[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:44

Tsja.. je betaald voor de 1100d wel een knap stuk minder dan voor de 1200d, dan kun je beter gelijk voor de 700d oid gaan.

@believe. Aan goed glas heb je een stuk meer, maar daar was je zelf achter gekomen als je je hier ook maar een klein beetje had ingelezen. Afhankelijk van je budget kun je kijken voor een 55-250 of een lens uit de 70-200 serie. Over lenzen is een apart topic en staat vol over deze lenzen.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:52

judithh schreef:
Niets mis met een 60D..heb hem zelf lange tijd naar volle tevredenheid gebruikt.
Met welk glas fotografeer je? Is het geen front/back focus probleem? Post eens een foto met de exif erbij dan kunnen we wat zien en gerichter advies geven.

Vanaf hier kan je een hoop lezen/voorbeelden zien:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 7#26186337

Gezien het soort shoot baal ik momenteel echt als een stekker van die 60D.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:19

Believe schreef:
Hoi!

Ik kom hier even binnenvallen om wat te vragen.
Ik heb de Canon EOS 1100D met de Tamron 70-300.
Nu wil ik graag wat verder met de fotografie, ik wil wel graag nog scherpere foto's en een beter resultaat dan wat ik nu krijg.

Nu vraag ik mij dus af, is het handiger om een nieuwe lens erbij te kopen of kan ik beter zoeken naar een betere body van canon waar mijn lens ook op past?

Suggesties van body's n mag ook hoor, zou handig zijn zelfs!

Groetjes

Ik ben even nieuwsgierig waar je nu precies tegen aan loopt, heb je voorbeeldfoto's van wat je beter zou willen zien? Op zich is de Canon 1100D een prima camera, die Tamron lens is geloof ik geen topkwaliteit, maar op zich moet je er best een eind mee kunnen komen. Om je goed advies te kunnen geven zou ik dus uit willen sluiten dat het 'probleem' bij jou ligt en niet bij je apparatuur. Veel beginnende fotografen zoeken de verbetering in hun apparatuur terwijl ze vaak beter in zichzelf kunnen investeren :)

Alwiene

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:22

Lieve mensen, die stem die al een hele tijd zachtjes in mijn hoofd fluisterde 'Je WIL die 70D hebben' Is zo langzamerhand opgehouden met fluisteren en overgegaan in schreeuwen :=

Ik heb hem vanavond bij de Mediamarkt nogmaals in mijn handen gehad, maar daar kan hij niet eens áán, dus verder dan vasthouden komt het niet. Eigenlijk wil ik morgen graag naar Konijnenberg (als ik het red qua tijd) maaaaaaaaarrrr ik ben heel nieuwsgierig naar tegen argumenten. Waarom zou ik géén 70D moeten kopen volgens jullie?

Ik heb nu trouwens een 550D :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:38

Alwiene schreef:
Believe schreef:
Hoi!

Ik kom hier even binnenvallen om wat te vragen.
Ik heb de Canon EOS 1100D met de Tamron 70-300.
Nu wil ik graag wat verder met de fotografie, ik wil wel graag nog scherpere foto's en een beter resultaat dan wat ik nu krijg.

Nu vraag ik mij dus af, is het handiger om een nieuwe lens erbij te kopen of kan ik beter zoeken naar een betere body van canon waar mijn lens ook op past?

Suggesties van body's n mag ook hoor, zou handig zijn zelfs!

