[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nefertarie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:12

Jeetje, vind je 00.30 vroeg!? Pfff, dan zou ik echt kapot zijn overdag :O
Maar is toch goed om het maandagochtend te doen, dan hoevende late inleveraars ook niet zo te stressen!
Straks even alle foto's bekijken!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 12:28

Ja, maar dat is niet extreem hoor, 0:30. Ik probeer altijd wel voor 1:00 in bed te liggen. Ik kan het niet helpen, ik ben nu eenmaal een avondmens. Ik heb al melatonine om het slaapgevoel op te wekken.

Ik heb vandaag verder echt geen tijd, misschien vanavond laat, maar ik denk dat ik morgen even allerlei foto's ga bekijken en becommentariëren.

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:58

mijn week 9, toch nog maar weer even de hond :D
Afbeelding

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:48

Hier mijn week-foto! :D
Feedback komt nog, want ik moet nu eigenlijk wiskunde leren/maken/oefenen. :o

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:48

Week 9 :)

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:49

@KirstenVosje, wauw wat een super mooie paarden!! Zal je de trouwtjes die er niet horen niet wegwerken?:)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:46

@kirstenvosje: oehh die paarden ken ik! Die heb je er mooi op gekregen zeg! :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:50

Kirstenvosje, wat een mooi stel zeg! je hebt ze goed vast weten te leggen :j .

Mijn inzending voor week 9 (eens heel wat anders van mijn kant :') )
Afbeelding

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:16

Oeps, helemaal vergeten om de foto gisteren in te sturen. Ik was er ook niet door verjaardag :P Jammer genoeg heb ik ook geen foto kunnen maken, dus stuur ik hier een foto in van een tijdje geleden:

Mijn week 8:
Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:18

ik denk dat ik mijn stoute schoenen vandaag eens aantrek en een hele aparte in ga leveren. Het is niet geheel mijn smaak maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Helaas had ik geen statief wat jammer is en te zien in de achtergrond.

Afbeelding

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:32

Bijleespost week 8:

Gianti: hele mooie foto! Dat was bij die studiomeeting toch? Ik vind de kleuren erg mooi!
Kirstenvosje: Leuke foto, maar niet geweldig. Wel een leuk moment, maar de foto spreekt me niet heel erg aan.
lifaya: Leuke/mooie foto, maar ik vind 'm niet echt bijzonder...
Tinky12: Superfoto, heel erg aantrekkelijk en die ogen zijn echt wauw!
NatassJa: Mooie foto, mooie omgeving!
Ash_: Leuke foto, maar ik ben er niet echt weg van.
CRos95: Leuke foto
Sodeletuut: Ah wat een leuke foto. Heel erg mooi, en op het goede moment gemaakt!
Jacobeho: Mooie foto!
tesseke: leuke foto, de achtergrond is mooi en de eendjes vallen leuk op.
magda_90: leuke foto, dat opstuivende zand is echt gaaf!
ismy: Mooie foto!
brandylove2: Leuke cavia, alleen vind ik het niet zo mooi dat het op de bank is genomen.
fro: Leuke foto, alleen stoor ik me aan de haar voor het oog.
Lipydo: Mooie foto, heel leuk zo in zwart-wit.
Nooor_: Leuke foto.
Nefertarie: Mooie foto, erg leuk zo met de sneeuw.
Leonyr: Leuke foto, de kleuren van de hond passen mooi bij de omgeving.
lovey_ou Mooie foto!
Lunaeekie: Leuk, maar ik ben er niet weg van
Agossie: Hele mooie foto!
chip: Leuke foto, alleen heb ik het idee dat de foto scheef staat
Sani: Mooie foto!
xMayo: Leuke foto!
wienkecarlo: Leuk, maar ik ben er niet weg van.
Jolijnn: Ik vind de foto niet echt heel bijzonder.

week 9:

RobinBuck: Leuke foto, alleen vind ik de omgeving opvallender dan de hond zelf
Kistenvosje: Mooie foto!
xiiaaooNaa: Mooi zeg!!
calice: Leuke foto!
ismy: Ik moet wel even extra kijken bij deze foto. Heb je nu verschillende schoenen aan?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:35

@nynke_mandy: hahah nee dit is een vriendin van mij tijdens een workshop fotografie. Ze heeft geen andere schoenen aangedaan. Dit komt door een gebruikte interne flitser.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:48

Wel erg gaaf Ismy! :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:56

Bedankt! :D

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:59

Jammer dat je me foto niet zo vind

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:33

Agossie
Prachtig paard, mooi op de foto gezet. Op 1 of andere manier word m'n aandacht wel naar het witte stuk staart tussen de achterbenen getrokken. Hoofd misschien net iets te wit?

