[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 07:44

Dankjewel voor de leuke feedback allemaal!

joeluna,
Je vind de kleuren op de achtergrond te donker (groen) waardoor ie somber overkomt. Maarre... Ik kan de kleuren van de bomen niet aanpassen. :Y) Dus is het meer dat je zegt: licht hem wat meer op? Of...?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 07:47

Zal ik de spits maar afbijten?

Mijn week 5

Afbeelding

Foto heb ik zondag genomen in een oud fabriekspand, ik was daar al eens geweest als model maar ik vond het zo'n leuke locatie dat ik nog eens terug gegaan ben als fotograaf :)

Ik verzamel trouwens hier

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 07:58

Faery zat in de vensterbank met de witte lucht als achtergrond. :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:23

Mijn week 4
(onbewerkt) virus op de computer wordt nog gerepareerd...
foto in de sneeuw afgelopen weekend (helaas even facebook kwaliteit)
Afbeelding

Ik zal zodra pc weer werkt deze foto nabewerken en in goed formaat met jullie delen *D Dan ziet die er vast al wat beter uit.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:48

Bedankt voor alle feedback!

Eline: Ik heb de flitser geprobeerd maar alle foto's werden erg overbelicht, vandaar zonder flits :)

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:52

bedankt voor de feedback!
Leuk om te zien dat de een de kreukels op de achtergrond wel storend vindt en de ander juist niet.

Ik moet deze week nog even bikkelen voor de tentamens, maar probeer daarna wel feedback te gaan geven :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:09

Oh, bedankt voor de feedback! Erg lief!
Joeluna, deze zat in de Olmense zoo :D

Ik heb echt al zin om nu terug naar de dierentuin te gaan :')

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:43

Bedankt voor de Feedback!! :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:56

Iedereen bedankt voor de feedback! Fijn dat jullie de moeite hebben genomen om naar mijn foto te kijken.

Ik moet nog beetje onderzoeken hoe je alleen bepaalde vlakken kan oplichten etc. Deze week weer verder oefenen :)

Vanavonde ga ik proberen om mijn fb erop te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:38

Iedereen bedankt voor de reacties en tips:D!

Dat de paarden wat wegvallen is mijn bedoeling geweest. Ik ben niet echt de grootste fan van de Oostvaardersplassen, ik vind dat het belang van de dieren naar achter wordt geschoven/wegvalt tegenover het 'ohkijkonsNederlandgoedzijnmetonzewildeponies'. En de mens is in het geval van de OVP de aanstichter van het hele probleem en het roofdier.

En deze week begin ik ook met feedback geven.
Eline91 - Intrigerende foto. Ik vraag mij altijd af wat er gebeurd is dat mensen alles zo achterlaten staan zoals dat bureau.
Niene87 - Hier kan ik eigenlijk niet veel over zeggen. Foto is enorm onscherp en korrelig, maar ik gok zo dat je dat te danken hebt aan Facebook. Verder had ik denk de handschoenen weggehaald voor een wat rustiger beeld.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:30

Goh, erg bedankt allemaal voor de feedback, tof!

NESCAFE schreef:
LeonyR Prachtige foto! Gebruik je eigenlijk een flits hiervoor?

Bedankt! Nee, in principe flits ik nooit, tenzij het natuurlijke licht niet voldoende is. (Kan ik dus nog een hoop mee experimenteren...!) In dit geval was de lucht al mooi egaal grijs en de kop van deze hond spreekt van zichzelf al. Ze heeft ook hele mooie contrasten in haar vacht. Als je van haar een foto hebt, hoef je er eigenlijk vrij weinig meer aan te doen, ze spreekt zelf al heel sterk. :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:59

WiancaR schreef:
Niene87 - ..... Foto is enorm onscherp en korrelig, maar ik gok zo dat je dat te danken hebt aan Facebook.

Ik ben toch wel benieuwd waar je dat aan ziet Wianca? Als ik naar die foto kijk zie ik nl geen onscherpte. Er is geen bewegingsonscherpte en ze heeft niet op het verkeerde onderwerp scherp gesteld. Ik weet niet welke lens je gebruikt hebt Niene87 want o.a. de kwaliteit van de lens bepaalt ook mede de scherpte. Een goedkopere lens is gewoon iets minder scherp dan een dure (meestal) maar om te stellen dat de foto enorm onscherp is begrijp ik niet?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:36

Ik ga een poging wagen om feedback te geven. Elke dag eventjes eraan zitten vind ik wel een goede, dus dat ga ik ook proberen :-). Met deze de eerste twee, alhoewel ik de eerste toch al wel lastig vond om goede feedback aan te geven...

