Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Heeft eigenlijk alleen maar nut bij lange sluitertijden (ff kort door de bocht gezegd). Voor paardensport/bewegende honden etc. heb je toch snelle sluitertijden nodig en dan heeft het praktisch geen nut
Nouks schreef:Chr1s: hartstikke leuk en aardig dat jij met je IS-zoomlens tot sluitertijden van 1/100 of 1/80 geen camera shake hebt, maar wat heb je er in godsnaam aan als je paard dan al lang en breed bewogen is?
Ik heb overigens met een IS telezoom nog geen beweging in de vorm van camera shake tot 1/30 (op 200mm)... Maar ik schijn sowieso nogal een stille hand te hebben, want met mn 85mm (zonder IS) prime heb ik ook geen camera shake op 1/50 ofzo.
Wat betreft de 18-200's en dergelijke: deze raad ik in principe af. Grote bereik gaat nogal ten koste van de kwaliteit. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze lenzen niet allemáál ken (en niet helemaal zeker ben welke ik nu wél ken uit het lijstje), maar de 18-200's die ik wel eens in handen heb gehad waren, behalve kwalitatief niet zo sterk, ook nogal traag en lawaaiig.