[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:54

Suuszels Mooie foto. Had onder iets meer ruimte gehouden en lijk wat scherpte te missen.

JewEmm Bedankt voor je feedback! :D

S_imonee Mooie foto, persoonlijk had ik wel iets meer gespeeld met de compositie.

Eline91 Mooie foto. Gebouw is mooi verlicht, misschien een nog iets langere sluitertijd gebruiken?

it_is_me Mooie foto, vind de kleur alleen niet heel fijn kijken. Te blauwig denk ik?

quartel Wat een heerlijke hondjes. <3 Lieve foto, niks op aan te merken.

Showteam Ah wat een schatjes. <3 Lieve foto, niks op aan te merken.

Heavenslove Leuk geprobeerd. Ik vind persoonlijk je houding niet heel fijn kijken, het ziet er een beetje ongemakkelijk uit. Ik mis ook wat scherpte. Ben benieuwd naar je volgende zelfportret.

Nescafe Mooie foto, niets op aan te merken.

monbyou Mooie foto, niets op aan te merken.

Danbo invasie. :’)

Kimmetjee04 Mooie foto, niets op aan te merken.

Calice Heerlijke foto, niets op aan te merken.

Kimdegroot94 Mooie foto, fijne kleuren. Niets op aan te merken.

Kanzi Mooie bokeh. Vind de foto wel iets te krap gekaderd, maar dat gaf je zelf ook al aan. Verder erg leuke foto.

Bellatrix Mooie foto. Heb je rond het hoofd wat geshopt? De haren lijken namelijk afgesneden als je snapt wat ik bedoel.

Sicayes Ik vind hem goed gelukt hoor! :D Hopelijk kan je nog lang van haar genieten. :(:)

Ingvild Mooie foto, niets op aan te merken.

TeSzZz Mooie foto, niets op aan te merken.

Crazymel Je foto spreekt mij niet aan, sorry. Ik vind de foto wat pixelig en zie niet goed wat het is. Lekker blijven oefenen, ben benieuwd naar je volgende foto. :)

Rianne_ Mooie foto. Ben er nog niet over uit of ik de oren wel of niet mis. :+

joysieee Mooie foto, niets op aan te merken.

Nefertarie Mooie foto, niets op aan te merken.

k_m Mooie foto, niets op aan te merken.

Glenstorm Mooie foto. De foto had wel iets lichter gemogen van mij.

Sodeletuut Mooie foto. Had wel moeite om te ontdekken waar ik precies naar keek. Volgende keer misschien het neusje er iets meer bij houden waardoor het iets duidelijker is?

Rosslover Mooie foto, vind hem wel wat aan de donkere kant en de foto mag wat meer kleur hebben.

ismy Autch! Beterschap. :(:) Mooie foto, zou van mij iets lichter mogen. Verder niets op aan te merken.

XiiaaooNaa Wat een leuke hond. Mooie foto, niets op aan te merken.

Deetjeeuh Mooie foto, niets op aan te merken.

Verography Mooie foto, niets op aan te merken.

Eskegirl Mooie foto, geeft een vrij gevoel. Mis wel wat scherpte.

Jessica_1998 Mooie foto, vind hem wel wat aan de donkere kant.

sorsie Lieve foto, mis wel wat scherpte. Leuk gekaderd.

Ponyaddicted Mooie foto, al geprobeerd om de levendigheid en of verzadiging wat naar beneden te halen? Denk dat dit een nog betere sfeer aan de foto geeft.

Showteam Bedankt voor je feedback! Ik had hem eerst weg gewerkt, maar vind het ook wel weer wat hebben. Vandaar toch maar laten staan haha.

Irene96 Mooie foto, niets op aan te merken.

Dandy200 Mooie foto, mis wel wat scherpte en vind hem iets te donker.

Marjoow Mooie foto, vind de bergen wel wat donker had deze liever wat lichter gezien.

Horserider22 Lieve foto, let wel op het halster volgende keer!
Superliesje Mooie foto. Vind hem om het hoofd wel wat afgesneden, net of je het paard op de achtergrond geplakt hebt zeg maar.

MarBri Ik vind foto 1 ook mooier. Verder ook niets op toe te voegen.

