[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:26

JewEmm, haha dat is een beetje een blooper foto denk ik? Ik krijg er in ieder geval wel een lach op mijn gezicht van. Jammer van de scherpte.

Hanna_94, ooh is dat zo'n hele grote hond? Erg mooie foto. Wat minder vind ik die tak vooraan die zo wazig is, ik vind hem 'anders wazig' dan de andere wazige planten dus vind hem een beetje te opvallend.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:28

Bedankt voor je feedback naomi!
Het was inderdaad zo een grote hond! Super knap en fotogeniek beest!

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:58

Vervolg van de feedback voor week 5.

Racheel
Mooie scherpe foto. Persoonlijk vind ik het mooier om een oog iets meer van onder te zien, zodat de wimpers er niet half voor zitten.

SachemLover
Je onderwerp staat mooi in het midden. De verhoudingen lijken wel een beetje raar zo, omdat hij laag en van voren geforografeerd is. Jammer dat de lucht overbelicht is.

Marjoow
Zwart wit past hier mooi. Fijne rustige foto. Ik vind de plek tussen de manen en de voorpluk wel een beetje kaal lijken zo. Ik denk dat ik wel iets meer van de pony had willen zien.

JNSW
Mooie foto!

Lipydo
Super foto weer! Het gezicht is wel een beetje donker aan een kant, op deze foto, en het model lijkt haar ogen wat dicht te hebben. Ik denk dat ik het mooier gevonden had als dat nog beter zictbaar was.
Alhoewel het in dit geval ook wel wat positiefs heeft, want nu zie je die verschikkelijke gaten in haar oren niet goed ;)

manonnevot
Wat een leuke foto. Alleen jammer dat de oortjes er net niet helemaal op staan.

Joey
Mooi!

showteam
Leuke vrolijke foto. Ik vind de witte achtergrond hier wel goed bij passen.

Lizaa01
Mooi gedaan. Goed scherp en een mooie wazige achtergrond. De foto lijkt wel lang en smal zo.

Sanne_com
Mooie foto!

Asselruiter
Leuk! Vind het een fijne foto om naar te kijken.

TammyVN

Jammer van die lantaarnpaal. Vind de foto toch wel wat hebben hoor. Beterschap!

Iejoorr
Idd jammer van de achtergond. Lijkt wat rommelig en leidt af.
Vind het idee wel erg leuk!

_Kiki_
De compositie vind ik wel mooi. Maar de foto lijkt wat raar nabewerkt.

eclair98
Volgende keer het oog even netjes schoonmaken voordat je een foto ervan maakt, dit kijkt niet zo fijn. Ik mis wat scherpte. En zie de foto liever iets van opzij of van onder zodat de wimpers er niet voor zitten. Er is wel een mooie weerspiegeling in het oog te zien, leuk!

Fellow
Leuk gedaan! Jammer dat je niet iets meer kan zien van het achterste paardje.

kani_ejj
Ik mis nog een beetje contrast in deze foto. Het lijkt allemaal een beetje vlak zo.
Heb je een bewerkingsprogramma? Misschien kan je dan een proberen om wat met de balkjes te schuiven zodat de hond er wat beter uitkomt.

Deetjeeuh
Leuk idee.
Ik had alleen wel iets meer willen zien. Nu zijn er alleen drie streepjes te zien, dat lijkt wel een beetje saai.

jilinda
Probeer als het mogelijk is wat meer afstand te nemen van je achtergrond, dan vallen de kreukels niet zo op. Of anders eerst even strijken misschien ;)
De foto lijkt ook wat scheeft doordat de ene schouder hoger staat dan de andere.
Vind de nabewerking wel mooi!

Fenneeee
Leuke foto.

ismy
Dat heb je weer leuk gedaan! Ik vind alleen wel dat er erg weinig van jou te zien is en veel gordijn boven je. Er had misschien iets van de bovenkant af gemogen. Maar doordat het gordijn niet saai is heeft het ook wel weer wat ;)

TrendyLover
Mooi met dat zonnetje tussen de bomen door. Ik mis alleen wel wat kleur. Het is zo grauw en grijs.

JewEmm
Grappige foto, weer eens iets anders. Leuk!

Hanna_94
Mooi hoor. Inderdaad een fijne sfeer.
Enige minpuntje is dat de foto (horizon) scheef is.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:01

Hierbij mijn foto voor week 5.

Mijn thema was 'out of focus'. Het is dus met opzet dat er zo weinig scherp is.

