[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:45

Fem schreef:
pradadaan schreef:
Mag ik vragen waar jullie vandaan halen dat ik geen feedback accepteer?
Ik heb echt al veel feedback gehad én gegeven en dit is altijd in beide situaties goed ontvangen.
Maar ik geloof dat ik tocht het recht heb om op gekregen feedback in te gaan? Ik snap niet dat dit direct wordt opgevat als 'niet tegen feedback kunnen'.

Erg jammer, want zo is er geen lol aan als er zo snel conclusies worden getrokken.

Ik snap jou wel hoor.
Zoals NESCAFE zegt is het een cadeautje wat je krijgt, feedback..
Jij hebt het cadeautje uitgepakt.. En was het niet eens met de uitkomst.. Prima wat mij betreft.
Er moet ook ruimte zijn om te kunnen zeggen dat je het ergens niet mee eens bent.

Ik denk dat het mens eigen is om conclusies te trekken.. Dat doen we elke dag.. Maar soms moeten we onze conclusies bijschaven..

Ik vond overigens dat je gewoon prima reageerde..
Er kwam echter een discussie los, wat ook nog prima is..
Maar discussies op papier zijn vaak niet zo praktisch, je begrijpt elkaar al snel verkeerd.

je verwoord het wel perfect :P
Het was ook helemaal mijn bedoeling niet om afwijzend op de feedback te reageren, maar ik wilde inderdaad wel mijn mening daarover vertellen ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:46

Tuurlijk mag je daar op in gaan, maar op de reactie, mag de ander dan toch ook weer reageren? Jij geeft aan dat je de verhoudingen raar vind recht getrokken. Ik kan me dat haast niet voorstellen omdat recht gewoon recht is. Maar voordeel van de twijfel kijk ik zelf even, misschien heb je wel gelijk.... Is het bemoeienis... :?

pradadaan

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:53

Natuurlijk mag jij daar weer op in gaan, maar wat fem zegt: er ontstaat gelijk zo'n discussie en ik kan me niet voorstellen (hoop ik toch) dat iemand in dit topic als bedoeling heeft om een discussie met vervelende toon te starten.

En je begrijpt elkaar nogal snel verkeerd, iedereen leest wat hij/zij wil lezen :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:55

Ik heb helemaal geen probleem met inhoudelijke discussies. Ook daar leer je van. De vervelende toon ontstond pas naar mijn mening, toen er persoonlijk met vingertjes gewezen werd en het niet meer over de foto ging maar over andermans bedoelingen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:03

Oh Shiloh echt waar? Jij bent de gene die hier alles aanvallend opvat en gelijk weerwoord geeft. Ik heb het ondertussen 3 keer herhaald dat het niet slecht bedoeld was, maar als een mening.

Echt vervelend hoe aanvallend je hier op bezig blijft. Ik kan niet veel meer doen dan zeggen dat het niet zo aanvallend bedoeld was, zou je dat dan gewoon kunnen accepteren?

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:08

k_m schreef:
Oh Shiloh echt waar? Jij bent de gene die hier alles aanvallend opvat en gelijk weerwoord geeft. Ik heb het ondertussen 3 keer herhaald dat het niet slecht bedoeld was, maar als een mening.

Echt vervelend hoe aanvallend je hier op bezig blijft. Ik kan niet veel meer doen dan zeggen dat het niet zo aanvallend bedoeld was, zou je dat dan gewoon kunnen accepteren?

Ik vatte het helemaal niet zo op hoor. Naar mijn mening begin jij hier weer de discussie. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:26

k_m schreef:

Ik snap dus niet zo goed waarom jij je aangesproken voelt. Ik heb sinds de derde post op de vorige pagina niks meer gezegd richting jou of wat jij gezegd had aanging :s , dus waarom je dat weer aanhaalt en daarop doorgaat ontgaat me volledig.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 21:30

Ladies, er wordt nu wel erg off topic gegaan, en dat lijkt me niet de bedoeling. We kunnen meningen geven over foto's, maar laten we niet gaan discussiëren over het discussiëren.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:26

Maaaarije
Week 13: Wat een leuk dier, mooie foto. Aangezien het paard vrij druk is wat betreft patroon/aftekening had ik misschien wel gekozen voor een rustigere achtergrond.

myxlea
Week 13: Prachtige foto, niets aan toe te voegen.

Lonneke
Week 13: Wat een vreselijk knap kind. <<) Echt heel blij met die foto. <3

Lolleke
Week 13: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Pradadaan
Week 14: Mooie foto, ik stoor mij niet aan de horizon. Lieve plaat.

Gub
Week 13: Mooie foto, hele fijne sfeer.

