[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cathyenbeau

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:16

Mijn week 4:

Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:18

Bedankt voor de feedback allemaal. Waar zien jullie precies dat het niet helemaal scherp is? dan kan ik dat onthouden voor de volgende keer. Vinden jullie de foto in kleur mooier?

http://nl.tinypic.com/r/2lnycrc/8

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:15

Helaas kan ik niet bedanken voor de feedback want ik zat er niet bij :')

hilly200, Dat is een stuk beter inderdaad

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:34

Moet nog eens goed nadenken wat ik vandaag nog ga fotograferen, ben echt een beetje inspiratieloos. Even wat surfen op het net.. het wordt zowieso binnen vrees ik, het regent buiten. Wat een mooie inzendingen zijn er al voorbijgekomen!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:23

Ik loop een beetje achter met mijn feedback :') helaas van ‚t weekend weinig tijd gehad dus ga nu weer even verder en bijpoten!

Eline91: Mysterieus plaatje, ik mis iets maar kan m'n vinger er niet op leggen.. misschien iets meer contrast tussen buitenlucht/donkere lucht en het kunstlicht?

it_is_me: Ik krijg een beetje ‚Black Sheep’ film gevoel hiervan :+ haha. Qua compositie en sfeer vind ik de foto erg geslaagd.

quartel: Zo liefffff <3 Wat een schatjes.. helaas had je niet veel ruimte voor de perfecte foto qua belichting (las ik verderop) maar het koetsjiekoe gehalte is behaald.

showteam: Super leuk idee en erg geslaagd. Ze zijn zo schattig. Daar hoeft geen strikje omheen hoor!

HeavensLove: High-key foto’s vind ik erg mooi en ook deze is goed gelukt :) Shirtje is ook totaal niet afleidend. Volgende keer misschien een iets andere pose kiezen want nu vind ik het net lijken of je kin direct overloopt in je nek.

NESCAFE: Mooie kleuren, gewoon weer een goeie foto :) Gespiekt in het linkje en ik vind je abstracte foto ook erg mooi. Ik ben niet zo van de kaders maar op deze foto werkt het heel goed!

Monbyou: Danbo rage! Leuke foto, mooie bokeh. Lijkt een gelige kleurzweem overheen te zitten - die had ik misschien iets meer geprobeerd er uit te halen in Lightroom oid. Lijkt ook een beetje scheef te staan?

Kimmetjee05: Ik ben zelf ook nog ontzettend zoekende qua studio fotografie, het enige wat ik kan zeggen is dat het paard misschien wat te dicht op het doek staat. Kleurkeuze van het doek is wel erg mooi en past goed bij het paard.

calice: Mooie pure foto, niks op aan te merken.

KimdeGroot94: Mooi met die rijp er zo op. Simpel maar erg sfeervolle foto.

Kanzi: Mooie bokeh! Ik sluit me aan bij verography en had ook je ogen nog afgesneden. Dan lijkt Danbo ook nog kleiner.

Bellatrix: Faery! Ze is wel echt hét fotomodelletje bij jou thuis he? Zelf ben ik ook wel fan van Nuray maar die zie ik niet zo vaak voorbij komen. ;)
Ik heb eventjes in je topic gespiekt ook om te kijken of ik mijn feedback goed kon formuleren dus ik zal ook een beetje verwijzen naar die foto’s.
Qua houding vind ik hem hartstikke mooi, Ze kijkt precies goed en zit deftig. Als ik kijk naar foto 2 en 4 in je topic vind ik die twee qua kleuren van haar vachtje mooier overkomen. Daar zie je namelijk goed hoe zacht en fluffy haar vacht is (vooral in 2). Doordat het contrast (of het zwart balkje in lightroom?) op de ingezonden foto wat hoger staat lijkt haar vacht hier wat stugger - alsof ze zich heeft schoongemaakt en het nog een beetje nat is. (ben ik vaag? :P ) Ook als je deze vacht wat ‚zachter’ houd kan je haar oogjes nog steeds zo verlevendigen maar zullen ze er nog meer uitspringen omdat de rest bij haar zo mooi zacht is. (Als ik moet laten zien wat ik bedoel - je weet me te vinden!)

Ingvild: Mooie bloemen, hij lijkt onder uitgeknipt? Of lijkt dat maar zo?

TeSzZz: Leuke energieke foto!

Crazymel: Vind hem eerlijk gezegd niet zo, hij is niet zo lekker scherp lijkt. Wel grappig dat ze precies in een driehoekje zweven/vliegen!

