[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:41

EngeltjeS erg mooi zo met die sneeuw en de wazige achtergrond.

Chip Ik vind hem leuk maar ik vind de hond te donker geworden, misschien kan je die nog iets lichter maken.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:43

Het is een silhouet gemaakt voor een foto opdracht

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:41

Iedereen heel erg bedankt voor het commentaar, respect!!

Hierbij mijn week 5 - slapen in het zonnetje <3

Afbeelding

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:38

week 5
Afbeelding
De eerste foto van dit jaar waar ik écht tevreden mee ben :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:59

mijn week 5:

Afbeelding

pfoe heel gedoe, hoe doen jullie dat. ik heb nu google+ geupload. ik had altijd imageshack maar zie nu dat die echt heel erg de fotokwaliteit vernacheld..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:05

Je kunt beter Flickr.com gebruiken, hierbij blijft de kwaliteit heel goed :) Ik heb op mijn blog verschillende upload sites getest en Imageshack eindigde op de laatste plaats :=
Flickr, PostImage en TinyPic zijn stukken beter :j

laurajoy15

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:46

C_estmoi wat een mooi paardje! Misschien de volgende keer iets meer inzoomen op het hoofd zodat je de ruiter niet meer ziet? Dit stoort namelijk wat... Verder een hele fijne achtergrond, mooi scherp en fijne kleuren!

Jolandaa_ Wauw! Wat een mooie houding van de hond. Heel mooi ook zo tussen de bomen etc. De kleuren van het bos passen perfect bij de kleuren van de hond!
Misschien was het mooier geweest om nog iets meer te croppen en het hoofd van de hond wat lichter te maken. Die valt nu namelijk niet meer echt op, wat zonde is want wat een lief koppie!

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:05

laurajoy15 schreef:
C_estmoi wat een mooi paardje! Misschien de volgende keer iets meer inzoomen op het hoofd zodat je de ruiter niet meer ziet? Dit stoort namelijk wat... Verder een hele fijne achtergrond, mooi scherp en fijne kleuren!

Uhu, ik heb wel een klein stukje van de ruiter afgeknipt :Y) maar als ik m meer ging croppen werd de compositie minder, omdat je dan ook echt alleen maar het hoofdje zag, en ik vond t juist mooi om wel dat stuk borst op de foto te hebben. Heb wel getwijfeld maar uiteindelijk bewust gekozen voor deze versie

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:10

Wat is croppen. Ik heb nog lightroom 3 en weet amper hoe t werkt op contrast etc na. Mijn PC word dit weekend gereset en hoop dan de nieuwste variant te hebben. Geen idee namelijk hoe ik de ogen ook moet verscherpen :( even googlen em oefenen dan

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:11

Afbeelding
Mijn week 5
Eigenlijk gewoon een plaatje die ik tussendoor heb geschoten toen ik bij mijn paard was :)

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:47

Trendylover:

Omdat ik de foto daarna maak, na het druppelen.
Kleustof gaat nooit echt 'liggen'
Dat blijft echt wel uren zweven.

Ook door de lange sluitertijd zou je een eventuele hand die daar 1sec hangt, niet zien

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:13

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:14

Vanaf pagina 70 bijgelezen:

Nayomie: Technisch prima foto, maar hij zegt me niet veel. Ik vind de foto niet boeiend om naar te kijken. Misschien kan je wat meer spelen met het contrast en de belichting!

Bellatrix: Leuk dat je eens de neus hebt scherpgesteld! :) Vind het alleen jammer dat hij overbelicht is en dat er ruis in de foto te zien is. Idee en compo zijn wel tof. :j

Marit: _/-\o_ Wat een prachtig beest! Ik zie alleen veel ruis op de achtergrond, had je een hoge ISO? Vind die nagels trouwens wel gaaf zo erbij, typisch voor het dier. :j

Calice, schattige foto, alleen jammer van de achtergrond! Had er zelf voor gekozen om het paard en kind er iets meer uit te laten springen. :)

Mb_foto: prima foto, vind hem alleen niet heel 'fantasie-achtig'. Zou wat meer gaan spelen met de compositie en nabewerken om hem echt fantasy te maken!

