[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_joellover_

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:51

oefenen en nog niet voor betalen dnek ik Knipoog

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:23

_evelijn_ ik vind je portretten netjes getekend, helaas , wat je zelf al zegt, lijken ze niet op degene die je hebt getekend. Als je het er niet bij zou zetten zou ik er niet opkomen. Als je dit in opdracht zou doen, en de persoon wordt niet herkent.. dan denk ik niet dat daar veel voor betaald wordt. 15 euro

JoSav Ik vind dit lastig te beoordelen. Ik heb geen flauw idee hoe iemand die met de computer kan maken. Ik vind het er wel enorm realistisch uit zien. En op het zicht het paard erg mooi. Maar ook weer net een foto.. Misschien is het wat duidelijker als hij groter is,dat het getekend/geschilderd,of hoe je het ook noemt op de computer, is. Ik zie hier hoge bedragen, in mijn ogen dan, van 300 euro.. Zelf zou ik dat er niet snel voor neerleggen. Op een of andere manier spreekt het me niet zo aan.

Babe
Ik vind dat je erg goed met acryl over weg kan. Maar dat je ze mooier kan maken. Ik mis hier wat diepte, het lijkt wat te plat, te effen, kan door de foto komen. Al vind ik de glans rond zijn oog enz weer prachtig gedaan. Ik denk zon 45 euro, maar denk dat je hem mooier kan maken Knipoog

Lontje Ik vind het een erg mooie tekening. Erg gedetailleerd, en echt alsof ie me zo om een koekje vraagt. 50-75 euro

_evelijn_ de verhoudingen kloppen niet helemaal.. Ik vind het er een beetje eng uit zien.. het oog vind ik ook niet erg kloppen. De neus en manen vind ik netjes gedaan. 5-10 euro

Cyntje zelf spreekt hij me niet erg aan. Ik zou denk ik voor een andere kleur papier hebben gekozen, de kleur van de achtergrond komt nou erg overeen met de tint van de hond zelf. Ik denk dat hij er meer had uitgekomen met een andere tint. Ik vind wel dat je er steeds netter en duidelijker (meer details) mee gaat werken. 20-25 euro

Babe Ik vind het een erg mooi schilderij, veel meer kleur, diepte en detail dan de vorige.
Vind echt dat je sfeer te pakken hebt met dit schilderij 200-250 euro

Lessien_2810 Apart, niet echt mijn smaak. Vind hem een beetje krasserig getekend. Voor de liefhebber 20 euro

Iwan_Fjord Ik zou nog even lekker dooroefenen zonder er wat voor te vragen. Ik mis detail, schaduw, overgangen.

Pollewopsie Ik zou nog wat verder oefenen. De eerste klopt niet, bedoeld of onbedoeld vind ik dit geen mooi beeld geven. De 2 e lijkt beter te kloppen al is de foto erg onduidelijk.

Naaltje Ik vind de eerste tekening nog al streperig, hoekig. Een beetje stijfjes, misschien kunnen de overgangen wat soepeler/gladder. De neus mond vind ik wel netjes. 10 euro
De tweede tekening vind ik een stuk netter qua overgang, hij is een stuk zachter ingekleurd. Je manen zijn nog wat vlak, probeer ook hier voldoende aandacht aan te geven. Het gedeelte rond het oog lijkt met iets te hobbelig, teveel, te druk. 15 euro
Nujaro Nog flink even dooroefenen. Momenteel zou ik er nog niks voor geven. Probeer het in te tekenen, niet in een tint in te kleuren. Manen zijn lange haren, geen stukjes aan elkaar.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 23:19

Go jij! Go jij! 75 bladzijden vol Haha!

Sorry allemaal.... moest even Knipoog

@nujaro: ik zou nog even lekker blijven oefenen. Kijk goed naar hoe de vacht van een dier eruit ziet. Probeer eerst plukken haar te tekenen om die later nog fijner te maken door daar schaduwen en lijntjes in te zetten. En, niet geheel onbelangrijk, als je aan het oefenen gaat is het heel fijn om een goede scherpe foto te hebben waar je goed alle details op kunt zien.
Probeer ook als je gaat 'inkleuren' of details aanbrengen dit in laagjes te doen door je potlood niet te hard op het papier te zetten. Hiermee voorkom je dat het streperig wordt.