Rianne_ Knappe pony! Ik had misschien toch de oortjes er nog op gezet. Qua kijkruimte kan hij precies :)

Joysiee:

Nefertarie: Ik moest even kijken hoe ze nou precies bewoog, want de onderkant staat nog recht en de bovenzijde keert naar ons toe -haha. Ik vind hem wel leuk, sfeervolle ‚huisfoto’ idee.

k_m: Zeer geslaagd! Leuke lijnen in je foto.

Glenstorm: Inderdaad knappe bonte! Ik had hem onder zijn neus/mond ietsjes meer ruimte gegeven

Sodeletuut: Ik moest even twee keer kijken wat het nou was :+ haha. Wel mooi met licht gespeeld zo!

Rosslover: Lieve foto, maar toont bij mij heel erg donker.

ismy: Vind het nog steeds een mooie serie dit :) en sterkte! Stout veulentje.

XiiaaooNaa: Leuke compositie

Jespri: Leuk lijnenspel in je foto - jammer van die hangende kabel.

Deetjeeuh: Mooi plaatje! Wij hadden totaal geen sneeuw dit weekend =(

Verography: Wauw! Kan bijna de korrels op de stampers tellen. Gaaf! Welke lens heb je hier voor?

EskeGirl: Foto lijkt niet helemaal scherp en wat grauw. Zie ook wat verdwaalde spikkeltjes, is de lens of sensor een beetje vuil?

Jessica_1998: Mooi verschil tussen dichte en open bloem, vind hem alleen wat donker en niet zo heel scherp.

sorsie: Leuk idee qua kadering zo! Ik vind hem wel lief, hij is volgens mij alleen niet helemaal recht.

ponyaddicted: In de lente/zomer is deze boom vast prachtig groen maar zo doet hij wel wat spooky aan he? Past erg goed bij de algehele sfeer van het plaatje.

Irene96: Ik vind hem wat luguber, wat niet per se slecht is. Net of er een lijk licht :+ komt denk ik ook door de kleuren.

Dandy200: Ik vind je foto in kleur die je later plaatst een stuk fijner ogen!

Marjoow: Mooooi! Lijkt of je wat kwaliteit hebt verloren bij het uploaden maar over het algemeen een mooie plaat.

Horserider22: Zwangere dame denk ik? Vind hem niet zo heel bijzonder, halsertje zit scheef.

SuperLiesje: Vind hem ook zeker niet slecht! Nette foto van een gouden pony!

IsaCalixa: Hij is oogt een beetje overbelicht maar vind het niet eens zo storend op deze foto. Hij kleur lekker winters zo.

Jolijnn: Mooie foto, had hem onderop iets minder ruimte gegeven want nu lijkt de hond een beetje uitgerekt.

Brechtjee: Met iets meer ruimte om de bloem heen had het een fijner plaatje geweest denk ik. Inderdaad mis ik ook wat scherpte.

MZorro: Oh mooi, bijzonder. Mooie kleuren. Lichte hoekje vind ik niet extreem storend.

crazy_horses: Had hier liever wat meer ruimte onderin gezien.

Sternphoto: Leuk hondje! Jammer van de wintertroepjes/blaadjes links

jilinda: Jammer van de ruis! Maar vind de foto wel leuk, misschien had het musje iets meer naar links of rechts gekund voor een spannendere compositie.

_Elke: Vind het wel een leuke foto. Kleuren zijn helder maar vind het niet storend, ik denk omdat de rest om de huisjes heen juist rustiger is qua kleur. Ruis vind ik niet overheersend/storend. Compositie zeker geslaagd.

Leonyr: Originele compositie! Ik vind hem ontzettend mooi zeg. <3 Wauw. Jaloers!

LoveSushi Zo wat een lekker bespierd ding! <3 Mooi! Geen commentaar. Dat hij niet perfect in het midden staat stoort me niet. Onderaan misschien een tikje meer blaadjes.

Manonfleur: Leuk idee voor de foot. Jammer van de tralies van de box er achter, dat leid een beetje af.

MarBri: Hoopte al dat deze het zou worden ;) Super leuk lijnenspel.

Babel: Met scrollen dacht ik eerst ‚oh gave boom’ en toen ineens ‚HEY! een hagedisje!’ super leuk. Mooie bewerking.

Ash_ Heeft de hond geen/hele kleine oortjes of waaien ze een beetje naar achter? Kijkt wel leuk in de camera. Foto oogt wat gelig, komt misschien door het zonlicht.

Racheel: Eend staat voor mijn gevoel teveel centraal wat de foto minder spannend maakt.