Horserider22

GerdjeHoran
Week 13: Wat een lieve foto. <3

Marjoow
Week 13: Toffe foto.

FristiLover
Week 13: Die ziet er lekker uit! Mooie foto.

jesicaaaa

Appelstroop

MarijeR
Week 13: Wat een knap vogeltje, mooie foto.

Ingvild
Week 13: Mooie foto. Zou voor mij iets zachter mogen.

xniieeenke
Week 13: Leuke voorjaars foto.

Joeluna

Calice

JewEmm
Week 13: Mooie foto, tof moment. Had voor mij iets lichter gemogen.

Stumper_
Week 13: Creatieve foto, mooi gedaan.

Shiloh
Week 13: Leuke foto, niets aan toe te voegen.

horsesm
Week 13: Leuke foto. Vind hem persoonlijk wel wat geel.

Hamsterfan
Week 13: Leuke foto, niets aan toe te voegen.

Revanches

Tigress
Week 13: Mooie foto, misschien had hij boven en onder iets meer ruimte mogen hebben.

caaramel
Week 13: Mooie foto, niets aan toe voegen.

Sicayes
Week 13: Wat een heerlijke voorjaarsplaat. <3

xmichxrocky
Week 13: Leuke foto, lijkt alleen niet helemaal scherp.

lisaguus
Week 14: Mooie foto, ik vind de schaduwen wel wat hard.

Bellatrix
Week 14: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Murosch
Week 14: Leuke foto, niets aan toe te voegen.

Eefsel2109
Week 14: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:51

Shiloh schreef:
Heb het net eens uitgeprobeerd in mijn lightroom. Vind het helemaal niet raar ogen, model en paard... kan ook niet, want het is de normale houding, ongezien je je camera scheef gehouden hebt. rechter dan de horizon kan gewoon niet. Maar goed, jou foto en jou smaak natuurlijk.

Wanneer het wel of niet stoort ligt heel erg aan de foto. Soms komt een scheve horizon speels over, hier, naar mijn mening, niet...

Ik vind dat deze reactie best netjes verwoord is.
Zij geeft aan dat ze het niet mooi vind en dat ze het graag anders gezien had.

Ik had zostraks toen ik op de mobiel keek nog niet de foto gezien, maar voor mijzelf een voorstelling er van gemaakt. Nu ik de foto erbij zie, is het eigenlijk helemaal niet zo gek dat ze over de horizon vallen.
En dan lees ik dat de maakster schrijft: Anders is het paard uit verhouding...
Maar door de horizon te rechten, maak je eigenlijk je mooie plaatje compleet. Dan klopt het...Nu net niet.

Even iets verder gelezen en gekeken, en zie ik de nieuwe plaatsing van de foto met een rechte horizon. En daarin zie ik ook een verbetering qua houding van paard! :)
Prima foto, die 2e!

k_m schreef:
Oeh, los van de horizon discussie zou ik er niet zo mee gediend zijn wanneer mensen een foto van mij even zonder toestemming recht trekken. Ook al is het gewoon om te kijken..

Eh mij is geleerd door het zo nu en dan wel eens te doen...je leert kijken naar foto's. Composities etc te bepalen en voor jezelf te orienteren wat er juist goed is aan de foto of wat er verbeterd kan worden aan een foto.
Ik zit toevallig bij een fotovereniging en daarin bespreken we 1x per maand ca. 50 foto's op een avond. Daarin worden ook verbeteringen aangegeven, waarin er ook met een ander uitsnijdkader om je foto heen gehaald wordt om te kijken of dan je beeld beter wordt.
Waarom zou het dan ook niet mogen met dit soort dingen? Dit wordt netjes eigenlijk in stilzwijgen gedaan, zonder een internetpublicatie maar puur voor zich.

Het topic is er toch om van een ieder te leren. We doen mee om feedback te geven en te krijgen. Dan neem ik aan dat je er ook voor open staat en niet meteen in de bres springt als je het er niet mee eens bent of omdat je niet wil dat je foto's aangeraakt worden...dan kun je toch net zo goed niet mee doen? :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:58

@Revanches, ik snap je punt en ik volg zelf een fotografie opleiding waar extreem veel feedback wordt gegeven en dit natuurlijk ook gebeurd. Maar dat zijn dan in mijn ogen mensen waarvan je het vraagt om dit te doen. Moest iemand mij aanspreken van vind je het erg dat ik het even uit probeer zou ik het ook oké vinden. Ik zou het persoonlijk gewoon niet aangenaam vinden. (en dat wil niet zeggen dat ik de feedback hier niet enorm apprecieer, in tegendeel. Maar persoonlijk zou ik het niet zo fijn vinden, wat ook moet kunnen volgens mij, dat hangt van persoon tot persoon af)