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:50

ik ga ook is beoordelen Tong uitsteken
ik kan dit dus echt niet dus als ik echt heel fout zit zech het maar Knipoog

Iwan_Fjord: leuke tekeningen alleen zou ik er iets meer diepte in doen Knipoog
Geld, geld! de verzendkosten Knipoog
pollewopsie7: hele leuke tekening voor op een kaart Haha!
Geld, geld! 1 euro ?
tekening 2 : hele leuke tekening leuk gemaakt
Geld, geld!verzend kosten .
Naaltje: hele mooie tekening !
Geld, geld! 20 - 30
tekening 2 : ik denk dat de wang iets groter moet maar echt super
Geld, geld! 40 - 50
nujaro: leuke tekening Haha!
Geld, geld! nog even door oefenen denk.
nujaro:leuke tekening Haha!
Geld, geld! nog even door oefenen denk.

mijn tekening komt later Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 23:52

@lovemonami: je kunt niet fout zitten, jij vind iets zoveel of zo weinig waard Haha!

Het leuke is juist dat je al die verschillende meningen mee kunt nemen en daar datgene uit kunt halen waar jij je in kan vinden Knipoog
Bedankt voor je taxatie!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:21

@Rebeltje: dat was de keuze van mijn moeder zelf, die vind die kleur als achtergrond wel mooi...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:32

Pollewopsie7:
1. Niet iets om te verkopen, denk ik. Maar wel leuk gedaan! *LOL*
2. Deze vind ik erg leuk, maar de foto is een beetje slecht. €7,50
Naaltje:
Erg mooi, maar beiden lijken ze niet helemaal te kloppen. €15,-
Nujaro:
De foto's doen het niet?

Verder bedankt voor de taxaties iedereen!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:37

ooh hier dan nog een keertje het paardjuhh
Afbeelding

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:39

Leuk, maar de manen zijn teveel een geheel, ook zitten er wat weinig details in. Ik zou nog even dooroefenen. Knipoog

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:14

Bedankt allemaal voor de taxaties. Er zaten vele goede tips bij {dus van onder naar boven, van rechts naar links en nog eens draaien ook Clown }.
Vooraleer ik mijn habbekrats plaats, zal ik taxeren vanaf blz. 72. Dan ben ik weer rond.

blz. 72:
Nevony: mooi! De tekening komt best wel overeen met de foto. Het paard kijkt alleen iets anders {zeg je maar dat die net de andere kant opkeek} dan op de foto. 20€

Lessien2810: echt luguber, maar zou enorm goed staan in {griezel}boeken. 12€

Evelijn: JD's gezicht is in het echt ook babyvelletjes zacht, maar ik zou de gelaatsuitdrukking toch iets groffer hebben gemaakt. Toch voor een gezicht 10€

JoSav: net een foto, de kleuren van de achtergrond vind ik iets raar, toch + 100€

paard jukss: nog wat oefenen, je hebt precies nog geen al te vaste hand

babe: ik vind de neus iets te roos en de achtergrond mag wat meer zijn: 10€ {ik weet uiteindelijk wel dat je fantastisch kunt tekenen, vind deze dus beetje jammer}

blz. 73:
Lontje: echt mooi, die details! 50€

sonnyke: het lijkt me net te licht gescand. Zo lijkt er weinig detail op te staan. Als ik goed zie, zie ik thans dat dat er wel is 12€

Evelijn: leuke tekening, de nek vind ik minder door de strepen 12€

Cyntje: mooie tekening, die zou gebruikt kunnen worden op verjaardagskaartjes. Er bevindt zich weinig kleur in de tekening (ligt misschien aan beestje zelf}. 15€

babe: deze JD is samen met achtergrond prachtig. Zeker +80€. Die met Orlando Bloom die je in een apart topic hebt geopend vind ik nog beter.

