[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:07

Mijn POTW#5
Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:23

Hanna_94 schreef:
Gub schreef:
Hanna_94
Mooi hoor. Inderdaad een fijne sfeer.
Enige minpuntje is dat de foto (horizon) scheef is.

De horizon is niet scheef, heb er nog eens goed naar gekeken. Hij lijkt inderdaad scheef, maar de lijn van de grond die je ziet is effectief scheef, het loopt omhoog :)
Als je kijkt naar de hond zie je dat de hond zelf toch echt helemaal recht staat :)
Maar verder wel bedankt voor je commentaar!

Ja dat kan natuurlijk ook nog ;) haha hier is alles zo vlak, dat ik daar niet eens bij nagedacht heb.
De hond staat inderdaad helemaal recht.

Nou bij deze is de foto dan helemaal goedgekeurd wat mij betreft :)!!

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:59

en vervolg 2 week #4

Mb_foto
geweldige foto, echt prachtig

MichieldeM
mooi

monbyou
leuk, ik vind alleen de ogen wat onscherp, vooral de neus is erg scherp

MyHu
leuk, alleen de rechterkant is wat leeg en ik mis wat scherpte bij je onderwerp

naomi_g1998
wat een schatje, volgende keer kan je misschien proberen om vanuit een iets lager standpunt foto's te schieten, dan krijg je een mooier beeld van de hond

NatassJa
lekker kleurrijk

Nayomie
mooi, ik vind alleen de poes niet helemaal scherp

Nefertarie
leuk, ik had alleen graag rechts nog wat meer van de kat gezien

poetser
leuk en nog leuker als je volgende keer er op let dat je geen kleine stukjes ergens van mist op de foto (een voet bijv.)

Racheel verzamelt hier
leuk

Revanches
mooi

RianneH
leuk, ik vind hem alleen rechts wat krap

Robin_Rikkie
leuk

SachemLover
leuk gedaan, ik vind het onscherpe effect alleen niet helemaal geslaagd, de letters zijn daardoor namelijk niet helemaal scherp meer.

Sanne_com
prachtig :D

showteam
zo schattig <3

Sodeletuut
mooi, ik wil ook sneeuw -O-

Suuszels
leuk, volgende keer misschien kijken voor ietsjes meer ruimte aan de rechterkant

TammyVN verzamelt hier
mooi, bomen lijken niet helemaal scherp, maar dat stoort mij niet

tesseke verzamelt hier
leuk, de kop van de hond lijkt alleen net niet helemaal scherp

Tinky12 verzamelt hier
apart, maar wel erg mooi

TrendyLover
leuk, vind het alleen wel jammer dat je aan beide kanten een hoofd hebt maar daar kon je denk ik niet zo veel aan doen :+

XiiaaooNaa
leuk idee, ik vind je lach alleen niet sprekend

xLoki
mooi, het enige is dat ik die grote zwarte leegte er omheen best wel saai

Ymor
leuk gedaan, alleen jammer dat het paardje niet scherp is

Yvonne_V
leuk, maar ik vind hem eigenlijk een beetje saai

jaa, klaar! :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:03

Mijn week #05
Afbeelding

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:06

Ìk baal maar heb geen foto voor week 5. Heb wel geschoten maar vind het allemaal ronduit bagger foto's die ik niet eens durf te laten zien hier.

Toch maar een oude foto dan, want das beter dan niets;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 03-02-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:08

Week 5
Allereerste Blackfoto *\o/*
Moet nog wat met photoshop leren werken, had liever de teugels weggewerkt, maar is nog wat zoeken.

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:09

Vervolg feedback week 5:

TammyVN: ik vind dat de foto iets heeft uit een halloweenverhaal :) dus binnen dat thema vind ik 'em passen; goed dat hij in het zwart/wit staat! Hopelijk ben je beter nu!

Iejoorr: ik vind het een leuke foto! Mooi in zwart/wit. Inderdaad wat jammer dat het rechter oor niet mee scherp is, maar dit gaf je zelf al aan :)

_Kiki_: het idee van de foto is leuk, maar zoals je zelf aangeeft, mist je foto inderdaad scherpte - jammer. Zwart/wit vind ik een goede keuze :)

Eclair98: Heel goed dat je eens iets nieuws hebt geprobeerd! Voor een eerste oogfoto niet slecht; werkpuntjes heb je zelf al aangehaald. Probeer je scherptepunt ook nog wat meer in het oog te leggen, maar neem ook de wimpers mee. Je oog is grotendeels scherp, maar niet volledig. Blijven oefenen! ;)

Fellow: Ik vind hem echt heel leuk, mooi hoe je scherpgesteld hebt op het veulen :o het enige wat mij een beetje stoort is de weerkaatsing (of wat het ook is) van het licht op de foto - er gaat zo een gekleurde lijn onder door het veulen.

