[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:09

Het is in ieder geval een superfijn paardenlensje. +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:11

DShots schreef:
Haha ik snap je hoor!
Het was ook eerlijk gezegt nooit de bedoeling omdat ik het geld er nooit zo voor hebben!
Aangezien ik dat nu wel krijg vanwege helpen op school, mn diploma gekregen en binnekort een grote fotoshoot!
Zal ik nu wel het geld er voor hebben!

Inspiratie:
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0043

IS voor de prijs van non-IS.......
ongeveer dan toch

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:15

_Ilsee_ schreef:
ga ik doen :) Maar jij hebt deze lens dus ook? Wat fotografeer jij er zowel mee?

Ik heb zelf een nikon 55-200, maar mijn oom heeft vroeger heel veel gefotografeerd en hij raadde mij aan om een lens aan te schaffen die van het merk zelf is :) Hij had het over tamron, dat die vaak wat slechter is. Sigma zou ik verder niet weten. Ik heb ook de consumentenbond geraadpleegd en daar kam mijn nikon 55-200 toch stukken beter uit naar voren dan de tamron/sigma ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:49

Ik heb een vraagje :) Momenteel heb ik een kitlens (18-55) en een 55-250, maar ik wil over een tijdje toch gaan uitbreiden. Wat zijn nou leuke objectieven? Ik fotografeer in principe van alles :j Budget is er niet, want ik moet toch nog sparen haha. Ik zag wel dat de 75-300 in de aanbieding is bij Bol, maar of dat nou een fijne uitbreiding is? Zijn er nou objectieven die je absoluut moet hebben?

Edit: Ik heb trouwens een Canon EOS 1100D, mocht het van belang zijn :) Budget is in principe heel breed, maar ik ga geen duizenden euro's neerleggen.

Edit 2: :') Is zoiets bijvoorbeeld een leuke uitbreiding? http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -f-1-8-ii/

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:31

Ghostattack schreef:
Ik heb een vraagje :) Momenteel heb ik een kitlens (18-55) en een 55-250, maar ik wil over een tijdje toch gaan uitbreiden. Wat zijn nou leuke objectieven? Ik fotografeer in principe van alles :j Budget is er niet, want ik moet toch nog sparen haha. Ik zag wel dat de 75-300 in de aanbieding is bij Bol, maar of dat nou een fijne uitbreiding is? Zijn er nou objectieven die je absoluut moet hebben?

Edit: Ik heb trouwens een Canon EOS 1100D, mocht het van belang zijn :) Budget is in principe heel breed, maar ik ga geen duizenden euro's neerleggen.

Edit 2: :') Is zoiets bijvoorbeeld een leuke uitbreiding? http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -f-1-8-ii/

Die 75-300 van de bol heeft iedereen mij afgewezen, ik fotografeer met het zelde wat jij doet. Heb de 55-250 aangeschaft. Had hiervoor de 55-200 en die heb ik nu op marktplaats gezet
Ik zou eerder gaan dan voor een 70-300 van Canon :o

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 17:32

ikke schreef:
DShots schreef:
Haha ik snap je hoor!
Het was ook eerlijk gezegt nooit de bedoeling omdat ik het geld er nooit zo voor hebben!
Aangezien ik dat nu wel krijg vanwege helpen op school, mn diploma gekregen en binnekort een grote fotoshoot!
Zal ik nu wel het geld er voor hebben!

Inspiratie:
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0043

IS voor de prijs van non-IS.......
ongeveer dan toch

Ik ga hem denk halen bij de bol voor 600.-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:02

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:05

Of je laat je spul bezorgen door de zaak zelf! :D Er is 1 zaak die dat doet, maar ik weet niet meer welke.. Ik weet nog dat ze een geel logo hadden :+ Je betaald volgens mij dan wel onder rembours, maar dan weet je ook zeker dat je spul goed en veilig aan komt. En dat het door vaklui bezorgd word.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:09

Bagheera_206 schreef:
Je hebt al voor rond de 550euro. ;)

http://tweakers.net/pricewatch/78609/ca ... l-usm.html

Zelf laat ik dit soort dingen nooit versturen per post. Je weet niet hoe voorzichtig met je pakketjes omgaan... := Ik rij dan liever even naar een fatsoenlijke winkel als CameraNu. :)

Ik weet dat Bol, maar dan krijg ik het van de tnt of post nl. Erg goed omgaan met de spullen vind ik.
Ik ga ook gewoon neuzen, misschien is er ergens een aanbieding binnenkort

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:47

Mediamarkt kan ze wel nog voor je bestellen, heb ik ook laten doen maar was wel wat duurder uit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:05

Ik haal cameraspul altijd bij Konijnenberg :j Fijne winkel, goede prijzen en enoooorm assortiment.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:13

DShots schreef:
Ghostattack schreef:

Die 75-300 van de bol heeft iedereen mij afgewezen, ik fotografeer met het zelde wat jij doet. Heb de 55-250 aangeschaft. Had hiervoor de 55-200 en die heb ik nu op marktplaats gezet
Ik zou eerder gaan dan voor een 70-300 van Canon :o

Een 70-300 is geen aanvulling op die lenzen. Hooguit een vervanging van de 55-250 maar dat verschil vind ik eigenlijk te klein om dat een zinvolle upgrade te vinden. 55-250 naar een 70-200 F4 zou wel kunnen als je een upgrade zou willen.

