Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Manon_ schreef:Als je kunt kiezen tussen Tokina 12-24 en 11-16. Wat is dan de beste keus?
Nicoletje92 schreef:Nou ik heb echt geen last van bij de mijne!! en hij is toch echt wel haarscherp weet niet hoe je daar bij komt..
Ik heb het ten eerste gewoon niet op Tokina, blijf liever bij camera merk zelf (hoeft niet altijd goed te zijn maar meestal wel)
Maar mijn Canon 10-22mm bevalt me toch wel erg goed hoor
Nouks schreef:Ander bekend voorbeeld: Canon 50mm F1.4 versus de Sigma 50mm F1.4. De Sigma is (dan ook duurder dan de Canon maar) toch echt beter.
Manon_ schreef:IS reduceert de bewegingen van de camera die veroorzaakt worden door jou. Als je altijd vanaf een statief fotografeert heeft het niet zoveel zin.
HLPhoto schreef:Manon_ schreef:IS reduceert de bewegingen van de camera die veroorzaakt worden door jou. Als je altijd vanaf een statief fotografeert heeft het niet zoveel zin.
...maar er zitten verder nog wel wat verschilletjes tussen die twee objectieven.
Misschien belangrijker: Wat voor vergrotingsfactor probeer je te bereiken vinos? >> Een 100mm f/2.0 is een stuk betaalbaarder dan een macro-objectief, en echt niet minder scherp.. ook zakelijk is het niet verkeerd om op de kleintjes te letten![]()
Hoeft dat echt niet, dan zou ik misschien een 70-200L overwegen. Puur voor praktisch gemak.
HLPhoto schreef:Manon_ schreef:IS reduceert de bewegingen van de camera die veroorzaakt worden door jou. Als je altijd vanaf een statief fotografeert heeft het niet zoveel zin.
...maar er zitten verder nog wel wat verschilletjes tussen die twee objectieven.
Misschien belangrijker: Wat voor vergrotingsfactor probeer je te bereiken vinos? >> Een 100mm f/2.0 is een stuk betaalbaarder dan een macro-objectief, en echt niet minder scherp.. ook zakelijk is het niet verkeerd om op de kleintjes te letten![]()
Hoeft dat echt niet, dan zou ik misschien een 70-200L overwegen. Puur voor praktisch gemak.