http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/fot ... nd=12&fs=1
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Courses schreef:Nou, heel fijn. De 500D die ik geleend heb van m'n school heeft de geest gegeven. Geen idee wat ermee gebeurt is want ik heb 'm 2 weken lang in m'n tas gehad die thuis gestaan heeft en daarvoor liep 'ie als een zonnetje.
Ik ben echt klaar met al dat gezeik met die apparatuur steeds. Krijg steeds meer de neiging al m'n apparatuur na de zomer te verkopen en er gewoon mee te kappen.
W_W schreef:Ik heb het topic globaal gelezen. En kon het antwoord niet zo snel vinden. Weet iemand misschien welke (bij voorkeur Nikon, Canon mag ook) lens ik het beste kan gebruiken om zonder een enorme iso en een te lage diafragma (dus zonder ruis) in een binnenbak te kunnen fotograferen? Ik kom er niet uit, heb op mn canon een 50mm lens geprobeerd, die werkt wel fijn maar geeft toch niet het gewenste resultaat. Om over de 18 - 55mm (Nikon) maar te zwijgen.
urosa schreef:
Na het door lezen van het topic deel 1, 2 en 3 kan ik eerlijk zeggen dat ik binnen 3 dagen, van 0,0 kennis over DLSR nu toch begrijp wat globaal de basis inhoud en begrijp welke modellen voor mij een optie zouden zijn.
Daarnaast wil ik mijn respect uitspreken tegen vooral Bagheera, die zelfs na de 100ste vraag over welke camera geschikt zou zijn voor een beginnend fotograaf vriendelijk antwoord blijft geven. Ook voor Nouks die door alle drie de delen tijd neemt om vragen uitgebreid te beantwoorden.
Nu begin ik eens niet met de gebruikelijke vraag, omdat ik door honderden pagina's gezwoegd ben en ik zelf het antwoord gevonden hebMaar het moge duidelijk zijn dat ik ook aan het orienteren ben. Op dit moment ben ik in het bezit van een Panasonic Lumix DMC F27 als ik zeg dat deze camera in deel 1 langskomt als goede tussen optie kun je misschien begrijpen dat het tijd wordt voor vervanging
Wel ben ik echt super tevreden over de camera en in staat mooiere foto's te maken dan bijvoorbeeld mn pa met zijn Sony DSLR
Maar ik mis toch wat snelheid (knop indrukken -> foto), zoomen gaat bovenop met een knopje ook wat irritant, en de mogelijkheid meer in te stellen.
Mijn budget is flexibel, ik wil liever niet het instap model (1100 D of 3100D ), maar ik hoef ook niet een professionele equipment die ik langs zag komen. Body moet onder de 1000 euro blijven. Daarnaast wil ik me ook niet beperken tot perse een nieuwe maar sta open voor tweedehands. ( mn panasonic heb ik bv ook tweedehands gekocht). Het moge duidelijk zijn dat het Nikon of Canon wordt, welke van de 2 laat ik afhangen van het gevoel dat de camera me zal geven en hoe makkelijk ik hem in te stellen vind. Ik neig nu meer naar de Canon vanwege het feit dat hier vaak wordt gezegd dat de lenzen voor Canon qua prijs en mogelijkheden aantrekkelijker zijn. Ik meld me hier aan om wat mee te lezen en meer te leren, camera zal over 1 a 2 maanden aangeschaft worden, kom graag goed beslagen ten ijs
Bagheera_206 schreef:Veel leesplezier in dit topic. Je zult hier wss voldoende info vinden over een nieuwe body. De nieuwste telgen van Canon en Nikon in het segment boven de Canon 1100D en Nikon D3100/D3200 zijn de Canon 650D en Nikon D5200. Dit zijn de opvolgers van de Canon 600D en Nikon D5100. Samen met kitlens blijf je ruim onder de 1000 euro. Helaas is er nog wel een telezoom nodig voor bij de paardjes.Als je deze 7 modellen met elkaar vergelijkt en de voors en tegens bekijkt moet je vast wel een keuze kunnen maken.
Liins schreef:Hier ook een vraagje.
Op dit moment de canon 500D in bezit. Nu loop ik alleen wel tegen het één en ander aan...
Al een tijdje wil ik een nieuwe body. Waarom?
Ik kan me iso niet opschroeven..
Ik fotografeer enkele keren per jaar voor een bedrijf en hierbij kom ik soms dus in problemen waarneer
Het dus prut weer is![]()
Dat het wat kost, snap ik.. Maar ik houd alle opties open..
Maris__ schreef:Hey! Ik heb even een vraagje, ik kan een Sony Alpha 230 met 5 lenzen van mijn oom kopen, de lenzen zijn 18-55, 18-70, 70-210, 28-200 en 100-400. Zou iemand zijn/haar ervaringen hiervan willen vertellen? En eventueel foto's kunnen bijvoegen? Ik heb zelf een klein beetje ervaring met Canon, maar totaal niet met een Sony. Ik zou de camera dan puur voor paardenfotografie gebruiken. Mag ook in PB antwoorden!
Maris__ schreef:@Leonyr: bedankt voor je duidelijke uitleg. Kon er inderdaad vrij weinig over vinden dus denk vraag hier eens even. Ik denk dat ik het ga doen. Als ik dan vragen heb mag ik jou dan PBen?