Mb_foto: Mooie compositie en pose! Niks op aan te merken.

hilly200: Mooi die druppels aan de takken. Klein beetje kleurzweem nog in je tweede bewerking maar vind de foto verder wel geslaagd.

cathyenbeau: Hij lijkt een beetje scheef? En het zwart lijkt een beetje te zwart op de foto en valt daardoor weg/alsof het gewoon dichte zwarte vlekken zijn. Wel mooie achtergrond zo licht en lekker lichte oogjes. Mooie ruimte voor de kijkrichting.

--

Ook nog even reageren op mijn eigen verkregen feedback:

Citaat:
SicayesGoeie foto, en je verhaal verteld het oog probleem. Niks op aan te merken gewoon lief <3

Dank je wel Quartel! :)

showteam schreef:
Sicayes Ondanks alle beperkingen van deze oude dame heb je d'r mooi vast weten te leggen! Ik vind de belichting wat hard, maar inderdaad gewoon lekker oefenen met die speedlight +:)+

Bedankt! Misschien moet ik de volgende keer een stapje terug nog qua flitsen.. ik twijfelde nu teveel en het onderwerp werd ongeduldig :+ ik ga nog even oefenen!

weslyjune schreef:
Sicayes; mooi scherp, maar ik vind hem een beetje saai

Bedankt voor je feedback. Zou je misschien tips kunnen geven hoe ik dit soort studiofoto's wat sprekender kan maken? Uiteraard is deze hond niet zo'n goed onderwerp misschien gezien haar beperkingen maar dan kan ik daar rekening mee houden als ik me eens wil verdiepen in studio fotografie.. is het puur houding/pose of zie je liever meer diepte in de achtergrond enzo?

Jespri schreef:
Sicayes Ik vind hem goed gelukt hoor! :D Hopelijk kan je nog lang van haar genieten. :(:)

Bedankt! Ja dat hoop ik ook. Ze heeft goede en slechte dagen..zolang die laatste niet gaan overheersen heeft ze nog wel wat jaartjes in zich..hoop ik!

NESCAFE schreef:
I
SicayesDe witte vacht is mooi belicht. Het is zeker van belang foto's te maken, je kijkt er later met plezier aan terug. Ik heb ook foto's van mijn vorige hond waar hij een beetje typisch kijkt en als ik er aan terug denk moet ik er altijd om lachen omdat hij altijd zijn best deed om te doen wat ik vroeg.

Dank je wel. Ik twijfelde nog of het wit niet te overbelicht was!
En ik begrijp precies wat je bedoeld, ze kijkt nu voor anderen misschien heel typisch maar ik begrijp haar blik precies. 'Wat wil je? Wat doe je met je handen? Je wiebelt maar ik mag niet dichterbij komen kijken?'

Hopelijk kan ik in het voorjaar nog een mooie buiten foto maken. Langer dan 10 min buiten lopen vind ze nu namelijk niks, te koud. :brr:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:27

Thanks Yes!!! En ik snap zeker wel wat je bedoelt!! :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:30

pfieuw, gelukkig :+ soms vind ik het lastig om iets uit te leggen. Maar ik wilde wat inhoudelijker reageren dan 'ik denk dat je contrast te hoog staat' :')
Je had zelf een mooi voorbeeldje in je eigen topic dus dat scheelde weer. Ik ben beter in laten zien tijdens uitleggen dan het proberen te verwoorden hahaha.

Nu maar eens op zoek naar inspiratie voor week 5 *-:)

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:40

Bedankt voor de feedback, ik zal vandaag nog eens goed naar de kalibratie kijken was gisteren laat en vond hem al een heel stuk verbeterd maar dus blijkbaar nog niet goed genoeg. Snap nu ook beter mijn fb van andere weken wat kleuren betreft :P

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:43

Bedankt voor je feedback Sicayes, de kabel was mij nog helemaal niet opgevallen.
En ik duim voor je dat je hond voorlopig nog heel veel upjes mag hebben. :D

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:53

Jespri schreef:
Heavenslove Leuk geprobeerd. Ik vind persoonlijk je houding niet heel fijn kijken, het ziet er een beetje ongemakkelijk uit. Ik mis ook wat scherpte. Ben benieuwd naar je volgende zelfportret.

waar mis je scherpte? als ik hem in het groot bekijk op men pc is het linker oog (mijn linker oog ^^) helemaal scherp, het rechter oog mist een beetje scherpte, maar echt niet veel ...