75-300 zeker lekker laten liggen, is minder dan wat je nu hebt :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:14

Ik heb liever een aanvulling dan een vervanging :) Is de body die ik heb trouwens goed genoeg of kan ik beter sparen voor een nieuwe body ipv aanvulling van objectieven?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:17

Ghostattack schreef:
Ik heb liever een aanvulling dan een vervanging :) Is de body die ik heb trouwens goed genoeg of kan ik beter sparen voor een nieuwe body ipv aanvulling van objectieven?

Over je hele vraag is moeilijk wat zinnigs te zeggen, aangezien ik niet weet wat jij graag fotografeert en waar jij bij je apparatuur wat te kort komt. Als jij in situaties komt waar je met 50mm uit de voeten kan, maar snel licht tekort komt dan is de 50mm 1.8 zeker een waardevolle aanvulling. Maar als jij weet ik veel, vogeltjes in de bomen wil fotograferen dan heb je helemaal niets aan die lens.
Een echte groothoek lens zou misschien een leuke aanvulling kunnen zijn, maar ik persoonlijk zou die zelden tot nooit gebruiken bijvoorbeeld, dus is echt lastig om daar voor jou wat over te zeggen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:27

Alwiene schreef:
Ghostattack schreef:

Over je hele vraag is moeilijk wat zinnigs te zeggen, aangezien ik niet weet wat jij graag fotografeert en waar jij bij je apparatuur wat te kort komt. Als jij in situaties komt waar je met 50mm uit de voeten kan, maar snel licht tekort komt dan is de 50mm 1.8 zeker een waardevolle aanvulling. Maar als jij weet ik veel, vogeltjes in de bomen wil fotograferen dan heb je helemaal niets aan die lens.
Een echte groothoek lens zou misschien een leuke aanvulling kunnen zijn, maar ik persoonlijk zou die zelden tot nooit gebruiken bijvoorbeeld, dus is echt lastig om daar voor jou wat over te zeggen.

En in aanvulling daarop kun je hetzelfde zeggen over de body. Als je vaak razendsnelle objecten wil fotograferen, zul je tegen de beperkingen van je autofocus aanlopen. Als je alleen studiowerk doet en daar een goede set verlichting bij hebt, zal jouw body daar prima mee uit de voeten kunnen.

Wedervraag zou kunnen zijn: waar loop jij voor jouw idee op vast met je huidige set camera + lenzen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:31

Ik loop nergens op vast voor zover ik me kan bedenken, ik vroeg me alleen af wat een leuke aanvulling is en wat volgens jullie echt een lens is die je moet hebben. Zoals ik al zei, ik fotografeer alles. Paarden, katten, landschap, bloemen enz. Geen specifiek doel. Iemand vertelde mij dat ik beter een nieuwe body kan kopen dan een nieuw objectief, dus vandaar de vraag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:40

Ghostattack schreef:
Ik loop nergens op vast voor zover ik me kan bedenken, ik vroeg me alleen af wat een leuke aanvulling is en wat volgens jullie echt een lens is die je moet hebben. Zoals ik al zei, ik fotografeer alles. Paarden, katten, landschap, bloemen enz. Geen specifiek doel. Iemand vertelde mij dat ik beter een nieuwe body kan kopen dan een nieuw objectief, dus vandaar de vraag.

Stalgenoot van me heeft die 50mm-lens die je aanhaalt; "gooi en smijtlens" noemt ie dat ding omdat ie zo spotgoedkoop is en retestrakke foto's maakt. Weegt ook geen drol, dus niks zeulen als je eenvoudig foto-werk wil doen. Aanrader dus en een zinnige uitbreiding; zeker de lichtsterkte-prijs verhouding, groot gat voor weinig :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:46

ikke schreef:
Stalgenoot van me heeft die 50mm-lens die je aanhaalt; "gooi en smijtlens" noemt ie dat ding omdat ie zo spotgoedkoop is en retestrakke foto's maakt. Weegt ook geen drol, dus niks zeulen als je eenvoudig foto-werk wil doen. Aanrader dus en een zinnige uitbreiding; zeker de lichtsterkte-prijs verhouding, groot gat voor weinig :D

