[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:24

Geen hoogstandje deze keer, maar voor mijn week 4 heb ik voor het eerst mijn IR filter gebruikt! Niet onder optimale omstandigheden, dus ik ben benieuwd wat ik er nog meer mee kan maken!

Afbeelding

Edit: Op aanwijzingen toch nog iets aangepast in nabewerking!
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 26-01-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:27

Oh ik vind hem mooi JewEmm! Leuk sfeertje, misschien net iets te veel toegetrokken zwart onderin..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:30

Ik vind hem gaaf gedaan hoor JewEmm. Misschien onderin iets oplichten?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:30

Afbeelding

Mijn POTW

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:32

Prachtige foto Revanches! Jammer dat het pootje links iets buiten het beeld valt, verder vind ik hem echt prachtig! :D

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:38

Jespri schreef:
HeavensLove Oke ik moet duidelijk wat meer slapen.. :=
Moest dus zijn: Dat krijg je met een lange lijst. :+

had die typfout niet eens gezien :')
maar ik ga mij douchen en in mijn bed liggen herhalen voor mijn examen morgen :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:45

Mijn POW4
Afbeelding

Uit de iets oudere doos, mn sneeuwfoto's staan op de verkeerde laptop dus hopelijk kan ik die volgende week inleveren :D

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:46

Donderdag laatste examen, dan heb ik eindelijk terug tijd! Hier nog eentje van vorig jaar :)
Was met enorme slechte lichtomstandigheden (vrij donkere kamer en 1 lampje) en mijn kitlensje :D Gelukkig heb ik nog een vrij vaste hand, ik was heel blij met het resultaat!
Zelf had ik graag de achtergrond nog lichter gekregen, maar ik heb Lightroom nog niet helemaal door, dus ik heb er maar niet te veel aan geprutst ;)

Week 4
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CrazyIris op 26-01-15 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:57

Voor mij helaas ook een 'oude doos' foto. Ben ik per toeval nog bij uitgekomen. Vind hem zelf nogal saai, maar bij gebrek aan beter...
Deze week normaal terug wat meer met de camera op stap!

Week 4

Afbeelding

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:08

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:15

Mijn Week 4
Afbeelding
geüpload met Bokt, hij is dus wat minder scherp dan hij eigenlijk is.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:26

POTW Week 4
Afbeelding

Heeft er iemand tips zodat je geen spiegeling in het oog krijgt?
Ik fotografeer met een standaard kitlens, dus ik moet dicht bij het onderwerp blijven staan ;)

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:31

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 21:57

Week 4:

Afbeelding

Op het nippertje... Mijn internet deed ineens niet helemaal lief...
Volgende week het zelfde model, daarna hoop ik wat heel anders te hebben! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 22:03

De samenvatting van week 4 - 2015:

Agossie verzamelt hier
Ash_
Asselruiter
Astor
Babel verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
billionache verzamelt hier
binky
Brechtjee verzamelt hier
Bumblehorse
calice
cathyenbeau
Carolaaxxxx verzamelt hier
crazy_horses
CrazyIris verzamelt hier
Crazymel
Dandy200 verzamelt hier
Deetjeeuh verzamelt hier
Eline91 hier
_Elke
EskeGirl
Fellow
femmelz
GerdjeHoran
glenstorm verzamelt hier
Gracezellaa
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
Iejoorr
Ingvild
Irene96 verzamelt hier
IsaCalixa
it_is_me verzamelt hier
ismy
Jacobeho
Jespri verzamelt hier
Jessica_1998
JewEmm verzamelt hier
jilinda
joeluna verzamelt hier
Jolijnn
jooproo
Joysieee
Juliaka haar camera is kapot en doet helaas even niet mee.
Kanzi verzamelt hier
_Kiki_ is nog met vakantie maar verzamelt hier
Killyenn
KimdeGroot94
Kimmetjee04
k_m verzamelt hier
LauraBloem
laurajoy15
Leonyr
Lipydo
LinSa
LOVESUSHI verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
Mallow
manonfleur verzamelt hier
MarBri verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
marijepagter
MarijeR verzamelt hier
Marit
Marjoow verzamelt hier
Mb_foto verzamelt hier
monbyou
Murthul verzamelt hier
MyHu verzamelt hier
MZorro
Nefertarie
NESCAFE verzamelt hier
_Patriciaa verzamelt hier
ponyaddicted verzamelt hier
quartel verzamelt hier
Racheel verzamelt hier
Revanches
Rianne_
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
Sanne_com verzamelt hier
SharonPlugge
showteam
S_imonee verzamelt hier
Sicayes verzamelt hier
Sodeletuut
sorsie
SternPhoto
SuperLiesje verzamelt hier
Suuszels verzamelt hier
taarss
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
verography verzamelt hier
wendy1987 verzamelt hier
weslyjune
WiancaR verzamelt hier
XiiaaooNaa
Ylvy

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:06

Marina, wie is dat?? Ik ben zo jaloers op haar haar. :')
Mooie foto trouwens! Niets op aan te merken!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 22:08

Dank je! :D
Dit is een bijrijdster van een stalgenootje. Echt superveel lol gehad in de studio. Dit is één van de eerste foto's. Later zijn we los gegaan en één van die foto's ga ik plaatsen voor volgende week. :j

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:10

Hierbij mijn feedback. (10 pagina’s in Word) :wow: Ik fotografeer zelf nog niet zo lang, maar ik hoop dat jullie wel iets aan mijn tips hebben.

Als ik zo eens terug kijk zie ik dat ik eigenlijk bij bijna iedereen wel iets erbij heb geschreven, lijk wel een beetje een zeikerd, maar zo bedoel ik het helemaal niet. Vind alle foto’s al super, het zijn alleen maar tips zoals ‘ik’ ze nóg mooier zou vinden :j

En ik heb er belachelijk veel smilies bij staan, haha
Vooral om aan te geven dat ik niets boos of bot bedoel :D

Mochten er vragen zijn over mijn feedback, dan hoor ik dat heel graag.

Picture of the Week #4

Murthul
Ik vind de foto persoonlijk niet heel interessant om naar te kijken. Het onderwerp: ‘de zwangere vrouw’ komt niet helemaal goed naar voren/tot zijn recht heb ik het idee, dat is wel jammer.

Marit
Prachtig, niets op aan te merken!

taarss
Mooie foto! Ik vind alleen dat er een iets te ‘gele’ waas overheen zit. De mist komt volgens mij daardoor ook niet helemaal mooi naar voren.

