[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:39

IS heb je ook niet nodig voor sportfotografie. Wat je wel nodig hebt voor paardensportfotografie is een telezoom zoals de 55-250mm.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:35

ik heb de 1100 d gekocht bij wehkamp mooi goedkoop vandaag is die 299 euro dus voor de liefhebber die er nog 1 wou ;) ben van plan om eerst even zo te proberen en te kijken of de lenzen die me mams voor haar analoge spiegelreflex heeft op deze passen en dan in een winkel het objectief te kopen vertouw ik toch net wat meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:14

cillusion schreef:
Deze lens zou ik ook wel willen, maar die is volgens mij al wel een jaar of 10 niet nieuw te koop, dus helaas ook niet met de cashback actie!

Das wel wat overdreven, de versie II is pas dit jaar op de markt gekomen hoor ;)

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:23

Ik heb sinds vorig weekend de Canon EOS 650D + 18-55 IS II.
Nu lekker een beetje proberen en ga me opgeven voor zo'n fotocursus via Canon. Ik ben er helemaal happy mee!!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:50

Nouks schreef:
cillusion schreef:
Deze lens zou ik ook wel willen, maar die is volgens mij al wel een jaar of 10 niet nieuw te koop, dus helaas ook niet met de cashback actie!

Das wel wat overdreven, de versie II is pas dit jaar op de markt gekomen hoor ;)

Klopt, maar de eerste versie is volgens kenners beter (en als er geen II bij staat wordt de eerste bedoelt), en de II is wel errug prijzig! Eerste versie zou ik eigenlijk wel willen, maar vind ik zelf riskant, is nog steeds best prijzig en een oudere lens, als er iets mee is vraag ik mij af hoe het dan met reparaties gaat. Versie II gaat het voor mij niet worden, aangezien het toch echt een hobby is! Ik heb nu de Tamron 2.8 maar die vind ik eigenlijk net niet snel genoeg. Of te wel; prima; maar ik heb een andere lens die sneller is en als je dan wisselt ben ik weer niet snel genoeg... :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:06

Volgens welke kenners is Mk1 beter dan Mk2? Heb je een link naar test of review?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:14

De Mk1 is zeker niet beter, maar de prijs-kwaliteitverhouding is mijns inziens wel netter ja. Maar al een jaar of 10 niet nieuw te koop is dus onzin....

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 02:14

Ik ben benieuwd wie die "kenners" dan zijn??
De MKI is zeker een beest van een lens..heb hem zelf (overigens 11 maanden geleden nieuw gekocht, dus 10 jaar oud..nee) Maar de MKII is zeker wel wat beter op een paar vlakken..neemt niet weg dat de prijs buiten proporties is.
Ik ga hem wel kopen binnenkort, ondanks de prijs...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:12

judithh schreef:
De MKI is zeker een beest van een lens..heb hem zelf (overigens 11 maanden geleden nieuw gekocht, dus 10 jaar oud..nee) Maar de MKII is zeker wel wat beter op een paar vlakken..neemt niet weg dat de prijs buiten proporties is.

Tof! Ik voorlopig even niet. _O-

Psssst. Wat ga je met je 24-70 Mk1 doen als je die vervangen hebt door de 24-70 Mk2? O:)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:14

Die blijft! :D
Ik kan er geen afstand van doen..ben verliefd op die lens..haha..nee gekkigheid..mijn dochter fotografeert ook veel en die gaat vaak met mij mee naar newborn en zwangerschaps reportages, zij heeft de 18-55 kitlens en de 55-250 dus voor dit soort reportages niet het meest ideaal zijn...ik heb even gedacht de 50mm voor haar te kopen maar deze kun je niet altijd gebruiken daar de ruimte bij de mensen thuis vaak beperkt is..zij zal dan met de MKI gaan fotograferen..denk ik.. :D maar wie weet doe ik hem wel weg..
Ergens zou ik het doodzonde vinden omdat ik ècht een waanzinnig exemplaar heb..ragscherp, snel en nauwelijks missers..moet er wel bij zeggen dat ik hem twee keer om heb moeten ruilen..de eerste die ik kocht had last van veel back/front focus, deze terug gaan brengen en nummer twee had het ook...uiteraard weer terug gegaan en de lens die ik nu heb is in de winkel uitgebreid getest, ook op back/front focus en die was goed!
Het is bekend dat de 24-70 nog wel wat "maandagochtend" modelletjes er tussen heeft zitten maar die van mij is echt super! Weet dus niet of ik er afstand van kan doen.... :o mocht het wel zo zijn dan ben je de eerste die ik een seintje geef ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:24