Maar langs de andere kant snap ik dat sommige mensen er niet zo een punt van zouden maken. Ik doe dat trouwens ook niet, het wordt een beetje opgeblazen. Persoonlijk zou ik het niet zo tof vinden en daar kan ik nu zelf niet veel aan veranderen. :+

Verder wil ik er graag over ophouden nu want ik kan blijven zeggen dat ik het niet aanvallend / verwijtend bedoelde en dat het een mening was. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:59

Mensen please. Kap deze discussie.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:08

Laatste tijd geen feedback meer gegeven, dus ik hoop het weer wat structureler te kunnen oppakken. Naar aanleiding van de discussies, de feedback is helemaal gebaseerd op mijn eigen smaak en kijk, dus subjectief.

Week 14

- lisaguus : Jammer van de rommelige achtergrond, de harde schaduwen en de centrale compositie. Misschien volgende keer wat meer letten op de achtergrond, scheelt al erg veel.
- Bellatrix : wat een mooie vlekjes <3 Leuk beeld!
- Murosch : ik mis wat pit in de kleuren
- pradadaan : ik zie dat er discussie is rond deze foto, maar heb niet alles gelezen. De liefde tussen mens en dier is hier mooi vastgelegd, ook met het bokeh. Ik ben zelf ook meer geneigd om die horizon recht te trekken, maar ik lees ook dat het komt door het perspectief, dus daar ga ik niet verder over discussieren. Nogmaals, ik kan alleen maar zeggen wat ik, persoonlijk, mooi vind.
- Eefsel2109 : wat een lief hoofdje. Leuk gedaan!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:39

Week 14
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:40

Mensen die meteen maandag al een week 14 inleveren, dan heb je toch geen foto van week 14? Dan pluk je eentje uit week 13 ;p. of ben ik gek geworden? xd

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:41

Nienke, dat kan toch gewoon? :') (dat je op maandag een foto hebt gemaakt)??

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:43

Oh nee ik bedoel meteen de maandagochtend, of in de nacht al (na 23u) / ik zie foto's wel eens in week 13 al in een topic of op flickr en dan voor week 14 inleveren weetje XD

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:00

Dat maakt op zich toch niet zoveel uit? Je kan toch dat weekend een foto gemaakt hebben die je dan als week 14 inlevert als je week 13 al ingeleverd hebt?
Ik lever deze week ook een foto in die ik vorige week gemaakt heb :o

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:03

Kan wel hoor, maar dat zie ik heel vaak en vind dat best jammer van het idee.
Vind het wel jammer, ga het je niet verbieden hoor XD

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:08

Ik doe dat alleen als ik er een goede reden voor heb. Anders probeer ik elke week wel een nieuwe foto te maken.

Ik lever nu 2 keer een oude foto in, omdat mijn camera helaas naar de reparatie is. (is nog 2 weken weg). Maar vind dat nou niet gelijk een reden om te stoppen met POTW :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:13

Dat snap ik zeker hoor! Alleen vind ik dat het best vaak gebeurt ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:19

Ik moet zeggen dat ik daar voor mezelf ook best soepel mee omga. Ik denk dat iedereen voor zichzelf een beetje moet beslissen welke beperkingen met inleveren die zichzelf oplegt. Ik merk dat door dit topic ik vaker nadenk over wat ik zou kunnen fotograferen en de camera vaker oppak. Dat is voor mij het doel en het werkt. Maar ben er niet super strak in dat een foto perse uit die week moet komen. Zolang die uit de afgelopen 2/3 weken komt is het voor mij wel goed eigenlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:32

Ik lever bijna altijd vooruit in zeg maar. Ik maak dan in het weekend foto's en lever die in de week erna in. Die paar dagen maakt voor mij geen verschil en het zijn ook gewoon nieuwe foto's, ik lever nooit werk in ouder dan een week. Soms wel 2x een foto van dezelfde shoot maar dat komt niet vaak voor.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:42

Bellatrix schreef:
Ik lever bijna altijd vooruit in zeg maar. Ik maak dan in het weekend foto's en lever die in de week erna in. Die paar dagen maakt voor mij geen verschil en het zijn ook gewoon nieuwe foto's, ik lever nooit werk in ouder dan een week. Soms wel 2x een foto van dezelfde shoot maar dat komt niet vaak voor.

Ik doe exact dit! Ik maak meestal zaterdag of zondag de foto's die ik maandag inlever. Dan is het wat rustiger in mijn hoofd, anders vind ik het te haastig met het bewerken :) dus ik maak speciaal voor dit topic elke week een foto, en dat is toch ook de bedoeling? :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:44

Dat is ook precies wat ik doe :)