Mariett
Wow, lijkt wel een beetje op je avatar! :P Nee hoor haha, mooie foto! Ik kijk alleen wel een beetje raar naar haar tong, hoe zit die in hemelsnaam en waarom is die zo bloedrood? :o

Gracezellaa
Aparte foto, had nooit verwacht dat dit in Turkije zou zijn! Ligt het misschien aan mij, of het lijkt het dat de rechterkant van de foto niet helemaal scherp is? Het linkerdeel van de foto lijkt dan weer wel scherp ;)

GerdjeHoran
Met de scherpte is volgens mij niets mis, vind het alleen jammer dat alles op de foto zo is afgesneden (het zadel, het stuur, het frame, etc.)

Astor
Wat een prachtige lentefoto, voor mijn gevoel lijkt de ‘waas’ aan de rechterkant van de foto een beetje onnatuurlijk. Ik weet niet of dit zo geschoten is of zo bewerkt?

binky
Er is aan de ene kant zoveel te zien op de foto (zee/meer, bergen, strand, huisjes (?), mensen) Maar aan de andere kant ook zo weinig. Daarmee bedoel ik een onderwerp waarop de focus ligt. Het is zeker geen slechte foto hoor, en wat een prachtig landschap!

magda_90
Prachtige zachte foto, niets op aan te merken.

Hanna_94
Waaauw, zo gaaf! Waar heb je deze gespot?

Sanne_com
Aparte foto, ga alleen wel een beetje scheel kijken van het voorste gedeelte van het mos wat wazig is haha

MarijeR
Aaaah, te lief! <3 Die krulletjes haha
Mooie foto, had misschien iets minder ruimte aan de bovenkant gemogen maar verder echt niets op aan te merken!

wendy1987
De foto heeft niet echt iets waardoor ik hem interessant of boeiend vind om naar te kijken zeg maar. Fototechnisch zie je ook geen mooi scherpte diepte etc. Dat vind ik persoonlijk altijd heel mooi :D

Mallow
Eerlijk gezegd vind ik je foto van vorige week mooier en beter. Dit omdat ik deze week wat scherpte mis en omdat er wat ‘storende’ voorwerpen op de achtergrond zijn te zien.

WiancaR
Ik weet niet wat het is, maar ik blijf er maar naar kijken. Vind je foto iets aparts hebben ofzo, en helemaal in het zwart-wit.
Goede keuze!

Suuszels
Prachtige foto! Niets op aan te merken!

S_imonee
Door de schaduw is het wat slechter te zien dat het een hoef afdruk is (dat is het toch? :P) Misschien had je ook iets leuks kunnen doen met een andere compositie ;)

Eline91
Je fot heeft wel iets, iets mysterieus… Leuk gedaan!

it_is_me
Aah zo cute, hij staat daar wel een beetje alleen op foto haha. Er lijkt een beetje een blauwe waas over de foto te zitten? Toch heeft het ook weer wel iets.

quartel
Lieve foto! <3 Aan de onderkant lijkt de foto wat overbelicht (door een flitser?)
Maar verder niet verkeerd hoor :D

showteam
Agghh, wat een poepies!! Foto is mooi scherp, niets op aan te merken

Heavenslove
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor een foto in high key? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de normale foto zou zijn

NESCAFE
De achtergrond is echt prachtig! Hondje heeft op de foto een beetje een gekke houding, dan bedoel ik geen mooi loopmoment zeg maar. Is ook wel heel lastig, maar verder een super foto!

monbyou
Leuk zo met die lichtjes op de achtergrond, was het de bedoeling dat de horizon scheef is?

En in het algemeen, wat is er zo leuk aan deze poppetjes? := haha

Kimmetjee04
Naar mijn smaak had de foto iets meer opgelicht mogen worden, maar toch heeft het ook wel weer iets. Kreukels op de achtergrond vind ik niet echt storend hoor ;)

calice
Aaagh, wat lief zeg! Jammer dat er niet iets meer van zijn gezichtje erop staat, maar hij blijft mooi!

KimdeGroot94
Mooie warme kleuren, doet me eigenlijk een beetje aan de herfst denken in plaats van de winter haha (of is de foto in de herfst gemaakt)

Kanzi
Jammer dat de persoon niet helemaal scherp is, verder echt een mooie achtergrond. Hoe heb je dat zo gedaan? En wat zijn die lichtjes?

Bellatrix
Waauw, de scherpte is super! En de ogen bijna bang makend zo groot hihi :=
Zo’n white photo heeft wel iets heel leuks!

Sicayes
Geen slechte foto hoor, het enige dingetje waar ik naar kijk is het linker-voor-pootje. Net boven het pootje zie je een beetje wit in de zwarte achtergrond, snap je? Ik weet niet precies wat het is, maar misschien had je het ook zwart kunnen maken ;)

Ingvild
De bolletjes lijken niet helemaal scherp, verder goed gedaan!

TeSzZz (lastige bokt naam met intypen haha)
Wauw, prachtige foto! Mooi scherp en de sneeuw voegt hierin echt iets moois toe!

Crazymel
Je kunt helaas niet zo goed wat het zijn, en de foto is jammer genoeg ook niet echt scherp. Het is inderdaad wel een moeilijk onderwerp om te fotograferen ;)

Rianne_
Aan de ene kant vind ik hem echt prachtig, aan de andere kant vind ik het zo zonder oortje ook wel een beetje een gek gezicht haha

Joysieee
Qua scherpte is er niets mis mee, vraag me alleen af wat er op de achtergrond te zien is (achter het hoofdstel). Naar mijn idee leid dat een beetje af van het onderwerp, de frontriem.

Nefertarie
In deze foto vind ik het zwart witte niet zo mooi uitkomen, ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleuren foto? Verder is er wat bewegingsonscherpte, maar dat is ook wel lastig met een attackende kat }:)

k_m
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er van vind, heb me ook niet echt verdiept in de opdracht van de foto. De foto is behoorlijk druk met verschillende voorwerpen en dat gordijntje wat er zo half voorhangt haha. Is echt niets negatiefs, weet de foto zelf gewoon niet zo goed te beoordelen. ;)

glenstorm
Je mag van geluk spreken met zo’n knap stilstaand paard! :’) haha
Mooie foto met de scherpte op de juiste plaats.

Sodeletuut
Een late vuurwerkfoto? ;) De foto lijkt best scherp en het vuurwerk heeft een aparte vorm vergeleken normaal. Toch niet helemaal mijn smaak qua vuurwerkfotografie. Vind de uitspattingen van een vuurpijl persoonlijk mooier. (zo’n rondje zeg maar :’))

rosslover
Volgens mij is het wel een mooie black photo, maar er zit jammer genoeg bijna geen kleur in de foto. Alles is een beetje dof en wazig.

ismy
Wow balen zeg!
Ook al is het een foto uit de oude doos, ik vind hem heel mooi! Sprekende foto met mooie kleuren!

XiiaaooNaa
Heel mooi! Het wit van de hond is misschien net iets te wit op de foto, het wit van zijn poten is wat mooier. Verder ook een hele mooie voor en achtergrond!

