[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:59

Een niet zo'n serieuse foto van mij (:

Verstoppertje!! :D en of ik me goed verstopt heb!

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:48

Bagheera_206 schreef:
Zie Exif. :) Foto uit 2008. :)

Yup, oldie but goody :D (Gemaakt met mijn oude camera, Helemaal uitgezoomd, 18 x en dan maar spelen met de instellingen...)
Gut, ik weet niet eens meer wélke instellingen hahaha! :o

Nell_

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:59

Oude foto zeg. Maar hij is wel mooi.

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:25

Yvttheid schreef:
Een niet zo'n serieuse foto van mij (:

Verstoppertje!! :D en of ik me goed verstopt heb!

[ Afbeelding ]

Da's altijd leuk :j Hij mag alleen wel wat lichter op sommige stukken denk ik? 'Gewone' etende paardenfoto's vind ik persoonlijk meestal wat saai. :o Ik heb er eens zo 1 als die van jou gemaakt van twee synchroongrazers. Er had misschien nog wel een stukje van de onderkant afgemogen.:

Afbeelding

En heb deze gras-eet-foto eens gemaakt paar jaar terug waar ik wel blij mee was. Is mijn paard in de opfok, hij was toen pas net 2:

Afbeelding

Bagheera gefeliciteerd! *\o/*

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:44

Paar hele mooie foto`s gezien, zeker die met "lensje keren" !!

Afbeelding

Afbeelding

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:00

Whhaaa dienogen van die stier! vet moment zeg en mooie kleuren.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:12

Zie weer mooie foto's voorbij komen, zal binnenkort weer ff reageren :D
Nu ff snel een foto van mij van vandaag! Benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Oowja; ik heb ook een nieuw logo/watermerk. Hoe vinden jullie die?

Afbeelding

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:19

Mooi logo hoor! Foto is ook gaaf,leuk moment. Denk wel dat ie qua kadering horizontaal misschien beter was geweest.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:33

Vind het logo ook mooi!

Die ogen van die stier zijn eng! daardoor lijkt die kop een beetje nep :+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:54

Ben eens in het veld gegaan, fotootjes getrokken, heb er maar 1 goede tussen gevonden.. nou, ik vin die best meevallen :+
Afbeelding

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:11

ThreeFingers : Dat stierenoog... Brr... Wel een apart plaatje. Vindt de foto ook een mooi lichtinval hebben.
Channiiiej : Mooi logo. Foto is op een leuk moment vastgelegt. Op mijn computer is die alleen niet helemaal scherp.
xTitanic : Wat is de bedoeling van het meisje op de foto? Waarop heb je scherpgesteld? De foto is niet helemaal scherp en ik snap de bedoeling er niet helemaal achter.

Deze foto's zijn vorige week gemaakt met de Nikon D5100:

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:47

Bedankt! Ja horizontaal had inderdaad misschien beter geweest, maar ik was zegmaar verticaal aan het fotograferen toen dit moment voorbij kwam haha :P
#V33rl3: waar zie jij onscherpte? Bij me lijkt ie wel scherp! :)

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:27

Ik denk dat het aan mijn computer ligt maar ik mis wat scherpte bij de rug. Maar dan zal het aan mijn computer liggen. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:55

Threefingers, ik vind jouw foto's briljant. :D
Channiejj, ook bij mij is de hond niet scherp.
v33ri3, moest op de eerste foto het scherpste punt de aardbei zijn? Jammer dat niet gefocust is op de kop van het dier. De tweede is netjes.
Titanic, wat wil je met deze foto? Hij is donker, niet scherp en heeft geen onderwerp. Daarbij stoort de persoon op de achtergrond me enorm.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:13

Threefingers, geweldige foto's :=
Chaniejj, Bij mij is de hond ook niet scherp
v33ri3, 1ste was mooie geweest als je op de vogel had scherp gesteld, 2de had ik wat mooier gevonden als er meer vogel op stond.
Titanic, foto doet me niks en de persoon op de achtergrond stoort me.

Afbeelding

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:55

Ik wou een wazig persoon op de achtergrond.. aw? -O-

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:09

Ik ben gisteren naar de GaiaZoo geweest, echt een aanrader hele mooie dierentuin!

Afbeelding

Afbeelding

Zie hier de rest van de foto's [FK] [FOTO] Dagje GaiaZoo! (ookal zijn ze dat ook nog niet allemaal haha)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:18

yvttheid: vooral de laatste, zeer geslaagd!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:39

xTitanic schreef:
Ben eens in het veld gegaan, fotootjes getrokken, heb er maar 1 goede tussen gevonden.. nou, ik vin die best meevallen :+
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6310_n.jpg

Hahaha Humor!

@v33ri3
Mooie aparte foto, die met de aardbei!

@Mossel
Het veulen, mooie heldere foto.

@Yvttheid
Gave foto`s.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:57

Deze vind ik toch wel wat hebben.....

Afbeelding

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:45

Treefingers: Mooie foto! Het was misschien ook leuk geweest als je alleen de kuikens scherp had gesteld ipv van de moeder of allebei, want er is nu iets wat ik mis.
haha die ogen! Maar voor de rest een goede foto!

