[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IngridHar

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:27

Hallo,

Ik kom ook even binnenvallen op dit thema. Ik kan van een collega een Canon 1000D overnemen. Hij weet nog niet goed wat hij er voor wil hebben maar het probleempje is er zit een vlekje op de lens. Kan ik dit makkelijk (laten) schoonmaken? Weet iemand ongeveer wat de kosten hiervan zullen zijn?
Als het heel bewerkelijk is kan ik misschien beter een nieuwe aanschaffen?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:33

tinkiebel schreef:
Hallo,

Ik kom ook even binnenvallen op dit thema. Ik kan van een collega een Canon 1000D overnemen. Hij weet nog niet goed wat hij er voor wil hebben maar het probleempje is er zit een vlekje op de lens. Kan ik dit makkelijk (laten) schoonmaken? Weet iemand ongeveer wat de kosten hiervan zullen zijn?

Bedoel je echt dat er een vlekje op het objectief zit?? Krijg je dat dus niet met een doekje eraf "gepoetst"? Wel voorzichtig doen en van te voren zeker van zijn dat er geen zand of iets dergelijks meer erop zit anders krij je krassen op je objectief.
Je zou het dan eens bij een winkel kunnen voorleggen en vragen of er iets aan te doen is.
Objectief kan je natuurlijk altijd vervangen.

Of bedoel je dat er een vlekje op de sensor? Dan zou ik ook verstandig wezen en het door een proffesional laten doen (verschillende fotowinkels doen het ook). Kosten liggen daarvan vaak tussen de 20 en 50 euro.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:05

Mitxa schreef:
tinkiebel schreef:
Hallo,

Bedoel je echt dat er een vlekje op het objectief zit?? Krijg je dat dus niet met een doekje eraf "gepoetst"? Wel voorzichtig doen en van te voren zeker van zijn dat er geen zand of iets dergelijks meer erop zit anders krij je krassen op je objectief.
Je zou het dan eens bij een winkel kunnen voorleggen en vragen of er iets aan te doen is.
Objectief kan je natuurlijk altijd vervangen.

Of bedoel je dat er een vlekje op de sensor? Dan zou ik ook verstandig wezen en het door een proffesional laten doen (verschillende fotowinkels doen het ook). Kosten liggen daarvan vaak tussen de 20 en 50 euro.

Het is echt in de body op de lens. Als je nu foto's maakt krijg je overal een zwart stipje. Hij heeft de 450 gekocht en had deze nu over maar zit dus met dat vlekje. Het kan dus wel schoongemaakt worden, daar ging het me om. Die 50 euro moet ie er dan maar extra af doen ;)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:08

Hai,
Vraagje waar vind ik het serrienummer van mijn camera? Er staan namelijk 2 nummers.
Welke is dan de goede.
(canon 1000D)

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:36

Naast je batterijklepje :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:38

Alleen op de bon die ik ook naar de verzekering moet sturen staat serie-nr:
hier staat een heel ander nummer en veel langer. Krijg ik dan geen gedoe met de verzekering?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:39

Ook moet ik het aankoop bedrag van lens en body apart invullen. Maar dit was een pakket die je kon kopen.
Iemand hier ervaring mee?

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:48

heejj.. heb een sony alfa 350 14.2mp maar nou wil ik een lens kopen voor macro fotografie en/of een telezoom .. weet echt niet welke ik moet nemen.. ze zijn geen koopje dus wil wel een goede koop doen..

xx

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:50

Even kijken wat ze los waard zijn, Ash.. Als je de kit en de 1000D hebt:
Body = 345
Lens = zonder IS ongeveer 70 euro

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:17

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:23

Ik zat ook te kijken naar een spiegelreflex camera, het duurt nog wel heel lang voordat ik het geld bij elkaar heb maar ik ben gewoon vast aan het kijken.
Maar ik vond dus de Nikon D3000 + 18-105 VR, is dit een goede instap camera en lens voor vooral paardenfotografie of is daar de zoom te weinig voor?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:46

Wat is een goede instapcamera voor een persoon die altijd foto's gemaakt heeft met een Olympus C-220Z en een Cybershot (redelijk oud model, wordt iig niet meer verkocht.
En daarnaast een DSC-P100.

Qua budget wil ik toch een beetje in het midden blijven.

