[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn85

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:51

Bedankt voor de leuke taxaties!
@xMaxxiee altijd welkom met draakjes :)

bteetje: van mij mogen ze net iets meer kleur hebben. Iets lichter zijn. 30 euro
xMaxxiee: ook deze mogen van mij net wat lichter zijn. Foto's in de sneeuw werken altijd voor mij. Ook heeft het paard een mooie intense kleur. 25 euro
GerdjeHoran: die van het paard vind ik iets minder geslaagd, maar de anderen zijn aangenaam om naar te kijken. Vooral de laatste trekt mijn aandacht. Geeft een mooie diepte weer. 35 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:01

PAGINA 69

CrazyIris Vind sommige foto's wat ruizig tonen, en té veel naverscherpt. Ik zou zeggen rond de €30,- á €40,-
Lindatjuhhh Je foto's lijken ook of niet scherp of te verscherpt (de eerste vooral) Ik zou rond de €20,- vragen
MaricoGraphy Enkele foto's vind ik echt niet geld-vraag waardig. De laatste bijvoorbeeld, die is alles behalve scherp en het moment is ook niet echt top! Ik zou nog even dooroefenen en portfolioshoots doen!
xFace Nette platen hoor, vind alleen de foto van de shet iets te krap bij de neus! Rond de €30,-

PAGINA 70

LOVESUSHI Ik vind je foto's toch wel mooi! Alleen ze zouden iets lichter mogen wat mij betreft . Rond de €40,-
Paris_ Toffe platen ik mis alleen wat scherpte. Ik zou rond de €20,- vragen. Als je ze goed scherp krijgt kan je veel meer vragen!
puppy1128 Beetje veel contrast en krappe compo's! Ik zou rond de €25,- vragen
WiancaR Hele toffe platen, mooie compo's en nette scherpte! Zeker rond de €50,-
xTitanic Ja, ik vind jou onweer en macro werk echt prachtig ! Je blackfoto's vind ik soms de composities wel wat minder en de kleuren niet super. Maar toch wel rond de €40,-
Marit Ja marit, gewoon wauw haha! Ik hou van je stijl <3 Zeker €70,-
Joysieee Je compositites vind ik erg krap bij de meeste, maar wel goede scherpte en kleuren €40,-

PAGINA 71

horserider22 Ik weet het niet zo goed, ik denk dat ik nog even door zou blijven oefenene!
xJikke Ik vind je foto's mooi, alleen sommige net té verscherpt dat is echt jammer! Ik denk rond de €40,-
miroxmill Ik zou ook nog even oefenen, je composities zijn erg krap en de kleuren grauw.
boomer123 Ik vind de belichting ook tegenvallen en de foto's zijn niet scherp ik zou nog even lekker dooroefenen!
Gianti De eerste vind ik veeel te licht! Maar derest is wel echt heel mooi! €40,-
joeluna Leuke foto's ! Leuk verzonnen met dat hondje. Je mag zeker wel €25,- vragne hoor!
Naomi_King Ik vind je fotos wel erg grauw en mis wat scherpte €20,-

PAGINA 72

MZorro Nette platen, alleen sommige mogen net wat meer scherpte (bijvoorbeeld die waar paard omkijkt) €45,-
Anouska15 Mooie kleuren en scherpte. Alleen sommige net wat krapjes qua compo voor mij €40,-
Hes_Han Wauw wat een lekker sfeertje ! €60,-!
love__mandy Sorry ik zou nog even blijven oefenen, de kleuren zijn echt niet oke. Het moment van het gallopeerede paard kan echt niet.
Lynn85 Wauw! Zeker €75,- á €80,-
btjeetje Toffe platen alleen een beetje blauw, Staat je witbalans wel goed? €30,-
xMaxxiee Nog even blijven oefenen, geen enkele foto is scherp en je kleuren spreken absoluut niet aan!
GerdjeHoran Nette platen, rond de €30,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:25

Wat bedoel je met '' de kleuren zijn echt niet oke? ''
Bedoel je dan dat ze geel/groen etc zijn? Aangezien ik mijn laptop net een week heb en de kleuren hier niet geel/groen etc zijn. Dus als je dat bedoeld, moet je misschien eens je scherm kalibreren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:27

love__mandy schreef:
Wat bedoel je met '' de kleuren zijn echt niet oke? ''
Bedoel je dan dat ze geel/groen etc zijn? Aangezien ik mijn laptop net een week heb en de kleuren hier niet geel/groen etc zijn. Dus als je dat bedoeld, moet je misschien eens je scherm kalibreren?