Groetjes

Ik ben even nieuwsgierig waar je nu precies tegen aan loopt, heb je voorbeeldfoto's van wat je beter zou willen zien? Op zich is de Canon 1100D een prima camera, die Tamron lens is geloof ik geen topkwaliteit, maar op zich moet je er best een eind mee kunnen komen. Om je goed advies te kunnen geven zou ik dus uit willen sluiten dat het 'probleem' bij jou ligt en niet bij je apparatuur. Veel beginnende fotografen zoeken de verbetering in hun apparatuur terwijl ze vaak beter in zichzelf kunnen investeren :)

Hier 3 voorbeeld foto's, wat ik mis is de echt goede scherpte,
Deze foto's zijn zelfs verscherpt dus vanuit de camera zien ze er anders uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En deze komen gewoon gelijk uit de camera, niks aan bewerkt, even in een linkje.
http://i58.tinypic.com/m7vqxs.jpg
http://i61.tinypic.com/epllba.jpg
http://i60.tinypic.com/2wn5px5.jpg

Vind alle foto's niet goed scherp terwijl ik de eerste 3 heb verscherpt, ik wil gewoon een stap verder om mijn foto's nog meer te kunnen verbeteren.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:47

Eerlijk gezegd vind ik het gebrek aan scherpte nogal meevallen. Heb er even een paar exif bestanden bijgepakt en weet niet of ik ze helemaal juist interpreteer. Klopt het dat je op de automaat of een semi-automatische stand fotografeert en dat je niet zelf je scherpstelpunt kiest maar dit aan je camera overlaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:51

Jep ik heb op automatische stand staan, vind de andere stand een gedoe wat me nooit lukt, staat het paard eindelijk goed kan je hem niet zo snel en goed scherp stellen, laat het liever de camera zelf doen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:02

Believe schreef:
Jep ik heb op automatische stand staan, vind de andere stand een gedoe wat me nooit lukt, staat het paard eindelijk goed kan je hem niet zo snel en goed scherp stellen, laat het liever de camera zelf doen.

Ik heb respect voor de kwaliteit van de foto's die je er op de automaat uitkrijgt. Maar het is doodzonde van je camera. De kwaliteit van foto's is het meest afhankelijk van je instellingen en het is dus ontzettend belangrijk dat je deze zelf bepaalt. Fotograferen met een spiegel reflex houdt nou eenmaal in dat je goed moet weten wat iso, diafragma en sluitertijd zijn en doen en hoe je deze correct in kan stellen in elke situatie. Het zelf bepalen van je scherpstelpunt is ontzettend belangrijk, je camera weet immers niet of jij de grassprietjes of de hond wil fotograferen!! Door zelf je instellingen te bepalen bepaal je ook hoeveel je scherp wil hebben en of je alles dus scherp wil hebben of alleen je onderwerp met een wazige achtergrond.
Je geeft aan dat je verder wil in de fotografie, maar dat is naar mijn mening iets dat echt niet samen gaat met de automaat. Een duurdere body is niet erg zinvol als je toch alleen de automaat gebruikt, een duurdere lens kan wel zinvol zijn omdat beter glas gewoon mooiere beeldkwaliteit geeft. Echter is zelf instellen echt nog veel belangrijker. Een goede fotograaf maakt schitterende foto's met het simpelste setje, terwijl een leek nog slechte foto's met de duurste set kan maken. Alles staat en valt bij hoe goed je met je camera overweg kan.

Overigens hoef je echt niet zelf te gaan scherpstellen hoor, dat kan gerust automatisch, maar wel zelf je scherpstelpunt kiezen ;)
Alles wat erbij komt kijken lijkt wellicht ingewikkeld, maar als je er mee aan de slag gaat wordt het vanzelf logisch en het is het zo ontzettend waard. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:04

Scherpstellen heb ik hem wel op automatisch staan hoor, ik dacht dat je dat bedoelde. Ik fotografeer niet op automatische stand, op sport en m stand maar ben het nog aan het uitzoeken.

Heel erg bedankt voor je reactie heb ik zeker wat aan!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:08

Believe schreef:
Scherpstellen heb ik hem wel op automatisch staan hoor, ik dacht dat je dat bedoelde. Ik fotografeer niet op automatische stand, op sport en m stand maar ben het nog aan het uitzoeken.

Heel erg bedankt voor je reactie heb ik zeker wat aan!

