodeletuut
Suuszels
TammyVN verzamelt hier
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
TrendyLover
XiiaaooNaa
xLoki
Yvonne_V
20282

Ik mis van een aantal mensen foto's, maar ik kan niet blijven herinneren... De foto's die hierna geplaatst worden, zijn voor week 6!! :D Succes allemaal!
Laatst bijgewerkt door Agossie op 03-02-14 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:18

Net te laat, maar hierbij mijn week 5 nog dan:

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:19

Agossie, ik vind de achtergrond een beetje leegjes en saai, wel een erg leuk paard!

Bedankt Gub voor de feedback! :D

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:34

Mijn week #6

Afbeelding

Deze foto heb ik van de week gemaakt. Ik heb er lang naar gestaard, maar weet echt niet wat ik er van moet denken >;) langs de ene kant heeft ie wel iets, en langs de andere kant is het zo'n 'per ongeluk' foto die je normaalgezien meteen wist...
(heb niets beters voor deze week :\ )

edit: zie dat er best veel ruis op is, dit is niet op de orginele foto, maar heb deze 2x moeten uploaden en verkleinen op bokt ;)
Laatst bijgewerkt door Djura99 op 03-02-14 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:45

Dan kom ik gelijk maar binnen vallen met mijn week 6
Afbeelding
Had nog een veticaans masker liggen thuis en dit is er uiteindelijk uitgekomen, gelijk ook mijn logo eens op een andere plek neergezet, staat stukken netter dacht ik zo. :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:48

prachtig Ann_Pam! Hoe heb je die sfeer zo mooi gekregen? Gebruik je er nog iets bij zoals flitsers oid?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:53

Dankje! :o Nee, deze foto is buiten in het zonlicht gemaakt, heb zelf geen flitsers, alleen die op mijn camera. Heel veel spelen met lagen, curves verloopvulling en kleur in photoshop :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:57

Agossie: De neus vind ik het mooiste op deze foto. Ter hoogte van het oog, vind ik de foto "te" verscherpt. Als ik naar de bles kijk (naast het oog) dan valt het me nog meer op. Een beetje zonde.
Als je het paard iets meer in de zon had laten staan/kijken, dan was het probleem waarschijnlijk minder. Het schaduw "overbluft" het paard nu op de foto.

Ann_Pam: Mooie sfeer foto. Je ziet de 2e koe (van rechts) echt na denken.
Wat ik zelf wat had veranderd is de kleur. Het is nu een vrij bruine/ grijze/ kuilkleurige foto. Hierdoor oogt hij triester dan het werkelijk is op de foto.

Ash_ : Prachtige foto! Wel stoor ik me aan de "wazige takken" rechts op de foto. Hierdoor lijkt de camera/lens vies... Zonde van deze mooie foto.

Asselruiter: Wat voor lens heb je hier voor gebruikt? Je hebt een mooie, heldere foto weten te maken.

Babel: Een echt "leeuwenkoning" gevoel krijg ik hier. Een hele mooie sfeer, de warmte komt goed over.
Enig min-puntje: De berg links, begint vanuit het niets.

Bellatrix: Een onwijs mooie foto <3 Die neus, i like your style!!!

Binky: Wat zonde dat de foto niet scherp is... Hier had je anders een hele mooie foto te pakken.

Bumble_Horse: Oef zonde dat de foto niet helemaal mooi bewerkt is. Gelukkig heb je vele hulpzame tips gekregen om dit de volgende keer beter te kunnen oplossen.

Calice: Jesse doet aan Natural Horse Jesse Ship! <3 Op zijn eigen manier maakt hij contact met het paard. Echt een super moment om vast te leggen!
Foto technisch vind ik hem niet heel denderend. Maar het blijft een mooi plaatje!

C_estmoi: Leuke foto :)

Chip: Aparte foto... Niet echt mijn stijl. Ik had liever iets meer van de hond gezien.

Deetjeuh: Waarschijnlijk moest je heel veel moeite doen voor deze foto :) Hij is apart, maar ik vind dit niet echt een mooie foto.

Deviltjh: Schitterende foto!

Djura99: Top foto! Erg leuk en uniek.

DmNqUe: Ik zag de foto en dacht: Ooh my... Het lijkt (sorry dat ik het zeg) door de kleur een H--ren foto, wat volgens mij totaal niet de bedoeling moest zijn. De foto is apart, maar door mijn eerste indruk totaal niet mijn foto.

Eclair98: De volgende keer als je een foto als deze maakt: Bekijk het oog goed en maak deze zo nodig schoon :) Je hebt een mooie foto, maar door het "oogsnot" breekt het mooie meteen weer af.

FaatXHorsie: Een mooie krachtige foto!

Fellow: Onwijs mooi <3 Je ziet weinig, maar ook gelijk wel heel veel.

Fennee: De pony lijkt in deze positie een enorm hoofd te hebben. Terwijl ie een heel klein hoefje heeft. Hierdoor is de verhouding vind ik niet zo mooi.