De kleuren zijn grauw en kijken absoluut niet fijn. Ik weet zeker dat mijn scherm goed gekalibreerd is :D Nee ze zijn dus niet geel groen maar ze zijn gewoon grauw en niet mooi!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:37

Fading: Ik denk rond de €35,00. Ik moet zeggen dat ik je foto's een beetje ''average'' vind. Ik bedoel, geen hele spetterende foto's, met veel power (hoeft ook niet per se hoor) of met veel uitstraling. En het wazige voor de hond op foto 2 vind ik jammer. Lekker dooroefenen :-)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:14

Taxatie

pagina 70
LOVESUSHI: Iets te 'grauw' van kleuren, ik mis echt de kleuren; wel zeer nette foto's kwa composities - €40
Paris_: Je composities zijn niet slecht, maar vind het soms jammer van het lichtgebruik, foto 1 en 3 vind ik de betere foto's; bij foto 2 wordt mijn aandacht iets te veel getrokken naar het licht op de achtergrond - €25
puppy1128: je laatste foto's zijn de leukste, daar heb je echt de sfeer kunnen vastleggen - €40
WiancaR: nette composities, warme kleuren, vooral de laatste is gaaf met de reflectie - €55
xTitanic: ja jouw werk ken ik gewoon ^^ je maakt er meestal ook je eigen ding van - €60
Marit: jouw werk is gewoon super knap! - €120
Joysieee: nette foto's, de 3de foto doet het niet echt bij mij, vind de houding van het paard niet het meest aantrekkelijke - €45

Pagina 71
horserider22: gewoon nette foto's, je doet je best als het maar hobbymatig is, ik zou meer zoeken naar interessant licht waardoor je onderwerpen er meer gaan uitspringen, ik kan je altijd eens aanraden om met reflectiescherm te werken - €25
xJikke: super fijne platen, maar te veel naverscherpt, als je gaat naverscherpen kan je het best op 2 lagen doen en de verscherping weggummen op de achtergrond, het is fijner kijken als de achtergrond toch zacht blijft (of gewoon lokaal opscherpen van het onderwerp) - €50
miroxmill: iets te gewone platen voor mij - €10
boomer123: je blackfoto's komen goed! juist opletten dat de oren niet gaan verdwijnen in het zwart, de laatste 2 foto's hebben wat te weinig sfeer, gewoon nette platen - €35
Gianti: zeer scherpe onderwerpen, leuke omzettingen in zwart-wit, welk objectief heb je gebruikt voor foto 3? - €50
joeluna: gewone foto's, opletten met schaduwpartijen en sommige foto's mogen lichter van mij - €15
Naomi_King: onderwerpen zijn vaak iets te donker thv de ogen/het hoofd, in foto 2 zit wat te veel groen in (een groene zweem) - €25

Pagina 72:
MZorro: nette platen kwa compositie, af en toe vind ik het te grauw, maar met grauw weer moet je het maar doen, ik zou de kleuren er wat meer uithalen - €40
Anouska15: foto 3 is gewoon prachtig! foto 2 zou ik het gezicht wat meer oplichten, de laatste foto lijkt niet helemaal scherp wel een mooie sfeer. Moesten ze van kleuren en licht allemaal zo zijn als foto 3 dan zou je prijs zeker het dubbele worden - €35
Hes_Han: gewoon super mooie sfeer, licht, kleur, ... - €80
love__mandy: kleuren zijn niet altijd correct heb ik de indruk, soms wat te donker op het onderwerp - €25
Lynn85: gewoon prachtig! je levert mooi studiowerk - €80
btjeetje: fijne platen, zeer net, foto 2 vind ik wel een leuke kleursfeer te hebben - €50
xMaxxiee: gewone foto's, nog meer met scherptediepte gaan spelen - €10
GerdjeHoran: foto 3 een beetje een rare houding, ik denk dat ik het vooral raar vind omwille van de ogen, het ene oog verdwijnt bijna in het zwarte - €40