Kani_ejj: geen misse foto! Goed met je sluitertijd gewerkt, er zit niet veel onscherpte in de beweging en leuk dat de waterdruppels er mee opstaan. Leuke actiefoto, misschien de volgende keer nog wat meer ruimte naar rechts toe laten?

Deetjeeuh: een aparte foto, maar hij spreekt mij wel aan :D je kan eigenlijk zelf een betekenis geven aan die foto, je eigen fantasie erop loslaten en net dát vind ik er leuk aan :o

Jilinda: ik vind hem niet slecht hoor! Mooi scherp op je ogen en de kleurbewerking vind ik ook wel leuk, het is eens iets anders. Niet mis!

Fenneeee: vakantiefoto's blijven leuk! Leuke foto! :)

Ismy: Niet slecht :) die zachte sfeer vind ik leuk. Ik had misschien toch nog wat meer bijgesneden langs boven, maar ik denk dat dat persoonlijke smaak is.

TrendyLover: Leuke sfeerplaat uit het bos. Meer kan ik niet zeggen. :)

JewEmm: haha wat een grappig foto :+ eens totaal iets anders - ik vind 'em wel geslaagd! Zoiets mag er ook eens tussenzitten hé!

Hanna_94: ik vind het een mooie en leuk sfeerplaat - ik droom er al helemaal bij weg :o ik vind 'em niet mis in zwart/wit.

Gub: ik vind het idee heel leuk en het resultaat is er! Hele leuke plaat! ;) Knap hoe je de scherpte zo beperkt hebt kunnen houden!

Sodeletuut: in 1 woord - _/-\o_ Ik vind 'em echt prachtig! Mooi scherp op het oog en je bewerking vind ik super!

Naomi_g1998: je haalt zelf je werkpunten al aan en daarmee ga ik akkoord; toch vind ik het leuk geprobeerd om tegen de zon te fotograferen - die stralen hebben ook wel iets! ;)

Yvonne_V: dezelfde werkpunten als dat je zelf aangeeft - het is wel een mooie sfeerplaat :)

Ash_: mijn eerste reactie was wow <3 ; bij een tweede maal kijken storen de takjes rechts me wel wat, maar verder een toppie foto! +:)+

Tinky12: Wat een leuke foto! :D jammer dat de tong niet helemaal scherp is, maar verder leuke foto!

NatassJa: Wow! <3 trekpaarden blijven prachtige dieren! Hele mooi foto!

Suuszels: een aparte foto met zulk een achtergrond, maar hij heeft wel wat. Jammer van het scherpteverlies (waarschijnlijk door het verkleinen/uploaden?)

Revanches: Mooie foto! :)

Babel: hihi wat schattig <3 Jammer dat de mama er niet helemaal opstaat. Maar de focus ligt op het kleintje en dat vind ik leuk! Je hebt blijkbaar je foto veranderd - leuke sfeerplaat van het Afrikaanse land :o

BumbleHorse: Niet slecht voor een eerste keer, maar jammer van de verschillende zwarttinten - probeer daar op te letten :)
Héhé, even bijgewerkt :D
Laatst bijgewerkt door Asselruiter op 03-02-14 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:09

Ach Babel, weeral een foto die mij stikjaloers maakt!
Dit zou echt verboden moeten worden :+
Vanaf nu geen safari-foto's meer :P
Feedback geef ik als de lijst er is :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:10

ismy schreef:
Bedankt voor het commentaar! Ik hoop binnenkort ook weer wat commentaar te kunnen geven! Hierbij mijn week 5. Tsjaa sorry weer een zelfportret, ben niet tevreden genoeg met de rest :P

[ Afbeelding ]

Ja, echt hoe durf je, weer een zelfportret?!? Schande!

Topplaat weer hoor :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:10

De weerkaatsing vond ik juist wel leuk :')
Daar had ik em op uitgezocht eigenlijk :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:12

Bumblehorse: ik zie geen blackfoto maar een slecht geshopte foto. :o
De achtergrond is niet geheel zwart...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:13

Bellatrix schreef:
Bumblehorse: ik zie geen blackfoto maar een slecht geshopte foto. :o
De achtergrond is niet geheel zwart...

