Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sani schreef:Olaaa!
Ik fotografeer met een Fuji Finepix S3200, waar ik veel dingen mee zou moeten kunnen.
Ik heb door middel van de zoekfunctie binnen dit topic gezocht naar een boek over fotografie, maar vond eigenlijk voornamelijk het boek van Femke, wat besproken werd dan.
Is er een boek, waarin ik door te lezen, maar ook daar allerlei kleine opdrachtjes uit te voeren meer kan ontdekken over de werking van functies binnen mijn camera?
Het boek van Femke is niks voor mij, omdat ik meer een algemeen onderwerp wil. Paarden fotografeer ik nauwelijks.
Femke schreef:Het is mijn ervaring dat veel boeken over fotografie zó ontzettend algemeen zijn dat je er eigenlijk niet veel van opsteekt.
Ik zou zo'n boek dus níet via internet aanschaffen, maar gewoon eens in boekenwinkels gaan kijken en op zoek gaan naar een boek waar precies in staat wat jij graag wil leren. Anders heb je er alsnog niets aan
Femke schreef:@LF_xx_D: Bij dat statief hoort inderdaad nog een schroef te zitten.
Ik kan niet goed zien of het "plaatje" ook nog los te koppelen is. Vaak kun je het dan loskoppelen van het statief en onder de camera schroeven, zodat je een soort snelsluiting hebt. Als je de camera dan op je statief wil zetten, hoef je alleen het plaatje dat dan onder de camera zit maar vast te klikken.
Maar zonder schroef kun je ze inderdaad niet aan elkaar bevestigen. Ik heb geen idee of zoiets nog los verkrijgbaar is. En kijk ook even of het statief wel stevig genoeg is voor het huidige type camera's en lenzen. Want niet alle statieven zijn gemaakt voor spiegelreflex camera's met zware lenzen.
Bovendien kost een basis statief tegenwoordig ook bijna niets meer. Hoewel er natuurlijk altijd nog een markt is voor statieven van honderden euro's.
Vraag jezelf ook eens af of je wel een statief nodig hebt. Want in veel gevallen beperkt het je bewegingsvrijheid nogal.