Ash_
Een aparte compositie, zo zonder benen :j
De achtergrond heb je mooi wazig erop gekregen. Ik had dit paard liever vanaf de zijkant gezien of misschien alleen zijn hoofd.

brandylove2
Leuk idee, de cavia staat er mooi op. Door de witte achtergrond lijkt de cavia wel heel erg (vies) geel. Misschien een leuke kleurtje die haar/zijn vacht mooi laat uitkomen?

calice
Prachtige kleuren! Mijn "oog" word precies naar het midden getrokken. Je blijft kijken.... en toch vind ik er iets gek aan. Misschien dat donkere/wazige vlak rechts?

chip
Goede foto, weinig op aan te merken, maar daardoor misschien wat saai.

CRos95
Foto van een lazy sunday! Leuke compositie. Ik mis wel een beetje scherpte op bv de neus/ogen. Dan had er nog meer diepte in gezeten.

deviltjh
Kan ik niet bekijken vanwege een site-error

Elvi_Elisa
Mooie kleuren en sfeer. De foto ervoor vind ik meer spreken :o

fro
Mooi oog, met die witte vleug erin. Hij lijkt niet scherp, maar is volgens mij precies scherp op de oogbol.

Gianti
Super foto! Mooie kleuren en belichting! De hand lijkt iets overbelicht en de reflectie in de armband stoort een beetje. Het grote zwarte vlak boven haar hoofd had van mij iets kleiner gemogen.

ismy
Landschaps foto, goed gelukt. De lucht voegt wel iets toe vind ik, misschien had de boom iets meer naar rechts gemogen, zodat de compositie was spannender was geweest.

Jacobeho
Niet veel op aan te merken, misschien dat het gezicht van de ruiter iets scherper had gemogen.

Jespri
Hele leuke foto. Pony kijkt lief en de achtergrond vind ik er erg mooi bij.

JNSW
Spontane foto en zeker de mooiste uit je serie (vind ik :o ) Ik vind het juist lief dat het paard het oog dicht heeft, voegt net wat tederheid toe.

Jolijnn
Leuk idee! Het meisje niet helemaal scherp, jammer. Ik zit wel heel erg te kijken wat die zwarte stipjes in de lucht zijn....??

KirstenVosje
Gekke foto... weet niet goed wat ik ervan vind. De compositie had beter gekund, denk ik. De geschoren borst vind ik niet zo storend. Misschien als de pony je recht aan had gekeken, dat hij dan mooier was geweest.

__Lauraa
Ja, al deze foto's vind ik leuk! Dier ervoor vind ik nog leuker! Dan kijkt hij zo ondeugend. Mooi, die pootjes zo wazig en het koekje scherp.

Leonyr
Het hondje valt bijna niet op! Ik stoor me eigenlijk aan het wazige gras op de voorgrond. Ik snap dat je dat expres hebt gedaan, maar ik vind het vreemd kijken.

lifaya
Mooie foto! Mooi scherp en je kijkt goed naar de vogel.... wat zou het zijn? ik denk een aalscholver.

Lipydo
Zelfde model als Gianti. Ik vind de make-up te mannelijk en misschien door de zwart-wit kleuren nog harder. Ben benieuwd hoe hij er in kleur uitziet, aangezien er felle kleuren make-up zijn gebruikt. De belichting vind ik erg mooi.

lovey_ou
De foto lijkt wat licht te zijn. Regent het? Wel mooi scherp!

LuffB
De sfeer vind ik wel mooi, alleen valt de hond niet goed op. Wat betekend dat woord precies wat je gebruikte?

Lunaeekie
Leuk idee, maar de foto vind ik niet zo spannend. Gekke hoek en hij oogt ook scheef.

magda_90
Mooie foto van een snel bewegend object! Fanatieke hond, mooi vast gelegd!

NatassJa
Ook een prachtig paard! en een goede foto. De achtergrond vind ik mooi bij het paard passen en de pose spreekt mij ook wel aan.

Nooor_
Deze foto spreekt mij erg aan. De zachte kleuren, het model staat er leuk op en de compositie vind ik goed gelukt!

Nynke_Mandy
De foto is niet zo scherp. Volgende keer kun je beter goed op de achtergrond letten als je de foto maakt, zodat deze niet zo storend is.

RobinBuck
Schattig hond(je) Leuke black-foto. De ring van de halsband stoort mij en de ogen zijn niet helemaal scherp.

rocymax
Fototechnisch natuurlijk geen hoogstandje, wel een grappige pose ;)

Sani
Heel mooi model, apart zeg! Ik mis wel scherpte op het hoofd. De kleuren van de achtergrond vind ik mooi passen bij de foto.