Jespri
Persoonlijk vind ik de foto niet zo sprekend, maar dat heb ik eerlijk gezegd bijna altijd met gebouwen etc. ;)

Deetjeeuh
Mooi gedaan, kleuren op de achtergrond zijn over het algemeen allemaal een beetje donker(groen) waardoor de foto wat somber overkomt.

verography
Waauw! <3 Niets op aan te merken!

EskeGirl
De foto was denk ik mooier geweest als de reiger wat dichterbij was, en er is wat bewegingsonscherpte ;)

Jessica_1998
Wat veel bloemen deze week :) Zoals je zelf al zei mist er wat scherpte, en ik vind dat de achtergrond niet mooi bij het onderwerp past.

sorsie
Kadering is inderdaad best grappig, vind hem aan de onderkant wat aan de krappe kant en er mist wat scherpte. Toch vind ik hem wel heel schattig :j

ponyaddicted
Een beste interessante foto. Jammer van de struiken op de voorgrond (daar kun jij natuurlijk ook niets aan doen ;)) en verder was een mooi scherpte-diepte verschil wel mooi geweest. Maar met een kitlens is dat wel lastig ;)
Is dit in Zundert/Wernhout? :o

Irene96
Mooi gedaan, en mooi bewerkt! Niets op aan te merken

Dandy200
Ik zie volgens mij best veel ruis op de foto. Verder had ik de foto denk ik best gaaf gevonden zonder het witte aan de bovenkant, dan leek het meer mysterieus, nu spreekt het witte tegen, tegenover het grijze aan de onderkant. Snap je? ;)

Marjoow
Wow, mooi gedaan zeg! :wow: De wolken vind ik persoonlijk een beetje nep overkomen, maar de rest is echt heel gaaf!

horserider22
Er zit best wat ruis op de foto, weet niet of dit alleen aan het uploaden ligt? Verder oogt de foto wat blauwig (op de pony en de achtergrond)

SuperLiesje
Super gedaan voor de eerste keer black photo! +:)+ Doordat er zoveel zonlicht op de het paard valt (vooral in de hals) vind ik deze black photo wat minder, het komt wat nepachtig over. Het is nu heel duidelijk dat er bewerkt is, want met zo’n zonlicht op het paard kun je normaal gesproken volgens mij geen black photo krijgen ;) Maar de bewerking heb je goed gedaan vind ik.

IsaCalixa
Ik vind de kleuren best mooi geworden, alleen jammer dat de bles en sneeuw overbelicht is ;)

Jolijnn
Mooie foto!

Brechtjee
Zoals je zelf al aangaf mist er inderdaad wat scherpte, ik vind persoonlijk deze foto niet zo mooi in combinatie met een zwarte achtergrond. Het licht en de schaduwen/lijnen op de bloem zijn ook wat minder mooi.

MZorro
Leuk gedaan, de rechterbovenhoek stoort wel ietsje, maar niet veel hoor ;)

crazy_horses
Gave foto! Misschien had je het zonlicht op zijn hoofd iets kunnen vervagen zodat het niet zo fel is.

SternPhoto
Aah wat lief! Verder niets op aan te merken.

jilinda
Inderdaad heel erg jammer van de ruis, verder heel mooi!

_Elke
Het ene gedeelte van de foto lijkt wel scherp, het andere niet. Op het ene stukje zie je duidelijk ruis, op het andere niet. De linkerhelft van de foto ziet een beetje blauwig, de andere helft niet. Haha De compositie is inderdaad wel leuk, had persoonlijk de flat en de huisjes aan de rechterkant er niet bij gefotografeerd ;) Die passen niet zo goed bij de woonboten.

Leonyr
Wauw, deze vind ik erg gaaf! Mooie compositie en de witte achtergrond past er perfect bij!

LOVESUSHI
Deze is ook erg mooi zeg! Vind het helemaal niet erg dat ie niet in het midden staat, alleen maar mooi zo!

manonfleur
Leuk gedaan, alleen jammer van de achtergrond. Als je deze foto buiten had gemaakt was hij al een stuk leuker om naar te kijken ;)

MarBri
Deze foto heeft ook wel iets, vind alles alleen wel heel erg wit :P

Babel
Mooi bewerkt! Moest alleen wel even goed kijken wat ik daar nou zag haha

Ash_
Scherpte ligt mooi op het neusje, goed gedaan!

Racheel
Mooie scherpe foto, jammer dat die andere eend er nog half opstaat ;)

Mb_foto
Mooi gedaan, en mooie kleuren!

hilly200
Ik vind de kleuren nu wel mooi, mis alleen wat scherpte op de boom?

cathyenbeau
Leuk gedaan! Of de kat ligt wat scheef, of de horizon is scheef ;)

Jacobeho
Een vieze grazende pony is het wel :P Saai valt wel mee hoor, saai kan ook heel mooi zijn! Vind de kleuren mooi en rustig over komen. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je lens niet luistert ;)

Marijepagter
Kleuren van de vogel zijn erg fel, heb je een flitser gebruikt? Geeft niet zo’n heel mooi effect op de vogel namelijk ;) Maar is wel lastig aangezien het binnen is.

Gub
Mooie foto! Was misschien ook mooi geweest als de achtergrond wazig was geweest :)

Iejoorr
Aparte foto, het lijkt net een Fish Eye effect haha. De foto lijkt over z’n algemeen een beetje wazig, en dan bedoel ik niet echt door de mist maar misschien door het bewerken?

Asselruiter
Prachtige foto, al leiden de gele boterbloempjes op de voorgrond me wel een beetje af. Die hadden wat mij betreft wat minder gemogen ;)

LinSa
De kleuren en de scherpte op de pony is prima, de achtergrond lijkt wat overbelicht. Verder niet heel slecht hoor

Robin_Rikkie
Mooi gedaan zeg! <3 Er zit echt veel sfeer in je foto, heel leuk!

SharonPlugge
Er mist wat scherpte in je foto, de kleuren zijn ook wat grauw. Misschien had je ze wat op kunnen lichten? ;)

Ylvy
Er lijkt een soort korrel over de foto te zitten, misschien door het uploaden gekomen? Verder wel een hele leuke foto <3

laurajoy15
Fototechnisch een mooie foto, vind het onderwerp persoonlijk wat minder :7

billionache
Foto’s in zo’n winkelstraat zijn vaak wel heel leuk. Ik vind jouw foto helaas een beetje te donker, vooral aan de rechterkant is vrijwel niets te zien. Is dat stukje net zo licht was als de linkerkant was het een erg leuke foto geweest.

