[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:54

Agossie schreef:
In het topic staan wel foto's van haar, en gruwlijk mooie ook nog eens! Maar het plaatje op de voorpagina is niet van haar. Jammer, had er wel zo opgekund!

Hihi dank je wel :o

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 12:59

calice schreef:
Natassja, wat is dat een gave foto! heel mooi paard ook :j .

Agossie, mag mijn foto uit het lijstje van deze week voor deze variant vervangen worden? de kleuren komen hier namelijk mooier uit :) . (is verder wel gewoon dezelfde foto) http://7.media.hyves-static.net/1530793 ... 93918.jpeg

No problem! Ik heb het aangepast.

Pffff... Ik heb deze week nog niet één keer mijn camera gebruikt... :( Vandaag en morgen ook weinig tijd... Maar misschien moet ik maar naar buiten gaan en gewoon gaan schieten, alleen leef ik niet in een inspirerende buurt.

Ash_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:15

Week 8
Afbeelding

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:01

aangezien ik weet hoe leuk en leerzaam het is om reacties op je foto's te krijgen ga ik ook een poging wagen met de foto's die na mij zijn gepost en een poging doen dit bij te houden (ook 52 weken lang, haha)

Gianti Erg mooie foto. Ik ben zelf heel onbekend met studiowerk en vind je belichting erg mooi. Het feit dat je net nog de veer (tattoo) ziet, de assecoires en de make-up zijn allemaal op elkaar aangepast. Mooi gedaan. Enige dat ik op kan merken is de reflectie van de flits (denk ik) in de armband, maar that's it.

kirstenvosje Ikzelf vind de foto niet heel bijzonder. Ik denk dat je het paard beter iets meer vanaf de zijkant had kunnen fotograveren, zodat hij er voordeliger uit zou zien. Het is nu voornamelijk een groot hoofd met iets van een lichaam eronder, maar je kan geen echte lichaamslijnen zien. Ook zou ik iets aan contrast toevoegen, maar dat is toch ook vaak smaak. Wel vind ik het paard als onderwerp er erg uit springen en als je op de dag zelf wat zonlicht had gehad zou dat wss een mooi effect met de bomen hebben opgeleverd (bokeh)

lifaya Mooie foto. Vogels vind ik altijd erg moeilijk om te doen, ze zijn zo snel, klein voorwerp om op scherp te stellen en vaak resulteert dat in vogels in een strak blauwe lucht, in plaats van een goed gecomposeerde foto. Met de drie wolken, de vogel er precies tussenin en de verschillende kleuren spreekt het mij erg aan. Wat voor vogel is het eigenlijk? Het lijkt een papagaai duiker of iets te zijn...

Tinky Krachtige foto, goed gedaan! hij lijkt alleen bij mij links iets eerder te verzachten/ vervagen dan rechts, maar dat is niet heel storend of iets. Niks op aan te merken verder

Natassja Ik kwam je foto's idd in het topic al tegen, mag ik vragen waarom je uiteindelijk voor deze foto hebt gekozen ipv een van die anderen? Gewoon benieuwd naar beweegredenen, verder niks. Mooie foto, paard heeft een super uitstraling die je mooi hebt vast weten te leggen. Persoonlijk zou ik misschien iets meer van zijn boeg nog willen zien (dus iets meer van onder) maar zo werkt de foto ook.

calice Wow gaaf! Niks op aan te merken, prachtig gedaan.

Ash_ Ik weet niet zo goed wat ik van deze foto moet vinden. Qua fotozelf is er niet veel op aan te merken, onderwerp is scherp, achtergrond vervaagd, kwaliteit goed, maar qua compositie en stand van het model is wel wat meer te zeggen. De manier waarop het paard staat laat het net lijken alsof hij ingedud is. Voorovergebogen, neerwaarts gebouwd, en ook zijn ruglijn komt niet heel voordelig uit. Doordat je de benen niet helemaal ziet lijkt het net alsof die heel dicht bij elkaar staan. Het onderwerp is niet op zijn mooist, om het zo maar te noemen. Probeer daar de volgende keer nog wat meer op te letten.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:27

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:14

Ik had indd ook liever zijn benen er opp gehad. Vind het hoofd op de foto gewoon sprekend waardoor ik deze heb gekozen! Compositie is indd niet ideaal. Persoonlijk vind ik hem niet ingedut maar juist alert maar dat kan ook zien omdat ik weet wat hij deed op het moment. Hij vond een reflexie scherm erg spannend.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:57

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:27

Crosh: mooie foto, leuk, spontaan beeld. Enige puntje is dat ik het mooi had gevonden als beide ogen scherp waren geweest.

