[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:48

Iedereen bedankt voor het commentaar!
Ik ga op iedereen commentaar geven als de lijst er weer is :D

Asselruiter schreef:
Sanne_com: Mooi paard, mooi scherp op het oog, leuke compositie - is het paardje al wat ouder? :)

Ik moet eerlijk zeggen ik heb geen idee, maar ik schat dat hij boven de 8 onder de 15 is? Geen idee :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:16

Mijn week 5:
Afbeelding

Achtergrond is jammer, maar zonder zadel+zonder cap+met camera in mijn had durf ik niet naar buiten toe met paardlief :=
Het wat korrelige is overigens de bedoeling. Ik zie dat hij alleen wat scherpte mist rechts, helaas.

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:45

Vervolg feedback voor week 5

Lizaa01 Mooi de dennenappels zijn goed scherp erg mooi zo met de scherptediepte.
Sanne_com mooi erg gaaf zo met de kleuren en goed scherp.
Asselruiter erg mooi zo met dat groen en de waterdruppels.
TammyVN leuk alleen jammer van de lantaarnpaal.
Iejoorr erg leuk zo met het paard in het zwart wit.

Tivara

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:51

Hierbij mij week 5:

Afbeelding

Ik heb zo'n moeite met de scherpte op een of andere manier. Dat merk ik bij al m'n foto's maar krijg het niet goed voor elkaar. Baal bij deze ook van de ruis, had ISO maar op 400 staan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:07

#Week 5:
Afbeelding
Jammer van de prut oogjes en de spiegeling in de ogen, maar ik ben er wel blij mee!
Mijn eerste oog foto

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:22

Tuntuntuu, mijn week 5 :)) Echte neppe bijna wilde paarden. :')

Afbeelding

Edit; Wat is mijn cr pixelig zeg! :oo Snel maar even aanpassen!

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:44

vervolg feedback week 4
chip
ik vind het een leuk idee, maar ik had graag iets meer hond gezien zeg maar nu zie ik namelijk heel erg veel omgeving.

Deetjeeuh
ik vind de foto mooi kleurrijk met die bloemen, ik vind alleen de linkerbovenhoek een beetje leeg

deviltjh
ik vind het een mooie foto, de compositie is naar mijn idee goed, ik heb alleen het gevoel dat er veel ruis op de achtergrond is

Djura99
leuk :D ik vind het wel jammer dat de snorharen er links net niet helemaal opstaan

DmNqUe
prachtig <3

eclair98
het idee is wel leuk, maar ik vind de foto verder redelijk saai, de uitsnede vind ik ook niet echt leuk

EngeltjeS
origineel idee :j maar hij spreekt mij verder niet echt aan

faatxhorse
mooie foto

Fellow
leuk, alleen vind ik het storend dat de achtergrond een stuk lichter is dan je onderwerp

Fennee
sneeuw :D ik vind alleen de modder op de benen wel jammer

Fenneeee
prachtige lucht <3

Gub verzamelt hier
leuke foto, vooral de zachte kleuren

Hanna_94 verzamelt hier
origineel onderwerp, ik vind de foto verder best saai/kaal en ik heb het idee dat de horizon scheef is.

HeavensLove verzamelt hier
leuk gedaan, ik vind hem eigenlijk wel een beetje mysterieus

Iejoorr
leuk, ik mis alleen de scherpte en ik vind het jammer dat het dak scheef loopt

Irene96 verzamelt hier
mooie foto, ik vind het alleen jammer dat het model in beweging is

ismy
prachtig _/-\o_ ik vind alleen die zwarte vlek aan de linkerkant behoorlijk storend :o

Jessica_1998
leuk, alleen een beetje donker met ruis

JewEmm verzamelt hier
leuk, ik vind het ergens alleen wel jammer dat er een hoop halve vogels op staan, maar het is ook wel begrijpelijk

JNSW
prachtige foto, ik vind de lippen alleen iets te donker, maar dat is denk ik meer een kwestie van smaak

Joey
mooi, ik vind het gezicht alleen niet zo scherp

joey_lover
prachtig plaatje, heb alleen het idee dat er wat ruis is in de lucht

Jolandaa_
leuk, weer eens wat anders dan de standaard dieren

kani_ejj
mooi, alleen naar mijn idee een beetje donker

Kelszz_
leuk, ik vind alleen de compositie en achtergrond niet zo geslaagd, probeer op te letten dat je geen kleine stukjes paard mist en dat je kijkt of er misschien een achtergrond zonder storende elementen is.