_Patriciaa
Een mooie, scherpe, lieve, zachte foto <3

Lipydo
Ik moest even 3 keer kijken voor ik het begreep haha. Leuk gedaan zeg, met zo’n soort patroon erin :j

MyHu
Hele lieve foto, er mist scherpte en de sneeuw en de achtergrond is wat overbelicht. Maar vooral dat het hondje niet helemaal scherp is, is jammer ;)

Fellow
Leuk foto moment, scherpte is ook super! Niets op aan te merken :D

tesseke
Wauw, prachtig scherp en een mooie softe achtergrond erbij! Super!

Killyenn
De foto is persoonlijk niet echt mijn smaak, en wat mij betreft had er aan de onderkant nog wat meer gecropt mogen worden O:)

jooproo
Gaaf hé, zo’n spinnenweb met druppeltjes. Je hebt er een prachtige foto van gemaakt!

JewEmm
Apart zo die lucht met de gebruikte filter. Of heb je hem zelf in zwart-wit gezet? Op internet zien de plaatjes er zo uit namelijk haha https://www.google.nl/search?q=IR+filte ... 80&bih=933

Revanches
Aaaah, kei leuk! Niets op aan te merken! :+:

Carolaaxxxx
Mooie foto! Volgens mij is de kwaliteit een stuk achteruit gegaan door het bewerken, als je bijvoorbeeld naar de hals van het paard kijkt. Verder vind ik persoonlijk de witte waas, rechtsboven, wat aan de grote kant. Als die iets kleiner was geweest was hij erg mooi!

CrazyIris
Wat een apart kopie heeft de kitten. Wel heel lief hoor. En onder deze omstandigheden heb je een erg mooie foto gemaakt!

Bumblehorse
Zoals je zelf al aangaf is de foto een klein beetje saai. Er is niet echt iets te zien…

LauraBloem
Mooie foto, bovenkant van de foto lijkt wat overbelicht maar verder super!

femmelz
Er mist wat scherpte in de foto, dit komt denk ik voornamelijk doordat het schemerig is. Ook zie je op je deur een flitser (?), wat niet erg mooi is. De afsnijding van het beeld boven deur is ook jammer ;)

weslyjune
Dat de kleuren bij elkaar passen, dat klopt. Maar of het echt mooi is op de foto, dat vind ik persoonlijk niet echt. Ook zijn de kippen een beetje afgesneden aan de onder- en zijkant. 1 of meerdere kippen in zijn geheel zouden mooier zijn :j

Agossie
Ik dacht al, heb ik de foto van Agossie al voorbij zien komen? Haha
Hele mooie studio foto, niets op aan te merken +:)+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:25

@joeluna
Bedankt voor de feedback! Ik heb misschien wel onbewust mijn kat nagedaan met de pose (mijn grote inspiratiebron enzo), haha. Verder had ik mijn tong gewoon wat naar achteren getrokken. Waarom hij zo rood is weet ik niet, ik heb hem niet roder gemaakt ofzo. Misschien lijkt het zo in de schaduw van mijn mond ofzo?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:00

joeluna schreef:
Sodeletuut
Een late vuurwerkfoto? ;) De foto lijkt best scherp en het vuurwerk heeft een aparte vorm vergeleken normaal. Toch niet helemaal mijn smaak qua vuurwerkfotografie. Vind de uitspattingen van een vuurpijl persoonlijk mooier. (zo’n rondje zeg maar :’))

Ha, leuk! Het was mijn bedoeling met deze foto mensen aan het kijken te zetten, maar dit is wel een hele leuke interpretatie! :D Kijk nog eens? :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:08

Hele gave foto Sodeletuut, duurde bij mij ook even voor ik het zag máár ik zie het nu ;).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:11

Hihi dank je AmyII! Vond het wel eens leuk om iets in te sturen waar je niet langs kan scrollen en dan gelijk weet hoe het zit :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:24

joeluna, dat kan, ik snap dat sommigen niet zo van het naakt zijn, maar er is verder niets te zien op de foto ;)

---

Billionache, mooie straatfoto, jammer dat hij zo donker is aan de rechterkant!

Gub, vind je foto echt prachtig! In vergelijking met de scherpte van de Hooglander vind ik de hond wat buiten de boot vallen, en had misschien nog iets van de onderkant afgecropt. Maar vind de bovenste helft van de foto heel mooi!

Leonyr, prachtige dramatische foto! Vind de kleuren en het contrast echt perfect, zeer mooi.

MarBri, vond je andere eigenlijk mooier :)) Vind deze een beetje 'typisch' met de lijnen zo. Wel een mooi doorkijkje aan de rechterkant :j

Babel, mooie kleuren! Denk dat hij met iets meer ruimte links nog fijner weg zou kijken. Maar zeker een knappe plaat.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:48

Feedback week 4
Alvast mijn excuses als ik soms bot overkom. Heb een slechte dag achter de rug :=

Murthul: pakkende foto, mooi idee en interessante compositie. Had hem misschien liever wat zachter gezien. vind dat donkerblauwe en roze nu wat 'hard' t.o.v. elkaar

Marit: Mooie sfeer zet je weer neer! vind hem wel wat minder dan wat ik van je gewend ben, maar kan m'n vinger er niet op leggen...

taarss: knappe foto, interessante compositie en de mist in combinatie met nabewerking geeft een sfeervol effect!

Mariett: dat vind ik nou eens een leuk idee voor een zelfportret, toch iets 'anders'. Fijne kleuren en netjes scherp!

Gracezellaa: knap gebouw! Ik vind hem enkel wat grauw ogen.

GerdjeHoran: super ideetje! Ik had er zelf misschien wat kleur ingelaten, zodat hij grauw oogde zonder meteen zwart-wit te zijn.

Astor: mooie, zachte foto! Niks op aan te merken!

binky: zelf spreekt deze foto me niet zo aan. Prachtig landschap, dat wel! Misschien als je via nabewerking de focus op de mensen rechts had kunnen leggen en wat contrast had toegevoegd, hij wat beter was!

magda_90: knappe macrofoto! Netjes scherp en kan ernaar blijven kijken!

Hanna_94: gaaf! in de Olmense Zoo toch? Netjes scherp, zo doorheen de tralies!

quartel: ah wat ongelooflijk lief! vind hem fototechnisch niet alles, al is het wel interessanter dat het laatste hondje niet hetzelfde ligt dan de rest!

Sanne_com: hoewel het niet bepaald een interessant onderwerp is, vind ik hem erg geslaagd! Mooie scherptediepte en zachte kleuren.

MarijeR: aaah wat lief! had misschien leuker geweest zonder dekentje.

wendy1987: ook ik vind hem niet interessant. Wellicht met wat nabewerking was dit anders geweest. Hij is nogal druk en donker.

Mallow: ik ga mee met de commentaar en vind het ook meer een HTK kiekje. Onrustige achtergrond en had iets meer ruimte gelaten rechts (elleboog) en onder (stukje hand)

WiancaR: gave sfeer! jammer dat er net een paar takjes voor de paarden hangen. Anders was hij echt af geweest!