Iemand die mij kan helpen? :)

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:10

hoi,

Heeft iemand misschien voorbeeldfoto(s) van een spiegelreflex in een binnenbaan of met weinig licht?
Ik zie veel voorbeeldfoto's buiten in het zonnetje, maar dat red mijn compactcamera ook.

Ik zou het fijn vinden als iemand mij dus kan helpen met het uitzoeken van een camera die ook onder moeilijkere omstandigheden een degelijke foto kan maken.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:14

faithfull schreef:
hoi,

Heeft iemand misschien voorbeeldfoto(s) van een spiegelreflex in een binnenbaan of met weinig licht?
Ik zie veel voorbeeldfoto's buiten in het zonnetje, maar dat red mijn compactcamera ook.

Ik zou het fijn vinden als iemand mij dus kan helpen met het uitzoeken van een camera die ook onder moeilijkere omstandigheden een degelijke foto kan maken.

Een gewone spiegelreflex red je dat ook niet zomaar. Ook heb je daarbij lichtsterke objectieven nodig.

Bij een spiegelreflex kan je wel je iso instellen (bij veel compactcamera's ook) maar dan krijg je al snel te maken met ruis. Wil je minder ruis hebben dan kom je bij duurdere spiegelreflexcamera's uit (vaak full-frame).
Laatst bijgewerkt door Mitxa op 14-01-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:14

dat licht niet alleen aan de camera maar ook voornamelijk aan de lens ;)

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:45

ok, zou ik het dan afkunnen met bijvoorbeeld een canon eos 1000D? Of kan ik dan beter een andere kopen? en wat voor lens zou ik er dan bij moeten hebben?
Het hoeft van mij namelijk niet meteen in de 1000den euro's te gaan lopen.
en zijn er nog meer dingen waar ik echt op moet letten bij de aanschaf van zo'n camera?

Ik heb namelijk nog geen ervaring met spiegelreflex, vandaar al deze vragen.

Bedankt ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:46

je moet dan een lichtsterke lens kopen. Bijvoorbeeld de sigma 70-200 F2.8

maar ik raad je aan eerst zelf even onderzoek te doen ;) google kun je heel veel vinden.

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:51

ok super :) dank je wel, ga ik doen.
Maar kwa camera zelf hoef ik dan niet persee het duurste van het duurste te halen ?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:52

Duurste van t duurste uiteraard niet, maar kijk is alleen al naar hoeduur die sigma lens is die lifaya noemt. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:52

je hoeft niet het duurste van het duurste te halen, maar ik zeg wel even dat de 1000D hét instapmodel van de instapmoddelen is :P
Ja de sigma 70-200 F2.8 is "prijzig" maar je hebt er iets voor terug :) ik heb zelf de 50-150 F2.8

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:56

ik twijfel hier om voor te sparen
de nikon d90 of de d300 weet is en heel verschil
maar aan de ene kant denk ik dat ik nog niet toe ben aan en d300 aangezien ik nu de d60 heb

moet zowiezo nog en tijdje sparen daar voor hoor daar niet van

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:01

hey,

Dat is inderdaad wel behoorlijk prijzig. Nu weet ik best dat het niet duur is, maar het is wel een hoop geld.

Zijn er nog andere (lees toch wel iets goedkopere) oplossingen, misschien met een heel ander merk camera?
Ik heb nog niet echt een voorkeur omdat ik er nog nooit mee heb gewerkt.
En waar moet ik dan naar kijken bij lenzen?
wat betekend het 70-200 en wat is de f2.8?

iig alvast bedankt +:)+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:02

merk heeft er niets mee te maken, wel de lichtsterkte. Ik ben bang dat je geen goedkope oplossing zal vinden...

faithfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:06

hm, dan zal ik toch nog even wat meer moeten doorsparen ben ik bang.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:17

krissie_ schreef:
Ik zat ook te kijken naar een spiegelreflex camera, het duurt nog wel heel lang voordat ik het geld bij elkaar heb maar ik ben gewoon vast aan het kijken.
Maar ik vond dus de Nikon D3000 + 18-105 VR, is dit een goede instap camera en lens voor vooral paardenfotografie of is daar de zoom te weinig voor?

Ik heb zelf de D3000 van Nikon met een 18-55VR en 55-200VR. Die 200 is opzich wel lekker voor de paarden :j
Ik denk dat 105 niet ver genoeg kan zoomen, zal dan toch wel voor een lens gaan met zoom tot 200 :j .