Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Manon_ schreef:Misschien betalen jouw garage en jouw fotozaak een eerlijke prijs, maar over het algemeen is de prijs die je er daar voor krijgt fors minder dan wanneer je alleen verkoopt en niet meteen weer iets koopt.
JolandaS schreef:Je begrijpt me verkeerd. Je krijgt over het algemeen minder geld voor je lens/auto wanneer je inruilt dan wanneer je de auto verkoopt. In het geval van Lifaya is het dus handig om de lens te verkopen en apart de lens die ze wil te kopen. Of ze de lens dan aan de fotozaak moet verkopen is maar de vraag, maar dat bedoelde ik dus.Manon_ schreef:Misschien betalen jouw garage en jouw fotozaak een eerlijke prijs, maar over het algemeen is de prijs die je er daar voor krijgt fors minder dan wanneer je alleen verkoopt en niet meteen weer iets koopt.
Ik heb inderdaad goeie ervaringen met inruilen (dus verkopen en aankopen tegelijk), jij hebt het over alleen verkopen, zonder iets te kopen. Daar kan ik niks zinnigs over zeggen want dat heb ik bij beide bedrijven nog nooit gedaan.
Lifaya gaat een lens kopen, dus ze zou altijd kunnen informeren of inruilen interessant is. Als het tenminste een winkel is waar ze 2ehands verkopen.
x_Lys schreef:800 .
Ja ik heb het aan de camera overgelaten maar om eerlijk te zijn doe ik dat altijden dat is nooit fout gegaan.
Citaat:Zal ik je probleem dan eens uit de wereld helpen? Daar mee stoppen
Als je alle AF-punten gebruikt, kiest je camera DAT AF-punt waar je "onderwerp" het meest dichtbij de camera is... Maar dat hoeft dus lang niet altijd écht het onderwerp te zijn. Paard schuin van achteren? Staart scherp, terwijl je misschien zelf het hoofd van het paard of de ruiter scherp had willen krijgen. Paard langs een schuin hek? Goeie kans dat je camera scherpstelt op het hek omdat dat dichterbij is dan je onderwerp.
x_Lys schreef:800 .
Ja ik heb het aan de camera overgelaten maar om eerlijk te zijn doe ik dat altijden dat is nooit fout gegaan.
x_Lys schreef:Jadat heb ik opgepikt toen van je inderdaad
!
Nou ze zijn gewoon niet scherp. Ik verscherp nooit na in me bewerkingen. Ik schiet altijd in JPEG omdat ik het zwaar irritant vind dat als je in RAW schiet dat je ze niet gelijk kan zien maar eerst al je 600 foto's moet bewerken. Of heb je hier nog tips voor?
Op groter formaat is het nog erger. En dat In het eerste geval: parameters wel ingesteld met enige verscherping? Dat snap ik niet uitleg pleasee
!
x_Lys schreef:Jadat heb ik opgepikt toen van je inderdaad
!
Nou ze zijn gewoon niet scherp.
Citaat:Ik verscherp nooit na in me bewerkingen. Ik schiet altijd in JPEG omdat ik het zwaar irritant vind dat als je in RAW schiet dat je ze niet gelijk kan zien maar eerst al je 600 foto's moet bewerken. Of heb je hier nog tips voor?
Citaat:Op groter formaat is het nog erger. En dat In het eerste geval: parameters wel ingesteld met enige verscherping? Dat snap ik niet uitleg pleasee
!
JolandaS schreef:Elke dag dat een lens werkloos in je kast ligt, neemt de waarde af, dus dat kost ook geld.