[verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: [verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:29

heej ben ik ook weer Haha! eindelijk mijn laatste zelfstudie en dan uit Haha!

hoever bne je ?????

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 13:31

in de 900 woorden! Clown

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:33

wauw nog even Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:33

nog een klein poosje Knipoog
zul je zien moet ik precies naar huis en dan ga ik heel hard fietsen Nagelbijten / Gniffelen

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 13:41

Hahah! Clown Wat lief! Ach gut

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:47

Haha!

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:03

Almost Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:04

spannend Haha!

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:07

BIJNA??? Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:08

nog heel effies Hyper!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:08

Ik wacht ook Hyper!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:09

Hyper! Hyper! we wachten samen in alle rust Hyper! Hyper!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:13

ik ben zometeen over 2 min. uit , dat word thuis lezen Knipoog

doeg doeg Haha!

veel succes nog met verder schrijven martine Lovers

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:16

VOLGENDE DEEL! Haha!

De volgende ochtend was ik vrolijker als anders. Ik stapte mijn bed uit om 6 uur en fluitend maakte ik het ontbijt. Als ik iedereen een uur later heb geroepen, en iedereen aan tafel komt, die ik dat Marieke al een aardig buikje krijgt. Ik glimlach naar haar, en ze beantwoord die. Ik blijf nog een tijdje naar haar kijken. Sinds ze zwanger is, ziet ze er, afgezien van de buik, anders uit. Stralender. Volwassener… In gedachten verzonken neem ik een paar happen van mijn ontbijt. Opeens word ik uit mijn gedachten gehaald door een zware trilling. Het hele schip trilt. De borden schuiven en bekers vallen om. Het is opeens doodstil in de daarnet nog rumoerige eetzaal. Iedereen kijkt elkaar bang, vragend of peinzend aan. Dan is het er weer, de trilling. Mr.Gibbs kijkt de zaal rond, en fluistert dan, net genoeg zodat iedereen het kan horen: `The Kraken!` Iedereen schrikt. Er zijn maar enkelen die dit al meegemaakt hebben. Jack, Will en mr.Gibbs! `Abandon ship!` riep Jack. Iedereen stond op en rende door elkaar. Jack pakte mijn hand, en sleurde me mee het dek op. `Kelly, Marieke!` riep ik angstig achterom. We renden naar een bootje, en ik hielp Jack met het bootje het water in te laten zakken. Toen zag ik dat Marieke, Will, Jay en Kelly er ook aan kwamen rennen. Snel klommen we naar beneden en sprongen in het bootje. `Didn`t the Kraken die together with Davey Jones?` vroeg Kelly angstig. Jack hielp mr.Gibbs en Glenn nog in ons bootje, toen was het vol. `No..the Kraken didn`t belong to Davey Jones,..it just listened to him` antwoordde hij ondertussen. Jack duwde ons af, en Will roeide zo snel hij kon van the Pearl af. `Oh my God..the Pearl…` mompelde ik. We voelden nu nog een trilling, alleen nog veel luider dan daarnet. Toen zagen we de armen van de Kraken boven water komen. Er lagen verscheidene bootjes in het water, maar daarop was voor lang niet iedereen plek. We zagen mensen zwemmen in het water, maar er waren ook nog mensen op the Black Pearl! Wanhopig sprongen sommigen van de reling toen ze de gigantische armen van het ding op zich af zagen komen. Met een gigantische klap haalde een van de armen uit, en brak het schip zonder moeite door de midden. Het schip begon te zinken, en het wezen verdween weer onder water. Marieke barstte in huilen uit, en ik zat met grote ogen toe te kijken. Opeens drong tot mij door wat er daarnet gebeurd was. `The Black Pearl is gone..` fluisterde ik. `All our memories on that ship, all we have been trough..` Niemand zei er wat op, en Will roeide zwijgend door. Na een uur nam Jay het over. Ik vroeg me af waar we nu eigenlijk heen gingen, we hadden geen kaart of iets dergelijks. Jack had alleen zijn kapotte kompas, maar hij wist dat we daar op dit moment niets aan hadden. Dus keek hij naar de stand van de zon, zodat we geen rondjes zouden varen. Ik wist dat het nog wel weken zou kunnen duren voordat we eens land in zicht zouden krijgen, en dan zouden we allemaal al uitgedroogd zijn, maar ik zweeg. Aan zeuren hadden we op dit moment ook niets, we moesten toch wàt! Het uur daarna roeide Jack. Ik was stijf van de bankjes, maar klaagde niet. Ik dacht aan iedereen die omgekomen was, en had diepe medelijden met ze. Zèlfs met Rachel! Natuurlijk wisten we niet wie het gelukt was om in de andere bootjes te klimmen… `We are close to San Juan` zei Jack opeens. If the wind doesn`t turn, and everything works out well, we must arrive tomorrowmorning.` We zuchtten van opluchting, en eindelijk kregen we weer een beetje hoop. Nadat Glenn ook een uur geroeid had, roeiden Kelly en ik ook allebei even een half uurtje, tegen de zin van de mannen in. Marieke mocht al helemaal niet van ze roeien! Maar Kelly en ik stonden erop dat wij ook even roeiden. Als we echt morgenochtend pas aan zouden komen, zouden de mannen wel verschrikkelijke pijn in hun armen hebben! De hele dag voeren we door..soms zwijgend, soms hardop nadenkend over wat we op dit moment op the Pearl zouden doen, en herinneringen ophalend. Het word avond, en de mannen nemen het nog steeds om het uur van elkaar om, en soms roeien Kelly en ik een half uurtje. We merken dat ze last van hun armen krijgen, en Kelly vraagt:`Can`t we just stop for an hour or so?