_Kiki_ verzamelt hier
mooi, alleen jammer dat het ene oog een wit stipje heeft (van de flits?) en het andere niet

kimberley23
leuk, alleen wat korrelig

laurajoy15
prachtig, ik krijg er echt zo'n sprookjesgevoel bij

Lipydo
mooi, ik heb er eigenlijk niet op aan te merken

Lizaa01
erg leuk gedaan

manonnevot
leuk, maar een beetje donker

marit
wauw <3

MarijeR
heel erg lief

Marjoow verzamelt hier
leuk, alleen jammer dat er een paar kleine randjes missen

ik hoop straks nog wat tijd te hebben voor de rest

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:57

Hierbij mijn week 5.

Gister hondjes op de foto gezet.
Was grauw weer, en had moeite met de scherpte, toch blij met dit resultaat.

Jammer van alle auto's in de achtergrond, maar kon ze niet netjes weg krijgen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:12

Ik reageer ook als de lijst er is. :D
Dit is wel een foto van deze week, dus ondanks dat ik ziek was, toch een foto geschoten.

Week #5
Afbeelding

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:16

Wat een mooie aparte foto Deetjeeuh! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:33

Dankjewel! :) We reden vandaag over de snelweg, het was donker, en er reden aan de andere kant veel auto's voorbij. Dat bracht me op het idee voor een foto, dat me aan dit topic moest laten denken en toen dacht ik weer aan een soort 'texture' maar dan anders. Toen heb ik een foto gemaakt, sluitertijd redelijk laag, en toen een foto gemaakt. :)

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:34

hier ook mijn week #5

deze week een zelfportretje, ben er eigenlijk niet echt tevreden over maar het was de beste van de serie :+ ik had nog wat moeite met kiezen aangezien ik in 1 dag 7 verschillende nabewerkingen heb uitgeprobeerd :') maar uiteindelijk toch maar voor deze gekozen

Afbeelding

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:46

Deetjeeuh schreef:
Dankjewel! :) We reden vandaag over de snelweg, het was donker, en er reden aan de andere kant veel auto's voorbij. Dat bracht me op het idee voor een foto, dat me aan dit topic moest laten denken en toen dacht ik weer aan een soort 'texture' maar dan anders. Toen heb ik een foto gemaakt, sluitertijd redelijk laag, en toen een foto gemaakt. :)

Okeey leuk dankjewel! Was erg nieuwsgierig wat erachter zat ;)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:50

Mijn week 5 helaas eentje uit de oude doos. dit jaar op vakantie in Rhodos !

Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:41

Bedankt voor het commentaar! Ik hoop binnenkort ook weer wat commentaar te kunnen geven! Hierbij mijn week 5. Tsjaa sorry weer een zelfportret, ben niet tevreden genoeg met de rest :P

Afbeelding

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:03

Week #5:
Afbeelding

Niet wat ik in gedachten had, maar helaas heb ik deze week maar 3 foto's gemaakt en daaruit vond ik deze dan het meest geschikt.

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:39

Vervolg feedback voor week 5

_Kiki_ leuk alleen inderdaad jammer van de ruis.
eclair98 leuk alleen jammer van de prut bij het oog.
Fellow schattig goed scherp en erg leuk.
Kani_ejj leuk erg mooi zo met dat water wat opspat.
Deetjeeuh leuk erg gaaf gedaan.
jilinda leuk ziet er netjes uit.
Fenneeee leuk ik vind alleen dat er aan de zijkanten iets teveel ruimte over is.
ismy mooi ik vind alleen dat er aan de bovenkant iets te veel ruimte over is.
Trendylover leuk zo met dat zwart wit.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:36

calice, jammer van de iet wat rommelige achtergrond met die schep en schuurtje/stal? Wel weer erg lief zoals altijd. :j

Mb_foto, ook jammer van de achtergrond. Het model lacht ook een beetje moeilijk en het is jammer dat je kan zien hoe de vleugels bij de hond vast zitten.

