Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JW18 schreef:@Magda, camera op statief zetten, sluitertijd instellen op bulb en evt. bijbehorend diafragma en iso kiezen.
In principe kan het met elke lens, maar het is maar net wat je op beeld wil hebben staan.
Zwitsal schreef:ik heb ook even hulp nodig!
ik krijg net te horen dat morgen ochtend mn eerste foto 'opdracht' gaat plaatsvinden ^^.
de peuterspeelzaal waar mn moeder directrice van is wil een promotie folder gaan maken die in de hele omgeving verspreid gaat worden..
en ik mag daar de foto's voor maken (die dus op die folder komen te staan), en wel morgen ochtend^^.
maar nu komt het probleem..
het is binnen, het wordt morgen waarschijnlijk geen mooi weer dus buiten is het grauw. en ik heb alleen een kitlens tot mn beschikking (ja en een 55-200 lens maar daar schiet je niet zoveel mee op).
hebben jullie tips voor de instellingen? normaal gesproken probeer ik gewoon altijd in de automatische stand te fotograferen maar ik ben bang dat ik daar morgen teveel tijd mee kwijt ben.
dan zitten de kindertjes net leuk te spelen, ben ik met mn instellingen aan t klooien en als ik ze dan eindelijk goed heb zijn de kinderen allang alweer weg ^^.
ohja ook handig om te vermelden natuurlijk, heb een canon 1000d.
absque_dubio schreef:Ik had een vraagje. Als jullie een bewegend onderwerp hebben, hoe stellen jullie dan zo snel scherp?
Lukt me tot nu toe elke keer niet namelijk, doe wel automatisch scherpstellen, maar dan alsnog lukt het niet. Moet ik dan iets veranderen aan de instellingen oid?