Ash: nu je me er beter opwijst, idd zijn hoofd is wel alert, nieuwsgierig, maar in verhouding met de rest van zijn lichaam toont dat gewoon niet echt. Ook lijkt het net alsof zijn hoofd uit zijn schouder komt

Sodeletuut: nice! Ik kan echt niets verzinnen om er verder bij te zeggen. Leuk kind, goed vastgelegd

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:14

LuffB schreef:
Natassja Ik kwam je foto's idd in het topic al tegen, mag ik vragen waarom je uiteindelijk voor deze foto hebt gekozen ipv een van die anderen? Gewoon benieuwd naar beweegredenen, verder niks. Mooie foto, paard heeft een super uitstraling die je mooi hebt vast weten te leggen. Persoonlijk zou ik misschien iets meer van zijn boeg nog willen zien (dus iets meer van onder) maar zo werkt de foto ook.

Niet alle foto's zijn van mij in dat topic he :P

Op de rijfoto's heeft ze op vrijwel iedere foto haar hoofd naar beneden gericht, dat vind ik persoonlijk erg jammer. Dus die vielen voor mij, voor in dit topic, af.
Ik twijfelde wel erg tussen een paar portretfoto's, maar moet eerlijk zeggen dat dat paard op werkelijk iedere foto perfect stond. :')

Dus heb er maar 1 uitgekozen haha.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:15

Wat een snoepie Sodeletuut! Ik hou van baby-ogen! <3

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:58

Snel nog even een foto van mij voor deze week. Had vandaag een gezellige fotomeeting. Wel koud, en helaas bewolkt..
Heb nog lang niet alle foto's uitgezocht, nog niet eens alles op mn laptop staan. :+ Heb alleen snel even de actiefoto's doorgekeken.
Maar bij deze mijn foto voor week 8, de knappe Olivia:

Afbeelding

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 01:54

Natassja: nee, dat weet ik, kwam ook een paar knappe van andere tegen. Ik snap wat je bedoeld met dat de ruiter soms je foto wat minder kan maken. Ooit heb ik een foto gemaakt van een paar dat echt door de zee galoppeerde met zijn ruiter, paard sprong op een bepaald moment echt door/ over de golven, maar dat leverde zoveel waterspetters op dat de amazone het hoofd dus telkens wegdraaide. Logisch natuurlijk, maar voor de foto wel erg jammer, haha.

Jacobeho: goede foto hoor. Heb alleen het idee dat er linksonder een vlekje of iets op je lens, wegens het wat wazige beeld net boven je logo bij ''van der''. Maar verder kan ik geen kritiek benoemen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 10:35

LuffB schreef:
Jacobeho: goede foto hoor. Heb alleen het idee dat er linksonder een vlekje of iets op je lens, wegens het wat wazige beeld net boven je logo bij ''van der''. Maar verder kan ik geen kritiek benoemen.

Dat vlekje is opstuivend zand... :=

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:51

Week 8:
Afbeelding

De eerste keer "studiofotografie" voor mij (een wit blad in de keuken onder de lampen opgehangen).

Foto is nabewerkt, achtergrond was geel uitgeslagen. Hier ga ik me toch eens verder in verdiepen als ik tijd heb.

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:26

zou ik al mn foto voor aankomende week mogen inzenden?
heb afgelopen week redelijk veel foto's gemaakt dus genoeg om in te zenden!
als ik m al mag inzenden, zou ik dan gaan voor een persoon, of nog weer de hond?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:37

Hierbij mijn week 8. Wegens een hele drukke en onaangename week heb ik een foto genomen die ik eigenlijk al in week 7 heb gemaakt omdat ik geen tijd/inspiratie heb voor een nieuwe. Maar goed, het is er in ieder geval een. :)

Afbeelding
http://makwafotos.nl/Picture_of_the_week.html

Bijlezen zal later deze week gebeuren.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:32