Pagina 73:
Fading: je scherptediepte is echt fijn kijken, ik zou nog meer naar sfeerlicht zoeken, dat kan toch wel zo een extra'tje aan je foto's geven, zeer scherp en nette compositie - €60

Mijn foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:18

Als meelezer wil ik hier toch graag even inhaken :D Ik vind de foto's van Fading absoluut niet 'average' maar juist ontzettend netjes! Iemand hoeft toch niet gek of iets bijzonder speciaals te doen om een goede fotograaf te zijn. Technisch vind ik de foto's heel goed en natuurlijk overkomen, mooie kleuren, heldere foto's, prima composities (soms wel wat krap aan de bovenkant), scherp en fijne scherpte diepte.
Als dit de kwaliteit is die je standaard levert dan toch zeker wel richting de €75, uiteraard afhankelijk van wat je ervoor krijgt.
Ik ga wel mee met heavenslove dat je soms door wat meer te spelen met licht net even een ander plaatje krijgt maar dat neemt niet weg dat de foto's nu ook al mooi zijn :)
Ik snap dat meningen verschillen en respecteer natuurlijk ook de eerlijke mening van Anniek, jij hoeft je hierin ook niet te verdedigen :D

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:04

Fading: heel mooie platen. Lekker fris, mooi gewerkt met scherptediepte. Vlot 60 euro lijkt me.
HeavensLove: ik ben grote fan! Superplaatjes. Vooral dat buigend paard. Je speelt mooi met het licht. Ik ga hier toch richting 80-90 euro denk ik, als het al niet meer is.

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:11

Pagina 69
CrazyIris Met de bloemenfoto's kan ik niet zoveel, aangezien ik hier nooit voor zou betalen :+ De rest van de foto's vind ik erg mooi en zijn kwalitatief goed. Ik zou er 25 euro voor betalen.
Lindatjuhhh Mooie scherptediepte, alleen de 2e foto vind ik niks. Ik zou er 15/20 euro voor betalen.
MaricoGraphy Leuke foto's alleen ik zou er nog niet voor betalen. Nog even door oefenen!
xFace De composities vind ik steeds net niet mooi. Ik zou er 15 euro voor betalen.

pagina 70
LOVESUSHI Die eerste foto vind ik echt geweldig! De foto's zijn wel wat grauw van kleur. Ik zou er zelf 30 euro voor betalen.
Paris_ Toffe Ik mis wat scherpte en de composities vind ik niet altijd mooi. Wel mooie kleuren! Ik zou er 15 euro voor betalen.
puppy1128 De kleuren kloppen niet helemaal maar verder erg mooi! Ik zou er 25 euro voor betalen.
WiancaR Mooie foto's! Ik zou er 45 euro voor betalen.
xTitanic Ook zeer mooie foto's! Ik zou er 40 euro voor betalen.
Marit Je bent een van mijn favoriete fotografen. Ik zou er toch wel 100 euro voor betalen.
Joysieee De composities vind ik niet altijd mooi maar de foto's zijn wel goed scherp. Ik zou er 20 euro voor betalen.

pagina 71
horserider22 Leuke foto's maar ik zou er nog niet voor betalen. Nog even door oefenen!
xJikke Ik vind je foto's prachtig alleen soms de compositie net niet. Ik zou er 50 euro voor betalen.
miroxmill Leuke foto's maar nog even door oefenen!
boomer123 De eerste foto vind ik mooi maar iets te donker. Van de rest vind ik de belichting niet mooi dus nog even door oefenen!
Gianti Hele mooie foto's! Ik zou er 40 euro voor betalen.
joeluna Leuke foto's maar nog wel erg standaard. Ik zou er 15 euro voor betalen.
Naomi_King Ik vind je foto's erg gewoon en grauw. Ik zou er 10 euro voor betalen.