Lessien2810: leuke tekeningen, hoe kom je er steeds op! De ruggegraat vind ik niet zo goed gelukt. 15€

blz. 74:
Iwan Fjord: alle 3 je pony's hebben een sombere blik, een levendig oog doet wonderen. Blijven oefenen

pollewopsie7: beide tekeningen {3 en 4€} zijn leuk. Ik vind ze in de categorie kinderboeken horen, zo van die leuke tekeningen, niet te ingewikkeld

Naaltje: leuk, alleen jammer van de strepen 7€ De tweede tekening vind ik beter gelukt, de voorpluk mocht wat gedetailleerder en de neusgaten wat groter, toch 12€

Deze is van mij A3 formaat, maar A4 grootte, met potlood {HB en 3B}:

Afbeelding

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:28

Ook nog een taxatie lijstje van mij! Tong uitsteken

Lontje Jeetje, wat een tekening zeg.. Ik vind dat je er zo rond de €80,- kan zitten
_Evelijn_ €10,. vind hem al heel mooi, alleen de manen wat minder
Sonnyke mooi! rond de €12,50
Cyntje €20,- vind het onwijs knap gedaan, maar vind hem nog wel een beetje plat lijken.
Babe Ja pfjoew! dit taxeren? zo'n schilderij is naar mijn mening onbetaalbaar.. Wow! zowieso vanaf €250,-!
Lessien_2810 Hier hou ik wel van, vind je stijl supergaaf zou er rond de €50,- voor vragen
Iwan_Fjord Ik zou er nog geen geld voor vragen, maar vind je laatste tekening ( dat Fjordje ) al heel mooi! ga zo door Lachen
Pollewopsie7 Heel leuk! De tweede vind ik persoonlijk mooier, rond de €5,-
Naaltje Tussen de €5 en de €7,50 er zijn nog wat dingetjes die niet helemaal kloppen
Nujaro Ik zou er nog niets voor vragen, alhoewel ik hem wel mooi vind..maar de verhoudingen kloppen naar mijn mening nog niet echt.
Lunas € 20,- ? vind hem erg mooi, paard straalt echt kracht uit..!

Ik heb zelf ook nog een portret gemaakt, acryl/waterverf..op een iets groter dan een A-4 formaat durf hem nog niet in een apart topic te laten zien aagezien het een kadootje is voor een vriendinnetje van mij..de kleuren lijken wel wat hard door de scan, maar ik kon het contrast niet lager krijgen.

Wat zou ik voor zo'n soort portret kunnen vragen?

Afbeelding

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:39

Lunas schreef:
Iwan Fjord: alle 3 je pony's hebben een sombere blik, een levendig oog doet wonderen. Blijven oefenen
Deze is van mij A3 formaat, maar A4 grootte, met potlood {HB en 3B}:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=G6YFJGPW [/img]

Bloos Moets wel even lachen maar nu je het zo zegt idd je hebt gelijk ze lijken wat somber. Zal eraan proberen te werken Ja
Nu terug naar die van jouw Knipoog erg leuk z'on randje! Ik zou er wel 50-60 euro voor geven Lachen

janique schreef:
Iwan_Fjord Ik zou er nog geen geld voor vragen, maar vind je laatste tekening ( dat Fjordje ) al heel mooi! ga zo door Lachen

Lachen Dankje, ben soms wat ongeduldig want ik ag vooruit maar ebn er nog lang niet. Me laatse tekeningen zijn flut Verdrietig dus las even een stop in en ga dan weer lekker veder oefenen.
Vork En nu die van jouw, erg mooi dat paard. Het gezicht van het mens wat minder waarschijnlijk door de vlakken bij de ogen kan het niet helemaal benoemen Knipoog . Iedergeval als nog 40-50 euro alleen al omdat het paard zo mooi is

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:42

wei doet het nieuwe topic ?? als niemadn het doet mag ik het dan dien ?