Isacalixa Jammer dat de oren er af zijn, verder mooie foto.

Jolijnn Mooie foto. Had aan de onderkant wel iets vanaf gemogen, hond vertekend naar mij idee.

brechtjee Mooie foto. Mis wel scherpte en had liever wat meer ruimte om de bloem heen gezien.

MZorro Mooie foto, niets op aan te merken.

Crazy_horses Mooie houding van het paard, vind de foto wel wat overbelicht op het hoofd.

Sternphoto Mooie foto, niets op aan te merken.

Jilinda Mooie foto, mis wel scherpte.

Weslyjune Bedankt voor je feedback. :)

_Elke Mooie foto, persoonlijk houd ik niet van die felle contrasten en kleuren. Compositie vind ik wel mooi.

KimdeGroot94

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:57

Weslyjune; de takjes groeien inderdaad naar beneden, het is van een boom (soort fontein vorm)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:59

Dankjewel voor de leuke feedback! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:02

Ik heb trouwens niets geshopt bij haar oortjes...haar haartjes houden daar praktisch ook op. Ze steken misschien 2 mm uit. :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:06

Grappig Marlies, dan heb ik niks gezegd. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:07

Maakt niet uit hoor, je zegt wat je ziet, is heel normaal. :j

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:29

Helaas deze week weinig tijd gehad om lekker te fotograferen. Wel tussendoor wat hondjes voor de lens gehad, waaronder deze schone dame.

ƒ/4.0 | 1/100 | 640
Afbeelding

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:32

Week 4
Ik baal stiekem een beetje dat hij niet precies in het midden staat hihi.
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:33

Mooie foto Leonyr!
Lovesushi mooie foto, had onderaan wel iets meer ruimte mogen hebben. :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:44

verography Bedankt voor de feedback! Het was trouwens geen avond- maar een ochtendsetting, ik ben nogal een vroege vogel :=

Crazymel Wat kl*te van je camera! Weet je wat eraan scheelt of moesten ze hem nog onderzoeken?

quartel, showteam, Jespri Bedankt voor de feedback! Altijd leuk om opbouwende kritiek te krijgen :)

ismy Je bent vast heel hard geschrokken! Heb je veel pijn? :(:)

Feedback komt later! :) Ik heb trouwens vandaag de hele dag foto's genomen, hopelijk zit er wat leuks bij!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:48

Mijn week 4:

Afbeelding
Ik verzamel hier.
Niet een hele spectaculaire foto, maar ik vond hem toch wel leuk.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:49

Dat is duidelijk. Foto 1 gaat hem worden.

Week 4
Afbeelding

Leonyr, ik vind jouw foto echt heel erg mooi!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:50

Manonfleur mooie foto, wel jammer van de tralies op de achtergrond deze leiden wat af.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:52

@weslyjune: Ik heb ze 1 voor 1 in het potje gezet en later de 3 foto's samengevoegd. Alle 3 tegelijk is logistiek bijna onmogelijk :').
De katjes zijn nog erg jong (3 weken) dus de oogjes zitten soms een beetje gevouwen en ze zijn sowieso nog wat scheel enzo. Ik denk dat dat zijn blik een beetje verklaard. Hij moet nog een beetje ontpoppen ;)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:53

Mijn foto voor week 4 is geen nieuwe foto, maar een die ik wel pas vanavond bewerkt heb.
Ben lekker bezig met wat Lightroom Tutorials en dit is er uit gekomen;

Week 4
Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:57

Week 4
Afbeelding
Niets tot amper aan bewerkt.
Haar voor de ogen vind ik jammer, het is al een oudere hond en de eigenaren wilde haar graag op de foto zoals ze is, dus inclusief de haren :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:03

Simpele foto, maargoed, het is tenminste niet uit de oude doos :) helaas weinig tijd gehad ivm toetsweek

Afbeelding

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:08

Zo eindelijk tijd gehad om de feedback van week 2 af te maken. Zal nu eens gaan nabewerken voor week 4. Feedback voor week 4 lukt hem deze week niet.