Suuszels: ik vind hem persoonlijk wat te donker, en het linker oog vd kat lijkt onscherp.

S_imonee: hij lijkt inderdaad wat onscherp, en merk ook wat ruis op. Verder vind ik hem qua kleuren ook niet heel interessant.

Eline91: ik vind hem zelf wat te blauwig ogen, dit had je misschien eruit kunnen filteren met nabewerking. Wel een schattig gebouw!

it_is_me: interessante compositie. Voor mij net iets te blauw, al vind ik dat ook wel iets hebben!

showteam: awwwww!!! Echt een knappe foto, niets op aan te merken. Ook een superleuk idee!

HeavensLove: ik vind hem net iets 'te' wit naar mijn smaak, maar wel mooi scherp!

NESCAFE: leuke, energieke foto. Vind de kleuren heel mooi en alles is netjes scherp.

monbyou: danbo!!! gave plaat, mooie kleuren. Enkel de Rummikub (?) blokjes lijken niet helemaal scherp.

Kimmetjee04: ik vind hem door die kreukels juist wat hebben qua achtergrond! Mis alleen wat scherpte, met name bij het oog.

calice: wat een lieve foto! mooie zwart-wit omzetting.

KimdeGroot94: warme kleuren en mooie scherptediepte!

Kanzi: superleuk idee, interessant kleurgebruik. Jammer dat je zelf niet scherp bent!

Bellatrix: Mooie kat! Leuk effect ook met die witte achtergrond. Stoor me alleen een beetje aan die witte vignette (?) onderaan. Had ook nét iets mooier geweest als de kat in de lens keek, maar katten zijn niet bepaald handig op dat vlak haha.

Sicayes: aahh wat een lief verhaaltje! Foto vind ik ook geslaagd (hij heeft een schattige blik). Had hem met nabewerken misschien net iets 'zwarter' gemaakt, vooral bij z'n rechtse voorpootje.

Ingvild: mooie foto, kleuren spreken aan. Niets op aan te merken!

TeSzZz: knappe en netjes scherpe actiefoto! leuke honden ook!

Crazymel: ik merk erg veel ruis, jammer! Wel een leuk idee!

Rianne_: leuke compositie! Vind de kleuren alleen wat vlak.

Joysieee: ik vind de achtergrond erg rommelig, wat m'n aandacht wegtrekt van de frontriem. Jammer!

Nefertarie: knappe zwart-wit omzetting, en mooi gebruik van scherptediepte.

k_m: superleuk idee, fijne uitwerking ook! Had liever iets meer van de 'zwerver' gezien door een stukje gordijn open te schuiven. Maar weet niet of dit mogelijk was/is?

glenstorm: ik vind hem zelf niet zo aansprekend. vrij grauw qua kleuren en de haag met sneeuw op de achtergrond trekt mijn aandacht wat weg van het paard.

Sodeletuut: niets op aan te merken! leuk idee! ik had alleen die vlekjes onderaan wat weggewerkt.

rosslover: ik vind hem zelf erg donker en grauw, helaas...verder zie ik veel vlekken in de achtergrond.

ismy: interessante compositie, fijne nabewerking. Top!

XiiaaooNaa: wat een prachtige hond! netjes scherp, niets op aan te merken!

Jespri: ik vind hem zelf niks, sorry! Misschien kwestie van smaak.

Deetjeeuh: mooie DOF! vind hem alleen wat grauw. Maar dat is normaal met dat weer haha.

verography: wauw, mooie macro!

EskeGirl: hmm, vind hem persoonlijk karakter missen. de reiger springt er niet bepaald uit

Jessica_1998: ik vind hem heel erg grauw, en helaas mist hij ook scherpte. Jammer, want was/is een leuk idee!

sorsie: ik vind het meer een HTK kiekje als ik eerlijk mag zijn. Vrij kleurloos en mis wat scherpte.

ponyaddicted: ik vind het idee top! maar ik vind hem nu een beetje vlak. Wellicht met wat meer contrast en bijvoorbeeld in ZW had ik hem stukken beter gevonden.

Irene96: knap idee en mooie uitwerking!

Dandy200: ik vind hem niet helemaal fijn wegkijken. de takken zijn meer een storend element dan een meerwaarde imo.

Marjoow: wat een prachtig landschap!! Ben sowieso fan van de bergen. Geslaagde foto!

horserider: ik vind hem wat grauw en contrast + scherpte missen. Meer een HTK kiekje. Sorry!

SuperLiesje: erg geslaagd voor een eerste blackfoto! Jammer dat hij zo klein is.

IsaCalixa: DOF vind ik leuk, kadrering wat minder. Ik had ofwel meer ruimte bovenaan gelaten of juist gekozen voor een close-up

Jolijnn: kleuren zijn wat vlak, mis wat levendigheid. Maar dat is ook lastig met die sneeuw

Brechtjee: gaaf! echt een foto waar je even naar kan blijven kijken. Had misschien wat meer levendigheid in de kleuren gezien.

MZorro: mooie foto! vind die blauwige schijn wel een meerwaarde.

crazy_horses: ik had hem wat meer gecropt boven en links. Verder nette foto!

SternPhoto: wat een leuk hondje! ik vind hem heel geslaagd, had hem misschien liever met wat meer contrast gezien.

jilinda: jammer van de ruis inderdaad. Verder wel een aandoenlijke foto!

_Elke: werkpuntjes geef je zelf al aan! ik vind de compositie en kleuren wel erg mooi!

Leonyr: heel knappe foto! Niets op aan te merken!

LOVESUSHI: mooie sfeer, ik had misschien liever nét iets meer ruimte gezien onderaan.

manonfleur: vind hem niet heel bijzonder. Nogal donker en storende achtergrond.

MarBri: het onderwerp vind ik niet super, maar de uitwerking en compositie vind ik wel fijn!

Babel: moest even zoeken, haha! Mooi nabewerkt qua sfeer, maar de compositie zelf doet me niet zoveel.

Ash_: op een bepaalde manier vind ik hem te druk... Achtergrond is vrij onrustig en het kleurenpalet laat de hond ietwat wegvallen. Had ook graag wat meer ogen gezien, maar bij zulke rassen is dat erg lastig haha!

Racheel: ik vind hem persoonlijk net wat te donker en grauw. Kadrering vind ik wel zeer geslaagd!

Mb_foto: zachte foto, mooie sfeer. Vind hem alleen net iets te gelig ogen, en had net een tikkie meer ruimte gelaten rechts

hilly200: gave foto! ik vind dat rozige echt een meerwaarde geven aan de foto!

cathyenbeau: fijne foto! Jammer dat hij net iets schuin staat.

