Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:11

xniieeenke schreef:
Ze zijn gaaf maar vind ze maar te nep.

Wat een flauwe reactie :n

Natuurlijk kun je wel zien dat de foto's bewerkt zijn, het moet immers de uitstraling hebben van een filmposter. Bij echte filmposters kun je ook zien dat de foto niet zo rechtstreeks uit de camera komt.

Maar hoe zij het heeft gedaan is wel enorm knap en ontzettend lastig om nog enigszins realistisch te laten lijken. Kan me voorstellen dat hier flink wat werk achter zit. Dat doe je niet zo even na.

Ik vind het top gedaan hoor Captain!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:15

xniieeenke schreef:
Ze zijn gaaf maar vind ze maar te nep.

Niet voor iedereen is '100% realistisch' het streefdoel. Ik denk dat ik sommige zelf zelfs nog dramatischer had gemaakt ;)
Ik vind het echt heel knap van je, Captain. Ik hoop dat je je niet te veel aantrekt van dat soort flauwe reacties! Een complete ridderoutfit op een ruiter shoppen in de juiste houding op een steigerend paard met de voet in de beugel.. Daar zou ik niet eens aan beginnen. Hoeveel werk zat erin, schat je?

Fem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:17

Ik heb haar al wel eens vaker onvolwassen (Wat mag als je 14 bent) en flauwe opmerkingen zien maken...
Het verbaasd mij niet echt meer..

Ik vind het in ieder geval een knap staaltje werk!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:31

Dit was echt niet flauw bedoeld, leuk dat we allemaal weer zo'n oordeel scheppen... dat ik soms dingen per ongeluk anders breng betekent niet dat ik 24/7 haat probeer te brengen! :(
Ik vind ze zelf te nep. Dat mag ik vinden.
Voor een filmposter zijn ze zeler heel gaaf, vandaar dat ik er een positief iets voor heb gezet, alleen het is mijn stijl niet en ik mag dat gerust zeggen. Ik zei 'ik vind' en niet 'de fotos zijn'. Jammer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:37

Je mag zeker je smaak aangeven, maar doe het dan wat meer tactisch. Je zit achter een schermpje, mensen moeten het van jouw oneliner hebben en die is wat plompverloren. Zou je dit in een 'real life' gezelschap ook zo zeggen? Als een vriendin trots haar borstimplantaten showt en jij zegt: "Nou ik vind het nep!" :D

Je kan dan beter zeggen, "gaaf gedaan maar het is niet helemaal mijn smaak/stijl dat fictieve".
Overigens kun je wel iemand zijn skills zien zonder dat je het mooi vindt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:47

Wauw, die filmposter foto vind ik erg gaaf! :D 'vroeger' deed ik nog wel eens dat soort bewerkingen maar daar gaat idd veel tijd in zitten.

F_Orumster schreef:
Als een vriendin trots haar borstimplantaten showt en jij zegt: "Nou ik vind het nep!" :D

:') :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:53

F_Orumster schreef:
Je mag zeker je smaak aangeven, maar doe het dan wat meer tactisch. Je zit achter een schermpje, mensen moeten het van jouw oneliner hebben en die is wat plompverloren. Zou je dit in een 'real life' gezelschap ook zo zeggen? Als een vriendin trots haar borstimplantaten showt en jij zegt: "Nou ik vind het nep!" :D

Je kan dan beter zeggen, "gaaf gedaan maar het is niet helemaal mijn smaak/stijl dat fictieve".
Overigens kun je wel iemand zijn skills zien zonder dat je het mooi vindt.

Heb het wat onhandig gezegd. Verder kun je het ook anders proberen te interpreteren. Met borstimplantaten loop je overigens echt flink wat jaren rond, dat doe je niet met foto's :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:27

Haha bedankt! Ik ben ongeveer 4/5u met die filmposter bezig geweest. Zat ongeveer een uur in naar het zoeken voor een goede achtergrond. :')
Kan me voorstellen dat het niet ieders smaak is, is ook helemaal niet erg. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:50

xniieeenke schreef:
Heb het wat onhandig gezegd. Verder kun je het ook anders proberen te interpreteren. Met borstimplantaten loop je overigens echt flink wat jaren rond, dat doe je niet met foto's :)

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik denk dat het ook wat krachtiger is omdat je de eerste post was.

4 uren! Wel lekker hobby-en. Ik vind hem ook erg gaaf, al mag ie van mij ietsjes contrast rijker (iets minder licht). Kan ook aan mijn scherm liggen.