Fenneee: Top foto! alleen jammer dat het staartje er net niet helemaal op staat...

Morgen ga ik weer verder hoor <3

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:59

Ann_Pam schreef:
Dankje! :o Nee, deze foto is buiten in het zonlicht gemaakt, heb zelf geen flitsers, alleen die op mijn camera. Heel veel spelen met lagen, curves verloopvulling en kleur in photoshop :)

Ah oké! Bedankt! Erg gave plaat! :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:21

Het halster is een mening, ik vind zelf de schaduwen echt niet storend. Dochterbij t water zal ik proberen volgende keer, heb er wel zo een maar daar staat ze niet helemaal op.

Gub, nou ik heb nog 3 honden hier haha, 2 cavia's, een konijn en een kat, dus dieren zat om fotos van te maken.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:52

Helaas moet ik mij ook afmelden. Hoewel ik iedere week fotografeer, heb ik geen tijd om ze daarna ook nog op tijd te selecteren en na te bewerken. Jammer maar helaas!
Bedankt voor je moeite Agossie! :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:39

naomi_g1998 schreef:
MarijeR, super lief! Jammer dat het hoofd van de merrie niet in het licht staat, hele bijzondere foto. :j Heeft ook een speciale betekenis voor jou zelf of niet?

Het veulentje was een paar uur oud en de merrie was vreselijk beschermend (is zij altijd de eerste paar dagen). Voor de stal staan om te kijken kon ook echt niet, ze probeert je dan over de wand heen te grijpen. Ik stond heel stiekem om een hoekje met de camera om zo haar vermoeide maar tevreden uitdrukking vast te leggen. Kon dus ook niet even haar aandacht vragen zodat ze haar hoofd zou draaien in het licht ;)

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:03

Vervolg feedback week 5
jewemm leuk grappige foto.
Hanna_94 leuk erg mooi zo met de hond in het zwart wit.
Gub leuk idee ziet er leuk uit.
sodeletuut gaaf erg mooi zo met de kleur op het oog.
naomi_g1998 leuk erg mooi zo met die zonnestralen.
Yvonne_v leuk ik vind heb alleen inderdaad iets te donker.
Ash_ gaaf erg mooi zo met die kleuren.
Tinky12 leuk schattig ook met die tong van het paard.
NatassJa gaaf erg mooi met het paard en de linten in zijn manen.
suuzels leuk mooi moment om een foto te maken.
Revanches gaaf! erg mooi.
Babel gaaf erg mooi zo met die kleuren.
Bumblehorse leuk probeer de volgende keer alleen de achtergrond goed zwart te maken.
MichieldeM leuk!
faatxhorse erg leuk zo met de meeuwen en eend.
deviltjh leuk erg mooi.
tesseke leuk erg mooi.
Fennee leuk probeer de foto alleen de volgende keer op oog hoogte van het paard te maken.
jessica_1998 leuk! ik vind alleen de schaduw niet zo mooi.
Robin_Rikkie prachtig echt heel mooi.
MarijeR echt een super schattige foto.
Agossie leuk paard kijkt mooi in de camera.
Nefertarie leuk erg mooi zo met dat glas in lood.

feedback voor week 6

Djura99 leuk hij heeft wel iets de foto.
Ann_Pam Prachtig! erg mooi zo met de kleuren.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:26

Mijn week 6:

Eigenlijk moesten we voor school dit doen...
http://nl.tinypic.com/r/mmexr7/8

En daarna heb ik dan mezelf in de zetel geploft, het glas wijn erbij, en chips. En toen is dit uiteindelijk eruit gerold :p :

Afbeelding

kwaliteit is helaas erg achteruit gegaan weer

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:43

samenvatting van week 5 - 2014:

Agossie verzamelt hier Vind hem net iets te donker aan de linkerkant, maar voor de rest wel een mooie scherpe foto!

Ann_Pam Leuke foto, had in het midden liever wat meer scherpte gezien maar voor de rest goed gelukt.

Ash_ Leuk uitgewerkt idee. Wel een beetje gewoontjes.

Asselruiter mooie foto!

Babel wauw, prachtig!

Bellatrix het heeft wel wat, ik had de voorkeur gehad dat hij precies op de helft zou zitten met snuit en oog, maar eigenlijk vind ik het niet echt uitmaken :)

binky ik vind hem een beetje veel ruit hebben, of ligt dat aan mij? Voor de rest wel leuk.

Bumblehorse dat je instellingen waarschijnlijk niet kloppen is al verteld. Maar wat mij opvalt is dat de manen een beetje raar geknipt zijn aan de zijkant. Maar dat is meer mijn mening :o

calice beetje zonde van de achtergrond maar voor de rest een leuke foto!

C_estmoi Opzich een leuk idee. Beetje zonde van de zweep.

chip leuke foto! Het was me wat fijner kwa beeld als de hond net opzij keek, omdat je dan eerder doorhebt welk dier het om gaat.

Deetjeeuh Geinig idee, net iets te eenvoudig naar mijn gevoel.