Jacobeho: leuk idee, zo met die onscherpe pony op de achtergrond. Vind hem alleen iets overbelicht.
marijepagter: gave foto! niets op aan te merken! top qua kleur en scherpte

Gub: nette foto, interessant onderwerp!

Iejoorr: mysterieuze sfeer zo met die mist! Dat blauwige benadrukt die sfeer alleen maar.

Asselruiter: door de gele bloemetjes op de voorgrond wordt hij een stuk interessanter! Ik had de hond misschien liever in een andere houding gezien, nu staat hij maar wat afwezig, als je snapt wat ik bedoel!

LinSa: pony valt een beetje weg met de achtergrond, vind ik zelf. Verder wel gewoon een nette portretfoto.

Robin_Rikkie: WAUW!!! schitterende foto en prachtige uitwerking!

SharonPlugge: inderdaad niet helemaal scherp, en ook ietwat aan de donkere kant. Jammer!

Ylvy: mooie compositie en scherptediepte. Alleen zie ik ook wat ruis.

laurajoy15: na meermaals hernieuwen wilde je foto helaas niet laden op m'n laptop, zowel in de lijst van week 4 als in het topic zelf. Jammer!

_Patriciaa: ik vind de kleuren erg vlak en hem wat contrast missen. wel een foto die rust uitstraalt!

Lipydo: gaaf idee zo! ik kan echt blijven kijken en zoeken naar patronen, haha!

MyHu: helaas vind ik hem helemaal onscherp, en het jasje is ook een storend element imo. wel een leuk idee om 'm zo op dat bergje te zetten!

Fellow: lieve foto! Niets op aan te merken, al vind ik het touw wel lichtjes storen.

tesseke: gaaf Tessa! rustige achtergrond en mooie scherptediepte.

Killyenn: gaaf! super idee, ik ga mee met de commentaar die al gegeven is, had hem namelijk nog sprekender gevonden in ZW.

jooproo: jammer dat je hem zo klein geupload hebt. geeft wel een leuk effect!

JewEmm: vind hem zelf een fijne sfeer uitstralen,vooral de lucht!

Revanches: aaaah wat lief! Misschien links wat meer ruimte laten, of dat stukje achterpoot dat naast het 'kussen' uitsteekt wegwerken? Verder niets op aan te merken!

Carolaaxxxx: ik vind hem zelf niet heel interessant qua compositie. De nabewerking voegt imo ook niet zoveel toe.

CrazyIris: lief! Netjes scherp, niets op aan te merken!

Bumblehorse: idee is leuk! bij de uitwerking zie ik veel ruis, kan dat? Ook wel begrijpelijk dat je even geen tijd had om te fotograferen!

femmelz: hij is inderdaad erg onscherp, en nogal blauw qua kleuren waardoor hij koud oogt.

joeluna: mooie close-up! Verder niet heel bijzonder.

weslyjune: ik vind hem zowel qua kleur als contrast erg vlak en vrij rommelig... Meer een HTK kiekje.

Agossie: mooie foto. Knap meisje, nette kwaliteit. Niets op aan te merken!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 06:42

Mijn feedback voor week 4:

Murthul Best een leuke foto, maar voor een zwangerschapsshoot zou ik persoonlijk iets warmere/lichtere kleuren verwachten.

Marit Ik vind je foto echt gaaf, de scherpte zit helemaal goed! Wat feedback betreft, ik lees elke dag bij en zet alles in een tekstbestandje op mijn computer, zodat ik op het eind van de week iedereen heb :)

taarss Ik vind hem ook leuk geworden, maar die lichte vlek in je achtergrond leidt wel een beetje de aandacht af.

Mariett Leuk resultaat, het heeft echt iets bijzonder :)

Gracezellaa Knappe foto, mooie compositie! Ik mis wat kleur, maar dat is normaal als het aan het sneeuwen was op dat moment :)

GerdjeHoran Heel knap, mooi scherp ook. Persoonlijk vind ik dat een zwart-witfoto wel iets meer contrast kan hebben, maar hij is echt gaaf!

Astor Ik vind hem heel geslaagd, ik kan niet onmiddelijk verbeterpunten opnoemen :)

binky Ik mis toch wat kleur in je foto.

magda_90 Ik vond deze foto ook de leukste van de 4, hij is echt heel mooi geworden! Ik heb niet direct opmerkingen :)

Hanna_94 Die is ook heel knap zeg! De scherpte, de kleur, alles zit eigenlijk precies goed volgens mij :)

Sanne_com Ik vind hem best gaaf, al had hij misschien wel wat scherper gemogen?

MarijeR Ik vind je foto best leuk hoor, je hebt het hoofdje er mooi scherp opstaan.

wendy1987 Goed dat je eindelijk eens met die filter gewerkt hebt, je kan er alleen maar van bijleren. Je kleuren komen er wel leuk uit, maar het lijkt een beetje of je foto niet volledig is :o

Mallow Ik vind hem best geslaagd, al is de achtergrond wat rommelig. Je hebt hem er verder wel mooi op gezet ;)

WiancaR Het effect is wel leuk, maar het lijkt wel of de paarden wat wegvallen in de achtergrond door de zwart-wit bewerking

Suuszels Wat een intense blik zeg, ik word er bang van ;) Ik vind je foto echt heel cool!

S_imonee Hij lijkt inderdaad niet helemaal scherp, jammer! En ik zou er ook voor gekozen hebben om die van een iets lager standpunt te nemen zodat je wat meer overzicht over de omgeving kan tonen.

it_is_me Leuke foto, het concept spreekt me wel aan. Ik neem aan dat de foto in de mist genomen is? Ik vind het een klein beetje jammer dat je het schaap niet volledig scherp gekregen hebt, je foto is een beetje een twijfelgeval. Daarmee bedoel ik dat het door de mist niet 100% scherp is, maar dat er net niet genoeg mist was om het schaap volledig in de mist te hullen. Het verkrijgen van de juiste weersomstandigheden voor een foto is natuurlijk niet makkelijk, maar op een paar minuten tijd kan de mist soms al een geheel ander beeld geven.

quartel Ik vind de compositie net wel leuk, en de pups zijn natuurlijk heel schattig. Je hebt inderdaad wat ruis, maar ik vermoed dat je wel weet hoe dat komt? Heb je de foto met een hoge ISO genomen? Ik mis ook iets in de belichting, het lijkt wel of de achterste pups een beetje grauw zijn van kleur.

showteam Wat schattig, ik vind je foto echt gaaf! Ik mis wel een beetje scherpte in het hoofd van de kittens, maar ik kan me best voorstellen dat ze niet echt stil bleven zitten. Verder is je foto wel goed gelukt!

Heavenslove Best geslaagd voor een eerste keer ;) Mij stoort het een beetje dat je je hoofd niet recht houdt, je positie komt niet echt natuurlijk over doordat je zo omhoog en opzij kijkt. En door de lichtinval op de zijkant van je gezicht valt je kaaklijn ook een beetje weg, wat niet de meest voordelige foto's oplevert.