Ash_ Mooie foto, misschien iets overbelicht, vind het een geslaagde foto verder.
LinSa Ik vind het een mooie foto, kleuren komen ook mooi uit. Echter hoewel ik de grijze lucht heel mooi sprekend vind, zit er wel wat korrel in wat een klein beetje stoort. Vind de weerspiegeling in het water ook mooi vastgelegd.
TeSzZz Ik vind het een mooie foto, mist netjes vastgelegd maar toch scherp.
Jolijnn Geniaal idee, vind hem iets donker maar verder leuk gedaan.
crazy_horses Bijzondere foto, mooie kleuren! Maar wat is het :P?
Iejoorr Mooie foto, vind hem alleen wel wat aan de donker kant waardoor de eendjes wat wegvallen.
Jacobeho Ik vind het een prachtige foto, inderdaad de schaduw op het weiland en het licht door de bomen heen maakt het een mooi plaatje.
Toydoll Bijzondere aparte foto, erg industrieel vind het knap dat je zoiets interessant maakt om naar te kijken.
cathyenbeau Wat kijkt ie lief, ik mis inderdaad ook wat scherpte, en de vacht is wat overbelicht lijkt alsof je tegen de zon in hebt gefotografeerd, dan heb je wel eens last van overbelichting en onscherpte is mijn ervaring. Verder vind ik het wel een leuk plaatje.
Gub Mooi netjes portret, niks op aan te merken
caaramel Ik vind het al netjes gedaan met een compact camera, heb je de bokeh zo gecreëerd of later toegevoegd? Vind het idee ook leuk maar maar mis wat scherpte in het onderwerp.
LauraBloem Zie je foto niet?
_Patriciaa Leuke foto, vind het ook een mooie uitsnede, heb hier verder niks aan toe te voegen.
GerdjeHoran Mooi portret, vind het alleen jammer dat de oren ineens in het zwart wegvallen. Er is ook wat ruis aanwezig maar vind het wel bij de stijl passen.
Lipydo Week 2: Ik vind het een mooie foto en prachtig scherp. Het enige puntje wat ik kan benoemen zijn de poriën die storen maar verder niks op aan te merken. Zelfde geld voor week 3.
Mb_foto Ik vind dit een ontzettend lieve foto, verder niks op aan te merken.
tesseke Mooie foto maar hij lijkt erg verscherpt, vind dat persoonlijk niet helemaal mooi maar dat is denk ik ook smaak eigen.
Agossie Mooie foto niks op aan te merken.
Niene87 Ik vind dit een onwijs stoere foto! Had misschien wat meer ´sexy´ in gemogen maar vind hem zo ook mooi. Hij lijkt wel wat korrelig over te komen.
jilinda Mooie foto, mooie compositie, mooie kleuren :).
ponyaddicted Hele aparte foto, vind het zwart gekleurde van de bomen mooi gedaan maar weet bij deze foto niet hoe ik hem moet bekijken, overal is boom en je haalt er niet uit waar de stam is en de boomtop.
Bumblehorse Mooie foto, mooie sfeer. Vind het leuk gedaan.
Carolaaxxxx Toffe foto, niks op aan te merken.
k_m Als zelf portret zijnde mooi gedaan, maar vind hem niet heel spannend, ook vind ik je armen wat storend nu ze er net niet op staan. Had de foto persoonlijk ook zo bijgesneden zodat je het stukje onderarm niet meer ziet.
FellowMooie spontane foto, leuk! Niks op aan te merken.
Rianne_ Mooi gemaakt, maar zou zelf wat meer warmte in de kaarsjes willen zien.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:15

en de mijne weer:
Afbeelding

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:29

Edit: even overnieuw bewerken na kalibratie scherm :Y)
Laatst bijgewerkt door hilly200 op 26-01-15 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:31

Via de iPad zie ik ook dat geel en oranje.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:36

Geel en oranje is ook hier, heb je je laptopscherm gekalibreerd? Als die niet gekalibreerd is is de kans groot dat je kleuren niet correct weergegeven worden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:37

Op de vaste pc zie ik ook veel oranje........

