Daarnaast ligt die prijs rond de 550 euro, dan houd je dus meer spaarbudget over voor een beter objectief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juliedo24 schreef:Wauw, dat is gaaf! Ik vind het sowieso leuk om te experimenterenheb nog lang niet alles gehad, maar werk ook met lange sluitertijden. Heb dan ook wel een heel handig statiefje. Heeft de f 2.8 dan ook een grotere diameter dan de f 4.0? (Als iemand het toevallig uit zn hoofd weet, zoek het anders morgen wel even op)
Air: oke, dankjewel! Ik ga morgen de speci's even opzoeken. Heb m al wel eens eerder tegengekomen en opgezocht meen ik me te herinneren.
Hij is niet heel bekent toch? Is die al wat ouder?
Air schreef:Nee juist niet, van vorig jaar. Opvolger van de 650d maar zit weinig tot geen verschil in. De 650d is alleen vrijwel nergens meer te krijgen o net zo duurder en bij de media markt zelfs duurder..
Sowieso een aanrader om eens even vast te houden naast de 70d. Ik heb de 70d ook even vast gehad maar vond ik zelf niet fijn door de grootte. Blijkbaar heb ik kleine handen
MichieldeM schreef:Ik ben van de 400D overgetsapt naar de 60D (tijdje geleden al).
Het scherm van de 60D is een enorme vooruitgang, de zoeker is beter, de camera is sneller en presteert beter bij slechter licht.
En dat was het wel. Ik maak er nauwelijks mooiere foto's mee (ik neem altijd mijn eigen licht mee, ik fotografeer zelden bij slecht licht) en ik heb vaak ruzie met de camera. Soms mist de camera gewoon volledig, dan zijn er van een hele reeks een aantal niet scherp, of vol ruis, of slecht belicht en daarna gaat het weer. Ik heb de camera al een keer omgeruild om die reden.
Al met al was de 60D wel een stap vooruit voor mij opzich, maar het prijsverschil staat echt in geen verhouding tot het verschil in resultaat. Achteraf had ik beter kunnen doorsparen voor een fullframe (denk ik...) of nog beter: een echt goede lens erbij kunnen kopen.
Ik zou me dus niet lam staren op de camera en de droge prestatievergelijkingen em eerder kijken naar beter glas.
ikke schreef:MichieldeM schreef:Ik ben van de 400D overgetsapt naar de 60D (tijdje geleden al).
Het scherm van de 60D is een enorme vooruitgang, de zoeker is beter, de camera is sneller en presteert beter bij slechter licht.
En dat was het wel. Ik maak er nauwelijks mooiere foto's mee (ik neem altijd mijn eigen licht mee, ik fotografeer zelden bij slecht licht) en ik heb vaak ruzie met de camera. Soms mist de camera gewoon volledig, dan zijn er van een hele reeks een aantal niet scherp, of vol ruis, of slecht belicht en daarna gaat het weer. Ik heb de camera al een keer omgeruild om die reden.
Al met al was de 60D wel een stap vooruit voor mij opzich, maar het prijsverschil staat echt in geen verhouding tot het verschil in resultaat. Achteraf had ik beter kunnen doorsparen voor een fullframe (denk ik...) of nog beter: een echt goede lens erbij kunnen kopen.
Ik zou me dus niet lam staren op de camera en de droge prestatievergelijkingen em eerder kijken naar beter glas.
Slecht glas verwoest alles, maar bediening en instelling is een punt waar je bij de 60D behoorlijk veel aan kunt verprutsen zonder het direct in de gaten te hebben.
Je kunt een 1D mX kopen, aan 6k maar als je de instellingen verprutst, komt er niks fatsoenlijks uit.
Hoe hoger de camera in de range staat, hoe meer je in kunt stellen, maar ook , hoe groter de risico's dat het fout gaat. Je moet dan heel goed weten waar je mee bezig bent.......
MichieldeM schreef:ikke schreef:Slecht glas verwoest alles, maar bediening en instelling is een punt waar je bij de 60D behoorlijk veel aan kunt verprutsen zonder het direct in de gaten te hebben.
Je kunt een 1D mX kopen, aan 6k maar als je de instellingen verprutst, komt er niks fatsoenlijks uit.
Hoe hoger de camera in de range staat, hoe meer je in kunt stellen, maar ook , hoe groter de risico's dat het fout gaat. Je moet dan heel goed weten waar je mee bezig bent.......
Klopt, meer instellingen is ook niet altijd beter.
Maar als ik met hetzelfde licht, dezelfde lens, dezelfde instelling en scherpstel op hetzelfde punt op hetzelfde stilstaande object en 20 foto's maak en foto's 5, 9 en 16 zijn onscherp en foto 11 bevat en berg ruis, dan klopt er iets niet....
juliedo24 schreef:Oke, dankjewel voor je duidelijke reactie!ik denk dat ik ze gewoon eens vast moet houden en ik zal eens rondvragen of mensen die ik ken misschien de 700D hebben.
kiimberley schreef:Voor beginnende hobbyfotografen raden veel van jullie de canon D1100 aan. Is er een reden dat jullie de D1200 niet aanraden? Of is de D1100 beter? Ben me aan het orienteren en kwam de D1200 nog niet veel tegen. Iemand een ervaring ermee?
Bagheera_206 schreef:kiimberley schreef:Voor beginnende hobbyfotografen raden veel van jullie de canon D1100 aan. Is er een reden dat jullie de D1200 niet aanraden? Of is de D1100 beter? Ben me aan het orienteren en kwam de D1200 nog niet veel tegen. Iemand een ervaring ermee?
Canon heeft de 1100D laten opvolgen door de 1200D. That's all. Zelfde segment, maar iets nieuwere uitvoering met wat andere specificaties.