NESCAFE Ik vind je foto echt heel leuk, maar die andere is ook knap hoor! Je hebt de hond er heel mooi opstaan in zijn beweging, en ook de kleuren van de achtergrond komen er mooi uit. Op je alternatieve foto vind ik het ook heel leuk hoe je met je scherpte speelt.

monbyou Wat leuk zeg, je bent er ook best goed in geslaagd om bokeh in je foto te krijgen. Ik vind het wel jammer dat je bokeh zo hard is, met welke lens heb je deze foto genomen? Het loont soms de moeite om een aantal van je lenzen uit te testen om te zien of je niet één hebt die een minder harde bokeh geeft.

Kimmetjee_04 Het is een beetje jammer van de kreukels, maar ik vind de foto best geslaagd. De belichting vind ik heel goed, hij kon misschien nog net iets scherper maar het is niet echt storend.

calice Wat een lieve foto, je hebt een leuk zoontje! Ik vind je foto qua scherpte en belichting heel geslaagd, en het zwart-witte misstaat hier zeker niet.

KimdeGroot94 Leuk gedaan, de scherpte zit echt helemaal goed op je foto! Ik heb eigenlijk niet echt opmerkingen :)

Kanzi Leuke bokeh, en je foto is best schattig :) Je staat er zelf niet helemaal scherp op, dat vind ik wel een beetje jammer. Verder heb ik geen opmerkingen.

Bellatrix Waauw, ik vind je foto heel gaaf! De scherpte zit helemaal goed, en de kleur van de kat haar ogen komt er heel mooi uit zo :) Heb je de kat gewoon 'gevraagd' om voor een witte achtergrond te poseren, of hoe heb je dit gedaan? :)

Sicayes Leuk verhaal bij de foto. De scherpte zit wel goed vind ik, en het black-foto effect is ook goed gelukt :) Ze kijkt een beetje niet-begrijpend, maar dat is natuurlijk makkelijk te verklaren door het verhaal wat je erbij vertelt. Ondanks het feit dat het misschien wat moeilijk was om haar te laten poseren vind ik het toch een toffe foto geworden.

Ingvild Gaaf onderwerp zeg! Ik mis wel een klein beetje scherpte in je foto, ik had persoonlijk het scherpstelvlak iets meer naar voren gelegd. Verder vind ik het zelf leuker om voor zulke zaken een iets meer contrasterende achtergrond te gebruiken, zeker omdat er veel wit in de bloemen zit. Verder wel een geslaagde foto.

TeSsZz Leuke honden :) Ik mis een klein beetje scherpte in de foto, maar dat is natuurlijk moeilijk met zo'n actiefoto's. Verder vind ik de sneeuw op sommige plekken een beetje grauw ogen. Maar anders is het best een knappe foto hoor!

Crazymel Ik had van de foto niet gezien dat het van die vuurballen waren, op het eerste zicht dacht ik dat het kaarsen waren. Je hebt ze er niet echt scherp op staan, maar was er bij jullie ook mist net als hier?

Rianne_ Best gaaf hoor, de kleuren zijn goed gelukt! :) De compositie is heel bijzonder, maar ik vind het persoonlijk jammer dat de oren er niet op staan. Bij een paard vind ik de oren belangrijk om de stemming/aandachtigheid/... uit af te leiden, dan vind ik het altijd jammer als ik ze niet kan zien. Verder mis ik ook wat scherpte.

Joysiee Niet slecht voor een handmatig scherpgestelde foto, leuk gespeeld met de scherptediepte! Persoonlijk had ik voor een achtergrond gekozen die beter contrasteert met de steentjes in de frontriem, zodat die er qua kleur beter uit zouden komen.

Nefertarie Leuk zwart-wit effect, het lijkt wel echt zo'n vintage-foto :) Leuk gespeeld met de scherptediepte ook!

k_m Ik snap geloof ik niet helemaal hoe je de foto genomen hebt, met de camera buiten het fotohokje of zie ik dat nou verkeerd? Verder mis ik ook wat scherpte in de foto.

glenstorm Knappe foto, de kleuren zijn leuk! Ik mis wel wat scherpte, zeker rond het oog van het paard. Wel een gaaf dier trouwens, en leuk dat ze zo braaf bleef staan!

Sodeletuut Scherpte en belichting vind ik echt heel knap gedaan! Maar ik vind het toch jammer dat er maar een stukje van het paard op de foto staat, zeker als er een stuk van het hoofd ontbreekt vind ik dat altijd jammer.

rosslover Je foto is heel donker uitgevallen en niet echt scherp, wellicht heb je een fout gemaakt in de belichtingsdriehoek of is je camera niet echt geschikt voor zulke donkere omstandigheden. Misschien moet je eens gaan experimenteren met je flits? Als je een externe flitser hebt kan je die eventueel ook opzij of naar boven richten zodat het licht niet zo direct op de pony valt, zo vermijd je dat de foto er heel hard gaat uitzien. Als je geen (externe) flitser hebt kan je eventueel ook leuk experimenteren met andere vormen van kunstlicht.

ismy Ik vind je foto ontzettend gaaf! Leuk gespeeld met scherptediepte, en doordat je foto een klein beetje donker is krijgt hij een leuk vintage-effect :) Knap gedaan!

Xiiaaoonaa Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind de foto niet zo spontaan overkomen. Ik mis ook een beetje scherpte. De kleuren zitten wel goed volgens mij, en de compositie is heel geslaagd :)

Jespri Ik vind je foto een beetje grauw ogen, wellicht komt dat door het donkere weer. Maar als er wat meer licht was geweest had je leuke reflecties gehad in het glas van de brug.

Deetjeeuh Ik vind je foto echt heel knap, niks op aan te merken.

verography Leuk gedaan hoor, je scherpstelvlak is heel netjes gekozen en de kleuren komen er goed uit :)

EskeGirl Knap getimed. Ik vind je foto ook niet zo scherp ogen, maar misschien komt dat door het uploaden? Flickr vind ik best wel goed naar kwaliteit toe.

Jessica 1998 Leuk plaatje, maar ik mis inderdaad wat scherpte. Ook vind ik het jammer dat de kleur van de bloem wat grauw oogt.

sorsie Ik vind je foto qua compositie heel geslaagd! Dat de pony niet helemaan schoon is geeft niks, een paard is een levend wezen ;)

ponyaddicted Gave foto, wat een bijzondere sfeer! Heel leuk gedaan!

Irene96 Wat een speciale foto, ik vind hem een heel leuk effect geven! Eigenlijk heb ik er niet echt iets op aan te merken.

