[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:59

F_Orumster schreef:
Je kan ook een macroring kopen en die tussen je camera en telelens schroeven, ipv macrolens te kopen :)

Maar idd, een telelens is vaak zwaar en de minimale trilling zorgt voor een maximale onscherpte, en dan zitten die beestjes ook nog eens niet stil ~~}>

Ja, werkt zo'n macroring nou fijn? Ik heb wel een macrostand op mijn telelens zitten en die gebruik ik heel vaak, maar met zo'n macrolens haal je er dus nog veel meer uit?
Al denk ik dat scherpstellen dan helemaal een onmogelijke optie wordt, of scheelt dat weinig met een gewone macrolens?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:27

@ Bellatrix, ik schreef ook dat ik er niet van hou, dat is inderdaad persoonlijk :)
Ik dacht alleen dat je het niet express hebt gedaan maar dat het een gevolg is dat je de sluitingstijd zo lang moest hebben staan dat de achtergrond extreem overbelicht raakt (uitbijten).
Daarnaast over die kat, dat is niet raar bedoeld hoor. Dit topic is toch voor tips? Als je meer had ingezoomd op de kat en de achergrond blurry was, was het een heel andere foto geweest. De achtergrond vind ik namelijk wat storend (tegels, onkruid, dat mandje). Bij een fikse blur had je wat groens en wat bruins gehad, maar dan neutraler. De benaming had ik niet door :D

Ik heb zowel macrolens als ringen. Vind de lens fijner, omdat ik de telelens zwaar vind, maar met de ringen gaat het prima en een goedkopere oplossing. Ik heb nog nooit gefotografeerd met een macrofunctie op een telelens, dus daar durf ik niet zoveel over te zeggen.
Maar met een macrolens zit je wel gelijk dichterbij het object en een mooie scherptediepte.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:36

Marit; Inderdaad jammer dat de mieren niet helemaal scherp zijn. Echt een gave plaat, dit zie je normaal nooit. Helemaal niet zo groot!

Bellatrix; Ik vind de witte rand om de foto erg storend. Ook de achtergrond vind ik niet mooi, die leidt af van de kat.

monnikenburg; Jammer dat het gaas erachter zit. Dat stoort me enorm. Ook is het jammer dat ze van onder genomen zijn. Ze zijn wel mooi scherp.

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:02

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:52

Saskia, ik persoonlijk vind het jammer dat de oren er niet op staan maar dat is smaak denk ik!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:54

ik stoor me ook aan dat afgeknipte stuk bij het hooft en aan de longeerlijn...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:58

Bella, prachtige sfeer, mooie kleuren! Vind alleen de jurk niet zo.. :)

Marit, mooie foto! Mist iets scherpte op de ogen?

Titanic, mooi scherp en de uitsnede vind ik ook wel gaaf! Alleen wel ruis in de foto.

Bella, mooi scherp zeg! Gaaf! Jammer van het kader er omheen (vind ik).

Monnikenburg, de onderste vind ik super gaaf! Mooi actief en lekker scherp. :)

Bella, mooie foto van feary!

Jolandaa, gaaf zeg! Vooral de bovenste vind ik top! Onderste vind ik de achtergrond niet zo.

Marit, wow wat knap gedaan zeg! Niet mega scherp, maar toch, wow wat gaaf!

Saskia, vind ik hem super! In ieder geval weer eens wat anders. :)

Afbeelding
--
--
--
Afbeelding

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:39

Saskiaa, ik kon niet mee in de boom klimmen hihi

Jou foto vind ik zonde van de afgesneden oren, het hoofd ziet er nu een beetje vreemd lang uit.

sodeletuut, mooie foto's. de eerste heeft een beetje ouderwetse look en de tweede vind ik mooi scherp en goed van kleur. I love mini's hihi

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:06

Sodeletuut; Die eerste had ik al gezien! Bewerking vond ik leuk geworden :j
Je tweede is leuk! Mooie compositie, met die pony kijkend naar links.

Ik heb even gespeeld met een zelfportret, dat doe ik echt nooit, en ik ben er nog heel onzeker over, daarom doe ik hem in een linkje. Ik wilde het wel heel graag eens proberen, dus vandaar.

http://i50.tinypic.com/2r39emt.jpg

Ik weet niet zo goed wat ik er zelf van vind. :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:09

lifaya schreef:

Ik ben geen Saskia hoor, maar ik snap niet zo goed wat je met "afgeknipte stuk aan de longeerlijn" bedoelt? :P
Om de hele longeerlijn te fotograferen wordt erg lastig denk ik?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:11

Ik denk dat ze bedoelt dat je hem dan beter eraf kan photoshoppen :P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:16

Jorinda__ schreef:
lifaya schreef:

Ik ben geen Saskia hoor, maar ik snap niet zo goed wat je met "afgeknipte stuk aan de longeerlijn" bedoelt? :P
Om de hele longeerlijn te fotograferen wordt erg lastig denk ik?