Sodeletuut
Leuk baby'tje! Zijn blauwe ogen spatten bijna van de foto af! Slim gedaan, met een rood shirt ;) Ik vind het leuk dat hij wat meer links in beeld staat, dat maakt het wat spannender.

tesseke
Leuke foto voor het 2-ling thema ;) Ik vind het onderwerp niet heel boeiend om lang naar de te kijken, maar fototechnisch vind ik hem prima!

Tinky12
Ja, mooi! Die groene ogen! Leuke uitsnede, hij "oogt" gevaarlijk....

XiiaaooNaa
Bijna TE perfect door de kleuren, een sprookjespaard. Het lege vlak vind ik wel iets toevoegen in de foto.

xMayo
Scherpe foto van een mooie hond. Niet veel op aan te merken, ook niet echt heel spannend.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:38

Nynke_Mandy schreef:
Oeps, helemaal vergeten om de foto gisteren in te sturen. Ik was er ook niet door verjaardag :P Jammer genoeg heb ik ook geen foto kunnen maken, dus stuur ik hier een foto in van een tijdje geleden:

Mijn week 8:
[ Afbeelding ]

Jij had toch al een foto ingeleverd voor week 8??

Afbeelding
Nynke_Mandy
De foto is niet zo scherp. Volgende keer kun je beter goed op de achtergrond letten als je de foto maakt, zodat deze niet zo storend is.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:45

Ik zal een keer iets proberen met andere kleuren
Maar hij is wel ongeveer die kleur

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 22:47

Nynke_Mandy schreef:

Mijn week 8:
[ Afbeelding ]

Nynke_Mandy, volgens mij had jij week 8 al ingeleverd, dus ik zet deze bij week 9. :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:59

nefertarie nee het sneeuwde :P Vind hem zelf echt onscherp maar misschien heb ik er te lang opgezetten :=

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:34

bedankt voor het commentaar!
Het ietswat onscherpe (voor ons rechter) oog stoorde mij ook al.
Nu was dit een spontane foto, want Chara had bedacht dat zij toch echt wel interessanter was dan de bloemen die ik aan het fotograferen was :=. Volgende keer ga ik er even op letten!

edit; liggen jullie ook altijd zo raar op de grond als bijv de hond plat ligt? (af)

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:54

@nerfertari dat was zand wat ze omho gooide.. Ze wou zelf graag zon foto en die had ik dus gemaakt.
Ik vind dit sws niet de mooiste uit de collectie maar ik had de rest nog niet af ;(

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:44

Ook hier vreemde posities om dingen maar goed op de foto te krijgen, haha. In de zomer niet zo erg, maar in de winter resulteert dat toch snel in natte/ vieze kleren, haha.

nerfertari; welk woord bedoel je precies? Ik weet dat ik ergens bokeh heb gezegd, maar weet niet zeker of dat het woord is dat je bedoelde..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:04

Ik heb week 8 geen foto ingeleverd ivm prive omstandigheden. Dit is in overleg gegaan met Agossie, en ik hoop binnenkort weer in te kunnen stromen.

Wel even wat feedback vanaf mijn kant.
Agossie
Goed gelukte black foto! Vind alleen neusje net iets te wit. En de staart is erg geel :P

Ash_
Vind de compositie niet zo geslaagd, paard lijkt wat overbouwd zo. Vind de achtergrond wel prachtig!

brandylove2
Wat een skeetje! Je hebt goed op de achtergrond gelet! Foto is alleen niet helemaal scherp, en rechts achter zit een donkere hoek.

Calice
Ik vind de kleuren van je oog echt prachtig. Alleen vind de foto niet zo mooi. Maar dat komt omdat ik geen fan ben van ogen foto's.

chip
Mooi recht!! Jammer dat de foto wat grauw/donker is.

CRos95
Leuke hond en leuke achtergrond! Alleen is de foto erg wazig, jammer!

deviltjh
Jammer dat je niet alleen je vriend en de man die het diploma aanrijkt er op hebt. Dan concentreer je namelijk helemaal op het onderwerp. Het is nu gewoon een leuk plaatje, maar niet een bijzondere foto.

Elvi_Elisa
Prachtig! Zelfs het donkere weer past goed bij deze foto :)

fro
Mooie zachte kleuren! Vind persoonlijk oog foto's nogal saai. Word je ook echt mee doodgegooid hier op bokt :P Probeer dus iets te verzinnen waardoor jou oog foto er helemaal uit springt!

Gianti
Mooie foto! Jammer van de reflectie op de armband. En ik had het denk ik mooier gevonden als de rug iets meer belicht was.

ismy
Vind het idee leuk, alleen hij is te donker. Als het je plan was om een sillhouette foto te maken probeer hem dan wat strakker te maken.

