Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 07:47

Aaah super leuk!! Ik had denk ik alleen de opstelling anders gedaan, maar daar zal je vast al veel mee hebben gepuzzeld _O-

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:08

J0anieke schreef:
Aaah super leuk!! Ik had denk ik alleen de opstelling anders gedaan, maar daar zal je vast al veel mee hebben gepuzzeld _O-

Ja vreselijk hahaha... dit was de mooiste opstelling vindt ik.. de 2 linker pony's zijn 2 span pony's dus die wou ik ook graag naast elkaar.. het rechter paard en pony is wat storend die keken overal heen hahaha

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:29

Tenno7 schreef:
J0anieke schreef:

Ja vreselijk hahaha... dit was de mooiste opstelling vindt ik.. de 2 linker pony's zijn 2 span pony's dus die wou ik ook graag naast elkaar.. het rechter paard en pony is wat storend die keken overal heen hahaha

Links is ook netjes, idd rechts lijkt me heel lastig om dat een beetje leuk te positioneren.. :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:53

Boos...... Hééééél BOOS! Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:30

IK WIL GEEN VRIENDJES ZIJN! ROT OP! -:(- Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:52

Dreamy...Afbeelding

Echt zo'n dromerig sfeertje, niet de naam van het paardje!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:44

Op zich een leuk plaatje, maar het halster en vooral de hekken in de achtergrond zijn wel heel storend.

Maak je de foto's met een mobiele telefoon of een camera?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:16

J0anieke schreef:
Op zich een leuk plaatje, maar het halster en vooral de hekken in de achtergrond zijn wel heel storend.

Camera en oepsie... stond nog in de sundownstand...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:46

CoonArt schreef:
J0anieke schreef:

Camera en oepsie... stond nog in de sundownstand...

Soms zijn mislukkingen beter dan gecomponeerde foto's.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:13

Heey allemaal,

Ik fotografeer nu een 1,5 jaar en heb op een hele grijze/donkere dag wat foto’s gemaakt van mijn zoon. Beetje bewerkt met apature. Benieuwd wat jullie er van vinden. Volgend jaar wil ik graag photoshop aanschaffen. Dan haal je veel meer uit zon foto als dat nu mogelijk is, maar voor nu ben ik redelijk tevreden.

Dan nog een van een leuke pup. Toch een wat donkere bewerking geworden door de druilige/ grijze dag.

Hoe pakken jullie dat aan?
Afbeelding

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:45

Sneeuwmaan schreef:
Heey allemaal,

Ik fotografeer nu een 1,5 jaar en heb op een hele grijze/donkere dag wat foto’s gemaakt van mijn zoon. Beetje bewerkt met apature. Benieuwd wat jullie er van vinden. Volgend jaar wil ik graag photoshop aanschaffen. Dan haal je veel meer uit zon foto als dat nu mogelijk is, maar voor nu ben ik redelijk tevreden.

Dan nog een van een leuke pup. Toch een wat donkere bewerking geworden door de druilige/ grijze dag.

Hoe pakken jullie dat aan?
[ [url=m/V40hUH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vmAX8T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet boos worden maar hondje is hééél erg overbelicht (uitgebeten wit!) en het kind met de lantaarn mag een beetje contrast gebruiken. Verder: leuke foto's!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 08:16

Op mijn telefoon is hij ook alles behalve scherp, de hond.

Ik denk als je inderdaad wat doet met licht wat hierboven wordt gezegd en zorgt dat hij scherp is,je al een hele andere foto krijgt.

Succes! :)

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:41

CoonArt schreef:
[quote=

Niet boos worden maar hondje is hééél erg overbelicht (uitgebeten wit!) en het kind met de lantaarn mag een beetje contrast gebruiken. Verder: leuke foto's![/quote]

Waarom zou ik boos worden :), ben blij met feedback. Ik zal later vanavond even het origineel plaatsen, want hij is van origine niet overbelicht en niet onscherp op de ogen. Juist wat grauw en grijs door de grijze dag. Denk dat ik hem wat heb overgewerkt omdat je toch probeert te compenseren voor het gebrek aan kleur en licht?

Zou je mij willen uitleggen wat je bedoelt met meer contrast bij het kind?

Amado7 schreef:
Op mijn telefoon is hij ook alles behalve scherp, de hond.

Ik denk als je inderdaad wat doet met licht wat hierboven wordt gezegd en zorgt dat hij scherp is,je al een hele andere foto krijgt.