Schiet je de stock foto's van jezelf bewust zo donker?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:55

F_Orumster schreef:
xniieeenke schreef:

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik denk dat het ook wat krachtiger is omdat je de eerste post was.

4 uren! Wel lekker hobby-en. Ik vind hem ook erg gaaf, al mag ie van mij ietsjes contrast rijker (iets minder licht). Kan ook aan mijn scherm liggen.

Schiet je de stock foto's van jezelf bewust zo donker?

Gaaf

Zelf vind ik dat de contrast ook hoger mag (op mijn iphone)
Maar op mijn laptop is die wel donkerder dan mijn telefoon (toshiba)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:16

Bedankt S_en_Z! Jouw foto is ook goed gelukt!
Captain bedankt, en idd je hebt gelijk nu ik er met wakkere oogjes weer naar kijk, bedankt voor de tip :)
En wat een gave bewerkingen heb je zeg, erg knap gedaan!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:38

Wauw Captain wat ontzéttend tof gedaan zeg! _/-\o_

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:31

Gave bewerkingen komen hier weer voorbij! Veulen met andere achtergrond *smelt* en die serie met filmposter vind ik wel surrealistisch maar ik houd daar wel van!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:17

Voor een filmposter is die steigerende heeel gaaf.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:32

Dank jullie wel! :D Had inderdaad wat meer contrast in gemogen maar moet zeggen dat het ook erg per beeldscherm verschilt. Op mijn vaste PC is hij erg licht, op mijn laptop al wat donkerder en op mijn mobiel nog weer wat donkerder dan op mijn laptop.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:28

Wow Captain, vette editing! alleen de zonsondergang vind ik wat minder, maar de rest <3

Eigenlijk zou ik Frans moeten studeren momenteel maar ik heb even pauze genomen :P

Afbeelding

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:45

Ik heb vandaag mijn 1e foto bewerkt.
Is natuurlijk nog niet 100% maar voor de 1e keer ben ik tevreden :)

Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:35

Op mijn tel vind ik hem iets te oranje, maar contrast wel mooi verbeterd.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:22

Dank je wel!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:08

Bij deze plaats ik ook eens een foto, zou heel graag tips willen!
Het is de aller eerste keer bewerken voor mij (meer dan alleen bijsnijden dan tenminste). Helaas zie ik heel erg slecht op dit moment door de extreem hoge druk in mijn hersenen en dus ook (oog)zenuwen, maar geloof dat ie toch best goed gelukt is.

Mijn maand oude veulentje Livano!

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Ik heb (deels) de merrie weg gepoetst, dele van de omheining, haren terug op zijn kont geplakt en wondje naast zijn oog weg gewerkt. Verder de foto wat lichter gemaakt en wat meer kleur toegevoegd. Foto is gemaakt met erg slecht weer (erg donker en bewolkt).

Toch ben ik er zo best wel te vrede mee zo. :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:22

Voor de twee laatst geposte na-foto's (hond en veulen) vind ik persoonlijk de verzadiging (veel) te hoog. Bruin wordt dan te oranje, zwart wordt paarsblauw, groen wordt gifgroen. Zou daarmee oppassen en de verbetering van de foto eerder zoeken in het spelen met schaduwen en hooglichten. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:30

En nog eentje.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Dat felle groen is wat t ook gewoon echt was (net gemaaid weiland), dus daar kan ik niet zoveel aan doen. Dat zie je op de originele foto ook al.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:46

Dankje _Denise_ voor de feetback!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:52

_Denise_ schreef:
Voor de twee laatst geposte na-foto's (hond en veulen) vind ik persoonlijk de verzadiging (veel) te hoog. Bruin wordt dan te oranje, zwart wordt paarsblauw, groen wordt gifgroen. Zou daarmee oppassen en de verbetering van de foto eerder zoeken in het spelen met schaduwen en hooglichten. :)

Oh hoe doe je dat laatste? Ik heb zitten zoeken op photofiltre, maar kan t daar wel mee? Bedankt in ieder geval!

Tweede beter dan de eerste? Zie nu alleen dat bij t linker achterbeentje niet netjes gegaan is.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:24

Before (wel al gecropt en hooglichten naar beneden gehaald + schaduwen omhoog gehaald)
Afbeelding

After
Afbeelding

Helaas heb ik haar staart eraf moeten croppen, anders werd ze te klein. Vond hem verder wel leuk gelukt!