Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiimberley schreef:Ik kom even binnenwandelen in dit topicWil een spiegelreflex camera gaan aanschaffen, merk nog geen idee, type ook niet. Ik wil vooral dieren en dan met name honden en knaagdieren gaan fotograferen. Verder wil ik ook wat leuke portretjes ermee kunnen schieten en hier en daar een productfoto. Op vakantie wil ik hem ook meenemen, meestal stedenstrips. Dit alles als hobby in eerste instantie. Budget is 400-500 in totaal. Wie heeft er tips voor een leuk pakket? Binnenkort ga ik naar een winkel om ze eens in handen te houden maar dan kan ik al meer gaan selecteren. Ik denk een allround type?
AvWShots schreef:Perfecte start set inderdaad, maar die komt in het topic dus echt al oneindig vaak naar voren.
Alleen is het in jouw link wat duur. Ik heb de body + kitlens voor 259 gezien en de 55-250 lens voor 160 of zelfs nog minder.
Alwiene schreef:AvWShots schreef:Perfecte start set inderdaad, maar die komt in het topic dus echt al oneindig vaak naar voren.
Alleen is het in jouw link wat duur. Ik heb de body + kitlens voor 259 gezien en de 55-250 lens voor 160 of zelfs nog minder.
Oh dat zou natuurlijk best kunnen dat het elders goedkoper is. Foto Konijnenberg koop ik zelf graag mijn spullen omdat het een goede zaak is en redelijk bij mij in de buurt, dus als ik wat opzoek zoals nu raadpleeg ik meestal ook hun website. Rondzoeken waar iemand het wil kopen of waar het het voordeligste is mogen ze dan zelf doen
Rena100 schreef:We hebben toch geen binnenbak dus dat maakt niet uit haha! Gaat mij er meer om dat ik gewoon mooie foto's kan maken, zowel van de paarden, maar ook op vakantie, dagjes uit enz. Kan iemand mij dan nog even aangeven wat het verschil tussen deze twee is?
http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-eo ... 50mm-is-ii (die start set wat eerder voorbij kwam)
http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-eo ... -300mm-iii (een andere die ik voorbij zag komen)
De tweede lens is verschillend, wat is het grootste verschil hiertussen?
AvWShots schreef:Perfecte start set inderdaad, maar die komt in het topic dus echt al oneindig vaak naar voren.
Rena100 schreef:Ja dat snap ik, maar die eerste is dus beter. Maar goed, je moet toch ergens beginnen en het is toch alleen maar voor mijn eigen plezier. Ik hoef er geen geld mee te verdienen, dat is ook absoluut niet mijn ambitie. Ik wil in ieder geval gewoon met iets beginnen, en zo'n start set lijkt me dan het slimst en handigst. En leren fotograferen kan alleen door een camera te hebben, ik heb nu alleen mijn telefoon haha. Als ik het echt leuk vind, dan kan ik misschien wel workshops volgen of zo
AvWShots schreef:Ik weet natuurlijk niet wie die cursus geeft en je zal er allicht wat van opsteken. Een vriendin van mij heeft alleen net een dsrl aangeschaft en zij heeft boekjes die alleen de standen als sportstand uitleggen en zeggen dat je die moet gebruiken. Van mij wil ze weinig aannemen, Oke doei, veel plezier met de onzin uit het boekjedie zal dus nooit alles uit haar camera kunnen halen wat er in zit.
Rena100 schreef:Jouw link is van de mediamarkt, waar die ook 329 euro is nu ....dus waarschijnlijk was het een aanbieding. Dat is nu wel zo'n beetje de goedkoopste die ik kan vinden. Plus dan nog die extra lens en dan ben ik 480 euro kwijt. Ik zag wel een soortgelijke lens van Tamron? Is dat een soort B-merk?