centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:53

Oké :) Ik heb vandaag met een vriendin foto's gemaakt. Vond deze zelf wel aardig gelukt, dus die stuur ik ook in.
Afbeelding

Ik zal even op iedereen reageren ook.
@Nefertarie: vind het een erg leuke foto. Ik vind het ook juist leuk dat de kaartjes in kleur zijn, dan springen ze echt uit de foto :j
@Bellatrix: ik vind jouw foto ook zeker wat hebben! Lekker mysterieus sfeertje.
@Marjoow: wauw, die is mooi!
@Lara: erg prettige foto om naar te kijken, heel vrolijk 'lichtvoetig' (kan geen beter woord bedenken)
@Mear: ook al zo'n mooie foto :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:55

Die is best goed hoor Sofie!! :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:02

Dankjewel!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:06

_Sofie
Heel leuk! De kwaliteit lijkt alleen erg achteruit gegaan? En het is jammer dat ze recht voor de boom springt, want nu valt ze niet zo op in de foto als ze zou doen zonder de boom :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:13

Mear schreef:
Oeh oeh oeh gaaaaf :D topic :D!

Die Harry Potter met kaartjes is echt gaaf zeg :D! :oo

Marjoow en Tezzy, die in het topic hier is wel het sterkst, vind het alleen jammer dat er geen beweging in de foto zit waardoor het niet zo snel opvalt dat het levitation is :) Die waar ze haar cape open heeft gaat mijn aandacht jammer genoeg gelijk naar het blote stukje. Had persoonlijk graag een krachtige beweging of iets dergelijks er bij gezien :j

Edit na post van Nooor_: Oh ja dat hoekje van de jurk, da's zonde zeg :\

Ik heb het pas ook gedaan! Model ben ik zelf, ik heb de gehele set-up gedaan, alle instelling etc. Maar mama heeft met 1 vinger op het knopje gedrukt :') Dus ja, zelfportret/mamaknopjegedrukt ik weet het niet :')

Het was in een sneeuwstorm dus had niet de mogelijkheid om op mijn blote voeten door de sneeuw heen te rennen zonder uit te glijden :') Vandaar de hulp van mama :D

[ Afbeelding ]

Volgens mij heb ik deze foto ook al een keer gezien een paar weken terug klopt dat? Het is echt de bedoeling dat je een nieuwe foto makat dus dan zou deze niet meer mee tellen of het moet gemaakt zijn binnen de periode dat kan natuurlijk ook! :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:19

Ja staat er ook bij dat ik hem pas al had gemaakt, had niet goed gekeken. Hij valt idd net buiten de periode. Ach, dan telt ie niet meer :D Wist trouwens ook niet dat het een wedstrijd was := Maar dacht gewoon je foto laten zien :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:23

aaah oke ja jammer dat ie net buiten de periode is gemaakt dan! Is indd een 'wedstrijd' aan het eind word er gestemd enzo :P Dus daarom zijn er ook regels aan gebonden zeg maar. Desalnietemin blijft ie prachtig!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:27

Wauw wat een prachtige foto's! Ik heb an sich wel mini ideetjes maar of ik zoiets kan uitvoeren. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:35

Wat leuk dit! Ik ga even volgen. Volgende challenge wil ik kijken of ik mee kan doen :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:52

oooh wat gaaf allrmaal! ik heb nog geen tijd gehad helaas

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:20

Hierbij mijn inzending.
De gedachten erachter is een beetje zoals het verhaal van Peter Pan.
Een schattig meisje dat van uit huis wordt meegenomen door een vliegende ''wind''.
Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:15

Ik vind het echt knap hoe jullie dit allemaal maken zeg!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:15

Ik zal eens even een lijstje maken en wat uitgebreider commentaar geven :P

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:25

Mowgli7:
Het idee vind ik leuk, alleen de kleuren vind ik een beetje gek. Zo rose.
En bij haar haar zie ik dat je het meisje uit een andere foto hebt geknipt :j

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:33

@Nefertarie; is zo iets als dit dan beter qua kleuren bijvoorbeeld...

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:35

Nefertarie: Eigenlijk had ik het al een beetje gezegd. Ik vind je foto erg leuk en goed gelukt! Ik mis wel wat scherpte in de foto met name de linkerhand, en de foto zelf is krap gekaderd. De nabewerking vind ik leuk! Foto zwart wit en de kaarten in kleur. Goed gelukt!

Bellatrix: Hoe heb je dit gedaan eigenlijk?? :P Het idee is erg leuk maar de uitwerking is qua nabewerking niet helemaal gelukt denk ik. Het filter wat er overheen zit maakt de foto zo onscherp dat je eigenlijk niet weet wat je ziet. Die arm zit ook op een hele rare plek voor mijn gevoel :')

Lara: Heel leuk idee! Jammer dat hij zwart wit is, ik zou deze wel graag met wat kleur zien denk ik :) Ook vind ik het jammer dat je aan het model goed ziet dat ze springt (haar haren). Verder is hij wel érg leuk!