Oei inderdaad. Ik kan de 'verf' strepen nog zien zitten.. Denk dat je beeldscherm niet helemaal goed afgesteld stond :D

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:19

Ik kan beter een paar reviews tegelijk doen, sorry, alleen van de foto's waar ik echt een mening over heb om wat voor reden dan ook:

Trendylover: mooi! Ik vind dat zo moeilijk, een beetje sfeervolle bosfoto's. Mooi gedaan,bijna-zwart-wit pakt hier goed uit.

Hanna_94: Heerlijk sfeertje ook weer, best lastig als het onderwerp niet in de foto kijkt. Had net iets minder centraal gemogen van mij met wat meer ruimte aan de kant waar de hond heen kijkt (rechts)

ash_ Tja, eigenlijk weinig over te zeggen, maar die kleuren zij gewoon mooi.

NatassJaHet paard is supermooi belicht, de rest er omheen is me net iets te licht. Mooie setting, mooie compositie.

suuzelsDe settiong is fantastisch met het contrast tussen stad en 'platteland'. Jammer van de fietsers en het zwart (de jas) is wat dichtgelopen (detaillloos).

babel Fantastische foto!! zo jammer van dat kleine beetje lensflare :(

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:20

Dit is de eerste keer dat ik photoshop gebruikt heb.
Tips zijn meer dan welkom, daarom zit ik in dit topic niet alleen voor meningen maar ook voor de tips.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:23

Ik heb me voor het eerst aan een zelfportret gewaagd. Het idee was om een motorrijder neer te zetten die verlangt naar de zomer, maar ik was het nogal snel zat :+

Niet tevreden, maar wéér bijna geen foto's gemaakt. Te druk en elke avond pas in het donker thuis helpt ook niet mee.

Afbeelding

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:26

Bumblehorse, wat ik me eerst en vooral afvraag, was deze foto toen hij genomen werd de bedoeling dat het een blackfoto ging zijn?
Ik zou er zeker op gaan letten dat je achtergrond dan ook echt egaal zwart is, nu zie je inderdaad verschillende vegen in de achtergrond. Verder ziet het er heel nep uit omdat je teugels heel abrupt stoppen. Ik heb liever een niet-bewerkte foto dan een foto waarop je overduidelijk ziet dat er mee gefotoshopt is.

MichieldeM, bedankt voor je tip! Wat meer ruimte rechts had inderdaad wel gemogen, maar waar ik zat was er overal riet/takken, dus opschuiven was ook niet zo evident. Maar de volgende keer ga ik er zeker op letten :j

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:30

Mijn week 5:
Afbeelding

Bumblehorse, het is een leuke foto, maar ik denk dat je je scherm veel lichter af moet stellen. Ik zie namelijk een paard op een bruinige achtergrond met zwarte strepen eromheen. Op jouw scherm is de achtergrond denk ik wel helemaal zwart? Dan lijkt het me een goede foto. Maar dit ziet er echt heel slordig uit.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:38

Mijn week 5:

Afbeelding

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:47

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:53

Bumblehorse....Ik zie ook echt duidelijk zwarte strepen van je penseel.Waarschijnlijk moet je je scherm opnieuw kalibreren.

Zorg dat je nooit je originele foto overschrijft,dit kun je doen door een back-up te maken waar je met bewerken niet aan komt.Ook als PSD opslaan voordat je hem naar jpg opslaat is niet verkeerd...zo kun je altijd je bewerkingen nalopen en evt aanpassen/corrigeren.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:55

week 5

Afbeelding

Ik heb de indruk dat mijn foto's onscherp worden met het verkleinen. Ik open in photoshop, en stel daar de pixels van de grootste breedte/lengte in op 900 pixels en dan slaag ik deze op als jpg. Is dit de goede manier of is er een betere manier die ik eens kan proberen?
Laatst bijgewerkt door tesseke op 03-02-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:56

Fotos worden niet onscherp, wel verliezen ze kwaliteit door uploaden. Marit heeft laatst een onderzoekje gedaan en vond Flickr de beste uploader. Probeer die dan eens :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:56

Wat erg :(
Ik ga morgen men beelscherm settings eens bekijken. hopelijk komt het dan goed.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:18

Ik heb helaas alweer geen tijd gehad om feedback te geven. Morgen geef ik feedback van week 5 en misschien nog van week 4.

Mijn week 5, ik ben er niet tevreden over maar het was de beste uit de serie en ik wou geen oude foto gebruiken!
Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:20

mijn week 5:
Afbeelding

komende week zal ik eens proberen een andere foto te maken dan van mijn smerige verzorgpony :')

verder vind ik de schaduwen juist wel wat hebben, en het touw laat ik er ook gewoon aan want ik ben echt slecht in wegwerken. en vind de achtergrond erg mooi en zonder iets storends