Haha! Ik hou mij aanbevolen. :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:59

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:19

Ben benieuwd ernaar, vond behoorlijke gat was tussen D7000 en D5100. erg jammer dat die geen scherpstelmotor heeft

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:55

Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe body.. Ik heb nu de Canon EOS 1000D, ik zat te kijken naar de EOS 600D, EOS 650D en EOS 60D.. Iemand ervaring met een van deze body's?

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:41

judithh schreef:

Kennersinfo:
Begin vorige maand heb ik een workshop bijgewoond van Gert Kracht, zie zijn site www.gertkracht.nl , hij was zeer te spreken over de 1, maar adviseerde echt geen type II. Resensies op http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... es_aan.asp zijn ook niet allemaal positief overde II, merendeels wel over type I.
En, wat aanschaf van je MKI betreft; dan baal ik dat hij nog maar zo kort niet meer nieuw te koop is; voorzover ik was geinformeerd stamt hij uit 2002, maar als ik nu beter kijk is dat waarschijnlijk het eerste bouwjaar geweest, en toevallig ook het bouwjaar van de lens die ik 2e hands had willen kopen. Of te wel, die was ook echt afgeragt uiterlijk, prijs was niet raar, maar dat vind ik toch niet prettig. Zo te zien had hij mij te veel doorstaan en zijn de prijzen mij nog te hoog om dat risico te nemen! En nieuw is mij echt te duur,... ben geen prof, foto's die ik maak maak ik mensen heel blij mee maar als ze er om vragen lukken ze altijd minder goed :(:) !

Wees maar zuinig op je type I lens!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:03

cillusion schreef:
judithh schreef:

Kennersinfo:
Begin vorige maand heb ik een workshop bijgewoond van Gert Kracht, zie zijn site http://www.gertkracht.nl , hij was zeer te spreken over de 1, maar adviseerde echt geen type II. Resensies op http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... es_aan.asp zijn ook niet allemaal positief overde II, merendeels wel over type I.
En, wat aanschaf van je MKI betreft; dan baal ik dat hij nog maar zo kort niet meer nieuw te koop is; voorzover ik was geinformeerd stamt hij uit 2002, maar als ik nu beter kijk is dat waarschijnlijk het eerste bouwjaar geweest, en toevallig ook het bouwjaar van de lens die ik 2e hands had willen kopen. Of te wel, die was ook echt afgeragt uiterlijk, prijs was niet raar, maar dat vind ik toch niet prettig. Zo te zien had hij mij te veel doorstaan en zijn de prijzen mij nog te hoog om dat risico te nemen! En nieuw is mij echt te duur,... ben geen prof, foto's die ik maak maak ik mensen heel blij mee maar als ze er om vragen lukken ze altijd minder goed :(:) !

Misschien dan maar op zoek naar een exemplaar die niet uit 2002 komt, maar eentje van na 2010? := Maar er zit groot verschil in 1 jaar heavy use en 5 jaar stof vangen in een donker hoekje op de bovenste plank. := Bouwjaar zegt bij auto's ook niet altijd wat.

Misschien moet ik mijn Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM wel verpatsen om dan een tweedehands Canon EF 24-70mm f/2.8L I USM te kunnen kopen... Ik heb nog geeeeeeeeen idee en mag van mijzelf dit jaar toch niets meer kopen. :+

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:13

cillusion schreef:
judithh schreef:

Kennersinfo:
Begin vorige maand heb ik een workshop bijgewoond van Gert Kracht, zie zijn site http://www.gertkracht.nl , hij was zeer te spreken over de 1, maar adviseerde echt geen type II. Resensies op http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... es_aan.asp zijn ook niet allemaal positief overde II, merendeels wel over type I.