Ik welke week zitten we? :}

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:33

in week 8 :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:37

laat maar, ben echt helemaal in de war! week 8 had ik al!
Laatst bijgewerkt door XiiaaooNaa op 24-02-13 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:42

Ik moet nog een foto uitzoeken, dus bij deze alvast mijn reacties van week 8! (week 7 is er niet meer van gekomen, mijn excuses)

Sodeletuut schreef:
xMayo: Mooie krachtige foto, komt ook door de kracht die het paard uitstraalt. Niet de mooiste achtergrond, maar ook zeker geen storende achtergrond. Hoe stond je diafragma? Ik heb het gevoel dat iets meer scherpte-diepte wel mogelijk was geweest, maar dat kan natuurlijk ook van je lens afhangen.
Bedankt, mijn diafragma stond op f/6.3 als ik het goed heb, weet het niet precies meer. :)

__Laura: Wat een schatje! Die wangen! Geweldige foto! Wel had er wat mij betreft een tikje meer contrast in gemogen.
Elvi_Elisa: Prachtige foto!
XiiaaooNaa: Hij is gaaf! Mooi moment, aparte uitsnede, top!
calice: Mooie, scherpe foto!
Jespri: Prachtige Boris! Mooie foto!
deviltjh: Ik vind de foto niet interessant, spreekt me niet aan.
RobinBuck: Leuke hond, leuke foto, maar mis wat scherpte!
Nynke_Mandy: Lieve foto, maar heel onscherp en storende achtergrond, jammer!
JNSW: Die val van haar is natuurlijk zonde van de jurk, maar het heeft een prachtplaat opgeleverd, top!
LuffB: Mooie dromerige sfeer, maar toch mis ik iets aan de foto. Kan alleen niet verwoorden wát precies.
rocymax: Leuke foto, maar hij is niet scherp en de achtergrond stoort.
Gianti: Had je foto's al ergens voorbij zien komen, prachtige foto!
KirstenVosje: Lieve foto!
lifaya: Nette plaat, maar trekt me niet zo, heb betere van je gezien.
tinky12: Wauw, mooie ogen zeg! Mooie foto, al had ik liever iets meer van het koppie gezien, maar dat is een kwestie van smaak,
NatassJa: Wat een prachtig paard! Gave foto.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:48

Ash: inderdaad zonde dat hij er niet helemaal op staan, maar voor de rest prachtig.
Cros: leuke foto, alleen mis ik wat in de scherpte, of ligt dat aan mij?
Sodeletuut: wat een leuke baby, heel mooi hoe je hem erop hebt gezet!
Jacobeho: heel leuk! mooi paard ook.
tesseke: leuke foto, heb alleen een beetje het idee dat zo scheef staan.
magda: perfect moment, heerlijk!
Xiiaaooonaa: mooi, alleen spreekt het mij dus niet echt aan :o

xMayo, snap ik ook wel, maar het was meer vanwege het bijzondere moment,
Week 9 ga ik naar FHE, dus dan zal er een mooiere foto komen :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:30

Ik baal er ontzettend van, ik heb deze week geen prachtige foto's kunnen maken. Gisteren heb ik wel gefotografeerd bij een hengstenshow in Duitsland maar het was in een binnenbak dus de kwaliteit was niet om blij van te worden..

Ik lever een foto van twee weken geleden in dus nu. Ik heb hem toen nog niet ingeleverd :D

Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:37

mijn foto komt straks moet m nog maken haha

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:38

Magda90: Geweldig moment! :D iet wat beweging onscherpte maar ik vind het juist goed en mooi! Mooi werk!
tesseke: Netjes nabewerkt! De kleuren van de eenden zien er ook super netjes uit zo!
Jacobeho: Ja leuke plaat! :D Ik zou de volgende keer iets meer onderbelichten en het in de nabewerking dan weer iets onderbelichten met de contrast zodat je de details van het witte shabrakje en de beschermers beter ziet en je meer door tekening hebt.
Sodeletuut: Wat een prachtig moment!heerlijk om na te kijken!
Ash_: Leuke foto alleen trekt hij mij niet zo. Ik vind jou standpunt niet zo geweldig. Als je de foto anders had genomen wat het denk ik leuke geweest. Ook zitten er wat overbelichte delen in?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:50

Ismy, ik vind dat echt een mooie foto! :):