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:09

Ja heb wel bewerkings programma heb Photoshop.
Maar heb nog niet echt met kleur gespeeld

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:25

@kani_ejj

In photoshop heb je een kopje image, als je daarop klikt zie je adjustments, en daar staat een pijltje met allemaal bewerkingsopties. Als je contrast aanklikt en dan wat met het balkje schuift zie je al verschil.
En je kan natuurlijk ook de andere mogelijkheden eens uitproberen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:52

Ja moet ook eens doen :) mijn Comp heeft aardig wat kuren valt steeds weg. Dus dacht even een simpele bewerking

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:55

Afbeelding
Mijn POTW! Oog van mijn mooie pony, met blauwe vlekjes er in. :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:12

@ Naomi_g1998: Het is niet helemaal een blooper foto. In principe was de tijd voor de shoot (tijdens een meeting) afgelopen, maar ze stonden deze pony zo lekker te kroelen, dat ik een foto van d'r tuitende lippen wilde maken. En uiteindelijk draaide ze recht naar de camera!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:28

Sodelutuut, erg mooi! Ook dat alleen het oog in kleur is. :j

Mijn week 5. Mijn lieve oude brombeer. Ik heb hem nu tegen de zon in genomen dus ik denk dat ik dat juist niet moet doen volgende keer. Verder mis ik scherpte en volgende keer de hond er helemaal op.
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:31

Gub schreef:
Vervolg van de feedback voor week 5.

Racheel
Mooie scherpe foto. Persoonlijk vind ik het mooier om een oog iets meer van onder te zien, zodat de wimpers er niet half voor zitten.

SachemLover
Je onderwerp staat mooi in het midden. De verhoudingen lijken wel een beetje raar zo, omdat hij laag en van voren geforografeerd is. Jammer dat de lucht overbelicht is.

Marjoow
Zwart wit past hier mooi. Fijne rustige foto. Ik vind de plek tussen de manen en de voorpluk wel een beetje kaal lijken zo. Ik denk dat ik wel iets meer van de pony had willen zien.

JNSW
Mooie foto!

Lipydo
Super foto weer! Het gezicht is wel een beetje donker aan een kant, op deze foto, en het model lijkt haar ogen wat dicht te hebben. Ik denk dat ik het mooier gevonden had als dat nog beter zictbaar was.
Alhoewel het in dit geval ook wel wat positiefs heeft, want nu zie je die verschikkelijke gaten in haar oren niet goed ;)

manonnevot
Wat een leuke foto. Alleen jammer dat de oortjes er net niet helemaal op staan.

Joey
Mooi!

showteam
Leuke vrolijke foto. Ik vind de witte achtergrond hier wel goed bij passen.

Lizaa01
Mooi gedaan. Goed scherp en een mooie wazige achtergrond. De foto lijkt wel lang en smal zo.

Sanne_com
Mooie foto!

Asselruiter
Leuk! Vind het een fijne foto om naar te kijken.

TammyVN

Jammer van die lantaarnpaal. Vind de foto toch wel wat hebben hoor. Beterschap!

Iejoorr
Idd jammer van de achtergond. Lijkt wat rommelig en leidt af.
Vind het idee wel erg leuk!

_Kiki_
De compositie vind ik wel mooi. Maar de foto lijkt wat raar nabewerkt.

eclair98
Volgende keer het oog even netjes schoonmaken voordat je een foto ervan maakt, dit kijkt niet zo fijn. Ik mis wat scherpte. En zie de foto liever iets van opzij of van onder zodat de wimpers er niet voor zitten. Er is wel een mooie weerspiegeling in het oog te zien, leuk!

Fellow

kani_ejj
Ik mis nog een beetje contrast in deze foto. Het lijkt allemaal een beetje vlak zo.
Heb je een bewerkingsprogramma? Misschien kan je dan een proberen om wat met de balkjes te schuiven zodat de hond er wat beter uitkomt.

Deetjeeuh
Leuk idee.
Ik had alleen wel iets meer willen zien. Nu zijn er alleen drie streepjes te zien, dat lijkt wel een beetje saai.

jilinda
Probeer als het mogelijk is wat meer afstand te nemen van je achtergrond, dan vallen de kreukels niet zo op. Of anders eerst even strijken misschien ;)
De foto lijkt ook wat scheeft doordat de ene schouder hoger staat dan de andere.
Vind de nabewerking wel mooi!

Fenneeee
Leuke foto.

ismy
Dat heb je weer leuk gedaan! Ik vind alleen wel dat er erg weinig van jou te zien is en veel gordijn boven je. Er had misschien iets van de bovenkant af gemogen. Maar doordat het gordijn niet saai is heeft het ook wel weer wat ;)

TrendyLover
Mooi met dat zonnetje tussen de bomen door. Ik mis alleen wel wat kleur. Het is zo grauw en grijs.

JewEmm
Grappige foto, weer eens iets anders. Leuk!

Hanna_94

Dankje wel voor het commentaar, ik had hem wel schoon gemaakt, maar het wordt zo snel weer zo vies -O-

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:39

Gub schreef:
Fellow

Dankjewel!
Wat had ik nog meer van het veulentje moeten fotograferen? Want ik vind dat het idee van de foto weg was geweest als ik de ogen erbij had gefotografeerd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:11

naomi_g1998 schreef:
Deetjeeuh, huh? Zijn dat auto's dan? Ik dacht vuurwerk? :')

Dat zijn echt auto's ja. :j Nou ja, eigenlijk alleen de koplampen. Maar goed, het blijven auto's. :')

@Gub,
Ik ben het met je eens hoor. Zelf vind ik hem ook een beetje saai. Ik had wat foto's bij elkaar kunnen shoppen, maar ik vond dit eigenlijk ook wel wat hebben. :)