EngeltjeS: goed uitgewerkt en fijne kleuren, idee is alleen niet zo origineel meer. :+

chip: hele gave foto! Vind alleen de rand om de foto ontzettend zonde (lelijk zelfs, sorry :o), want het maakt je foto minder professioneel in mijn ogen. Vind de compositie + uitwerking erg gaaf, misschien kan je nog iets meer contrast toevoegen dat de hond er net wat meer uit springt!

joey_lover: vind het jammer dat het onderwerp (de rat) niet goed terug te vinden is in de foto. Voor mij is dit meer een lief kiekje die in zwart-wit is omgezet. :)

C_estmoi: prima foto! Alleen hij lijkt nog erg 'grauw' (ook door het weer), zou als ik jou was nog iets meer gaan bewerken en oplichten zodat de pony beter tot zijn recht komt. Ook zou ik de volgende keer iets minder ruimte rechts overlaten.

Jolandaa_: mooie foto! Gave kleuren zeg. :) Probeer volgende keer rekening te houden met de donkere kop van de hond en de schaduwen, deze valt iets weg.

Ann_Pam: leuk! Fijne kleuren en mooi scherpgesteld. Vind alleen je logo een beetje afbreuk doen. Misschien kan je hem de volgende keer linksonderin zetten.

Hier mijn week 5!

Afbeelding

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:24

Hierbij mijn #week 5, een foto die ik geschoten heb op de open dag, ( hij laat hem hier alleen totaaaaal onscherp zien, komt denk door het kleurenfilter waar ik mee gewerkt heb in combinatie met de donkere vlakken, maar hij is absoluut 100% haarscherp op de computer en print! )

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:59

xLoki schreef:
Marit: _/-\o_ Wat een prachtig beest! Ik zie alleen veel ruis op de achtergrond, had je een hoge ISO? Vind die nagels trouwens wel gaaf zo erbij, typisch voor het dier. :j

Ja, ik zat op 1600 helaas.. Het was erg donker binnen in het verblijf. Lichtsterkere lens is besteld :D

Heeeel gaaf die hertjes van jou!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:42

bij deze mijn week 5, normaal ging ik iets anders doen, maar ik vertrek vannacht naar Tenerife ;) dus bij deze kies ik voor deze foto

Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:46

Ik heb deze week een erg drukke week van school.. Feedback schiet er dus helaas bij in :\
Ik weet ook niet of het gaat lukken een nieuwe foto te maken maar ik heb nog tot maandag :)

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:15

Vervolg voor week 5

joey_lover wat een schattige foto, Erg mooi moment

C_estmoi Mooi scherp en fijne kleuren.

Jolandaa_ mooi de hond is mooi scherp en komt mooi uit zo in de omgeving

Ann_Pam Erg leuk zo met de kleuren en mooi scherp, Ik vind alleen dat je je logo beter links onderin had kunnen zetten.

xLoki wat schattig hij is mooi scherp en prachtig dat ze echt in de camera kijken.

DmNqUe gaaf erg mooi.

HeavensLove leuk mooi moment en goed scherp

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:43

Vervolg feedback week 5:

MyHu
Leuk idee! Misschien was het nog iets beter overgekomen als de snoeppot van wat verderaf gefotografeerd zou zijn. Vind de kleuren wel oke, maar het geheel komt een beetje saai over zo.
Hij is wel mooi scherp waar het scherp ‘moet’ zijn.

Irene96
Mooie foto! Jamemr dat het haar wat wegvalt in het donkere gedeelte.
Het jurkje vind ik er niet helemaal bij passen, lijkt zo strak te zitten. Maar verder heel mooi gedaan.

Djura99
Ik vind het een beetje een rare foto om naar te kijken, het hoofd staat er maar half op. Ik vind het mooier om het hele hoofd te zien op de foto. Of, als het bijvoorbeeld om de oren gaat, alleen de oren scherp en de rest waziger. De ogen zijn ook scheef, probeer daarom te denken met het maken van de foto. Of het later in een bewerkingsprogramma recht te zetten. Ik ben benieuwd naar de rest van het paard 

binky
Jammer van de ruis. De blaadjes lijken wat scherper dan het vogeltje zelf. Dat is ook jammer.
Maar verder vind ik het een hele mooie foto! Het kader van takjes en bladeren om het vogeltje heen is ook erg mooi!

laurajoy15
Ik kan me voorstellen dat je ervoor gekozen hebt om de foto om te zetten naar zwart wit. Maar het oogt wel heel wit zo. Het hoofdstel komt wel erg mooi uit!
Vind het wel een leuke foto geworden!