Jacobeho
Mooie foto! Leuk dat je hem iets van voren hebt genomen :)

Jespri
Leuke foto! Jammer dat het touwhalster wat strak zit.

JNSW
Heerlijke spontane foto! Jammer dat het paard zn ogen dicht heeft, maar verder echt prachtig!

Jolijnn
Niet echt een geslaagde foto. Hij is niet scherp, er zit beweging in, haar voeten zijn er afgehakt en hij is erg donker. Probeer aan die punten te denken voor je volgende foto, dan kun je jezelf echt verbeteren :)

KirstenVosje
Leuke schattige foto! Maar de afwerking kan beter. De teugel weg werken, of los halen bijvoorbeeld. Denk dat ie persoonlijk ook wat krapper had mogen worden uitgesneden en dan verticaal. Zodat je echt die schattige blik pakt.

__Lauraa
Super mooie foto! Echt heel erg mooi! En super lief :)

Leonyr
Lastig deze! Aan deze ene kant vind ik het erg leuk hoe het hondje wegvalt tussen de omgeving, en aan de andere kant vind ik dat juist ook het negatieve. Weet het dus niet zo goed..

lifaya
Gaaf! Prachtig moment en mooie kleuren!

Lipydo
Vind de foto erg geslaagd! Maar vind de houding en make up helemaal niks. Maar dat is persoonlijk :)

lovey_ou
Vind de foto een beetje saai. En daarnaast stoor ik mij aan het tuigje. Zorg er voor dat als je een foto maakt dat lelijk tuigjes/halsbanden af zijn. Vind die dwarrel sneeuw rond haar kopje wel erg leuk!

LuffB
Door de bewerking lijkt het een hele oude foto die al jaren in een foto boek zit geplakt. Vind ik niet zo mooi uitgepakt. En de hond valt helemaal weg. En bij deze foto vind ik dat niet zo geslaagd.

Lunaeekie
Voor de spanning had ik iets meer gezicht willen zien. Volgens mij heb ik meer foto's uit deze reeks gezien. En er waren foto's bij die mij meer aantrokken. Als je 1 oog zichtbaar had gehad had je waarschijnlijk veel meer spanning toegevoegd.

magda_90
Knap dat je dit moment heb kunnen vastleggen! Maar vind persoonlijk de hond erg slecht uitkomen zo :')

NatassJa
Erg mooi! Kleur van het paard komt ook perfect terug in de achtergrond. Mooi gedaan :)

Nooor_
Leuke foto en leuke locatie. Vind alleen de houding van het model wat stijf. Was mooi geweest als ze had weg gekeken. Of leunend op 1 hand bijvoorbeeld.

Nefertarie
Sorrie doet mij weinig. Probeer met zulke foto's te spelen met het licht.

Nynke_Mandy
Sorry dit vind ik niet zo geslaagd. Probeer volgende keer foto's te maken met een camera ipv een telefoon. Dat scheelt al veel, en lees dit topic goed door. Daar komen heel veel tips voorbij waar je heel veel van kan leren :)

RobinBuck
Hij oogt iets te donker. En erger mij een beetje aan het uitstekende ringetje.

rocymax
Grappige houding. Maar dat is het eigenlijk ook wel. Foto is niet scherp, er is niet nagedacht over de achtergrond, etc.

Sani
Mooi plaatje! Echt een indianen paard zo. Jammer dat het touw zo wegloopt. Was mooier geweest als die er af was geweest.

Sodeletuut
Mooi! Achtergrond past echt perfect bij de kleur van zn oogjes :)

tesseke
Prachtig!! Linker eendje lijk alleen iets scherpte te missen. Maar dat kan ook komen door de minder strakke beschildering.

Tinky12
Mooi! Heerlijk fel! Linker oogje lijkt alleen ietsie weg te vallen tegen over de rechter, maar dat is echt minimaal.

Wienkecarlo
Om hier echt een geslaagde foto van te maken had ie net iets scherp gemoeten en had je meer met de kleuren kunnen werken. Nu oogt ie wat vlak.

XiiaaooNaa
Erg mooi! Misschien was het mooier geweest als de manen er helemaal op hadden gestaan. Maar vind hem zo ook prachtig :)

xMayo
Keurige foto. Iets saai, maar erg netjes.

Zooo dat was weer een hele klus! Hoop dat mensen er weer wat mee kunnen :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:16

monster_tos,
bedankt voor de tip :o
zal er volgende keer op letten.
dit was gewoon de hele groep die hem moest feliciteren, dus die had ik er maar bij gezet