Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
appiesjappie schreef:Hoi allemaal,
Ik heb een Nikon J2 die niet zo ver kan inzoomen waar ik een beetje van baal. Ik heb mij al een nieuwe lens gekocht die al iets verder kan maar ik wil eignelijk nog verder kunnen inzoomen. Maar zo'n lens kost meer dan 1000 euro. Ik vind het nog al wat voor een camera. Heeft iemand een idee of je er goedkopere lensen op kunt zetten van bijvoorbeeld een goedkoper merk?
_Ilsee_ schreef:Hoihoi!
Ik had al was al opzoek naar een betere lens en had besloten om voor de 55-300mm te gaan van Nikon zelf.
Nu zou ik naast die lens nog graag een portretlens willen maar die van nikon zelf zijn allemaal veel te duur..
Nu zag ik twee verschillende lenzen van tamron.
de tamron 70-200mm f/2.8 zonder beeldstabilisator (deze lens met beeldstabilisator is ook te prijzig)
en de tamron 90mm f/2.8 met beelstabilisator
Wat raden jullie aan? Kan ik beter voor een een 70-200mm gaan of voor de 90mm?
Of is het verstandiger om echt nog een behoorlijke tijd door te sparen en dan gelijk een betere te kopen?
kiimberley schreef:Hallo! Ik heb een canon 1200D met daarbij de standaard kitlens. Nu ga ik binnenkort naar Turkije en wil ik mijn camera meenemen. Doel is vakantie vieren en af en toe fotograferen. Reden dat ik deze camera mee wil is dat ik mooiere foto's krijg. Zal ik een andere lens aanschaffen voor op vakantie of voldoet mijn kitlens? Foto's zullen allround worden.
HorseTimeXL schreef:hallo iedereen. ik heb een vraagje. ik heb laatst mijn propedeuse gehaald en wordt binnenkort 21 waardoor ik van me ouders een mooi cadeau mag uitzoeken. nu fotografeer ik hobbymatig al 2 jaar denk ik en heb ik het afgelopen jaar 10 weken een fotografiecursus gevolgd waar ik ontzettend veel aan had en nu ook nooit meer de standaard functies gebruik.
ik ben in het bezit van een 1100D van Canon. Deze is nu 1,5 jaar oud en met de kerst 2 jaar. Daarnaast kreeg ik bij de aankoop van mijn body meteen een lens van Tamron bij en dan de 18-200 met 4.5 t/m 5.7 ofzo. Als beginner vond ik het prima maar zeker na de cursus vond ik het eigenlijk een super irritante lens. Veel te vaak wazig, ondanks dat ik de snelheid vaak had opgeschroefd en bij schemering kon ik hem amper gebruiken. Toen heb ik vorige kerst een Canon lens aangeschaft van 50mm 1.8. Wat is dat genieten zeg als je zo'n lichtsterkte hebt. Ik kan nu zelfs in het donker goed foto's maken. Alleen is het jammer dat je niet kan zoomen. Maar voor portretten vind ik het prachtig. Nu ik de smaak van het fotograferen te pakken heb, wil ik natuurlijk meer.
Alleen ik zit heel erg te twijfelen over wat ik moet doen. Ondanks dat ik het een super fijne body vind de 1100D, is het al wel een redelijk oud model. Uiteraard weet ik dat de lens zorgt voor de mooie foto. Maar een vriendin zei onlangs dat een body na zo veel 'clicks' vaak kapot gaat.
Maar ik zou ook wel graag een mooie zoomlens voor mijn camera willen, echt een goede met een lichtsterkte van minimaal 1.8 en maximaal 2.5 denk ik. Canon zelf is al behoorlijk prijzig, maar ik hoorde dat Sigma ook een paar leuke lensjes heeft.
Ik weet niet wat verstandig is. Ik wil zeg maar wel verder ontwikkelen. Moet ik nu eigenlijk al gaan kijken naar een nieuwe body, omdat het een redelijk oud model is en ik hem al best wel lang heb. Of toch lekker kijken naar een mooie zoomlens met een goede lichtsterkte/diafragma. En zo ja wie heeft een paar tips?
Bagheera_206 schreef:_Ilsee_ schreef:Hoihoi!
Ik had al was al opzoek naar een betere lens en had besloten om voor de 55-300mm te gaan van Nikon zelf.
Nu zou ik naast die lens nog graag een portretlens willen maar die van nikon zelf zijn allemaal veel te duur..
Nu zag ik twee verschillende lenzen van tamron.
de tamron 70-200mm f/2.8 zonder beeldstabilisator (deze lens met beeldstabilisator is ook te prijzig)
en de tamron 90mm f/2.8 met beelstabilisator
Wat raden jullie aan? Kan ik beter voor een een 70-200mm gaan of voor de 90mm?
Of is het verstandiger om echt nog een behoorlijke tijd door te sparen en dan gelijk een betere te kopen?
Wat voor soort portretten maak je graag? Ik merk dat ik mijn 100mm portretlens vaker/meer gebruik voor mensenportretten dan mijn 70-200mm. Voor bij de paardjes gebruik ik juist mijn 70-200mm het meest en mijn 100mm alleen voor de close-ups.
DShots schreef:Hallo,
Op dit moment heb ik een 1100d canon body, maar ik wil over naar een nieuwe.
Iemand eventuele tips of ideeen?
xx
Tamaraa18 schreef:Hallo,
Ik heb een vraagje.
Op dit moment heb ik een Nikon D3100 met een standaard kitlens.
Maar ik merk dat het toch moeilijk is om beweging perfect scherp te fotograferen, vaak zijn de benen net een tikje wazig. Nu wil ik een nieuwe lens kopen, maar welke is het meest geschikt om beweging goed vast te kunnen leggen? Ik ben een hobbyfotograaf dus graag geen 1000+
Leverage schreef:Tamaraa18 schreef:Hallo,
Ik heb een vraagje.
Op dit moment heb ik een Nikon D3100 met een standaard kitlens.
Maar ik merk dat het toch moeilijk is om beweging perfect scherp te fotograferen, vaak zijn de benen net een tikje wazig. Nu wil ik een nieuwe lens kopen, maar welke is het meest geschikt om beweging goed vast te kunnen leggen? Ik ben een hobbyfotograaf dus graag geen 1000+
Het objectief wat je nu hebt is daar ook geschikt voor. Het is gewoon een kwestie van je body anders instellen.
Tamaraa18 schreef:Okee, dus ik kan beter nog even flink door oefenen.
Of zijn er nog meer tips?