[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:47

oké ik heb ook weer een nieuwe tekening af, ik vraag er €5,- euro voor en het is A4, ze heeft al laten weten dat ze hem graag wil hebben. Ojaa het is geheel bladvullend en gemaakt met grafietstiften

Afbeelding

Ik heb geen beter voorbeeldje van de foto zelf, want deze opdracht heb ik nie tvia internet gekregen, dus dit is het enige voorbeeldje dat ik heb en daar heb ik een foto van gemaakt

taxaties:

(ik doe later wel weer een lijst van alle blz die ik nog niet gehad heb, maar nu even alleen van deze pagina)

Fantine 1e: Wouw die is echt heel mooi zeg, alleen had er wel wat meer diepte in de oren gemogen, maar de highlights zijn echt onwijs goed €15,-
2e: Vind ik minder, net of de neus wat te kort is €5,- euro

mijntjuhh:€5,- euro, neusje vind ik mooi detail, maar het is nog niet echt aquarel en er zit té weinig detail in, misschien moet je eens uitkijen naar gewone aquarel verf, dan kun je goed het verschil zien, of kijk eens naar mensen die ook met aquarel werken en dan vergelijken met je eigen werk.

Mik_: 1e = wou 2e = nog wouwer, prachtig heel mooi de schaduwen en lichtere plekken weergegeven ik zou niet weten wat je hiervoor kon vragen

Babe: oooh wat mooi net echt zeg hij ziet er echt aaibaar uit en die rimpeltjes zijn heel mooi, omdat ik me nooit zo in acryl heb verdiept (ooit zelf wel een seen schilderij mee gemaakt maar dat is het ook wel) zou ik ook hier niet echt een taxatie weten

sex_back: Kat is heel mooi, moeilijk hoor die spiegeling, vind hem wel wat te licht op gezet in zijn totaal vind ik, maar €20,- euro vind ik hem wel waard

vlindeer vind ik minder, zo uer nog niets voor vragen, maar nog even door oefenen

Lunas: €5,- euro er zitten vlekken op het papier, voortaan zou ik die erst uitgummen en dan je tekening hier plaatsen, ik vind hem helemaal wat vlekkerig, maar wel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:46

Iedereen bedankt voor het taxeren van mijn tekening Lachen
Ik zal vanmiddag/vanavond ook weer eventjes bij taxeren Knipoog

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:07

Ja klopt, rond mijn hele tekening zitten vlekken van mijn pols die in de tekening zit te vegen. En voor een mooie presentatie zou ik ze eigenlijk moeten uitvegen Bloos .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:04

Nou, eens kijken, waar ben ik gebleven..

Fenn; Ik zou nog even dooroefenen. Er zit naar mijn idee erg weinig detail in en er zitten vlekken op het papier Knipoog.

Fantine; de 1e: Mooi hoe je de schaduwovergangen hebt gemaakt Ja. Maar volgens mij is het bitringetje wel erg klein?? De rest van het hoofdstel heb je daarentegen wel erg mooi gemaakt Knipoog. Eurootje of 10 Lachen
de 2e: Jammer dat het wat krasserig lijkt. 5 euro voor deze Lachen

Mijntjuh; je bent vooruit gegaan naar mijn idee Lachen. Ik zie nog steeds een beetje wat potloodstreepjes en ik vind z'n manen er wel erg fel uit zien.. 10,-? Lachen

Lessien; hij is gaaf Haha! 15,- op A4 Ja

Mik_; wauw, echt super! Ik vind de naam er bij wat jammer maar het paard heb je echt heel mooi gedaan Knipoog. 25,-

nog een keer Mik_; Ook de hond is erg mooi. 20,- Ja

Babe; Die is echt prachtig Wow! Zeker 50,-

sexy_back; kat: heel mooi hoe je die spiegeling in het raam hebt gemaakt Ja Vind de achtergrond (achter de kat) wat minder maar toch nog 20,- Lachen
vlinder; persoonlijk zou ik hier niks voor geven. Heb ook geen idee wat het waard zou kunnen zijn..

Lunas; Ik vind hem niet erg mooi. Hij spreekt me gewoon niet aan. De manen lijken erg krasserig en ik vind het gedeelte rondom z'n neus/mond ook niet erg mooi. Het oog heb je daarentegen wel erg mooi gedaan. Knipoog

Nevony; het is een nogal kleine foto. 10,-??

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:46

@Lunas: Je moet dan goed van links naar rechts werken, dan veeg je ook niets uit Knipoog

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:49

ik draai de tekening altijd rond... zodat ik nergens vlekken maak. van links naar echts werken heeft voor mij ook geen nut aangezien ik links ben... en ben daarom rond gaan werken.. gewoon je papier rondraaien werkt goed hoor!!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:50

Nevony: deken vind ik erg mooi! hoofd lijkt wat breder dan de foto, 7.50?

