Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DShots schreef:Haha ik snap je hoor!
Het was ook eerlijk gezegt nooit de bedoeling omdat ik het geld er nooit zo voor hebben!
Aangezien ik dat nu wel krijg vanwege helpen op school, mn diploma gekregen en binnekort een grote fotoshoot!
Zal ik nu wel het geld er voor hebben!
_Ilsee_ schreef:ga ik doenMaar jij hebt deze lens dus ook? Wat fotografeer jij er zowel mee?
Ghostattack schreef:Ik heb een vraagjeMomenteel heb ik een kitlens (18-55) en een 55-250, maar ik wil over een tijdje toch gaan uitbreiden. Wat zijn nou leuke objectieven? Ik fotografeer in principe van alles
Budget is er niet, want ik moet toch nog sparen haha. Ik zag wel dat de 75-300 in de aanbieding is bij Bol, maar of dat nou een fijne uitbreiding is? Zijn er nou objectieven die je absoluut moet hebben?
Edit: Ik heb trouwens een Canon EOS 1100D, mocht het van belang zijnBudget is in principe heel breed, maar ik ga geen duizenden euro's neerleggen.
Edit 2:Is zoiets bijvoorbeeld een leuke uitbreiding? http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -f-1-8-ii/
ikke schreef:DShots schreef:Haha ik snap je hoor!
Het was ook eerlijk gezegt nooit de bedoeling omdat ik het geld er nooit zo voor hebben!
Aangezien ik dat nu wel krijg vanwege helpen op school, mn diploma gekregen en binnekort een grote fotoshoot!
Zal ik nu wel het geld er voor hebben!
Inspiratie:
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0043
IS voor de prijs van non-IS.......
ongeveer dan toch
Bagheera_206 schreef:Je hebt al voor rond de 550euro.
http://tweakers.net/pricewatch/78609/ca ... l-usm.html
Zelf laat ik dit soort dingen nooit versturen per post. Je weet niet hoe voorzichtig met je pakketjes omgaan...Ik rij dan liever even naar een fatsoenlijke winkel als CameraNu.
DShots schreef:Ghostattack schreef:Ik heb een vraagjeMomenteel heb ik een kitlens (18-55) en een 55-250, maar ik wil over een tijdje toch gaan uitbreiden. Wat zijn nou leuke objectieven? Ik fotografeer in principe van alles
Budget is er niet, want ik moet toch nog sparen haha. Ik zag wel dat de 75-300 in de aanbieding is bij Bol, maar of dat nou een fijne uitbreiding is? Zijn er nou objectieven die je absoluut moet hebben?
Edit: Ik heb trouwens een Canon EOS 1100D, mocht het van belang zijnBudget is in principe heel breed, maar ik ga geen duizenden euro's neerleggen.
Edit 2:Is zoiets bijvoorbeeld een leuke uitbreiding? http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -f-1-8-ii/
Die 75-300 van de bol heeft iedereen mij afgewezen, ik fotografeer met het zelde wat jij doet. Heb de 55-250 aangeschaft. Had hiervoor de 55-200 en die heb ik nu op marktplaats gezet
Ik zou eerder gaan dan voor een 70-300 van Canon
Ghostattack schreef:Ik heb liever een aanvulling dan een vervangingIs de body die ik heb trouwens goed genoeg of kan ik beter sparen voor een nieuwe body ipv aanvulling van objectieven?
Alwiene schreef:Ghostattack schreef:Ik heb liever een aanvulling dan een vervangingIs de body die ik heb trouwens goed genoeg of kan ik beter sparen voor een nieuwe body ipv aanvulling van objectieven?
Over je hele vraag is moeilijk wat zinnigs te zeggen, aangezien ik niet weet wat jij graag fotografeert en waar jij bij je apparatuur wat te kort komt. Als jij in situaties komt waar je met 50mm uit de voeten kan, maar snel licht tekort komt dan is de 50mm 1.8 zeker een waardevolle aanvulling. Maar als jij weet ik veel, vogeltjes in de bomen wil fotograferen dan heb je helemaal niets aan die lens.
Een echte groothoek lens zou misschien een leuke aanvulling kunnen zijn, maar ik persoonlijk zou die zelden tot nooit gebruiken bijvoorbeeld, dus is echt lastig om daar voor jou wat over te zeggen.
Ghostattack schreef:Ik loop nergens op vast voor zover ik me kan bedenken, ik vroeg me alleen af wat een leuke aanvulling is en wat volgens jullie echt een lens is die je moet hebben. Zoals ik al zei, ik fotografeer alles. Paarden, katten, landschap, bloemen enz. Geen specifiek doel. Iemand vertelde mij dat ik beter een nieuwe body kan kopen dan een nieuw objectief, dus vandaar de vraag.
ikke schreef:Stalgenoot van me heeft die 50mm-lens die je aanhaalt; "gooi en smijtlens" noemt ie dat ding omdat ie zo spotgoedkoop is en retestrakke foto's maakt. Weegt ook geen drol, dus niks zeulen als je eenvoudig foto-werk wil doen. Aanrader dus en een zinnige uitbreiding; zeker de lichtsterkte-prijs verhouding, groot gat voor weinig
Joysieee schreef:Hoi!
Ik ben ook aan het kijken voor een aanvulling op mijn kitlens, want daarmee kom ik wat te kort merk ik
Ik twijfel een beetje tussen de canon 55-200 f4.5/5.6 II USM en de canon 55-250 f4/5.6 IS II.
Wat is het grootste verschil tussen de lenzen behalve dat de tweede wat verder kan zoomen? En waar staan IS en USM eigenlijk voor? Welke lens zouden jullie mij verder aanraden als aanvulling op de kitlens? Mijn budget gaat tot ongeveer 300 euro.