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:57

Sicayes schreef:
HeavensLove: High-key foto’s vind ik erg mooi en ook deze is goed gelukt :) Shirtje is ook totaal niet afleidend. Volgende keer misschien een iets andere pose kiezen want nu vind ik het net lijken of je kin direct overloopt in je nek.

ik heb ook andere posities gedaan :)
https://farm8.staticflickr.com/7563/16160868120_6ebcc9e7f6_o.png
https://farm8.staticflickr.com/7574/15728281803_87fc1088bf_o.png

maar kwa high key vond ik de ingeleverde foto het best gelukt :)
maar dit zijn de andere posities die ik uitgetest had :)

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:16

Bij deze mijn week 4:
Afbeelding

Ik baalde als een stekker, want toen ik naar de paardjes liep bleek mijn lens het niet goed meer te doen. -O- Af en toe wil hij niet meer scherpstellen en/of staan er F-/- ipv. F4. Hij doet dan echt gewoon helemaal niks.. Volgens mij hebben mijn camera en lens af en toe een miscommunicatie.
Behoorlijk frustrerend als je een actiefoto wil maken en je lens protesteert. Gelukkig waren de paarden toch een beetje saai. Maar bij deze dus een 'saaie, vieze grazende pony' op de foto. :+ Heb nog wel wat meer foto's gemaakt van de sneeuw, maar nja. Niet helemaal tevreden en mn humeur werd er niet beter op met een af en toe werkende lens..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:16

Jespri schreef:
Bedankt voor je feedback Sicayes, de kabel was mij nog helemaal niet opgevallen.

Ik moet toegeven dat ik ook een beetje was gaan zoeken naar iets :+ soms vind ik het zo banketstaaf om alleen maar 'leuke foto!' te plaatsen.

HeavensLove schreef:
ik heb ook andere posities gedaan :)
https://farm8.staticflickr.com/7563/16160868120_6ebcc9e7f6_o.png
https://farm8.staticflickr.com/7574/15728281803_87fc1088bf_o.png

maar kwa high key vond ik de ingeleverde foto het best gelukt :)
maar dit zijn de andere posities die ik uitgetest had :)

Qua high key heb je gelijk en is de ingezonden foto het beste gelukt. Hier is je truitje net te donker maar je positie vind ik op deze foto's wel wat sprekender. De eerste heeft dan mijn voorkeur, je kijkt dan lekker mee naar boven. Toch goed gedaan!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:13

Jacobeho schreef:
Bij deze mijn week 4:
[ Afbeelding ]

Ik baalde als een stekker, want toen ik naar de paardjes liep bleek mijn lens het niet goed meer te doen. -O- Af en toe wil hij niet meer scherpstellen en/of staan er F-/- ipv. F4. Hij doet dan echt gewoon helemaal niks.. Volgens mij hebben mijn camera en lens af en toe een miscommunicatie.
Behoorlijk frustrerend als je een actiefoto wil maken en je lens protesteert. Gelukkig waren de paarden toch een beetje saai. Maar bij deze dus een 'saaie, vieze grazende pony' op de foto. :+ Heb nog wel wat meer foto's gemaakt van de sneeuw, maar nja. Niet helemaal tevreden en mn humeur werd er niet beter op met een af en toe werkende lens..

En laat ik dit nou juist een prachtige foto vinden! Het contrast met de sneeuw en de "vieze" witte pony vind ik heel mooi.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:27

Sicayes hond heeft indd kleine oren. Gele is indd van de zon :)

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:32

week 4
Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:47

Week 4

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:49

Wat een leuke foto Gub! Al denk ik dat die zonder hond ook wel érrug gaaf was. :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:56

Week 4:
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:58

Week #4 - jammer eentje uit de oude doos vanwege examens, wel nu opnieuw bewerkt.

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:05

Na toch wel een aantal keer op pad te zijn geweest met de camera deze week, helemaal niets geschoten wat naar mijn zin was. Dus nee, ik ben niet tevreden over mijn week 4 ;)
Ik moet nog even leren hoe ik in fotoshop met maskers kan werken, ik kan het steeds niet vinden.
Nu hard op zoek naar inspiratie voor week 5, en hopelijk kan ik dan eerder mijn foto inleveren en ook een foto waar ik tevreden mee ben.

Anyway,

Mijn Week 4

Afbeelding

Spoiler:
Vieze pony :o

Overigens heb ik deze foto niet bewerkt!

Instellingen:
f/5.6
1/160 sec
ISO 100
135 mm

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:17

mijn week 4, eens wat anders geprobeerd!

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:22

Oh heerlijke romantische plaat! :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:33

Sicayes schreef:
Jespri schreef:

Ik moet toegeven dat ik ook een beetje was gaan zoeken naar iets :+ soms vind ik het zo banketstaaf om alleen maar 'leuke foto!' te plaatsen.

Haha geeft niet hoor! Dat houd ons scherp. :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:35

Week 4
Afbeelding

Hij is niet echt scherp, maar betere foto's van afgelopen week heb ik niet..