` `No!` zegt Jack meteen. `Then we will drift off..` Kelly slaakt een diepe zucht, en leunt tegen Jay aan. Ik vermoedde dat er al iets was tussen Kelly en Jay, maar ze lieten er geen van beiden een woord over los. Die nacht kon niemand slapen. De koude zeelucht deed ons allemaal huiveren. De nacht duurde lang. We zaten allemaal dicht tegen elkaar aan, om het nog een beetje warm te krijgen. Toen de eerste zonnestralen ons de oceaan lieten zien, zagen we in de verte een stipje liggen. San Juan! We kregen weer motivatie om harder door te roeien, maar het leek dichterbij dan het was. Pas 2 uur later kwamen we dichtbij de kust. Toen het vrij ondiep was, sprongen Will en Jay uit de boot, en trokken die naar de kant. Toen we allemaal op het land stonden, slaakten we een zucht van opluchting. We hadden het overleefd! Maar de Pearl was weg..wat zouden ze we nu moeten doen? Al ons geld en onze spullen waren onder water verdwenen! Een beetje hulpeloos stonden we op het strand. Achter ons lag een dorp. `What now?` vroeg Marieke. We keken elkaar aan. We sloften door het zand, richting het dorp. Het was nog erg vroeg, dus er waren nog niet veel mensen in het dorp. `I guess we`ll have to find a job..` zei Jay. We keken hem aan, en wisten dan hij gelijk had. We moesten onderdak zoeken, en aan geld zien te komen, anders konden we vanavond niet eten! We zagen dat er wat winkels opengingen, maar zochten eerst een hotel. Opeens zagen we er een. We snelden erheen. Will liep naar de balie en vroeg:`How much per room per night?` De vrouw achter de balie keek hem onderzoekend aan, en antwoordde toen:`A two-bedded room costs 30 dollars per night. A one-bedded room is 20 dollars per night. `Is there another hotel on this island?` vroeg Marieke brutaal. De vrouw keek haar nors aan. `No` Verslagen liepen we het hotel weer uit. `30 dollars..` mompelde Kelly. `I suggest we just go and ask in restaurants or bars if they have a job…` stelde ik voor. De anderen vonden dat een goed idee. We gingen uit elkaar, en spraken rond 1 uur weer af voor het hotel. Iedereen liep een kant op, en Jack zei:`Be carefull..` Ik glimlachte, kneep in zijn hand, en liep toen weg. Ik liep naar het begin van het dorp, zodat ik gewoon vooraan kon beginnen. Ik zuchtte, en liep het allereerste cafe in. Ik zag niemand, en wachtte maar gewoon voor de bar. Ik schraapte mijn keel, en toen kwam er een man aangelopen. `Can I help you?` vroeg hij. Ik glimlachte liefjes, en zei toen:`Well..I was looking for a job, and I..` `We don`t have any.` onderbrak hij me. Ik keek hoe chagarijnig hij keek, en liep verslagen weg. Het restaurant ernaast vond dat ik ervaring nodig had, en de bakker aan de overkant zei dat ik mezelf eerst maar eens moest gaan wassen en normaal aankleden. Ik gaf niet op, en probeerde het bij alle kleine winkeltjes en cafeetjes. De kroeg aan de overkant zag er een beetje onguur uit, maar ik mocht nu niet kieskeurig gaan doen, dus stapte maar naar binnen. Er zaten 2 mannen, die nu al aan de bier zaten. Ze keken meteen om, en bleven me aankijken toen ik naar de bar liep, en daar wachtte. Even later kwam er een man aan. Meteen kwam hij naar me toe. Hij keek me vragend aan. `I was wondering..` begon ik. `I ehm..I was looking for a job…` De man nam me van top tot teen op, en ik voelde me nogal ongemakkelijk. `You`re hired.` zei hij simpel. `I..I`m hired?` vroeg ik. De man knikte. `You can start tonight, at 8 AM.` `Thank you!` riep ik, en ik liep snel weg, want ik had gezien dat het bijna 1 uur was. De rest stond daar al. `And?` vroeg ik. `I didn`t get a job…` zuchtte Marieke. `They don`t want me because I`m pregnant!` Ik legde mijn arm om haar schouder. `Together we will work this out..` zei ik. Kelly zei:`I have a job in a restaurant.` Ik glimlachte en zei:`Great!` Toen zei Jay:`Glenn, mr.Gibbs, Jack, Will and I can work on a ship, but if we do it, we`ll be gone for a month…` Kelly`s gezicht betrok, net als het mijne. `A month?` herhaalde ik. Jack keek betrapt. `We don`t have to do it!` Iedereen keek elkaar aan. Ondertussen waren we het dorpje al uitgelopen, en we gingen in een circel zitten in het zand. `I can`t leave…my fyonce is pregnant…` zei Will. Opeens was het stil. Iedereen keek van Will naar Marieke. Marieke kreeg pretlichtjes in haar ogen. Ze gingen trouwen! Kelly en ik begonnen te gillen en omhelsden Marieke, en daarna Will. Ook mr.Gibbs, Glenn, Jack en Jay feliciteerden ze. `Well, than Will will stay here with us..` besloot Kelly. Ik zuchtte. Een maand zonder Jack… `When will you leave?` vroeg ik. `In a couple of hours..` antwoordde Glenn. `You didn`t tell us if you had a job!` bedacht Marieke zich opeens. `I eh..yes, I did get a job..but I will look for a better one!` zei ik. Ze keken me nieuwsgierig aan. Ik kon er niet onderuit. `It`s in a bar..` legde ik uit. Ik zag dat Jack wou protesteren, en zei gauw:`But it`s just for a while! I will look for a better job!`
We zwegen, en keken voor ons uit, ieder in zijn eigen gedachten verzonken. Ik dacht eraan hoe dit nieuwe leven nu zou worden, zonder the Pearl, al de mannen, een maand zonder Jack en met een rotbaan! Ik zag er nu al tegenop, en Jack vertrok al over een paar uur…
Laatst bijgewerkt door Monchou op 11-09-06 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:19