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:13

Fellow schreef:
Gub schreef:
Fellow

Dankjewel!
Wat had ik nog meer van het veulentje moeten fotograferen? Want ik vind dat het idee van de foto weg was geweest als ik de ogen erbij had gefotografeerd. :j

Het leek mij juist leuk om ook nog een paar oogjes te zien ;)
Maar dat is misschien ook wel het leuke van je foto, dat je nieuwsgierig wordt naar meer.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:26

Bedankt iedereen voor de feedback op mijn foto('s)! Altijd leuk om te lezen :)

Feedback week 5:

XiiaaooNaa - Mooie foto, ik vind de zachtheid mooi! Maar je zusje had wel wat meer rechtop mogen zitten, schouders naar achter. Niet zo verlegen ;) En de stoelleuning vind ik ook een beetje jammer. Maar je sfeer is top, probeer je modellen wat aan te sturen en op de omgeving te letten :)!

kimberley23 - Hele mooie lucht en een goed gelukte foto ervan!

20282 - schattige pony en hele leuke pose! Jammer van alle rommel op de achtergrond (schuur/hek etc)

monbyou - mooie foto, prachtige uil zeg! Ik had graag wat minder ruimte boven gezien waardoor de pootjes van de uil er ook nog helemaal op staan :)

MyHu - De foto doet mij eigenlijk niet zoveel :o er is weinig sfeer. Iets meer ruimte eromheen en iets met zachte/zoete kleuren in de omgeving had een mooier verhaal verteld denk ik :)

Irene96 - Leuk idee, ik vind alleen de foto te hard ogen voor het liefelijke wat het zou moeten uitstralen (tenminste ik denk dat het 'lief/schattig/kinder' uit moet stralen)

Djura99 - De ogen (waar het om gaat in deze foto) lijken mij niet lekker scherp. Verder vind ik de compo wel leuk en het geheel had nog wel wat lichten gemogen :)

binky - leuke foto, maar erg veel ruis! En de vogel lijkt ook niet helemaal lekker scherp, heb je veel gecropt? ( oh ik lees het al, veel gezoomd dus. Zonde want je ziet het er echt in terug, je kunt dan beter wat meer omgeving erop hebben denk ik )

laurajoy15 - Tof! Mooi zo zwart-wit in de sneeuw!

Kelszz_ - leuke foto en een mooi stroompje! Maar er is niet echt duidelijk waar ik moet kijken, omdat alles in de foto ongeveer evenveel scherpte heeft wordt het heel erg druk.

Nayomie - Sneeuw!! Mooie foto, iets meer diepte erin (door een voorwerp wat dichterbij de camera te plaatsen had ik ook mooi gevonden :) of de foto vanuit een heel laag standpunt genomen. Dat maakt het allemaal net wat spannender.

Bellatrix - mooie foto, jammer dat het wit naast het neusje een beetje is uitgebeten.

Marit - Gewoon super mooi!

- Zo dat was het eventjes voor nu ;) -

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:26

mijn week 5; ik beneen beetje traag maar goed:D
Is er één uit de oude doos - dit ivm einde periode toetsen/eind stage/ en nog opdrachten moeten maken binnen 2 dagen :P

Voor mezelf vind ik hem te donker en mis ik contrast
Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:34

Mijn wee 5: Eerste sillouttefoto (ben er niet geheel tevreden over en waarom weet ik niet.) Copyright word aan gewerkt
Afbeelding

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:43

Is toch goed gelukt vind ik

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:07

Erg mooi!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:09

zijn we nu nog bij week 5 of kan 6 ook al? :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:10

Ann_Pam schreef:
zijn we nu nog bij week 5 of kan 6 ook al? :+

Na 10 uur week 6. :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:15

Ik heb weer mooie foto's voorbij zien komen,jammer dat sommigen ermee gaan stoppen.

Bedankt allemaal voor het commentaar op mijn foto :) .Voor degene die vroeg wat het was,het is een afgekloven dode boom in de Oostvaarders plassen.

Dit is mijn week 5,ook weer een z/w :

Afbeelding

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:37

Gub schreef:
Hanna_94

De horizon is niet scheef, heb er nog eens goed naar gekeken. Hij lijkt inderdaad scheef, maar de lijn van de grond die je ziet is effectief scheef, het loopt omhoog :)
Als je kijkt naar de hond zie je dat de hond zelf toch echt helemaal recht staat :)
Maar verder wel bedankt voor je commentaar!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:47

Week 5:

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:50

Yvonne_V, ik vind hem saai. Dit beeld zie ik elke dag en vind de kleuren ook niet speciaal of zo. Was leuker geweest als er bijvoorbeeld zonnebloemen in stonden of iets dergelijks maar dat zie je in deze tijd niet.

Ash_, qua kleuren vind ik hem geslaagd. Enige storende puntje is die takken aan de rechterkant.

Tinky12, ik vind dat kleine tongetje echt heel schattig haha. Leuk ook met die druppel.

NatassJa, héle gave foto! Het lijkt ook echt een krachtig paard en die linten zijn een leuk detail voor de liefhebber.