Lunas: je kunt ook een blaadje onder je hand leggen, ga je ook niet door je tekening Knipoog moet je wel zorgen dat t blaadje niet verschuift Clown
daarna idd ff eventuele vlekken nog weggummen

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:27

Fantine schreef:
Nevony: deken vind ik erg mooi! hoofd lijkt wat breder dan de foto, 7.50?

Lunas: je kunt ook een blaadje onder je hand leggen, ga je ook niet door je tekening Knipoog moet je wel zorgen dat t blaadje niet verschuift Clown
daarna idd ff eventuele vlekken nog weggummen

Idd ik doe ook altijd een blaadje onder me hand Lachen

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:54

iedereen bedankt voor het taxeren! Haha!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:05

Bedankt voor de tips. En ook ik ben links dus het is van rechts naar links dat ik moet tekenen Knipoog . Het is dat ik laag over laag teken, steeds met een zachter potlood en dan ontstaan er nogal wat vegen op mijn blad.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:10

hm ja ik teken maar maximaal 3 lagen over elkaar... maar das echt uitzondering meestal zet ik het er in 1 a 2 lagen op... op ik teken op bepaalde plekken een 2de laag...

misschien eens proberen de tijd te nemen voor een tekening en rustig de schaduw plekken er in te tekenen etc. mss, dat je dan geen vlekken maakt??

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:38

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:44

Blz. 69
Lontje:
Supermooi, heel realistisch neergezet! €50,-

Blz. 70
Nelleke_H:
1. Mooi gedaan, ik vind alleen het oog dood lijken. Ook mocht in voorpluk wel wat meer schaduw en licht. €5,-
2. Deze vind ik mooier, maar wel hetzelfde verhaal voor de manen en de staart. €7,50
3. Ik vind hem wat slordig ogen, vooral door de achtergrond. €5,-
Naomi21:
Dit is echt niet te geloven, hóe mooi je dit hebt neergezet! Hier zou ik minstens €150,- voor willen uitgeven.
Findira:
Hier zou ik nog niets voor willen geven. Hij is erg krasserig en er moet veel meer detail in.
Lessien_2810:
Mooi, maar fantasie is niet mijn favoriete stijl. €5,-
Mijntjuhh:
Ik vind dit meer kleurpotlood dan aquarel lijken. Ik vind ze beide niet zo mooi, vrij weinig detail, te kleine ogen en het lijkt of ze geen manen hebben. Nee, niet iets waar ik geld voor zou willen uitgeven.
Fenn:
Nog even oefenen, er ontbreekt veel detail en hier en daar lijken de verhoudingen niet te kloppen.

Blz. 71
Fantine:
1. Ik vind jouw hoofdstellen zo mooi altijd! Haha! Het oog lijkt me wat aan de kleine kant, maar ondanks dat is hij erg mooi! €15,-
2. Jammer dat je weer op dit papier bent gaan werken. Daardoor vind ik het wat minder mooi. De voorpluk verdwijnt wat in het voorhoofd, verder mocht er meer detail in. €10,-
Mijntjuhh:
Mooi! Ik kan de diepte niet zo goed vinden in de neus en het rechteroog lijkt me wat klein, maar verder goed! €20,-
Lessien_2810:
Zo'n ding wil ik eigenlijk niet in mijn woonkamer hebben. Nagelbijten / Gniffelen Wel mooi gedaan, maar ik zou er geen geld voor willen geven.
Mik_:
1. Jammer dat er zo groot een naam onder staat. Je hebt wel een mooie eigen stijl! €15,-
2. Ik kan de diepte goed zien! Er zou wel wat meer vachtstructuur in de kop mogen. €15,-
Babe:
Chic! Het oogje lijkt me wel wat dood. €30,-
sexy_back:
1. Ik kan geen poten vinden. Nagelbijten / Gniffelen Wederom goed gedaan. €15,-
2. Ik vind hem een beetje saai. €5,-
Lunas:
Goede details. Toch zou ik meer vachtstructuur willen zien. €10,-

Blz. 72
Nevony:
Jammer dat de foto klein is, maar hij ziet er wel goed uit! €20,-

Ik heb 2 keer Johnny Depp getekend, alleen ze lijken niet. Daardoor denk ik dat ze gelijk veel minder waard zijn.
Beide formaten zijn A4.

Afbeelding

Afbeelding

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:01

Goed, ik ga eens taxeren, geloof ergens vanaf halverwege pagina 69. Gegeven voor het genoemde formaat en anders voor een gangbare maat A4.