Ik denk dat je hem verkeerd leest. Ze irriteert zich aan het feit dat er een stuk hoofd afgehakt is, en aan de longeerlijn die niet weg geshopt is.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:18

Oh haha :') Joh, goedemorgennnn :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:55

Of gewoon helemaal aan het feit dat er een longeerstukje is gebruikt voor de foto :') vind dat geowon echt de foto heel rommelig maken.

foto van mij van vandaag, kan verder nog niet bewerken, gaat wat traag foto's op computer zetten
Afbeelding

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:25

Daar heb je gelijk in Renee. En ik krijg het niet netjes weggewerkt, dus heb ik het maar laten zitten.. Dat vind ik zelf ook erg jammer. De afgehakte oren is een bewuste keuze en vind ik zelf erg mooi. Dit is wel erg smaakgevoelig en ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die het niet mooi vinden. :)
Ik vind jou foto erg gaaf! Mooie kleuren en dat kleurverloop onderaan. :9 Prachtig! Ik mis alleen de hoefjes..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:25

@ Saskia, ik vind de foto ook onaf met het missende oor. Verder vind ik de sfeer wel fijn.

@ Sodeletuut, ik had m al gezien. Foto ademt een heel warme sfeer uit, mooi gedaan.
Ook de nabewerking versterkt het dromerige.
De mini had iets meer body mogen laten zien, verder geslaagd!

@ Marit, de schaduwen die vooral onder je ogen vallen doen je een vermoeide uitstraling geven.
Ook de belichting maken je wat grauw en je (vermoedelijk sproeten? lijken nu oneffenheden).
Heb je met flits gewerkt, zoja met een externe of de vaste en heb je een diffuser gebruikt, je kan ook nog bouncen en evt met piepschuim of alufolie het licht opvangen (goedkope vervangers van die speciale paraplu's enzo.

@ Lifaya, ik vind de vlekken storend (snap het doel wat je beoogde).
Verder een prachtige foto, mooie kleuren, mooie kleurcombi, valk met lichtblauw en een prchtige pose (en prachtig paard).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:28

Lifaya, ontzettend gaaf zeg! Heel mooi die onderkant. :j Jammer van dat gat bij de manen.. :)

F_Orumster, wat bedoel je precies met meer body?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:29

Als je bv een klein metertje naar rechts of links had gestaan je nog net wat van de achterhand ziet bijv. Hij krijgt nu een wat gekke vorm. De kleuren zijn mooi!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:30

Ah op die manier, oké! Dankjewel! :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:52

Erg mooie foto Renee vind het aan de onderkant juist wel wat hebben

Sodeletuut
De eerste foto, mooie sfeer en fijne kleuren..

Foto van afgelopen vrijdag

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:54

F_Orumster: ik heb de foto heel erg bewerkt :P De schaduwen onder m'n ogen heb ik toegevoegd en mijn huid gebleekt :P Ook m'n irissen van kleur veranderd. Dus normaal zie ik er niet zo uit haha :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:00

Marit schreef:
Sodeletuut; Die eerste had ik al gezien! Bewerking vond ik leuk geworden :j
Je tweede is leuk! Mooie compositie, met die pony kijkend naar links.

Ik heb even gespeeld met een zelfportret, dat doe ik echt nooit, en ik ben er nog heel onzeker over, daarom doe ik hem in een linkje. Ik wilde het wel heel graag eens proberen, dus vandaar.

http://i50.tinypic.com/2r39emt.jpg

Ik weet niet zo goed wat ik er zelf van vind. :P

Ik vind hem gaaf goede sfeer in de foto en mooie blik

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:04

Saskiaa_ vind de uitsnede niet geweldig,had liever het hele paardenhoofd gezien.
xTitanic hele mooie foto, ook al is de foto niet helemaal lekker, moeilijk uit te leggen maar de foto is niet helemaal scherp en ik vind het hoofd van het paard toch wel een beetje wegvallen. Maar het blijft gewoon een prachtige plaat!
Sodeletuut 1e foto vind ik een heel fijn sfeertje geven, alleen jammer van het riet voor de laars, onderbreekt de foto een beetje..
2e foto eigenlijk geen commentaar op, mooi scherp, compositie vind ik ook niet verkeerd, gewoon een goede foto.
Marit het zelfportret trekt mij totaal niet, sowieso vind ik droevige mensen niet zo fijn om te zien. :P
lifaya tja, daar kan ik toch geen commentaar op geven. :#

Vandaag naar Artis geweest, natuurlijk veel foto's genomen maar heb er nog niet zoveel kunnen bewerken. *-:)
Is de foto bij jullie iets te groen of gewoon goed? Op mn mobiel vind ik hem namelijk groenig maar op mijn mobiel lijkt alles geel/groen. :=
Afbeelding

Weten jullie trouwens toevallig of een nieuwe laptop goed afgesteld staat kwa kleuren en contrast?
Heb namelijk net een nieuwe laptop.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:31

Blz 75
Saskiaa_: Inderdaad zonde van de longeerlijn, maar de blik in de ogen van het paard is prachtig!
Sodeletuut: Mooie foto's met fijne kleuren (Vooral de tweede). Al vind ik de grasspriet bij de eerste foto wel lichtelijk storen.
lifaya: Prachtig! Vooral hoe je de gehele foto tot één geheel maakt.
Lindy1982: Interessante foto, vooral door het contrast van de lucht, de jurk en de teugels.
myou: Hij lijkt inderdaad een beetje groenig uit te vallen, hoewel ik mij hier niet aan stoor. Mooi moment heb je weten te vangen!

Een paard in zijn stal:
Afbeelding

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:06