Kelszz_
Mooi gedaan zo met die waterval!Mooie compositie.
De kleuren hadden van mij wel wat levendiger gemogen.
En de foto lijkt een beetje scheef, maar dat kan ook door de waterval komen.

Nayomie
Mooi sfeervol plaatje.

Bellatrix
Prachtig, ik hou ervan ;)

Marit
Mooie foto weer!! Die nagels hadden misschien nog wel weg gemogen. Ik zie wel wat ruis, maar dat stoort me niet zo. Mooi om zo’n dier zo eens goed te kunnen bestuderen ;)

calice
Gewoon schattig :) Leuk he, hoe die kleintjes met pony’s om kunnen gaan, en andersom.

Mb_foto
Het thema fantasie komt nog niet echt over bij mij. De vleugels vallen niet echt op. De hond kijkt niet naar de camera, het model kijkt wel, maar kijkt alsof het allemaal niet zo leuk is.
Als ik het me goed herinner heb ik wel betere foto’s van jou voorbij zien komen.

EngeltjeS
Mooi!

chip
Ik vind de foto wat te donker. De zwarte rand eromheen maakt het geheel nog donkerder.
Had de foto liever in kleur gezien.

joey_lover
Schattig! Jammer dat je het neusje net niet kan zien.
Het zwart wit heeft wel wat. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe naar hoe de foto in kleur zou zijn.

C_estmoi
Jammer dat er net een stukje van de ruiter te zien is. Ik had het mooier gevonden als de ruiter helemaal te zien was, of helemaal niet.
Je hebt wel een mooie rustige achtergrond.

Jolandaa_
Mooie hond, mooie kleuren. Hele mooie foto!
De kop van de hond valt wel een beetje weg in de omgeving dat is het enige minpuntje wat ik kan bedenken.
Fijne foto om naar te kijken.

Ann_Pam
Mooi plaatje. Top!

xLoki
Mooie foto!

DmNqUe
Aparte foto. Het is niet helemaal mijn smaak. De schaduw van de schouder vind ik wel mooi, hierdoor lijkt het net alsof het model een bobline heeft.

HeavensLove
Leuke foto. Fijne vakantie 

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:53

Thnx voor de reactie !

De foto is donker omdat het een opdracht was om een silhouet foto te maken, de rand had misschien beter weggekund

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:43

Vervolg Feedback Week 5:

Joey_lover: Wat een schattig foto! Leuk dat het licht mooi op het diertje zit & zwart/wit vind ik ook een goed idee ;)

C_estmoi: Intelligent hoofdje! :o Ik had misschien nog iets meer contrast en kleur toegevoegd. Het lijkt alsof er wat scherpte mist - kan dit?

Jolandaa_: Wow <3 Ik vind 'em echt heel mooi; de foto spreekt me zeker aan. Ik vind die verschillende lichtinvallen echt heel mooi :) En de hond lijkt scherp! +:)+

Ann_Pam: Hihi wat een leuk sfeerbeeld :) De 2e koe staat er echt mooi op! Mooi scherp op het oog.

xLoki: Hm.. de foto lijkt me (op het ene hertje) té scherp... Wel knap hoe je de scherpte op 1 hert hebt kunnen leggen zonder het andere dat er vlak bij staat ook mee te pakken. :j

DmNqUe: Ik vind het rode wel leuk, maar verder spreekt de foto mij niet echt aan..

HeavensLove: Hihi leuk beeld :D Leuk met dat water dat zo opspet! Ik vind het alleen jammer dat het niet oog niet helemaal scherp is - of lijkt dit nu maar zo? Geniet van je reis ;)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:46

Foto van week #5
Afbeelding

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:04

Mijn week vijf is later als verwacht :o Niet veel inspiratie.... Ik vindt hem niet geslaagd, maar ik vindt deze toch zo onwijs schattig!! En ja, ja de benen vies... So what? Ik had hem ervoor geborstelt, maar als je weide vol modder is, is het logisch dat de benen niet wit blijven :o Ik vindt de paaltjes op de achtergrond jammer, maar achja... -O- Hier is ie dan toch ....
Mijn week #5

Afbeelding
<3 Dat koppie :Y)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:09

Week 5:

Afbeelding

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:19

Week 5 .. uit de oude doos, van de week echt geen tijd gehad en shoot van zondag afgezegd.

Afbeelding