Plaudar: Hij mist textuur, subtiele overloop en de schaduw kun je verbeteren door hem met hulplijnen te construeren in plaats maar wat te improviseren. 15euro.

Cyntje: Wat stelt het voor? Gewoon ter decoratie? Ik taxeer dit niet omdat ik het verder niet verkoopbaar vind, niet commercieel genoeg, te 'gemakkelijk' als van die simpele pastaschilderijtjes. Dat bedoel ik niet zo negatief als het klinkt. Als het je kamer maar opfleurt, toch? 30euro.

Lontje: Mooi. Rustig, misschien iets te. De snorharen mogen wat meer afgewerkt. 50euro.

Nelleke_H: net iets betere overloop en contrastering maakt hem rustiger, ook wat dimensie in de manen aanbrengen. De dolfijn moet veel minder in lijnen, ook is het water geen onderdeel van de tekening, meer een ietwat onrustige lijst. 15-20euro.

Naomi21: Heel sprekend. 300euro voor A3. 200 voor A4.

Findira: blijven oefenen, ik zou nog niks vragen.

Lessien_2810: Dit is meer een schets, en dan bovendien een die nog niet van het formaat "zet maar op je ebay store" is. Blijf nog maar even oefenen. De pose vind ik wel erg leuk, hoewel uit balans.

Mijntjuh: niet voor professionele doeleinden (nog niet). 10e.

Fenn: blijven oefenen, ik vind hem nog erg slordig.

Fantine: blijf de verhoudingen oefenen, als je die in de gaten hebt zul je echt ineens veel meer geld kunnen vragen. 10-15euro.

Mijntjuh: er zit nog wat weinig diepte in je aquarel. Toch vind ik hem al vrij goed. 20euro.

Mik_: ik vind je tekeningen de laatste tijd wat slordig afgewerkt, gehaast zelfs. 20euro.

babe: 60euro.

sexy_back: 15euro. De kat mag wat rustiger afgewerkt.

lunas: je tekening heeft geen uitstraling, dat is erg jammer, ook vind ik de presentatie slordig. 5euro.

nevony: 10-15euro.

_Evelijn_: ik vind beide nog niet Johnny, maar je legt wel al goed schaduwen neer. Let op de gelijkenissen en verhoudingen. 20euro.

Overigens weet ik nie of ik de prijs voor mijn vorige opdrachten heb vermeld maar ach, dat was lang geleden. Deze is nog niet 100% af en tis pas mn tweede poging, denk niet dat ik dit veel vaker ga doen, tis niet mijn ding. Eigenlijke grootte ongeveer A2, moet nog afgewerkt worden.

Afbeelding

paard_juhss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:38

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:48

Misschien kun je eerst ook even het werk van ander beoordelen paard_juhss Lachen

@JoSav Lachen paard is prachtig alleen vindt ik de achtergrond niet zo mooi de kleuren bedoel ik dan. Iedergeval ik zou er alsnog 30 euro voor geven

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:01

@ Nevony, 10 euro
@ Evelijn, 6 euro voor elk. Erg knap.
@ Josav, ik vind het prachtig gemaakt! Ik zou er 70 euro voor vragen. Maar kan er helemaal naast zitten natuurlijk.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:25

30 euro, maak je een grap, de shire komt er prachtig uit door de kleuren. Ik vind het perfect uit komen, ik denk dat je voor schilderij écht wel aan 100,- kan denken, als het niet meer is!!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:00

JoSav: Práchtig! Meer kan ik er niet over zeggen. Dit is makkelijk €300,- waard!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:23

@ JoSav; Je hebt er veel tijd in gestoken, dus dat is zeker al heel wat waard en dan knalt die shire er ook nog eens prachtig uit! Minimaal 100 euro Knipoog

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:20

Zeker 250 euro, JoSav.
Erg knap gedaan, ook al is het niet je ding. Ja
Jammer, want je bent er wel erg goed in!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:54

Kom ik alweer aan met een volgend werkje Tong uitsteken
Met Aqryl op doek van 40X50
Afbeelding

Alvast bedankt Lachen

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:13

@ babe, ik heb beter werk van je gezine. Sommige dingen zijn niet gedetaileerd genoeg. Ik denk rond de 15 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:45

@ Josav; bedankt Ja

QUINTENtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:18

ik ben hier echt niet goed in

Nevony:€10 ik vind alleen het rechter oog niet zo mooi
Lessien_2810:heel mooi €30
_Evelien_:is niet echt iets voor mij
Josav:prachtig minstens €150
babe:€25

en hoeveel denken jullie dat mijn tekening waard is?
http://img237.imageshack.us/my.php?imag ... ingno0.jpg