pagina 72
MZorro Mooie foto's maar voor mijn gevoel net niet helemaal scherp en soms een beetje grauw. Ik zou er 25 euro voor betalen.
Anouska15 De 3e foto vind ik echt geweldig! De rest wat minder en de laatste niet helemaal scherp. Ik zou er 30 euro voor betalen.
Hes_Han Mooie sfeerfoto's! Ik zou er 50 euro voor betalen.
love__mandy De foto's van de honden vind ik mooier dan die van de paarden! Met paardenfoto's zou ik nog even door oefenen en voor de honden zou ik 10 euro betalen.
Lynn85 Vooral de 2e en 3e vind ik prachtig! De rest is ook mooi alleen 5 en 6 vind ik net niet. Ik zou er 60 euro voor betalen.
btjeetje Mooie foto's alleen een beetje grauwe kleuren. Ik zou er 30 euro voor betalen.
xMaxxiee Leuke foto's vooral de eerste. Ik zou wel nog even door oefenen en ook shoots gaan houden met verschillende modellen.
GerdjeHoran Mooie foto's alleen een beetje grauw. Ik zou er 25 euro voor betalen.

pagina 73
Fading Erg mooie foto's! Ik zou er 55 euro voor betalen.
Heavenslove Mooie foto's, alleen die van het hondje is niet scherp. Ik zou er 40 euro voor betalen.

Ik fotografeer nu al een jaar en vraag sinds het begin al 15 euro, ik ben benieuwd wat jullie vinden :)
Afbeelding
Afbeelding
Hetzelfde jongetje: http://nl.tinypic.com/r/2z7r7u9/8
Afbeelding
Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:12

Ik weet niet of het goed is als ik gewoon af en toe eens taxeer? Het kan dus zijn dat ik mensen over sla, maar soms heb ik er zin in en soms niet. Ik heb zelf nog niets geplaatst voor op te taxeren, dus lijkt me wel goed dat ik gewoon af en toe inpik voor wat tips? :)

Fading: Technisch zit je helemaal goed, mooie scherptediepte en scherpte zit op de juiste plek, kleuren zijn realistisch enzoverder. Misschien een beetje standaard composities, en nog niet echt een sprekende eigen stijl, maar ze zijn zeker beter dan 'gemiddeld'. Toch wat ik gemiddeld vind uit dit topic. Een 50 euro kan je zeker vragen :)

Heavenslove: Ik vind je paardenfoto's stuk voor stuk heel goed! De hond is misschien een beetje krap gefotografeerd. Op basis van deze foto's zeg ik toch zeker 60-70 euro. Omdat het niet de standaard paardenfoto's zijn. De foto's van het koppeltje ben ik dan weer niet echt fan van. Misschien omdat het allemaal zowat het zelfde is, van heel dicht bij. Het laatste portret vind ik dan ook wel weer schattig maar ook niet echt spannend! Maar je kleurbewerking en techniciteit zit goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:04

Anniek22 schreef:
Fading: Ik denk rond de €35,00. Ik moet zeggen dat ik je foto's een beetje ''average'' vind. Ik bedoel, geen hele spetterende foto's, met veel power (hoeft ook niet per se hoor) of met veel uitstraling. En het wazige voor de hond op foto 2 vind ik jammer. Lekker dooroefenen :-)

De waas was de bedoeling ;) Ik ben daar zelf fan van!
Sja, je kunt je mening hebben, maar met de kwaliteit die ik lever ga ik absoluut geen €35,- vragen dat lijkt me een beetje weinig :)

Ik ben gewoon fan van waasjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:04

Anniek22 schreef:

De waas was de bedoeling ;) Ik ben daar zelf fan van!
Sja, je kunt je mening hebben, maar met de kwaliteit die ik lever ga ik absoluut geen €35,- vragen dat lijkt me een beetje weinig :)

Ik ben gewoon fan van waasjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:28

@Fading hoeveel vraag je momenteel?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:38

Waasjes zijn leuk *\o/*
Ik zou zeker €60/€70 betalen hoor Fading, de kleuren zijn mooi natuurlijk, de scherpte ligt goed en nette composities, dus wat wil je nog meer?

Ik kan niet wachten tot ik zelf weer mag plaatsen, ik heb de laatste tijd zo veel nieuwe foto's gemaakt, en er zit ook steeds meer verbetering in als ik het zo eens vergelijk! :D

En nog een keer mijn vraag, omdat ik nog steeds geen oplossing heb..
Joysieee schreef:
Oh, en nog even een algemene vraag; hoe doen jullie het met verkleinen? Wanneer ik mijn foto's verklein tot webformaat worden de kleuren onwijs grauw en worden ze onscherp.. Ik kan nu bijvoorbeeld geen nieuwe portfoliofoto's plaatsen omdat de foto's, als ik ze scherp en goed in kleur op mijn site wil, te groot zijn om te plaatsen. Hoe doen jullie dat?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:41

Dat is gek? Werk je in Photoshop? Ik verklein haast nooit naar webformaat omdat ik orgineel lever, maar anders doe ik het gewoon via image en dan size, nog nooit problemen mee gehad..