Channiiiej Leuk watermerk! Alleen had ik zoals LHS_80 al zei hem in de horizontale weg geschoten nu beweegt de hond zeg maar naar rechts maar daar houd dan meteen de foto op, als je snapt wat ik bedoel, (je ogen volgen de beweging en dan pats boem is er niks meer, terwijl boven en onder wel nog ruimte is)

xTitanic: Ik snap de foto ook niet, hij is erg donker, en ik zie ook geen scherpstel punt. Ook het meisje op de achtergrond, als je haar als achtergrond wilt zorg er dan ook voor dat ze helemaal erop staat, voor de rest gewoon veel blijven oefenen!

v33ri3: Leuk gespeeld met scherpte diepte met de aarbei. Ookal had ik er zelf denk ik nog voor gezorgd dat de ogen van de papegaai ook scherp waren. Maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik.
Mooi! Ik zou alleen het kader ietsjes naar onder afgesneden hebben, dus net ietsje meer nek laten zien.

Mossel: Leuk, goed scherp niks op aan te merken.
Jammer dat het veulentje niet helemaal scherp is. Hij/zij is nu net niet scherp maar ook niet onscherp genoeg. Het was dus mooier geweest als hij of onscherper was of ook gewoon scherp.

ThreeFingers: Wat is het? Een pop/beeld of iets? Ik vind het niet echt een onderwerp waarvan ik denk whow en buiten dat vind ik je scherpstelpunt appart? Waarom heb je juist op het oor/kraagje scherpgesteld? Die foto's hierboven vond ik in ieder geval leuker (: maar iedereen heeft wel eens een mindere, gewoon door blijven oefenen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:36

Yvttheit: holy COW! Die VOGEL!!! Awesome shot!!!
ThreeFingers: lijkt wel een plastic dummy?! Mij doet het iig niet zoveel...
Mossel: schattige veulenshoots, lachen die eerste! :D

Ik ben maar weer even op foto jacht geweest...
Afbeelding
Oudje...

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:29

ThreeFingers, het lijkt wel een Sims figuurtje ofzo!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:19

Yvetheid:Ik vind het idee achter verstoppertje wel leuk. Alleen had het gras nog iets hoger mogen zijn dat je eigenlijkalleen net de oren ziet. Of juist iets lager dat je net de ogen ziet.

LHS_80: Ik stoor mij aan de dukke achtergrond. Misschien volgende keer proberen de electriciteitsmasten even sneaky weg te werken? De 2e foto is erg mooi, ook qua lichtinval.

Treefingers: Leuk met die kip en kuikens. Misschien iets minder scherptediepte op de kuikens. Voornamelijk die op de rug van de kip zitten, zou mooier zijn als die nog iets scherper zijn.
De stier is apart. Met name het oog wat je nogal afschrikt. En qua kleurstelling vind ik het net iets te oranje.

Channiej: Mooi moment, behalve die bal vind ik zelf niet zo mooi. Ik dacht eerst in een snelle blik dat die hond iets aan zijn mond had, toen keek ik nog eens en zag ik wel dat het een bal was. Maar als ik verder ga fantaseren denk ik eerder aan een opgezwollen tong. :=

V33ri3: Leuke foto's. Misschien iets meer scherpte rondom de neus van de papagaai(foto1).Dat geeft wat meer connectie met de aardbei. De tweede foto is mooi.

Mossel: Leuk dat lipje van het veulentje. Misschien ook eens kijken of je de achtergrond wat meer weg kunt werken of recht kunt trekken...zo lijkt namelijk de afrastering naar links af te lopen.
Bij de tweede foto mis ik iets scherpte van het veulentje,maar dat kan mogelijk ook komen door de wolligheid van zn vachtje.

Yvettheid: 2 plaatjes die zeer geslaagd zijn. Eventueel even opletten met de cropping van het stokstaartje. Het lijkt vrij krap aan de rechterkant. Voor de rest qua scherpte etc, perfect.

Treefingers: De foto heeft zeker wel iets. Alleen had je het scherptepunt beter in het gezicht thv het oog kunnen leggen ipv bij het oor. :)

Horseyduyde: De eerste foto vind ik te standaard. En daarbij mis ik de hoeven van het paard. Te veel gecropt aan de onderzijde of je moet je compositie iets lager leggen dat je het paard volledig in beeld hebt.
Tweede plaatje kan veel zijn, maar mijn aandacht wordt getrokken naar het kleurige rommeltje rechts op de achtergrond. Ik denk dat je beter die tunnel vanuit een andere positie had kunnen nemen dat je als het ware ook echt de tunnel wordt ingezogen. Dat geeft het bijzondere effect van een foto. Al mis ik dat nu echt compleet.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:25

Mooi hoor die buikfoto's!
Alleen lijkt die eerste niet helemaal scherp bij de handen?

Ik heb net een omkeerring besteld via internet. Hopelijk gaat het lensje keren dan iets beter :+
Hoe slecht is dat eigenlijk voor je camera en lens?