Djura99 Ik had liever gezien dat er meer detail was van of de ogen, of de oren.

DmNqUe Dat hij wat onscherp was had je al verteld, maar voor de rest heel mooi uitgewerkt!

eclair98 zonde van de prut en de onscherpe wimpers. Maar wel een goede compositie.

EngeltjeS mooie foto.

faatxhorse ook deze foto is leuk :)

Fellow Ik vind hem wel wat hebben!

Fennee Wel fijn dat je evengoed wat probeert in te leveren, ik vind hem inderdaad niet zo heel goed gelukt :o

Fenneeee leuke foto

Gub verzamelt hier Mooi!

Hanna_94 verzamelt hier Ik had hem al op facebook gezien, ik vind het heel mooi gelukt.

HeavensLove verzamelt hier leuke foto.

Iejoorr Zoals al gezegd was is het zonde van de achtergrond. Maar het idee is leuk

Irene96 verzamelt hier mooie foto.

ismy Ik kan niet meer zeggen dan: mooie foto :=

Jessica_1998 Toch vind ik het erg zonde van het touw. Dat de pony vies is neem ik je niet kwalijk.

JewEmm verzamelt hier tja, voor mij is het gewoon een blooperfoto. Goed moment en mooi scherp, maar voor de rest spreekt het me niet echt aan.

jilinda de foto is goed gelukt, het enige nadeel vind ik de achtergrond maar ach, ik zeur altijd wel over iets :+

JNSW pfoe, ik wist het wel als ik weer foto’s van mij en mijn vriend zou moeten hebben :D

Joey Ik had foto 1 inderdaad gekozen, ik vind hem werkelijkwaar be-au-ti-ful !

joey_lover prachtfoto!

Jolandaa_ mooie foto :)

kani_ejj ik vind hem net niet licht genoeg maar het idee is goed uitgewerkt. Met iets meer ruimte aan de zijkanten was hij perfect geweest!

Kelszz_ gek genoeg komt deze foto me heel bekend voor, maar dat zal wel aan mij liggen :+

_Kiki_ verzamelt hier het heeft wel iets, maar aan de andere kant stoort iets mij, maar ik weet niet wat.

kimberley23 aparte lucht!

laurajoy15 zie ik nou sneeuw? :oo leuk!

Lipydo prachtig!! Net zoals al je foto’s!

Lizaa01 leuk idee, mooie foto.

manonnevot ik had het mooier gevonden als de oren zichtbaar waren. Voor de rest een goede scherpe foto.

marit wow, de details zijn gewoon prachtig!

MarijeR beetje zonde van het hek op de achtergrond, maar voor de rest is het echt een smeltfoto <3

Marjoow verzamelt hier Is je logo altijd zo pixelig? Voor de rest wel mooi!

Mb_foto mooie foto, zonde van het hek maar ik snap de reden wel :j

MichieldeM leuke foto.

monbyou goed gelukte foto.

MyHu Zoals al gezegd is, zonde dat het potje vies is. Maar get idee is zeker leuk!

naomi_g1998 Leuk probeersel, volgende keer misschien de hele hond erop, en volgens mij zie ik een huis in de achtergrond. Ik vind de zon juist wel een leuk effect geven!

NatassJa oh wauw <3

Nayomie Sneeuwt het daar zo erg? Hier is het serieus zonnig en droog :\

Nefertarie Mooie foto.

Racheel verzamelt hier leuk :)

Revanches mooie foto hoor!

Robin_Rikkie wat een hemels blauw water, prachtig!

SachemLover Behalve het hek en een beetje een raar standpunt. Vind ik hem wel leuk. Alleen volgens mij heeft hij scherp gesteld op haar zijkant ipv haar hoofd.

Sanne_com wauw!

showteam Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind hem niet echt leuk :o

Sodeletuut mooie foto

Suuszels zoals ik het zie op de foto is het paard niet helemaal scherp. Voor de rest wel leuk

TammyVN verzamelt hier mooi gedaan

tesseke verzamelt hier mooie foto!

Tinky12 verzamelt hier leuk gedaan!

TrendyLover super :j

XiiaaooNaa Dat van de stoel vind ik niet eens erg. Mooie zachte indruk.

xLoki oh my, wat een schatjes!

Yvonne_V sorry, maar voor mij heeft deze foto niet echt wat :o

20282 Liever had ik iets meer van de linkerzijde van de pony gezien, maar wel een mooi moment op de foto gezet.

zo, dat duurde lang :+

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:47

Ik vind het wel grappig dat iedereen hem op ooghoogte wil zien, ik heb het expres zo gedaan omdat dit typisch is voor die pony. Die staat altijd zo naast je als je net bij haar bent, dus zo heb ik haar ook geprobeerd neer te zetten!
Ik ga even feedback geven!

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:08

Kelszz_ gek genoeg komt deze foto me heel bekend voor, maar dat zal wel aan mij liggen :+

Haha, hij is hier gemaakt in de dierentuin :) Misschien ooit in emmen naar de dierentuin geweest?