Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
judithh schreef:Niets mis met een 60D..heb hem zelf lange tijd naar volle tevredenheid gebruikt.
Met welk glas fotografeer je? Is het geen front/back focus probleem? Post eens een foto met de exif erbij dan kunnen we wat zien en gerichter advies geven.
Believe schreef:Hoi!
Ik kom hier even binnenvallen om wat te vragen.
Ik heb de Canon EOS 1100D met de Tamron 70-300.
Nu wil ik graag wat verder met de fotografie, ik wil wel graag nog scherpere foto's en een beter resultaat dan wat ik nu krijg.
Nu vraag ik mij dus af, is het handiger om een nieuwe lens erbij te kopen of kan ik beter zoeken naar een betere body van canon waar mijn lens ook op past?
Suggesties van body's n mag ook hoor, zou handig zijn zelfs!
Groetjes
Alwiene schreef:Believe schreef:Hoi!
Ik kom hier even binnenvallen om wat te vragen.
Ik heb de Canon EOS 1100D met de Tamron 70-300.
Nu wil ik graag wat verder met de fotografie, ik wil wel graag nog scherpere foto's en een beter resultaat dan wat ik nu krijg.
Nu vraag ik mij dus af, is het handiger om een nieuwe lens erbij te kopen of kan ik beter zoeken naar een betere body van canon waar mijn lens ook op past?
Suggesties van body's n mag ook hoor, zou handig zijn zelfs!
Groetjes
Ik ben even nieuwsgierig waar je nu precies tegen aan loopt, heb je voorbeeldfoto's van wat je beter zou willen zien? Op zich is de Canon 1100D een prima camera, die Tamron lens is geloof ik geen topkwaliteit, maar op zich moet je er best een eind mee kunnen komen. Om je goed advies te kunnen geven zou ik dus uit willen sluiten dat het 'probleem' bij jou ligt en niet bij je apparatuur. Veel beginnende fotografen zoeken de verbetering in hun apparatuur terwijl ze vaak beter in zichzelf kunnen investeren
Believe schreef:Jep ik heb op automatische stand staan, vind de andere stand een gedoe wat me nooit lukt, staat het paard eindelijk goed kan je hem niet zo snel en goed scherp stellen, laat het liever de camera zelf doen.
Believe schreef:Scherpstellen heb ik hem wel op automatisch staan hoor, ik dacht dat je dat bedoelde. Ik fotografeer niet op automatische stand, op sport en m stand maar ben het nog aan het uitzoeken.
Heel erg bedankt voor je reactie heb ik zeker wat aan!
Alwiene schreef:Lieve mensen, die stem die al een hele tijd zachtjes in mijn hoofd fluisterde 'Je WIL die 70D hebben' Is zo langzamerhand opgehouden met fluisteren en overgegaan in schreeuwen
Ik heb hem vanavond bij de Mediamarkt nogmaals in mijn handen gehad, maar daar kan hij niet eens áán, dus verder dan vasthouden komt het niet. Eigenlijk wil ik morgen graag naar Konijnenberg (als ik het red qua tijd) maaaaaaaaarrrr ik ben heel nieuwsgierig naar tegen argumenten. Waarom zou ik géén 70D moeten kopen volgens jullie?
Ik heb nu trouwens een 550D
Alwiene schreef:Ik doe geen paardjes meer Rich, ik ben overgestapt op hondjes![]()
Ik wil niet over naar een FF, ben erg blij met het bereik van mijn lenzen nu.
Misschien ben ik op zoek naar de verborgen gebreken van de 70D
Bagheera_206 schreef:Alwiene schreef:Ik doe geen paardjes meer Rich, ik ben overgestapt op hondjes![]()
Ik wil niet over naar een FF, ben erg blij met het bereik van mijn lenzen nu.
Misschien ben ik op zoek naar de verborgen gebreken van de 70D
Is dan een slecht tegenargument dat de 7D2 er hopelijk dit jaar aan zit te komen?
xThalyx schreef:Hallo allemaal,
Ik lees graag even mee. Ik wil graag een spiegelreflexcamera gaan aanschaffen. Ik heb zelf nog niet veel ervaring met de spiegelreflexcamera. Ik ben dus op zoek naar een makkelijk te gebruiken camera die mooie foto's maakt. Ik wil hem gaan gebruiken om foto's van dieren te maken en natuurfoto's. Hebben jullie een idee welke camera goed te gebruiken is voor een beginnende fotografe? Mijn voorkeur gaat uit naar nikon of canon.
Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen!
xThalyx schreef:Hallo allemaal,
Ik lees graag even mee. Ik wil graag een spiegelreflexcamera gaan aanschaffen. Ik heb zelf nog niet veel ervaring met de spiegelreflexcamera. Ik ben dus op zoek naar een makkelijk te gebruiken camera die mooie foto's maakt. Ik wil hem gaan gebruiken om foto's van dieren te maken en natuurfoto's. Hebben jullie een idee welke camera goed te gebruiken is voor een beginnende fotografe? Mijn voorkeur gaat uit naar nikon of canon.
Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen!
Bagheera_206 schreef:Is dan een slecht tegenargument dat de 7D2 er hopelijk dit jaar aan zit te komen?
MarijeR schreef:Bagheera_206 schreef:Is dan een slecht tegenargument dat de 7D2 er hopelijk dit jaar aan zit te komen?
Canon heeft het nog veeeel te druk met de Canon 1D-W
http://www.the-digital-picture.com/News ... ?News=9393
Die 7D2 zou al in 2009 komen?
Alwiene schreef:Zoals te verwachten was ben ik thuisgekomen met de 70D![]()
Heb mijn eigen lens op de huurcamera gezet om uit te proberen en toen liep ik ook tegen mijn 'backfocus' probleem aan. Dus heb dat voorgelegd aan de medewerker van Konijnenberg. Die heeft toen de boel getest en kwam inderdaad op een afwijking van 9 punten, alleen blijkt het front focus te heten in plaats van back focus, maar oke. Daarna weer getest en dat scheelde nogal inderdaad.
Daarna het aankoop exemplaar laten afstellen met allebei mijn lenzen zodat ze beide in orde zijn, de 17-55 had maar 5 punten afwijking, maar toch je kan het maar goed hebben nietwaar
En nu zit ik vreselijk ongeduldig te wachten tot die batterij vol isOndertussen de handleiding beetje aan het doorlezen, want die camera kan vanalles zo te zien, maar dat moet ik eerst nog even gaan snappen