De revieuw van photofacts is uit de tijd dat hij aangekondigd werd, hij was toen nog niet op de markt...de revieuw bestaat daardoor eigenlijk uit speculaties.
Je kunt dan beter de recente gebruikers revieuws opzoeken aangezien die beter weergeven hoe de lens in gebruik is en hoe hij presteert.
Ik heb mijn lens vorig jaar december gekocht, niet laat erna waren ze nieuw nog erg moeilijk te vinden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:12

Gianti schreef:
Ben benieuwd ernaar, vond behoorlijke gat was tussen D7000 en D5100. erg jammer dat die geen scherpstelmotor heeft

Nikon D5200:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:13

IlonavB schreef:
Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe body.. Ik heb nu de Canon EOS 1000D, ik zat te kijken naar de EOS 600D, EOS 650D en EOS 60D.. Iemand ervaring met een van deze body's?

Alledrie een mooie upgrade. :) Welke lenzen heb je nu? Wat is je budget en wat mis je aan jouw 1000D?

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:45

Bagheera_206 schreef:
IlonavB schreef:

Alledrie een mooie upgrade. :) Welke lenzen heb je nu? Wat is je budget en wat mis je aan jouw 1000D?

Ik spaar gewoon door tot ik de body heb haha, ik heb de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS. De 1000D wordt een beetje langzaam, en met bewolkt weer wil het allemaal niet zo lukken..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:57

Grootste verschil mbt sportfotografie zit hem dan wss dan in de autofocus. De 650D en 60D hebben alleen maar kruisgevoelige AF-punten en bij de 600D is dit alleen de middelste. Kruisgevoelige AF-punten zijn beter in staat om te focussen met minder licht of als je iets bewegends wilt blijven volgen. Maar dit hangt ook van de lens af die op de body zit. :=

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:08

Wees maar zuinig op je type I lens![/quote]

Misschien dan maar op zoek naar een exemplaar die niet uit 2002 komt, maar eentje van na 2010? := Maar er zit groot verschil in 1 jaar heavy use en 5 jaar stof vangen in een donker hoekje op de bovenste plank. := Bouwjaar zegt bij auto's ook niet altijd wat.

Misschien moet ik mijn Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM wel verpatsen om dan een tweedehands Canon EF 24-70mm f/2.8L I USM te kunnen kopen... Ik heb nog geeeeeeeeen idee en mag van mijzelf dit jaar toch niets meer kopen. :+[/quote]

Jij geluk dat het jaar toch bijna om is! Ach, ik troost mij met de gedachte dat een 2e hands objectief zijn geld wel waard blijft! Maar dan nog is het niet niks, die prijzen voor goede objectieven! Misschien komt er toch nog een leuke 24 70 voorbij..... in de buurt te koop en dan ook te testen! Voor eerst ga ik ook verder met de 17-55 2.8 en de Tamron (28 75 geloof ik, 2.8), ware het niet dat ik die misschien ook wel ga verkopen, spaarpotje aanleggen voor de volgende lenswens! Lastig hoor, heb je een goede snelle lens, is de andere in vergelijking weer te langzaam... luxe probleem!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:43

@Richard..ik ben niet zo bang voor "heavy use" bij de 24-70..het zou mij om het even blijven of de lens nu veel gebruikt is of niet, dit omdat er gèèn IS in zit. Bij een lens mèt IS welke zeer intensief gebruikt is zou ik wel wat meer terughoudend zijn.
Dat oudere lenzen die minder tot nauwelijks gebruikt zijn zou ik mezelf op zich ook geen zorgen op stof happen..99% van de fotografen die dure lenzen hebben zijn toch zuinig op hun gear en zullen daarom denk ik (ga er vanuit :D ) een lens netjes en zorgvuldig opbergen in de pounch.
Mijn lenzen zitten altijd in de pouch als ik ze niet gebruik.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:06

cillusion schreef:
judithh schreef:

Kennersinfo:

Dit is een van de eerste reviews die ik nu gezien heb en spreekt spreekt de mening van Gert Kracht tegen...
http://www.canonrumors.com/reviews/revi ... -f2-8l-ii/

Maar laten we in dit topic alleen over DSLR's discussieren en niet over objectieven. := Daar hebben we het andere topic voor. :)
[FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:01

IlonavB schreef:

De 650D heb ik een aantal weken geleden gekocht en werd aangeraden boven de andere twee. Ligt fijn in de hand, fijn touch screen, mooie foto's. Ik ben er erg blij mee :j De filmfunctie schijnt ook goed te zijn, maar die heb ik zelf nog niet echt getest.