Wauw wat mooi die laatste! Wist tot nu niet eens dat de functie van schaduw en hooglichten bestond in photoshop heb het ook maar even opgezocht haha.
ODonoghue
Geplaatst: 29-06-16 20:43
Beetje geprutst met picsart, Dit is Too much! Absoluut, maar ik vond het resultaat wel geinig En ik weet ook, wil ik ooit een zon op foto's krijgen, niet vanuit de schaduw nee
Dankjewel Had eerlijk gezegd niet gedacht dat ie er zo uit zou komen
Baileyi
Geplaatst: 30-06-16 12:52
Ik vind hem ook heel tof! Geeft echt een hele leuke uitstraling zo. Ik kom het topic ook even binnenvallen, heb laatst voor het eerst echt een van mijn foto's bewerkt en vooral gebruikt als oefening, dus hij is echt nog lang niet perfect. Heb vooral geoefend met het dingen weghalen, maar aangezien het de eerste keer was is het niet heel erg netjes
Voor:
En na:
MariaMaaike
Geplaatst: 30-06-16 21:19
Even proberen in hoeverre ik een redelijk mislukte foto nog kon pimpen in photoshop
(storende elementen weggewerkt, achtergrond vervaagd en hond een klein beetje verscherpt)
Vind dat konijntje echt heel erg leuk! Mooi kasteel ook, vind de bewerking een mooie toevoeging! De hond hierboven is goed gelukt! Alleen zie je bij de staart nog duidelijk dat het uitgeknipt is. Wellicht kun je hier nog wat mee?
Vandaag foto geprobeerd te maken voor een canvas doek. Wilde mijn paard die steigert en uitslaat. Helaas hadden we de uitslaande niet scherp maar ik vond de gewone beenhouding zo saai.. Dus heb wat geëxperimenteerd..
Originele:
Versie 1 (mijn favoriet! )
Nummer 2:
Of gewoon de originele maar dan z/w:
Wat zouden jullie kiezen? En zagen jullie dat het been nep was? Moet nog even een zwilwrat toevoegen en denk dat hij wat lager geplaatst mag worden en het been iets langer?
Been mag iets langer en iets horizontaler geplaatst, ik kon wel zien dat het been niet echt was had iets te maken met de schaduw die erop zit. Ook staat het paard voor mij iets te rechtop. Maar verder, onwijs knap gedaan! Fries is nog mooi zwart en de achtergrond is (op de meeste plekken) helemaal mooi wit. Hij is netjes uitgeknipt en het been is er echt knap bij gemaakt! Ik denk dat je vooral uit dat been nog net iets meer zou kunnen halen, en dan wordt het echt een nog toffere foto!
Thanks! Ja misschien is hij ook iets te verticaal. Hij kan enthousiast uitslaan maar niet zó enthousiast! Ga er morgen weer mee verder!
MariaMaaike
Geplaatst: 01-07-16 10:22
Staart van de hond klopt inderdaad nog niet helemaal
Ben het eens met de feedback van Mariett. Misschien zou je in het 'oksel' van het paard nog wat schaduw kunnen maken, want er zit nu een redelijk harde overgang. Verder wel heel tof gedaan
Op mijn telefoon zag ik het niet, maar op de laptop zie ik het wel!
Captain
Geplaatst: 01-07-16 20:20
Zo dan? Heb jullie tips meegenomen! Pijpbeen langer gemaakt (thanks Femke, dat was wat er niet klopte!) been in het algeheel wat horizontaler geplaatst en wat langer gemaakt. Sokken toegevoegd, een oor toegevoegd ( Ik ben zo'n nepperd.. ) en een zwilwrat er bij.. Volgens mij is hij nu wel redelijk realistisch! Overigens zijn alle bewerkingen van hem.. Zijn eigen extra oor, ander been en eigen zwilwrat. Behalve dan de sokken, dat is echt photoshop. Sorry Menno!
Jorinda
Geplaatst: 01-07-16 21:19
Ik vind hem gaaf zo! Lijkt goed te kloppen Alleen de glans op het laatste stukje van zijn been (boven de hoef)... ik dacht eerst dat het kaalgeschoren was, maar ik realiseerde me later pas dat het de zon is zeg maar. Maar misschien ligt dat aan mij hoor, haha.
Captain
Geplaatst: 01-07-16 21:23
Dat is grijs! Meneer wordt grijs.. Maar het is wel wat heftiger op dat been dan op die ander dus dat kan ik nog wat corrigeren.
Oh haha, ja dat kan ook nog Als dat echt bij hem hoort, denk ik dat ik het zo zou laten!
PrimaDonna_
Geplaatst: 06-07-16 09:33
Wat een leuk topic! Ik fotografeer zelf voor mijn hobby, nu ongeveer 3 jaar. Op dit moment heb ik een heel leuk en mooi fotomodel; LaVie van Cynthia82. LaVie is de dochter van Daisy, mijn verzorgpony Een heel goed oefenmodel dus!
25 mei ging de kudde samen en heb ik wat foto's gemaakt van LaVie.
Voor:
Na:
Zelf vind ik de lucht nog te flets.
Ik werk niet met LR of Photoshop, maar met Photofiltre, dit is gratis en vind het nog te duur om LR oid te downloaden. Hoe kan ik de lucht donkerder krijgen? Ik kan met PF ook best veel.
Ben benieuwd naar tips!
Captain
Geplaatst: 07-07-16 11:33
Ik vind je uitsnede iets te krap maar het zwart witte wel leuk!
Hij hangt hoor. Lijkt best klein maar hij is toch 75x50