[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 10:34

Als je twijfelt tussen een kodak en een fuji zou ik voor de fuji gaan. Daar hoor ik meer tevreden eigenaars over.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:47

Dan heb ik ook nog een vraagje over de Fuji s5600.
Het geheugen wat er in zit hoeveel foto's kun je daarmee maken.
En is het nodig om een paar extra batterijen er bij te kopen of kun je ook gewone batterijen er in doen.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:42

26 mb zit er standaard in de Fuji! Maar dat ligt er aan, als je veel met de macro functie foto's maakt, dan gaat er meer geheugen af! Maar ik zou gewoon een nieuwe geheugenkaart erin gooien! Knipoog
Wat bedoel je nu precies met batterijen? Extra is altijd handig!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:44

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:35

Ik fotografeer met de tweede, de Panasonic Lachen Erg fijne camera. Voorbeeldfoto's kan je vinden in de topic's in mijn onderschrift. Mocht je specifieke vragen hebben, mag je altijd PB-en Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:20

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, ik ben op zoek naar een nieuwe góede digitale camera. Ik heb nu een Canon PowerShot A100, maar die begint nogal dood te gaan geloof ik. Niet meer zulke kwaliteit als eerst, batterij is binnen no-time weer leeg. Doet het niet bij kou enz. Of te wel: Tijd voor een nieuwe. Nou fotografeer ik veel op wedstrijden enz. dus bewegingsfoto's, ook in binnenbakken met weinig licht. Nou die foto's zijn dus helemaal een ramp. Ik wil dus graag een camera die goede foto's maakt bij slechte lichtsomstandigheden en beweging.
Iemand een camera aan te raden?
Ik heb zelf al gedacht aan de: Canon PowerShot A610 ..

[edit]
Overigens houd ik er ook van om bloemen enz. te fotograveren. Lachen

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:29

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe camera... Ik heb nu een medion met 4,1 megapixel en 3x optische zoom, maar die is echt veel te langzaam voor het maken van foto's van een bewegend paard.... Ik zoek een camera die maximaal 300 euro kost (als het nou 10 euro meer is doe ik er ook niet moeilijk over). Ik zat zelf te denken aan misschien een olympus mju 700... Maar weet het nog niet zeker.... Iemand met suggesties voor een goede camera??

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:51

jaduuh dat wordt erg lastig gezien je met slechte lichtomstandigheden eigenlijk naar een spiegelreflex gaat. Buiten gaat wel goed met een goede compactcamera, zoals bijvoorbeeld mijn canon powershot S2 IS. Die maakt buiten super bewegingsfoto's en portretten alles. Door zijn vlotte sluitertijden en weinig vertraging, plus de goede optische zoom met stabilisator maakt hem best geschikt voor simpele bewegingsfoto's. Wil je echt perfecte scherpe foto's die met slehct licht superscherp zijn ga je toch voor spiegelreflex.

Dat is ook de reden dat ik er waarschijnlijk ook eentje koop, naast mijn super ompact camera. Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:57

vraagjs:

Begin dit jaar heb ik de canon powershot S2 gekocht, waar ik echt enorm tevreden over ben. Hij bezit een super film functie, maakt goed scherpe en mooie portetfoto's en ook beweging in daglicht gaat hem goed af. Precies waa rik hem voor gekocht heb dus.

Maaaaaaaaaarrrrrr MNU wil ik toch alsnog een spiegelreflex voor erbij. Waarom? omdat ik misshcien als extra bijverdienste me wil gaan storten op fotoreportages (heb er al een aantal gemaakt met mijn huidige camera, maar wil toch meer). Verder vind ik mijn compact super voor huis tuin en keukenfoto's en simpele reportages buiten, maar een spiegelreflex is toch uitgebreider.

Een financiele meevaller maakt het voor mij mogelijk om rond de 600/700 euro uit te geven binnen nu en een maandje.

de lenzen moeten de volgende opties hebben:

goed van een afstandje paarden beweging scherp vast kunnen leggen.
mooie portretfoto's (wel iets minde rbelangrijk aangezien mijn huidige camera dit ook super doet)

nu zit ik heel erg te twijfelen tussen de canon eos 350 D (mede dor alle positieve verhalen hierzo) en de nikon D50.

De nikon is natuurlijk een stuk goedkoper, maar mijn huidige canon bevalt mij eigenlijk ook super dus canon heeft in dat opzicht een streepje voor.

Welke camera zouden jullie mij aanraden en voor welke prijs? Eventueel kan ik in geval van de canon nog wel iets stijgen kwa geld alleen moet ik dan nog ff een maandje langer sparen (heb dan zo'n 800/900 euro.

Tips zijn welkom!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:59

jadduh: ik kon goede binnenbak foto's met mijn fuji maken.
Je zou eens kunnen denken aan de Fuji Finepix S5600.
En anders kom je idd op een SLR uit.
Strohalmpje: Fuji Finepix S5600 (jaa, is-ie weer Haha!)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:02

Yuri: ik ben zelf geen fan van de Canon Haha!
Is persoonlijk hoor, want ik hoor zat goede verhalen.
Ik stond voor dezelfde keuze. Nikon D50 of Eos 350D.
Het is uiteindelijk de Pentax Ist DL geworden.
En ik ben er supertevreden over!