Week 5

Eline 91
Bijzondere locatie, weer eens wat anders, leuke uitdaging! ;-) Het zwart/wit i.p.v. kleur vind ik goed gekozen. Misschien dat het bureau en de witte pilaren met kruis nog wat meer uit het midden had mogen zijn.

Niene87
Is deze foto nu voor week 5, want er staat week 4 boven?
Lieve foto. Alles past mooi in het vierkant. De kleuren van de jas en sjaal fleuren de foto mooi op. Wel jammer dat de foto niet helemaal scherp is.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:51

Eline91 schreef:
Mijn feedback voor week 4:
MZorro Best een bijzondere foto hoor! Wat is dat wat je getrokken hebt?

Dankjewel! Het is een hartje 'getekend' op de auto voorruit (in de sneeuw, maar dat had je waarschijnlijk wel gezien ^^)! :)

En bedankt allemaal voor de feedback! Ik wil ook gaan beginnen met wat feedback geven! Morgen ga ik alvast even kijken! :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:53

Afbeelding
Week 5

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:01

Eline91; ik vind het een erg mooie foto. Zwart-wit komt mooi uit!

Niene87; de compositie is prima zo, wel mis ik wat scherpte in de foto

Sodeletuut; onwijs mooie foto, paard kijkt mooi alert en de 'stoom' om hem heen geeft het iets magisch!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 06:30

it_is_me Bedankt voor de feedback, ik kan me er wel in vinden. Het is moeilijk om zulke dingen te zien als je te dicht bij de foto staat, daarom vind ik het leuk om de mening van anderen eens te lezen :)

KimdeGroot94 Bedankt! :)

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:16

Ik ben deze week ook wat vroeger met mijn POTW. Deze is uit dezelfde reeks als vorige week, dus helaas nogal saaie lucht. Ik heb deze foto gemaakt naar aanleiding van een tutorial van Marit, over groothoekfoto's maken zonder groothoeklens. Deze is dan ook met mijn kitlensje gemaakt en ontstaan door samenvoegen van 6 foto's.

Week 5
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:36

Week 4

Carolaaxxxx Ik had graag wat meer ruimte gezien aan de onderkant, verder mooie foto.

CrazyIris Heerlijke foto! Jammer dat het rechter oog wat wegvalt.

Bumblehorse Je foto spreekt mij niet aan, sorry. Volgende keer misschien een onderwerp er voor gebruiken.

LauraBloem Mooie foto.

Femmelz Foto lijkt niet helemaal scherp en twijfel of die helemaal recht is. Foto spreekt mij niet zo aan, sorry.

Joeluna Mooie foto, niets op aan te merken.

Weslyjune Foto spreekt mij niet aan, dorry. Ik vind het been van het paard niks toevoegen in de foto en het leid mij zelfs wat af van de kippen. De houding van de kippen spreekt mij ook niet zo aan.

Agossie Mooie foto, niets op aan te merken.

Week 5

Eline91 Gaaf zo in een oude fabriek. Ik mis alleen een punt waar mijn aandacht naar getrokken word. Nu zie ik alles, maar word mijn aandacht niet vastgehouden als je snapt wat ik bedoel. Verder mooie foto.

Niene87 Mooie honden, leuke foto. Had van mij in het geheel wat meer ruimte mogen hebben.

Sodeletuut Mooie foto, prachtig hoe het paard staat te dampen.

MarBri Mooie foto, goed scherp.

Joeluna, Bedankt voor je feedback. :)
Billionache, Bedankt voor je feedback. :)
Eline91, Bedankt voor je feedback. Grauw kan heel goed kloppen want ik heb de levendigheid een stuk naar beneden gehaald. Het is een verlaten fabriek en vooral dat verlaten gevoel wilde ik laten zien in de foto. Vandaar de grauwe kleur.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:55

Mijn eerste poging voor de feedback. Gewoon mijn visie op de foto en niks kwaad in de zin dus ^^

Eline91
Ik vind het een bijzondere foto, maar zou mijn aandacht nog iets meer willen hebben op een bepaald onderwerp of het onderwerp nog iets meer 'uitgelicht' naar voren laten komen. Nu wordt ik nog wat afgeleid van de omgeving zelf (die wel heel interessant is), maar ik kan niet blijven kijken naar het bureau en de palen zelf, zegmaar. Hoop dat je 'm snapt :p

Niene87
Ik zou de handschoenen volgende keer wegleggen en het is jammer dat de achterste hond niet of in de camera kijkt of bijvoorbeeld naar het meisje. Moet niet altijd, maar bij deze foto zou ik dat denk ik wel mooier vinden. Jammer van de kwaliteit inderdaad!