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:38

Aah balen, dan zal ik eens naar de kalibratie van mijn laptop kijken. Schiet niks op natuurlijk als de kleuren niet goed zijn :\

Edit:
Hier poging 2 dan, heb hem gekalibreerd, alleen contrast staat vast ingesteld op mijn laptop. Zie nu wel dat de kleuren bij de oude foto bijna hetzelfde als op mijn telefoon, inderdaad heel veel geel oranje. Heb hem nu overnieuw nabewerkt en dit is dus ook mijn week 4 dan. Ben niet helemaal tevreden gezien ik bij de vorige bewerking gespeeld heb met de knopjes en dat toen ik het net overnieuw wauw doen ik natuurlijk vergeten was wat ik had gedaan en hem niet goed had opgeslagen zodat ik mijn lagen nog had :+
Hoop dat de kleuren nu net zoals bij mij beter zijn.

Week 4
F2.0
1/500
ISO 1600
50 MM

Afbeelding
betere versie by hiltsjew, on Flickr

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:09

Iedereen bedankt voor de feedback, het is leuk en leerzaam om te horen wat iedereen opvalt in een foto.

Flinke bijgelezen, de deelname blijft hoog :).

Kimmetjee04 Ik vind de belichting van het paard mooi gelukt. Zoals je zelf al aangeeft valt het op als de achtergrond kreukelt. Verder houd je de camera relatief hoog, ik zou denk ik toch iets meer door mijn knieën gaan.
Calice Schattig plaatje :), het beeld was misschien iets sterker geweest als je iets meer van de ogen van het jongetje kon zien maar soms moet je snel zijn en heb je weinig keus.
KimdeGroot94 Mooi zonlicht, eerlijk gezegd vond ik de andere foto's uit je reeks iets sterker dan deze maar dat is natuurlijk een stukje persoonlijke smaak.
Kanzi De Danbo is leuk en de foto ook :). Een aantal jaren geleden zag ik hem vaak voorbij komen, zelfs mensen die er een 365 project mee gedaan hebben. Je kan er in elk geval heel veel mee.
Bellatrix Het is werkelijk een prachtige kat. Met de witte achtergrond zie je haar kleuren mooi. Wel vind ik de belichting heel egaal en zou je wat meer met de lichtrichting kunnen doen denk ik.
Sicayes De witte vacht is mooi belicht. Het is zeker van belang foto's te maken, je kijkt er later met plezier aan terug. Ik heb ook foto's van mijn vorige hond waar hij een beetje typisch kijkt en als ik er aan terug denk moet ik er altijd om lachen omdat hij altijd zijn best deed om te doen wat ik vroeg.
Ingvild Het is moeilijk om bij een close up foto voldoende scherptediepte te krijgen maar als er in het onderwerp onscherpte zit zonder duidelijk accentpunt vind ik het toch storend. Ook vind ik het licht nog aan de vlakke kant en zou je daar nog wat mee kunnen experimenteren. Zet de bloem eens in raamkozijn en kijk naar de schaduwen die onstaan.
TesszZz Mooi actie moment. Als fb denk ik dat het contrast nog iets omhoog zou mogen en dat je er een beetje vingettering in aan zou kunnen brengen. Mooie foto.
Crazymel De drie staan horizontaal gezien mooi op dezelfde afstand van elkaar. Ik denk dat ik ze vertikaal ook liever in het midden had zien staan.
Rianne_ Wat een gave foto! Een heel klein puntje zou misschien zijn dat het oog een beetje gesloten is maar verder is hij prachtig!
Joysieee Heel netjes gefotografeerd.
Nefertarie Ik vind het juist leuk als je wat actie in een kattenfoto brengt. Leuke foto en mooi in zwart wit. De achtergrond is wel een beetje druk en dat streepje licht trekt te aandacht.
K_M Geweldige serie heb je daarvan gemaakt. Heel sterk beeld!
Glenstorm Wat lief dat ze zo netjes stil stond. Technisch gezien zou je in je bewerking nog iets meer uit de kleuren kunnen halen denk ik.
Sodeletuut Heel mooi!
RossLover Mooi paardje en goede compositie. De hele foto lijkt alleen wat aan de (erg) donkere kant?
Ismy Mooie compositie.
