Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tinkiebel schreef:Hallo,
Ik kom ook even binnenvallen op dit thema. Ik kan van een collega een Canon 1000D overnemen. Hij weet nog niet goed wat hij er voor wil hebben maar het probleempje is er zit een vlekje op de lens. Kan ik dit makkelijk (laten) schoonmaken? Weet iemand ongeveer wat de kosten hiervan zullen zijn?
Als het heel bewerkelijk is kan ik misschien beter een nieuwe aanschaffen?
Mitxa schreef:tinkiebel schreef:Hallo,
Ik kom ook even binnenvallen op dit thema. Ik kan van een collega een Canon 1000D overnemen. Hij weet nog niet goed wat hij er voor wil hebben maar het probleempje is er zit een vlekje op de lens. Kan ik dit makkelijk (laten) schoonmaken? Weet iemand ongeveer wat de kosten hiervan zullen zijn?
Als het heel bewerkelijk is kan ik misschien beter een nieuwe aanschaffen?
Bedoel je echt dat er een vlekje op het objectief zit?? Krijg je dat dus niet met een doekje eraf "gepoetst"? Wel voorzichtig doen en van te voren zeker van zijn dat er geen zand of iets dergelijks meer erop zit anders krij je krassen op je objectief.
Je zou het dan eens bij een winkel kunnen voorleggen en vragen of er iets aan te doen is.
Objectief kan je natuurlijk altijd vervangen.
Of bedoel je dat er een vlekje op de sensor? Dan zou ik ook verstandig wezen en het door een proffesional laten doen (verschillende fotowinkels doen het ook). Kosten liggen daarvan vaak tussen de 20 en 50 euro.
faithfull schreef:hoi,
Heeft iemand misschien voorbeeldfoto(s) van een spiegelreflex in een binnenbaan of met weinig licht?
Ik zie veel voorbeeldfoto's buiten in het zonnetje, maar dat red mijn compactcamera ook.
Ik zou het fijn vinden als iemand mij dus kan helpen met het uitzoeken van een camera die ook onder moeilijkere omstandigheden een degelijke foto kan maken.
krissie_ schreef:Ik zat ook te kijken naar een spiegelreflex camera, het duurt nog wel heel lang voordat ik het geld bij elkaar heb maar ik ben gewoon vast aan het kijken.
Maar ik vond dus de Nikon D3000 + 18-105 VR, is dit een goede instap camera en lens voor vooral paardenfotografie of is daar de zoom te weinig voor?