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:47

_joellover_ schreef:

Moet er al een nieuw topic komen dan? ( Bloos weet niet waar de grens ligt?) Mmh iemand zal het al doen, eigelijk dit topic al maar iemand was der voor. Weet zou gauw der naam niet
Clown Edit oeps nee dat was geloof ik bij het wie-wil-mijn-paard-tekenen-topic Knipoog sorry. Ik denk dat niemand het al al mag doen? neem aan dat als je net als bij deze vooraan de regels zegt het okeey is
Laatst bijgewerkt door 8Eveline op 21-09-06 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:48

oke..

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:53

en wat maakt dat nou uit, laten we ons hier gewoon bezig houden met taxeren...

Lunas: mooi gedaan, randje is ook erg leuk. kan de lichtere plekken voor ons rechts niet precies plaatsen, maar een lekker actief plaatje Lachen
€20-30,-

janique: leuk. probeer nog wat meer diepte erin te krijgen Lachen
€10-15,-

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:17

Iwan_Fjord: al erg lieve en leuke tekeningen maar ik zou nog eventjes dooroefenen Lachen . Het geheel oogt nog erg vlak, wat meer spelen met details en schaduw is mss n leuke oefening? Lachen

pollewopsie7: erg vrolijk! Die 1e is leuk *LOL* . Voor de liefhebber van deze stijl (t stripachtige) denk ik dat 5-10 euro n leuk bedrag is? Lachen

Naaltje: erg sprekende tekeningen in n eigen stijl! Rondom 20 euro?

nujaro: foto's doen t niet allemaal, ik zie 1 haf? Lachen Ik zou nog even dooroefenen, eigenlijk t zelfde commentaar als bij Iwan_Fjord Lachen .

Lunas: een erg leuke houding! Ja Paard komt bijna uit de tekening gerend! Rondom 20 euro?

janique: erg mooi en heel veel uitstraling Lachen . Zeker rond de 25 euro Ja .

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:18

Bedankt voor de taxaties tot zover! @ Iwan_Fjord ja je moet zeker lekker dooroefenen vind het fjordje echt al heel mooi geworden:).. En mijn mensje,.. tsja ik moet je gelijk geven hoor het lijkt idd of ik met zwart onder de ogen heb gewerkt maar de kleuren zijn echt heel anders geworden,.. zodra ik het schilderij als kadoo heb gegeven plaats ik een betere grote foto op uit de kunst..

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:48

bedankt voor de taxatie's voor mijn tekeningen Haha!
is wel grappig om eens te horen *LOL* en hoe iedereen verschillende smaken heeft Haha!
er staan echt super mooie tekeningen bij Wow! (ik heb even een beetje gebladerd Bloos)

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:18

_joellover_ schreef:

Volgens mij zijn we nog niet aan een nieuwe toe Verward
Ik heb deze toen in overleg met Ellende geopend en hier laten staan aan de hand van de discussie in wwmpt topic.
In de HK mag het tot 500 pagina's als dat hier ook zo is hebben we nog wel even maar dat lijkt me sterk dat dat hier ook mag Verward Heb geen idee eigenlijk....

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:20

Lon: de centrale topics mogen tot 100 pagina's Lachen .
Maar t lijkt mij dat we dan nog wel even wat te taxeren hebben Vork .

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 22:40

Dank je Naomi Lachen
En inderdaad dan moeten we nog een flink stuk tekenen Ja

Persoonlijk vind ik dit ook één van de serieuzere topics, zo is hij toen in ieder geval door mij wel bedoeld...

Afijn
@Lunas: deze vind ik echt heel erg leuk gedaan. Ik heb een beetje het idee dat de lichtval niet helemaal klopt maar al met al een leuke tekening, leuke opzet. tussen 15 en 20 euro. Vind de manen ook heel erg mooi gedaan, je kunt zien dat je ook daar over nagedacht hebt Haha!