Gooi en smijtlens :') Klinkt wel goed, vond hem ook wel mooi klein dus inderdaad wel makkelijk meenemen en leuke prijs :j

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:38

Hoi!
Ik ben ook aan het kijken voor een aanvulling op mijn kitlens, want daarmee kom ik wat te kort merk ik :)
Ik twijfel een beetje tussen de canon 55-200 f4.5/5.6 II USM en de canon 55-250 f4/5.6 IS II.
Wat is het grootste verschil tussen de lenzen behalve dat de tweede wat verder kan zoomen? En waar staan IS en USM eigenlijk voor? Welke lens zouden jullie mij verder aanraden als aanvulling op de kitlens? Mijn budget gaat tot ongeveer 300 euro.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:58

Joysieee schreef:
Hoi!
Ik ben ook aan het kijken voor een aanvulling op mijn kitlens, want daarmee kom ik wat te kort merk ik :)
Ik twijfel een beetje tussen de canon 55-200 f4.5/5.6 II USM en de canon 55-250 f4/5.6 IS II.
Wat is het grootste verschil tussen de lenzen behalve dat de tweede wat verder kan zoomen? En waar staan IS en USM eigenlijk voor? Welke lens zouden jullie mij verder aanraden als aanvulling op de kitlens? Mijn budget gaat tot ongeveer 300 euro.

Voor dat budget een 55-250 :j :j De anti-IS brigade ten spijt, IS heeft echt wel nut, in de zin dat je in kritische omstandigheden het verschil ermee kunt maken, ook in tele-opties.
IS is natuurlijk niet de wonder-oplossing voor alle problemen, maar het is wel een nuttige tool.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:02

IS is Image Stabilizer. Een functie die je helpt scherpe beelden te krijgen wanneer je met langere sluitertijden gaat werken, het compenseert de trilling die jij zelf veroorzaakt. Het doet dus niks aan je onderwerp, dus als je onderwerp beweegt heb je alsnog onscherpte. Het is dus interessant als je van plan bent met langere sluitertijden uit de hand foto's te gaan schieten van stilstaande objecten. Langere sluitertijden zijn nodig als je weinig licht hebt om je foto's bij te maken :)

USM is het type scherpstelmotor die in je lens zit. Het is een behoorlijk stille versie, die inmiddels wel in de nieuwere lenzen vervangen is door de nog stillere STM versie. Dat verschil is eigenlijk vooral belangrijk voor mensen die veel filmen. Er is niks mis met de lenzen die nog een USM motor hebben en zolang jij vooral fotografeert en dat doet in een omgeving waar een beetje geluid van je scherpstelmotor niet storend is kan je prima uit de voeten met een lens met USM.

Voor zover ik weet is de 55-250 een betere kwaliteit lens dan de 55-200 en de 55-250 wordt hier dan ook heel veel aangeraden omdat het een kwalitatief leuke lens is in die prijsklasse.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:44

Ik zeg ook niet perse dat IS nodig is. Als jij je het financieel kunt permiteren is daar niets mis mee. :+ Je moet je gewoon afvragen of IS jouw de meerprijs waard is. Binnen de paardensport is IS iig niet nodig met al die korte sluitertijden die we gebruiken.

Bij de meeste paardensportfoto's is het ongebruikelijk dat er beweging in zit door lange sluitertijden en er zijn maar weinig takken binnen de paardensport waar dat soort foto's wel geaccepteerd zijn. Je ziet ze af en toe wel eens binnen de IJslandersport. Of zijn er nog meer takken van paardensport waar beweging juist wel gewenst is?

Zonder IS en in het bijzonder Mode 2 is het bijvoorbeeld lastiger dit soort foto's te maken tijdens het tölten of telgangen. Mode 1 is voor IS in alle richtingen en Mode 2 is voor IS in alleen horizontale of verticale richting zodat je beter kunt pannen. :) Ja, het kan ook zonder IS, maar met IS is het makkelijker te doen. :+

Ik kon zo snel even geen betere vinden, maar hiermee snappen jullie vast wel wat ik bedoel.
Afbeelding
1/80s

Afbeelding
1/100s

Afbeelding
1/100s

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:19

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:38

DShots schreef:

Als dat de non IS versie is, is hij minder fijn dan de oude Sigma zonder IS. Ik heb destijds voor de Sigma non-OS gekozen ipv de Tamron non-VC.

De Tamron met IS/VC schijnt juit wel weer super te zijn voor zijn prijs. :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:52

Ik heb mijn Canon 55-250mm f/4-5.6 IS II met UV filter binnen en ik heb hem net uitgeprobeerd, wat een fijn ding!! Hievoor had ik alleen de kitlens, en dit is echt veel fijner :j
Ik vind dat hij super foto's maakt :) Natuurlijk zijn er veeeel betere lenzen, maar in vergelijking met de kitlens is het echt een topding :D