Succes! :)

Van origine is hij wel scherp op de ogen van het hondje. Hij is wel met F 2,8, dus delen van de hond zijn bewust onscherp. Zal vanavond de onbewerkte versie plaatsen via de pc. Dat geeft misschien ook al een ander beeld.

Heb voor nu nog een andere foto van de zelfde dag, iets minder bewerkt.

Benieuwd of jullie daar het zelfde van zeggen? Is wel een upload vanaf mijn telefoon. Ook hier een F2,8, iso 800, sluitertijd 1/300.

Hoe zouden jullie dit aanpakken in je bewerking?

Afbeelding

Ik zie dat hij deze ook onscherp maakt. Waarom geen idee, op de pc is hij zeker scherp op de ogen.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:54

Sneeuwmaan.

Dat ze onscherp lijken komt ook door de boktupload denk ik. Kwaliteit gaat dan wel achteruit.

De eerste foto van de hond is idd wat overbelicht. Wat je bij de laatste hondenfoto kunt doen is niet teveel haha. Hij komt al best mooi uit de camera. Ik zou misschien iets oplichten. En zou volgende x horizontaal de foto maken met iets meer afstand. Hopelijk heb je hier wat aan!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:49

Tenno7 schreef:
Sneeuwmaan.

Dat ze onscherp lijken komt ook door de boktupload denk ik. Kwaliteit gaat dan wel achteruit.

De eerste foto van de hond is idd wat overbelicht. Wat je bij de laatste hondenfoto kunt doen is niet teveel haha. Hij komt al best mooi uit de camera. Ik zou misschien iets oplichten. En zou volgende x horizontaal de foto maken met iets meer afstand. Hopelijk heb je hier wat aan!

Ik zal het uploaden via de pc proberen. Misschien dat dat iets helpt. Deze foto heb ik wat gecropt. Heb hem ook horizontaal maar dan zie je veel ruis op de achtergrond. Denk door de hoge iso.

Dankjewel voor je feedback. Je zou toch meer uit zon foto moeten kunnen halen? Maar misschien wil ik ook teveel, maar je ziet zulke toffe bewerkingen en als je dan het origineel ziet halen ze er zoveel uit.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:57

Afbeelding
Afbeelding
Weer twee prentjes...

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:09

Mooi!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:51

Sneeuwmaan,

Bewerk je met photoshop? Je kan op youtube eens kijken naar That dog spot. Due legt super veel uit over editten. Heel leerzaam. Is wel in het engels.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:36

Tenno7 schreef:
Sneeuwmaan,

Bewerk je met photoshop? Je kan op youtube eens kijken naar That dog spot. Due legt super veel uit over editten. Heel leerzaam. Is wel in het engels.

Dankjewel voor de tip! Ik heb nog geen photoshop maar na de kerst hopelijk wel. Bewerk nu met een programma die op de pc zit.

Volgends mij volg ik jou ook op instagram Tenno. Herken je foto’s.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:13

Sneeuwmaan schreef:
Tenno7 schreef:
Sneeuwmaan,

Dankjewel voor de tip! Ik heb nog geen photoshop maar na de kerst hopelijk wel. Bewerk nu met een programma die op de pc zit.

Volgends mij volg ik jou ook op instagram Tenno. Herken je foto’s.
ohw wat leuk zou maar zo kunnen. Op insta is heet mn pagina Renate Zuidema Fotografie

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:22

Net vanmiddag gemaakt... Wat een pláát, ben er trots op! Afbeelding

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:30

CoonArt schreef:
Net vanmiddag gemaakt... Wat een pláát, ben er trots op! [ [url=m/IPpC5B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooooooi! Denk wel als de zon minder geel zou zijn, het oog er nog meer uit springt <3

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:31

Melewel94 schreef:
CoonArt schreef:
Net vanmiddag gemaakt... Wat een pláát, ben er trots op! [ [url=m/IPpC5B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooooooi! Denk wel als de zon minder geel zou zijn, het oog er nog meer uit springt <3

Daar kan ik ook niks aan doen, er zit geen knopje aan de zon hahaha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:39

Lorre... Afbeelding

Afbeelding
(Strijklicht doet 't 'm hier!)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:42

Mooi Coonart! Kleur kan je met de bewerking doen, maar ik vind het zonnetje juist wel mooi. Dus ik zou er niet teveel aan doen. Goed gelukt!

De 2e vind ik jammer dat zijn staart er niet op staat. Ik had hem zelf iets verder gepakt.