Sportstand valt bij mij onder automatisch. :)

M stand is het andere uiterste. Wellicht handig om met de Av wat te gaan experimenteren. Je kiest dan zelf je diafragma en de ISO en de camera kiest daarbij een passende sluitertijd.
Op internet zijn voldoende websites die heel helder uitleggen wat je diafragma, iso en sluitertijd precies zijn en doen en als je er gerichte vragen over hebt kun je die op Bokt ook zeker kwijt.
Echt het lijkt in het begin ingewikkeld, maar het hoort erbij en het loont absoluut.

Als je persé wilt upgraden dan zou ik absoluut kiezen voor je lens, en dan denken aan een Canon 70-200 F4 al dan niet IS afhankelijk van je budget.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:52

Alwiene schreef:
Lieve mensen, die stem die al een hele tijd zachtjes in mijn hoofd fluisterde 'Je WIL die 70D hebben' Is zo langzamerhand opgehouden met fluisteren en overgegaan in schreeuwen :=

Ik heb hem vanavond bij de Mediamarkt nogmaals in mijn handen gehad, maar daar kan hij niet eens áán, dus verder dan vasthouden komt het niet. Eigenlijk wil ik morgen graag naar Konijnenberg (als ik het red qua tijd) maaaaaaaaarrrr ik ben heel nieuwsgierig naar tegen argumenten. Waarom zou ik géén 70D moeten kopen volgens jullie?

Ik heb nu trouwens een 550D :)

Naar wat voor soort tegenargumenten ben jij op zoek? :+ Redenen waarom je geen 70D zou moeten nemen zou kunnen zijn dat een 5D3 of 1DX het ook best fijn doet bij de paardjes. }:) Of ben je op zoek naar andere tegenargumenten? :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:55

Ik doe geen paardjes meer Rich, ik ben overgestapt op hondjes :P
Ik wil niet over naar een FF, ben erg blij met het bereik van mijn lenzen nu.
Misschien ben ik op zoek naar de verborgen gebreken van de 70D :))

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:18

Alwiene schreef:

Is dan een slecht tegenargument dat de 7D2 er hopelijk dit jaar aan zit te komen? :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:22

Bagheera_206 schreef:
Alwiene schreef:

Is dan een slecht tegenargument dat de 7D2 er hopelijk dit jaar aan zit te komen? :')

FF denken... Ja, dat is een SLECHT tegenargument. Haha, daar wil ik niet op wachten en bovendien zal die qua budget nog wat minder grappig zijn schat ik zo in.

Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar dingen die enorm tegen blijken te vallen aan de 70D geloof ik, of redenen waarom het niet de beste in zijn prijsklasse zou zijn op DIT moment. Als die er niet zijn, prima, dan vrees ik dat ik morgen een ruime 1000 euro armer wordt.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:46

Het spijt me Alwiene, maar de 70D is echt een heerlijke camera. :D
Je moet alleen niet zo dom zijn als ik door er slecht glas voor te zetten, dan mis je een hoop. Maar hij is snel, fijn in te stellen, het wifi werkt heerlijk en hij ligt niet te zwaar in te hand. Geen tegenargumenten hier, terwijl ik hem toch alweer een hele poos heb.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:50

En de 70D is niet ruim 1000 euro, maar nog minder dan 950 euro.

Afbeelding

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:46

Bedankt Leonyr. Ik heb mooi glas dus dat moet goed komen.

Richard, de 70d zelf niet maar met een extra batterij, snellere geheugenkaart en grip erbij gaat het ruimschoots over de 1000 heen hoor.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:06

Hallo allemaal,

Ik lees graag even mee. Ik wil graag een spiegelreflexcamera gaan aanschaffen. Ik heb zelf nog niet veel ervaring met de spiegelreflexcamera. Ik ben dus op zoek naar een makkelijk te gebruiken camera die mooie foto's maakt. Ik wil hem gaan gebruiken om foto's van dieren te maken en natuurfoto's. Hebben jullie een idee welke camera goed te gebruiken is voor een beginnende fotografe? Mijn voorkeur gaat uit naar nikon of canon.

Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen! :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:26

xThalyx schreef:
Hallo allemaal,

Ik lees graag even mee. Ik wil graag een spiegelreflexcamera gaan aanschaffen. Ik heb zelf nog niet veel ervaring met de spiegelreflexcamera. Ik ben dus op zoek naar een makkelijk te gebruiken camera die mooie foto's maakt. Ik wil hem gaan gebruiken om foto's van dieren te maken en natuurfoto's. Hebben jullie een idee welke camera goed te gebruiken is voor een beginnende fotografe? Mijn voorkeur gaat uit naar nikon of canon.

Wij zijn benieuwd naar jouw budget om een gepast advies te kunnen geven. Hou rekening met 300 a 400 euro voor een body met een kitlens waar dan nog 200 euro bovenop komt voor een telezoom voor bij de paardjes en dan nog paar tientjes voor tas, geheugenkaartje, etc. Dit zijn vaak prima setjes om mee te beginnen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:27

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:33

xThalyx schreef:
Hallo allemaal,

Wanneer je even teruggelezen had, was je vraag al beantwoordt.
Beginners gaan van start met een Canon 1200D (of voorganger 1100D) danwel met de equivalent van Nikon, maar ik ben niet zo goed thuis in Nikon.

Waneer je enig lef hebt, iets meer budget en de bereidheid je aktief te verdiepen in de materie, is de 700D ook een prima start (wellicht zelfs iets beter want iets meer mogelijkheden) waarbij je minder snel tegen de beperkingen van de camera aanloopt.
Uiteraard geldt ook hier dat de vergelijkbare Nikon ook goed is.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:42

Zoals te verwachten was ben ik thuisgekomen met de 70D :D :D

Heb mijn eigen lens op de huurcamera gezet om uit te proberen en toen liep ik ook tegen mijn 'backfocus' probleem aan. Dus heb dat voorgelegd aan de medewerker van Konijnenberg. Die heeft toen de boel getest en kwam inderdaad op een afwijking van 9 punten, alleen blijkt het front focus te heten in plaats van back focus, maar oke. Daarna weer getest en dat scheelde nogal inderdaad.

Daarna het aankoop exemplaar laten afstellen met allebei mijn lenzen zodat ze beide in orde zijn, de 17-55 had maar 5 punten afwijking, maar toch je kan het maar goed hebben nietwaar :D

En nu zit ik vreselijk ongeduldig te wachten tot die batterij vol is :+ Ondertussen de handleiding beetje aan het doorlezen, want die camera kan vanalles zo te zien, maar dat moet ik eerst nog even gaan snappen :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:17

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:23

MarijeR schreef:
Bagheera_206 schreef:

Canon heeft het nog veeeel te druk met de Canon 1D-W :P
http://www.the-digital-picture.com/News ... ?News=9393
Die 7D2 zou al in 2009 komen? :')

Helaas valt de 1DW buiten mijn budget. :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:24

Alwiene schreef:
Zoals te verwachten was ben ik thuisgekomen met de 70D :D :D

Heb mijn eigen lens op de huurcamera gezet om uit te proberen en toen liep ik ook tegen mijn 'backfocus' probleem aan. Dus heb dat voorgelegd aan de medewerker van Konijnenberg. Die heeft toen de boel getest en kwam inderdaad op een afwijking van 9 punten, alleen blijkt het front focus te heten in plaats van back focus, maar oke. Daarna weer getest en dat scheelde nogal inderdaad.

Daarna het aankoop exemplaar laten afstellen met allebei mijn lenzen zodat ze beide in orde zijn, de 17-55 had maar 5 punten afwijking, maar toch je kan het maar goed hebben nietwaar :D

En nu zit ik vreselijk ongeduldig te wachten tot die batterij vol is :+ Ondertussen de handleiding beetje aan het doorlezen, want die camera kan vanalles zo te zien, maar dat moet ik eerst nog even gaan snappen :P

Gefeliciteerd met je aankoop. Deel je jouw ervaringen wel in dit topic? ;)