Sodeletuut
Ik vind de stoom om het paard echt heel mooi! Is het mogelijk om de horizon recht te trekken of krijg je dan een heel raar staand paard? Die horizon stoort mij een beetje, omdat die wel heel scheef staat.

MarBri
Ik weet niet hoe deze methode werkt, maar het samenvoegen zie ik niks van, dus goed gelukt! Ik denk dat als de steiger niet in het midden had gelegen, maar meer uit het midden was geplaatst, ik de foto interessanter vind. Dat beide bomen worden afgebroken op de foto vind ik wel erg mooi!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:43

Feedback week 4
De rest komt nog, men wat zijn het er veel :+

Murthul
Prachtige foto, heb een zwak voor zwangere buiken. Kleuren combinatie van het shirt en de nagellak is mooi, sprekend maar niet to much waardoor de foto toch zacht blijft. Heb er weinig op aan te merken!

Marit
Mooie foto waar ik naar blijf kijken. Vind het lastig direct het scherpste punt te vinden, misschien dat ik er juist daarom naar blijf kijken haha. Prachtige foto met prachtig lichtgebruik, mijn complimenten!

Taarss
Mooie foto, prachtig kleurgebruik. Heb het idee dat de neus van de hond niet helemaal scherp is maar dat kan ook liggen aan de bokt upload.

Mariett
Mooie sexy foto :D De onderkant van de foto lijkt wat kaal een 'saai' maar dat maakt de bovenkant helemaal goed. Mooie scherpte, daardoor is de hele foto in z'n totaal leuk om naar te kijken!

Gracezellaa
Mooi plaatje zo, mooie natuur. Heb de indruk dat de foto iets wat grauw is en daardoor wat scherpte mist? De onderste ramen geven de foto een gave sfeer.

GerdjeHoran
Leuke foto, denk een goede keuze deze in zwart/wit te doen. Vind de mand rechts onderin wat te aanwezig. De scherpte op het stuur is mooi!

Astor
Wauw! Heb hier niets op aan te merken, mooie dromerige sfeer!

Binky
Wat een zalige zonnige foto is dat. Zag het er hier maar zo uit. Je scherptepunt lijkt wat laag te zitten, maar verder een hele mooie compositie.

Magda_90
Mooie foto, niets op aan te merken. Prachtig scherpgesteld!

Hanna_94
Mooie foto, mooi scherpgesteld. Oog blijf ik naar kijken, prachtige beesten!

Sanne_com
Mooie foto! Mooi lichtgebruik

MarijeR
Schattig zeg <3 Jammer dat het hele lijfje er niet op staat.

Wendy1987
Mooie scherpe foto maar hij doet me niet heel veel, een beetje te druk, weet niet zo goed waar ik naar moet kijken.

WiancaR
Wauw, dit is een foto die ik zo uitvergroot boven m'n bank zou hangen. Prachtig!
suuszels
Mooie foto, mooi scherp. Ik stoor me echter iets aan de weerspiegelingen in het linkeroog. Verder een leuk, aaibaar plaatje

S_imonee
Prachtig licht, mooi scherp. Door de manier waarop de schaduw valt duurde het echter even voor ik door had waar ik precies naar aan het kijken was.

Eline91
Mooie foto, die lichten bij het gebouw en de rode kleur geven 'm iets 'spooky' en toch zit er ook een hoop rust in. Hij lijkt echter niet helemaal scherp?

it_is_me
De mist geeft een gaaf effect :j mooie foto om naar te kijken. Door de mist mis ik enkel wat scherpte in het schaap. Positie is leuk gekozen zo.

Quartel
Wat een schattige foto! Aaibaar zacht! Compositie vind ik niet heel bijzonder en hij komt iets wat 'bewerkt' over. Kan m'n vinger er niet zo goed op leggen. Kleurgebruik vind ik heel leuk zo.

Showteam
Oh aaibaar zacht, geweldige plaat, geen tips!

Heavenslove
Leuk gekozen foto, vind 'm echter iets wat overbelicht waardoor ik niet zo goed weet waar ik precies naar moet kijken.

NESCAFE
Geweldig, wat een leuke spontante foto. Ben altijd dol op de manier waarop jij het licht gebruikt.

Monbyou
Leuke foto, die ronde lichtjes op de achtergrond geven een leuk effect. Hij lijkt echter iets scheef?

Kimmetjee04
Leuke foto, mooi scherp. Pony glimt je tegemoet :D Ik heb enkel het idee dat het lijf wat meer scherp is dan het hoofd, daardoor wordt mijn aandacht eerder naar het lijf toegetrokken.

Calice
*Smelt* Wat een lieve foto! Mooi zo in het zwart wit. Vind zijn jasje aan de rechterkant wel wat overheersend.