EngeltjeS, leuke winterfoto. Ik mis wat scherpte maar in het midden is dat wel goed.

chip, die rand er om heen vind ik persoonlijk erg storend en niet mooi. Je ziet wel dat het een hond is maar je moet toch even kijken, misschien bij dit soort foto's een lichtere hond nemen?

joey_lover, wat schattig! Erg lief hoe die zo opgerold ligt en zwart wit is denk ik wel een goede keuze, was anders te druk denk ik.

C_estmoi, ik vind het storend dat er nog iemand op zit. Het moet een hoofdfoto zijn neem ik aan? Je ziet het zadel en een kwart van het persoon die er op zit dus ik vind hem als hoofdfoto niet erg geslaagd. Of je had de foto in de breedte moeten maken en dan dat je de ruiter helemaal zag.

Jolandaa_, als het hoofd wat scherper was geweest was die prachtig!

Ann_Pam, ik mis een beetje scherpte maar wel een leuke foto!

xLoki, prachtig! Heb je ingezoomd of kon je zo dicht bij komen?

DmNqUe, ik vind hem wat té over komen door al het rood. Is dat door een licht of heb je dat bewerkt?

HeavensLove, lieve foto! Als zijn oog scherper was geweest helemaal goed!

Racheel, mooie foto! Geen spiegelbeeld van jou in het oog en het oog haarscherp!

SachemLover, ik vind de grond en de achtergrond te druk. Allemaal modder en dat hek. Logisch dat er modder is natuurlijk maar dan had ik zelf alleen het hoofd bijvoorbeeld gedaan. Ook mis ik wat scherpte. Wel een heel schattig koppie maar ik denk dat het hem beter doet als je hem gewoon op zijn normale hoogte maakt. :j

Marjoow, weer hartstikke mooie foto van jou! Het stoort me bij deze foto niet echt dat ik niet veel scherpte zie, dat maakt hem nog 'zachter'.

JNSW, wat lief! Wel vind ik die takken vooraan wat hard in de foto.

Lipydo, erg mooi! Geslaagde foto!

manonnevot, jammer dat de oren er niet op staan. Als het oogje wat scherper was geweest en de oren er wel op stonden was die mooier.

Joey, ik vind beide foto's gaaf! Foto twee vind ik wel meer een 'wild' sfeertje hebben omdat die van verder weg is gemaakt. Eerste vind ik best wel schattig, wat een dikkie. <3

showteam, ooh die ogen van die kat! Ik vind het persoonlijk alleen lijken alsof je jullie op de witte achtergrond hebt geplakt en je roze broek is wel ineens 'boem' zeg maar. :P

Lizaa01, mooie foto. Wel een beetje saai maar ook goed dat er geen storende objecten zijn.

Sanne_com, als die onder iets meer was afgeknipt vond ik hem geslaagd! Vind dat je bij hoofdfoto's maximaal de borst nog mag zien maar dat is persoonlijk.

Asselruiter, ik vind die druppeltjes leuk maar vind hem ook wat druk.

TammyVN, ik weet niet wat er in de boom zit maar het is wel een foto met een mysterieus sfeertje.

Iejoorr, ik vind de achtergrond veel te druk en ik had de oren scherper willen zien.

_Kiki_, jammer van de ruis inderdaad. Ook vind ik het persoonlijk wat veel kont.

eclair98, jammer van het vieze oog, de scherpte en de weerspiegeling.

Fellow, die is schattig! Alsof het veulen verlegen is voor de camera haha.

kani_ejj, grappige hond! Je kijkt meer naar de hond dan naar de achtergrond dus die achtergrond stoort me niet heel erg.

Deetjeeuh, huh? Zijn dat auto's dan? Ik dacht vuurwerk? :')

jilinda, jammer van de achtergrond, die vind ik een beetje op papier of zo lijken?

Fenneeee, die kleuren! <3

ismy, erg mooie foto! Vind dat ruime stuk er boven ook leuk.