Mear: :wow: _/-\o_ Wat mij betreft dé ultieme "levitation" foto! Echt heel gaaf! Jammer dat hij al eerder is gemaakt en dus niet mee telt als inzending!

_Sofie: Het idee is erg leuk, maar de uitwerking had beter gekund. Zo vind ik het jammer dat je zoveel strepen in de panty ziet. De donkere delen boven en onderin. Ook vind ik het jurkje van het meisje net wat te kort, maar dat kan persoonlijk zijn. Het meisje kijkt ook heel raar, en het is jammer dat haar arm voor haar gezicht valt. Misschien had je de foto beter van iets opzij kunnen nemen :)

mowgli7: Jammer dat je zo overduidelijk kan zien dat je het model hebt uitgeknipt en op een andere achtergrond hebt geplakt. Probeer eens een tutorial van levitation uit, door bijvoorbeeld op locatie op een krukje te liggen en dat weg te werken :)
Het idee is erg leuk, maar ook hier vind ik de nabewerking too much :)
De tweede versie vind ik ook niet mooi qua nabewerking, dit haalt het hele dromerige idee weg.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:42

Marjoow schreef:
mowgli7: Jammer dat je zo overduidelijk kan zien dat je het model hebt uitgeknipt en op een andere achtergrond hebt geplakt. Probeer eens een tutorial van levitation uit, door bijvoorbeeld op locatie op een krukje te liggen en dat weg te werken :)
Het idee is erg leuk, maar ook hier vind ik de nabewerking too much :)
De tweede versie vind ik ook niet mooi qua nabewerking, dit haalt het hele dromerige idee weg.

Bedankt voor het commentaar, ik had geen model dus heb het op deze manier proberen op te lossen,
ik vond het zelf ook wel dat je kan zien dat het 2 foto's in 1 zijn, maar ik had geen idee hoe ik het meisje zeg
maar meer passend kon maken in de foto.

Ik wil zeker nog een keertje op pad met een echt model :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:33

Marjo, dat is gewoon mijn arm die ik tussen de mantel uitsteek. :P En ik heb mijzelf uit een andere foto geknipt. Uitwerking is minder, ben ik met iedereen eens. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:34

Ja maar ik vind m op een rare plek xD

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:35

_O- Dat lijkt maar zo, komt denk ik door de kap die ik over mijn hoofd trek en je zo slecht kan zien wat waar zit...

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:58

Haren komen echt door het hoedje omhoog doen :) En was in de trant van ''nostalgiefotografie'' waar ik me veel in probeer de laatste tijd met iso 6400 geschoten waardoor de 'ie in kleur niet heel denderend is, en het dus ook geen kleurenfoto ''mag'' zijn :)
https://lh6.googleusercontent.com/-feGO ... oxan-6.jpg
Zoals je hier ziet zat er wel enkele wind in haar haar, maar ze moest dan ook in de lucht lopen, en dan heb je altijd luchtwrijving of je nou in de lucht of op de grond loopt :)

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:21

Lara schreef:
Haren komen echt door het hoedje omhoog doen :) En was in de trant van ''nostalgiefotografie'' waar ik me veel in probeer de laatste tijd met iso 6400 geschoten waardoor de 'ie in kleur niet heel denderend is, en het dus ook geen kleurenfoto ''mag'' zijn :)
https://lh6.googleusercontent.com/-feGO ... oxan-6.jpg
Zoals je hier ziet zat er wel enkele wind in haar haar, maar ze moest dan ook in de lucht lopen, en dan heb je altijd luchtwrijving of je nou in de lucht of op de grond loopt :)

Is ook een super mooi plaatje, misschien spreekt mij deze nog wel meer aan dan die andere..

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:36

Marjoow schreef:
_Sofie: Het idee is erg leuk, maar de uitwerking had beter gekund. Zo vind ik het jammer dat je zoveel strepen in de panty ziet. De donkere delen boven en onderin. Ook vind ik het jurkje van het meisje net wat te kort, maar dat kan persoonlijk zijn. Het meisje kijkt ook heel raar, en het is jammer dat haar arm voor haar gezicht valt. Misschien had je de foto beter van iets opzij kunnen nemen :)

Dankjewel voor de zeer uitgebreide feedback! Daar kan ik wat mee :j

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:27

Ik heb een poging gewaagd met mijn gekke poes, kwaliteit van de foto was echter waardeloos, dus heb wat geprutst met photoshop. Ik hoef niet echt mee te doen met de wedstrijd dus, maar wel grappig om even te laten zien :)
Afbeelding

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:50

Ik ga het weekend wat proberen heb al wat ideetjes :))