XiiaaooNaa Mooie foto, het zand is wel wat rommelig. Misschien was het ook leuk geweest de hond op de boomstam te laten staan.
Jespri Het verboden in de rijden bord vind ik een essentieel onderdeel van de foto omdat die het verhaal maakt. Ik zou het sterker hebben gevonden als die wat minder ver in de hoek van de foto had gestaan.
Deetjeeuh Gave foto!
Verography Nette foto. Een klein aandachtspuntje is dat niet alle plantdeeltjes ( stemmetjes) helemaal scherp zijn maar ik weet hoe moeilijk dat is.
Eskegirl Ik vind het onderwerp wat klein in verhouding tot de lucht. Wel een mooi lijnenspel met de wolken.
Jessica_1998 De kleur rood is altijd heel sterk, ik heb toch het idee dat deze foto wat onderbelicht is. Ook de schaduwen in het midden van de bloem zijn aan de donkere kant.
Sorsie Wel een moment opname maar goed uitgevallen hoor. Leuke foto.
Ponyaddicted Mooie foto. In zwart wit misschien inderdaad wel iets dramatischer.
Irene96 Gave kleuren en leuk gespeeld met compositie.
Dandy200 Een foto naar mijn smaak, gave compositie. Hij lijkt iets aan de zachte kant qua scherpte.
Marjoow Prachtig, wat een uitzicht.
Horserider22 Mooi shet, fototechnisch stoort de achtergrond en het halster nog een beetje en zou je zelf iets meer door de knieen mogen :) (of op je buik gaan liggen)
Superliesje Nette foto.
Isacalista Leuk perspectief. Het stoort niet eens dat de oortjes er niet helemaal op staan. Leuke foto.
Jolijnn Mooi portret, fijne kleuren en compositie.
Brechtjee Ik vind het licht op de witte bladeren heel mooi en de zwarte achtergrond ziet er netjes uit. Alleen mis ik dan toch dat het centrum van de bloem goed belicht is.
mZorro Gave foto. Ik vind het een sterk beeld met mooie kleuren.
Crazyhorses Goede black foto. Iets overbelicht op het voorhoofd/neus denk ik.
SternPhoto Leuke foto. Qau kleuren zou je er misschien nog iets meer uit kunnen halen in je nabewerking, nu vind ik hem iets aan de grauwe kant. Misschien toch iets onderbelicht wegens de sneeuw.
Jillinda Netto foto. Zoals je zelf al aangeeft, bij beter licht zou de vogel wat mooier uitkomen.
_Elke Gaaf die opvallende kleuren. De flat achterin stoort inderdaad een beetje. Had je nog ruimte om wat meer naar links te lopen? Dan had je die misschien uit de foto kunnen houden.
LeonyR Prachtige foto! Gebruik je eigenlijk een flits hiervoor?
LOVESUSHI Ik vind dat je mooi hoogte en diepte in de foto hebt gekregen.
ManonFleur Goed gespeeld met het ongewone perspectief. De tralies die in beeld zijn verstoren het wel wat.
MarBri Mooi perspectief en lijnenspel. Weinig keus natuurlijk maar het zou de foto nog wat interessanter maken als de lucht niet zo wit wat geweest. Hier had je eigenlijk misschien met bracketing wel een belichtingstrap kunnen maken om detail in de lucht te krijgen.
Babel Prachtige kleuren en contrast. Mooi gedaan.
Ash_ Leuke plek voor de hond in de foto, ik houd er altijd wel van als je oogcontact ziet in de foto. Hij is in het wit van het snuit wel wat overbelicht.
Racheel Netto foto. De tweede eend stoort een beetje in de compositie :)
MB_foto Ik vind de pose van het model intressant. Mooie lijnen e.d. De keuze om haar omlaag te laten kijken en de hoek waaruit de foto is genomen legt voor de mij de aandacht wat op haar neus. Ook zou ik hem denk ik liever in kleur zien.
Hilly200 Prachtig al die glanzende druppeltjes in de takken. Wel zoals gezegd een kleurzweem, in de tweede bewerking zie ik het nog steeds.

@Mallow, als een foto zacht is wordt bedoeld dat hij niet scherp is. Dat komt dan niet omdat je niet goed scherpgesteld hebt maar kan door je lens komen en/of door de kwaliteit van het licht. Als er weinig contrast is krijg je vaak "zachte" foto's.