TrendyLover, leuk met die zon en dat beetje mist. Wel vind ik hem nog een beetje saai.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:41

Oehhh yes een positief geluid van het ruime stuk er boven. Ik wilde graag een hele andere compositie en het niet al te saai maken.. vandaar!

Bedankt voor commentaar al!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:09

En dit is mijn week 5!
Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:05

Hier is de rest van de commentaar op week 4. Hopelijk heb ik iedereen gehad nu.

MyHu
Leuk idee, de band tussen mens en hond wordt hier ook mooi weergegeven. Maar ik denk dat ik een iets andere uitwerking had gedaan.

naomi_g1998
Zorg ervoor dat je volgende keer op ooghoogte van de hond zit. Ook de pose van de pup vind ik niet zo mooi.

NatassJa
Heel erg mooi, zachte kleuren en goede scheptediepte.

Nayomie
Mooie foto. Persoonlijk had ik een beetje van de onderkant afgesneden nog.

Nefertarie
Mooie scherpte, achtergrondkleur past er ook bij.

poetser
Probeer volgende keer een rustige achtergrond te nemen.

Racheel
Mooie foto. Pony is goed scherp en je hebt de juiste beweging vastgelegd.

Revanches
Het zwart witte past er goed bij. Persoonlijk had ik liever iets meer vingers aan de linkerkant van het hoofdje gezien. Nu lijkt het een beetje raar.

RianneH
Goede scherpte, goede kleuren. Mooie foto. Langs rechts vind ik hem iets te krap.

Robin_Rikkie
Deze foto vind ik minder. Wel is de ster goed scherp.

SachemLover
Heel erg mooi gedaan. Alleen had ik de vignettering niet zo krap gezet, nu is een deel van je tekst ook weg. Het kruisje vind ik er wat verloren bij staan.

Sanne_com
Mooie foto. Paard is goed scherp, geen storende achtergrond. Wel vind ik de kleuren wat flets overkomen.

showteam
Erg mooie foto.

Sodeletuut
Leuke foto! Leuk dat je de sneeuw die rond vliegt ook nog zo gedetailleerd ziet. Het plezier van de hond spat er ook vanaf.

Suuszels
Mooie foto. De kleur van het halster past ook goed bij het paard.

TammyVN verzamelt hier
Ik vind deze foto wel eits hebben. Het geeft een rustige sfeer weer. Spijtig dat de wandelaar/fietser zo ver weg staat. Ik denk dat je deze foto iets meer had kunnen geven als deze beter te zien was.

Tinky12
Deze foto vind ik echt mooi. Het zwart witte past er goed bij.

TrendyLover
Je foto is goed scherp. Wel spijtig dat het hoefje net onder de pluk haar zit van iemand uit het publiek.

XiiaaooNaa
Leuke foto. Zonde van het stukje stoel achter je.

xLoki
Wauw, de details op de maan heb je goed te pakken gekregen! Dit vind ik echt een hele mooie foto.
Ymor

Yvonne_V
Leuk idee. Alleen het hoofd van het paardje valt een beetje weg in de duisternis.

Asselruiter
Ik vind de scherptediepte hier iets te veel. De wieltjes zijn ook al onscherp, deze hadden van mij toch wel wat scherper gemogen.

Bellatrix
Heel erg mooie foto, zeker met de manen zo. Zonder halster was hij wel mooier geweest, en de balk van de omheining stoort een beetje.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:10

Naomi, de rand had ik idd beter weg kunnen laten, maar het was de bedoeling dat de hond zo donker is omdat het een silhout voor moet stellen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:16

Helaas schrijf ik me uit, merk dat ik er echt niet elke week aan toe kom om foto's te gaan maken helaas. Iedereen nog veel plezier en succes :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:40

Ik moet mij daar helaas bij aansluiten. Ik vind het erg prettig om feedback te krijgen en dit ook te geven, maar het kost te veel tijd die ik helaas nu even niet heb.
Veel plezier allemaal nog!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:14

Week 5. Gisteren genomen tijdens mijn fotomeeting in de Lommelse Sahara. Technisch niet de beste foto, maar ik vind de sfeer in de foto zo leuk.
Afbeelding
Ik moet volgende week toch echt eens een kleurfoto gaan inzenden :')