Voor voorbeeldfoto's moet je maar even op ITP zoeken op mijn naam. Of kijken op mijn site.

Wat de prijs betreft, ik heb 'm tijdens een actie gekocht.
Camera + 18-55 mm lens + 1GB SD kaart + goede tas + UV filter voor ongeveer 650 euro.
Ik heb er daarna nog een 55-200mm lens bijgekocht met UV-filter voor 140 euro (ook een aanbieding).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:04

@ Yuri: Ik heb vorig jaar tussen de zelfde camera's zitten twijfelen en ben toen voor de nikon gegaan. Dit kwam doordat deze goedkoper was en ik het sparen beu was. Nu ben ik erg blij met mijn camera. Maar aangezien ik de 350D niet echt uitgebreid bestudeert heb, kan ik niet zeggen je moet die of die nemen. Wel weet ik dat beide een goede naam hebben, dus een miskoop doe je niet. Ik vroeg eens aan een fotograaf welke nou beter was. Zijn antwoord was dat ze beide goed zijn, maar dat het echt om persoonlijke voorkeur gaat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:05

De canons lijken qua menu heel veel op elkaar, dus als die je bevalt dan is dat zeker een goeie keus.
Ik heb hem en ben er super blij mee Ja

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:05

Sony DSC-W30
die wil ik .. maar ik weet het nog niet zeker Lachen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:15

moeilijk moeilijk moeilijk. Dezelfde dilemma's die ik met mijn huidige camera had komen weer boven.

ik heb het hele topic doorgelezen (73 pagiás phoe!!) maar ik begrijp dat voor de paarden de 55/200 of de 70/300 fijne lenzen zijn naast de kitlens?
dan weet ik ook een beetje waarop ik moet orienteren, want dat komt er natuurlijk ook allemaal bij

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:20

Die zijn wel fijn ja. De kitlens is groothoek tot lichte tlelelens en groothoek die vervormt het vaak wat. De 55-200 en de 70-300 zijn beide fijne lenzen.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:35

Amanda schreef:
jadduh: ik kon goede binnenbak foto's met mijn fuji maken.
Je zou eens kunnen denken aan de Fuji Finepix S5600.
En anders kom je idd op een SLR uit.
Strohalmpje: Fuji Finepix S5600 (jaa, is-ie weer Haha!)

Is deze wel digitaal?
Als er nog meer mensen zijn met tips.. Schijnheilig

Ik maak een lijstje met een paar goede en dan ga ik daarmee naar een vriendin van m'n moeder (fotograaf) en dan maar even vragen welke zij zou doen. Ja

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:02

de fuji 5600 is digitaal ja. de canon powershot S2 IS is dus ook een optie voor je.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:08

bij dixons is nu aanbieding voor de D50 met 70 300 mm lens en een 28-80 lens

wie kan met vertellen of die combi wat is voor mij? hij is als kit met de camera 699 nu.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:47

De 70-300 mm is best een fijne lens maar op de 300 mm gauw onscherp. Ook vind ik de foto's altijd wat wollig (net niet lekker scherp). Annabel op FW maakt ook vaak foto's met deze lens, ff goed zoeken Haha!

De 28-80 lens ken ik verder niet...heb zelf de 18-55 erbij en da's best een leuk lensje. Geen topkwaliteit maar dat moet je ook niet verwachten voor die prijs Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:49

Wat is een als-SLR? Bloos

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:33

SpiegeLReflex

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:35

Yoline schreef:
De 70-300 mm is best een fijne lens maar op de 300 mm gauw onscherp. Ook vind ik de foto's altijd wat wollig (net niet lekker scherp). Annabel op FW maakt ook vaak foto's met deze lens, ff goed zoeken Haha!

De 28-80 lens ken ik verder niet...heb zelf de 18-55 erbij en da's best een leuk lensje. Geen topkwaliteit maar dat moet je ook niet verwachten voor die prijs Lachen

ben net bij dixons en een andere fotozaak geweest, de 300 lens werd me wel het meeste aanbevolen. Mmmm lastig. Kwa camera's vonden beiden zaken het verschil niet zo heel groot behalve dat de canon sneller schijnt te zijn icm sneller kaartje.

IK ga er eens goed overdenken. ik wil in ieder geval de zoomlens erbij das zeker.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:39

Ik heb dus een 55-200mm lens (van Sigma) en ben daar ook super tevreden over.
Geeft betere beelden dan de 18-55 mm lens.
Ik heb vaak wel het probleem dat als de paarden ineens te dichtbij komen als ze loslopen dat ik niet meer uit kan zoomen.
Dat probleem heb je met de 70-300mm nog veel meer.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:01

oke dat begrijp ik. Jou bevalt de sigma lens dus goed. Heb van jou al erg mooie foto's gezien trouwens (oA van tim Knipoog)

ga eens googlen hoe duur die sigma lenzen zijn.