Evelien1000: op basis van de foto's die je plaatste had ik 20 gezegd, maar toen klikte ik de link van het jongetje aan en werd ik toch benieuwd. Ben even op je site gaan kijken en denk toch dat je 25-30 euro mag vragen. Je foto's zijn netjes, heel braaf maar netjes! Probeer eens wat te spelen met compositie, neem eens wat afstand van je onderwerpen en observeer eerst de omgeving. Kijk goed waar het licht zit!

Ik zou wel iets meer foto's leveren voor dat tarief dan..

Dat is misschien wel een algemene tip: licht is NIET gelijk aan zon, je moet maar eens op een bewolkte dag aan het raam gaan staan, er dicht bij, en eens een stap er vandaan. Dan zie je een enorm verschil.
Ik was me vroeger totaal niet zo bewust van het licht, maar wanneer je er meer naar kijkt (ook buiten het fotograferen) begin je echt heel anders er naar te kijken!
Laatst bijgewerkt door k_m op 04-08-15 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:47

Ja ik werk en verklein ze dan met photoshop. Ik lever ze nu idd ook origineel (wel met logo) omdat het er anders gewoon echt niet uit ziet qua kleuren en scherpte, dus dan maar even zo.
Hoop dat ik er toch ooit nog uitkom waar het nou aan ligt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:53

k_m schreef:
@Fading hoeveel vraag je momenteel?

Check mn website :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:10

Ik ben benieuwd wat jullie mijn foto's waard vinden. Ga zo ook even zelf taxeren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:30

LeonieM: ik vind de eerste 3 foto's opvallend beter dan wat er volgt. Kleurgebruik en compositie zit goed in deze, da volgende foto's is dat dan weer minder.

Ik vind een 20 euro ongeveer.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:35

k_m schreef:
LeonieM: ik vind de eerste 3 foto's opvallend beter dan wat er volgt. Kleurgebruik en compositie zit goed in deze, da volgende foto's is dat dan weer minder.

Ik vind een 20 euro ongeveer.

Ze staan van nieuw naar oud. Dus ben eigenlijk wel heel blij met je commentaar <3

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:07

Joysieee schreef:
Ja ik werk en verklein ze dan met photoshop. Ik lever ze nu idd ook origineel (wel met logo) omdat het er anders gewoon echt niet uit ziet qua kleuren en scherpte, dus dan maar even zo.
Hoop dat ik er toch ooit nog uitkom waar het nou aan ligt..

Je origineel geven is niet wat je zo snel doet als fotograaf..
Meestal lever je het webformaat omdat ze met een origineel hun hele muur kunnen behangen met jouw foto, als voorbeeld. En jij inkomsten misloop.
Ik verklein ze naar 1400px. Dat behoudt de kwaliteit en je geeft niet zomaar je foto's weg

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:44

Bedankt allemaal voor de taxaties! heb ik zeker wat aan!
xMaxxiee, die stippel heet casper die staat bij mij op stal :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:02

Hes_han, dat klopt, maar als je mijn vraag leest, snap je ze waarom ik ze nu in origineel lever, het kan gewoon even niet anders. Daarom vraag ik hier ook hulp. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:38

Joysieee schreef:
Hes_han, dat klopt, maar als je mijn vraag leest, snap je ze waarom ik ze nu in origineel lever, het kan gewoon even niet anders. Daarom vraag ik hier ook hulp. ;)

Het verkleinen van een foto ín PS zelf kan gewoon niet voor verslechtering van kwaliteit zorgen :n

Wat je misschien eens kan proberen is een stukje uitzoomen en dan stapje voor stapje inzoomen. Op een bepaald moment is hij zoals hij 'is' zeg maar, en dan is hij gewoon goed.

Maar zeker qua kleuren kan het niet opeens anders worden .