Dandy200 Ik vind de compositie best geslaagd, maar ik mis wat scherpte. Verder is hij ook heel donker geworden van kleur, dat benadrukt de sfeer heel mooi maar zorg er wel voor dat je foto er wat grauw uitziet.

Marjoow Knap geschoten, door de mist achter de bergen komt hij om één of andere reden wat surrealistisch over. De kleuren zitten goed, verder heb ik niet echt opmerkingen.

horserider22 Ik mis scherpte in je foto, en ook de kleuren komen niet helemaal tot hun recht.

SuperLiesje Niet slecht voor een eerste blackfoto! De kleuren zitten helemaal goed, scherpte kan ik moeilijk beoordelen omdat de foto zo klein is.

IsaCalixa Leuke foto, maar ik vind het altijd jammer als de oren er niet helemaal opstaan. Daardoor krijg ik het gevoel dat er iets niet klopt aan je foto.

Jolijnn Heel erg knap! Kleuren komen heel goed tot hun recht, maar ik mis toch een beetje scherpte.

Brechtjee Je foto mist inderdaad scherpte, en ook de kleuren komen niet zo goed tot hun recht.

MZorro Best een bijzondere foto hoor! Wat is dat wat je getrokken hebt?

crazy_horses Ik vind het een leuke foto, jammer dat de kwaliteit achteruit gegaan is door het uploaden.

SternPhoto Wat een grappige hond! Scherpte zit goed, maar ik vind de kleuren wat grauw ogen.

jilinda Jammer van de ruis, maar verder is hij wel best gaaf geworden hoor! De vogel kon wel scherper, misschien in het vervolg toch wachten tot het licht is? ;)

_Elke Ik vind hem echt gaaf, helemaal mijn stijl :) Scherpte valt inderdaad wat tegen maar de compositie vind ik leuk!

Leonyr Op jouw foto heb ik geen opmerkingen, scherpte is perfect, en wat straalt die hond kracht uit zeg!

LOVESUSHI Niet helemaal in het midden is net beter, dat breekt de symmetrie in je foto. Hij had wel wat meer grond onder zijn voeten mogen hebben ;)

manonfleur Gave foto! Jammer dat de achtergrond wat rommelig lijkt, verder vind ik hem leuk.

MarBri Ontzettend gave foto! Scherpte zit net goed, en dat lijnenspel is echt leuk. Niks op aan te merken :)

Babel Wat leuk! Ik heb ook op jouw foto niks aan de merken, vind hem heel geslaagd!

Ash_ Ik vind het vooral heel jammer van de rode ogen, het lijkt ook een beetje of je scherpgesteld hebt op de neus in plaats van de ogen.

Racheel Leuk! Knap dat je ondanks je toetsenweek toch een nieuwe foto hebt :) Scherpte zit goed, maar het lijkt of de kleuren er niet helemaal mooi uit komen. Wellicht een grauwe dag buiten?

Mb_foto Gaaf sfeertje zo, bijzondere foto! Ik heb niet echt iets op te merken :)

hilly200 Knappe foto, ik vind hem helemaal goed zo! :D

cathyenbeau Leuk! :) Belichting en scherpte zitten goed volgens mij.

Jacobeho Je foto lijkt niet helemaal scherp. Wat je lens betreft, waarschijnlijk moet je de contacten eens (laten) reinigen. Geeft je camera ook een foutmelding?

marijepagter Heel knap, ik vind dat de kleuren en scherpte helemaal goed zitten :)

Gub Je foto heeft echt iets heel bijzonder, leuk sfeertje zo in die sneeuw. Verder zit hij volgens mij ook goed qua kleuren en scherpte.

Iejoorr Speciaal sfeertje zo, knap gedaan!

Asselruiter Om de één of andere reden vind ik de gele vlekken een beetje storend, ze zijn naar mijn gevoel iets te veel aanwezig. Het was leuker geweest als ze niet tot helemaal aan de hond kwamen.

LinSa Ik vind je foto eigenlijk best leuk, de scherpte zit in elk geval goed. Persoonlijk vind ik de achtergrond wel een beetje storend, maar dat kan aan mij liggen :)

RobinRikkie Wat bijzonder, ik vind hem heel erg leuk! Mooie bokeh ook :D

SharonPlugge Jammer dat hij niet helemaal scherp is, dat vind ik wel een must met zo'n basic onderwerp als dit.

Ylvy Knap geschoten hoor! Scherpte en belichting zitten naar mijn gevoel helemaal goed :)

Laurajoy Ik mis een beetje scherpte in je foto. Verder zou ik er persoonlijk misschien geen zwart-wit van gemaakt hebben, ik denk dat hij in kleur ook best leuk is.

billionache Lekker sfeertje zo, ik heb er eigenlijk niet direct iets op aan te merken.

_Patriciaa Ik vind het jammer dat het hoofd van je kat wat te weinig belicht is, hier had ik toch iets met flitser geprobeerd.

Lipydo Knap gedaan zo, geeft een heel bijzonder effect! :)

MyHu Hij is best leuk geworden hoor zo, scherpte zit volgens mij wel goed :)

Fellow Knap gedaan, ik heb niet direct iets op te merken :)

tesseke Ik vind hem heel geslaagd, leuk gespeeld met de scherptediepte :)

Killyenn Bijzonder zo met die damp :) Foto-technisch heb ik er niet echt iets op aan te merken, maar dat gaat nogal moeilijk zo ;)

jooproo Waauw, ik vind hem echt ontzettend gaaf geworden!

JewEmm Heel bijzonder, je hebt een speciaal sfeertje weten vast te leggen ;) Knap!

Revanches Schitterend! Zowel scherpte als belichting zitten goed, knap gedaan!

Carolaaxxx[/b Hij is niet helemaal scherp, en het lijkt of de kleuren wat wegvallen. Het geeft je foto wel een beetje een vintage effect, dus ik vind hem toch best leuk :)

[b]CrazyIris
Leuk hoor, de scherpte zit helemaal goed volgens mij. Knap gedaan!

Bumblehorse Ik vind je foto nogal nietszeggend doordat er niet echt een onderwerp naar voren komt.

LauraBloem Knap gedaan, ik vind hem mooi scherp en ook de belichting en kleuren zitten goed :)

femmelz Gaaf sfeertje zo, leuk hoor :)

joeluna De reflectie steekt niet zo af hoor, dat is juist natuurlijk :) Als er geen reflectie was zou het oog er wat 'dood' uitzien :o

wesleyjune Ik vind persoonlijk dat je te veel ingezoomd hebt op de foto, daardoor is het nogal moeilijk om te zien wat er nu precies op staat.

Agossie Leuk gedaan! De achtergrond toont wel een beetje donker bij het model, ik denk dat je leukere foto's krijgt met een wat meer contrasterende of lichtere achtergrond.

---

Sicayes Bedankt voor de opbouwende feedback :)