@janique: mooi portret, enige puntje ik vind de huidskleur van het meisje wat grauw overkomen, dat kan aan de scan liggen... Al met al denk ik toch aan zo'n 25 a 30 euro.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:30

Ik ben het daar idd ook mee eens Ja

Maar goed zal ik dan mijn twee nieuwste aquarels plaatsen? Het is een soort van serie van 3, maar de derde is nog in de maak Tong uitsteken

oow ik kom er net achter dat de batterijen van mijn camewra leeszijn, dus vanmiddag zet ik ze erop.

Ik wil de even een rondje taxeren, maar ik moet naar school toe Boos!

vanmiddag dus mijn aquarels en een taxatie rondje Lachen

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:11

Ik ga niet taxeren omdat ik dit echt niet kan (ik ben nl iemand die zelden geld uitgeeft aan tekeningen en schilderijen en dus alles, ondanks dat ik heel goed weet hoeveel werk en materiaal er in zit, ik alles al snel te duur vind. Ik zou dan waarschijnlijk ook véél lager taxeren dan de meeste hier en het is niet mijn bedoeling om mensen hiermee te demotiveren want er zitten echt wel heel goede tekenaars onder jullie)
Vandaar dus alleen maar commentaar.

Pagina 73:
@lontje:Ogen en mond zijn super mooi getekend. Enig jammer puntje vind ik dat je de achterkant van de hond niet hebt doorgetekend. Ik had hem nog mooier gevonden had je dit wel gedaan.
@sonnyke: Op zich heel mooi gedaan alleen voor mijn smaak is hij te flauw. Ik had liever wat meer contrasten en accenten gezien.
@_Evelijn_: De verhoudingen kloppen niet maar dat stoort mij niet zo. Wat ik wel storend vind is het amandelvormige oog en de doodsheid van het halster en manen. Hiermee bedoel ik dat de manen, en vooral de voorpluk, veel te strak zijn. Hetzelfde geldt voor het halster, het gedeelde bij de kaak is precies zo stijf als een plank. Maar als ik het oog wegdenk, dan vind ik hem wel mooi en goed gemaakt.
@Cyntje: heel mooi maar erg vlak, voor mijn gevoel zit er veel te weinig diepte in de tekening.
@babe: Super gedaan. De belichting van de neus is niet juist en zijn snor vind ik wat vlekkerig maar dit heb je echt super mooi gedaan.
@Lessien_2810: Dit vind ik de leukste die ik tot nu toe van jou gezien heb. Vooral de structuur in het gezicht is heel mooi. Het lichaam vind ik een klein beetje minder goed gelukt en ik heb geen idee waar de linkerarm vandaan komt Haha! ik mis een schouder. Als die bol de linkerschouder moet voorstellen dan vind ik deze veel te veel naar voor zitten, het lijkt dan net of deze recht onder zijn hals begint.

Pagina 74:
@Iwan_Fjord: Goed begin en je gaat idd vooruit maar zoals _Evelijn_ al zei, er moet nog veel meer diepte, contrast en detail in.
@pollewopsie7: De 2de ziet er erg mooi uit, jammer van de slechte foto, nu kan je niet zo goed de tekening zien. Wel lijkt het achterbeentje van de moeder een beetje vreemd met de staart (die ook een beetje een vreemde knik maakt)
@Naaltje: Alletwee heel mooi maar ik vind dat je wat meer tijd mag besteden aan het invullen van de tekening. Nu vind ik ze eruit zien alsof ze wel erg snel zijn ingekleurd, het geeft mij een beetje een slordige indruk en dan vooral de 1ste tekening, de 2de is al veel beter wat dit betreft. Verder vind ik de manen van de 2de wel erg strak
@nujaro: Ik kan de tekeningen niet zien.

Pagina 75:
@Lunas: Het linker oor lijkt wel heel groot vergeleken met het rechter, de halsaanzet is ook een beetje vreemd maar over het algemeen vind ik het een geslaagde tekening.
@janique: Het portret heeft een heel leuke sfeer. De verhoudingen kloppen wel niet helemaal en het oog is een beetje eng maar ik vind hem erg goed.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:11

Lachen Dankje mooi dat je vooruitgang ziet bij me Ja zal proberen er meer detial enz in te krijgen