Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:giotto schreef:Ik heb een upgrade gedaan in de vorm van een statiefIk heb lang getwijfeld en prijzen vergeleken maar heb uiteindelijk afgelopen zaterdag de knoop doorghakt!
En nu is het (voorlopig) even gedaan met investeren in de fotografie't Geld is op !!
@revanches : Een vriendin van me heeft ook een 7D en heeft sinds kort de 24-70mm L f2.8 en is daar zeer tevreden over. Z'n geld dubbel en dik waard!
Ik heb trouwens ook een cropcamera maar zou nooit een EF-s objectief kopen. Moest ik ooit een fullframe kopen...dan kan ik al mijn lenzen blijven gebruiken.
Met EF-S lenzen is niets mis. Vind bijvoorbeeld de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM een heerlijke lens op een cropbody als de 7D.
Courses schreef:Helaas zit er wel een enorm prijs verschil tussen de 24-70 en de 24-105. Als ik mocht kiezen kocht ik de eerste, maar helaas ben ik een studentje
Waar liep je zoal tegen aan bij de 24-105?
judithh schreef:Courses schreef:Helaas zit er wel een enorm prijs verschil tussen de 24-70 en de 24-105. Als ik mocht kiezen kocht ik de eerste, maar helaas ben ik een studentje
Waar liep je zoal tegen aan bij de 24-105?
Ik vond hem niet scherp...en traag, maar het is wat je gewend bent.
Zo zie je hier positieve (en negatieve) ervaringen voorbij komen van de 75-300..ik zou die lens nog niet gratis willen hebben.
Nu leg ik waarschijnlijk de lat een stuk hoger dan veel van de mensen hier (uitzonderingen daar gelaten) omdat ik beroepsmatig fotografeer en het mijn werk is.
hazira schreef:Goedeavond bokkers!
Sinds een aantal jaar fotografeer ik hobbymatig.
Ik heb een Canon 400D, met een Tamron 70-300mm lens.
De lens was er een aanbieding bij, verder heb ik geen andere lenzen.
Omdat ik graag verder wil met de fotografie, zoek ik dus een nieuwe lens.
Ik fotografeer voornamelijk dieren.
Veelal honden, paarden verschijnen eens in de zoveel tijd voor mn camera.
Ook zou ik het leuk vinden om in de toekomst studio fotografie te gaan doen.
Verder fotografeer ik altijd buiten.
Mijn budget is niet heel hoog (denk aan circa. 300 euro) aangezien ik maar een arm studentje ben.
Kunnen jullie mij verder helpen met advies?
Bagheera_206 schreef:hazira schreef:Goedeavond bokkers!
Mijn budget is niet heel hoog (denk aan circa. 300 euro) aangezien ik maar een arm studentje ben.
Misschien een 50mm voor in de studio?De 50mm f/1.8 heb je al vanaf 100 euro.
Bagheera_206 schreef:Beetje jammer. De DSLR op kantoor is "verdwenen". Het was een oudje, maar toch. Ik denk de Nikon D40, D50 of D60. De DTP'ers gebruikten deze DSLR vooral voor productfotografie om te verwerken in folders/e-mails/uitnodigingen/mailings etc. Hebben daar een speciale tafel voor met twee 400 watt flitsers.
Nu moet er natuurlijk een nieuwe komen.![]()
Ik zit zelf te denken aan Canon 650D of Nikon D5100. De enige lens die we hadden was een 60mm Macro lens van Nikon.
Als we de Canon zouden aanschaffen zou daar bijvoorbeeld de Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro bij kunnen.
Als we voor de Nikon D5100 zouden gaan zou de Nikkor 60mm f/2.8D of 60mm f/2.8G erbij kunnen.
Is 60mm geschikt voor dit doeleinde of is gewone 50mm of 85mm handiger? Ze zijn iig cropbody met 60mm gewend.
Wie heeft er ervaring met product- of macrofotografie en/of heeft ervaring met een van deze 60mm's?Zijn er misschien nog andere opties mogelijk?
Beide sets vallen denk ik wel binnen budget.
hazira schreef:Goedeavond bokkers!
Lalee_ schreef:Bagheera_206 schreef:Beetje jammer. De DSLR op kantoor is "verdwenen". Het was een oudje, maar toch. Ik denk de Nikon D40, D50 of D60. De DTP'ers gebruikten deze DSLR vooral voor productfotografie om te verwerken in folders/e-mails/uitnodigingen/mailings etc. Hebben daar een speciale tafel voor met twee 400 watt flitsers.
Nu moet er natuurlijk een nieuwe komen.![]()
Ik zit zelf te denken aan Canon 650D of Nikon D5100. De enige lens die we hadden was een 60mm Macro lens van Nikon.
Als we de Canon zouden aanschaffen zou daar bijvoorbeeld de Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro bij kunnen.
Als we voor de Nikon D5100 zouden gaan zou de Nikkor 60mm f/2.8D of 60mm f/2.8G erbij kunnen.
Is 60mm geschikt voor dit doeleinde of is gewone 50mm of 85mm handiger? Ze zijn iig cropbody met 60mm gewend.
Wie heeft er ervaring met product- of macrofotografie en/of heeft ervaring met een van deze 60mm's?Zijn er misschien nog andere opties mogelijk?
Beide sets vallen denk ik wel binnen budget.
Ik ben van plan dit weekend de 60mm f2.8 te kopen, dus dan kan ik je er meer over vertellen