KimdeGroot94
Prachtige foto, kan niets anders zeggen!

Kanzi
Wat een schattige foto, mooi gebruik van licht, gave achtergrond zo. Aanwezig maar absoluut niet overheersend.

Bellatrix
Mooie dromerige foto, heeft een mooie scherpte. Geen op of aanmerkingen verder :D

Sicayes
Je hebt de blik van het hondje mooi gevangen zo in je foto. Kleuren komen zo mooi naar voren, scherpte op de ogen, heel mooi. Jammer dat het er niet helemaal op staat.

Ingvild
Mooie kleuren zo, mooi gecentreerd in beeld. Prachtig plaatje zo, niets op aan te merken.

TeSzZz
Leuk plaatje, je hebt de honden leuk vastgelegd, mooi scherp beeld zo. Jammer dat de honden iets wat aan de bovenkant van de foto geplaatst zijn waardoor je aan de onderkant wat 'loze' ruimte hebt.

Crazymel
Foto doet me niet heel veel, sorry. Hij lijkt ook niet helemaal scherp te zijn? Positie van de vuurballen is wel leuk gekozen zo.

Rianne_
Mooie foto, je hebt een soort 'szomers effect gelegd in een winterse foto zo, heel leuk gedaan. Ben enkel niet zo'n fan van 'afgehakte oren' maar dat is misschien heel persoonlijk.

Joysieee
Mooi scherpgesteld, achtergrond past er leuk bij zo in die kleuren, foto krijgt daardoor een warm effect.

Nefertarie
Op de een of andere manier kan ik deze foto niet met een recht hoofd bekijken :+ Leuke speelse foto, enkel jammer dat de rest van het lijf van de kat niet scherp is.

k_m
Mooie foto zo, heb de neiging het gordijntje opzij te schuiven :P

Glenstorm
Leuke foto! Knap paard heb je!

Sodeletut
Gaaaave plaat, mooie sfeer zeg, Niets op aan te merken!

Rosslover
Ík vind je foto wat donker overkomen, hij lijkt daardoor wat kleur te missen. Wel een schatje zeg!

Ismy
Wauwie, geweldige plaat! Mooi gebruik van kleuren, heel mooi!

XiiaaooNaa
Leuke foto, dalmatiers zijn hier favoriet! Foto lijkt wat overbelicht? De kleuren komen wat onecht.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:01

Hierbij mijn week 5:

Afbeelding

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:28

Bedankt voor de Feedback Jespri, billionache, joeluna!

binky schreef:
Jacobeho schreef:
Bij deze mijn week 4:
[ Afbeelding ]

Ik baalde als een stekker, want toen ik naar de paardjes liep bleek mijn lens het niet goed meer te doen. -O- Af en toe wil hij niet meer scherpstellen en/of staan er F-/- ipv. F4. Hij doet dan echt gewoon helemaal niks.. Volgens mij hebben mijn camera en lens af en toe een miscommunicatie.
Behoorlijk frustrerend als je een actiefoto wil maken en je lens protesteert. Gelukkig waren de paarden toch een beetje saai. Maar bij deze dus een 'saaie, vieze grazende pony' op de foto. :+ Heb nog wel wat meer foto's gemaakt van de sneeuw, maar nja. Niet helemaal tevreden en mn humeur werd er niet beter op met een af en toe werkende lens..

En laat ik dit nou juist een prachtige foto vinden! Het contrast met de sneeuw en de "vieze" witte pony vind ik heel mooi.

Dankjewel! Dat vind ik leuk om te horen! Had het zelf nog niet op die manier bekeken, dat het voor een leuk contrast zorgt. (:

Eline91 schreef:
Jacobeho Je foto lijkt niet helemaal scherp. Wat je lens betreft, waarschijnlijk moet je de contacten eens (laten) reinigen. Geeft je camera ook een foutmelding?

Ja, ik zat zelf ook te denken aan de contacten. Zal proberen ze binnenkort eens te reinigen, hoop dat het dan opgelost is. Anders overwegen om hem te laten repareren ergens. Volgens mij geeft de camera niet echt een foutmelding/error. Alleen dat er tijdelijk F-/- staat ipv. F4.0 bijv.

Om het positief te bekijken. Ik heb op het moment tentamen week en daarna nog twee hertentamens. Veel tijd heb ik dus niet om foto's te maken. En als ik dan op stap ga met mijn camera hoef ik alleen maar mn camera + kitlens mee te nemen. Scheelt weer gewicht.. :+

Van mijn kant waarschijnlijk de komende twee weken dus helaas ook geen feedback.. Ik moet eigenlijk heel hard leren, lekker last minute nog even..

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:36

Thanks voor alle lieve feedback <3

Mijn week 5:
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:12