Leuk stukje weer Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:20

Haha dankje! Lachen Maar ik moet nu gaan ladies..
Me broer wil... Boos!
Vanavond kom ik wel weer even, maar ik kan jullie niet beloven of er dan ook weer een deel komt! Knipoog KUS

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:22

Stomme broer Nagelbijten / Gniffelen Kuss

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:25

Nouu. Arme Will, zo alleen met 3 meiden Nagelbijten / Gniffelen

Ohw trouwens, het eerste stukje is in de tegenwoordige tijd geschreven, daarna in verleden tijd. Hoort dat? Haha! Dit stukje;
Citaat:
Ik glimlach naar haar, en ze beantwoord die. Ik blijf nog een tijdje naar haar kijken. Sinds ze zwanger is, ziet ze er, afgezien van de buik, anders uit. Stralender. Volwassener… In gedachten verzonken neem ik een paar happen van mijn ontbijt. Opeens word ik uit mijn gedachten gehaald door een zware trilling. Het hele schip trilt. De borden schuiven en bekers vallen om. Het is opeens doodstil in de daarnet nog rumoerige eetzaal. Iedereen kijkt elkaar bang, vragend of peinzend aan. Dan is het er weer, de trilling. Mr.Gibbs kijkt de zaal rond, en fluistert dan, net genoeg zodat iedereen het kan horen: `The Kraken!` Iedereen schrikt. Er zijn maar enkelen die dit al meegemaakt hebben

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:35

Goed stuk Lachen Wat is er nou eigenlijk met elisabeth & die neef van jack gebeurt ?

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:37

Goed stuk! Go jij! Go jij!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:02

goed stuk! maar er staat ook wel is 30 dollars per night. maar dat klopt niet geen per maar: 30 dollars for a night.
en is het wel dollars??

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:19

jolijn_ schreef:
Goed stuk Lachen Wat is er nou eigenlijk met elisabeth & die neef van jack gebeurt ?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:20

Elizabeth heeft zichzelf over de reling gegooid. en met John weet ik niet.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:30

Wauw!!!! weer een super gaaf stukje *LOL*
Ben erg benieuwd hoe het nou weer verder gaat Knipoog
ik ruik onraad bij die bar Nagelbijten / Gniffelen of ligt dat nou aan mij Lachen
hoop dat er gauw weer een stukje is Ja

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:32

ik eigelijk ook wel!!