[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:22

it_is_me schreef:
Wat bedoel je? Dat de 55-250 mm ook naast de 70-200mm fijn is om erbij te hebben?

Precies!
Die 70-200 is echt een werelddingie, maar je hebt wel wat om je nek hangen (letterlijk!). Er zijn best omstandigheden te bedenken waarbij dat niet wenselijk is.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:12

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:28

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:27

Ik heb deze tas http://store.lowepro.com/fastpack-200

Nog niet veel gebruikt, heb hem pas een week.Ik mag geen schouder tas meer van mijn fysio. Ik wilde een rugzak waar genoeg in kan, maar ook evt lunch spullen en een tas die niet lomp is.
Ben er dusver zeer tevreden over, alles past er in.

Bagheera_206

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:30

LowePro is ook erg fijn. :) Ik heb o.a. de Fastpack 300 geloof ik. Dan past mijn body met BG en teletoeter er tenminste gewoon fatsoenlijk in en heb ik wat ruimte voor wat andere dingetjes.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:42

Oke, bedankt voor de tip! Ziet er goed uit!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:44

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:47

Bagheera_206 schreef:
Als ik alleen met 1 body + BG + teletoeter op pad ga heb ik deze tas mee:
http://www.lowepro.com/toploaderpro

Ik heb de 75.

Waar staat BG eigenlijk voor? En is deze tas ook geschikt voor een kortere lens d.m.v. een verplaatsbaar tussenschotje o.i.d.?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:53

Batterygrip.

Als ik tussenschotje uit 1 van mijn andere tassen gebruik past mijn body + BG + 24-70mm er ook prima in. :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:07

Ik heb een rugzak van click, fijne compacte rugzak! Al Ik vind m net te weinig opbergruimte hebben voor accesoires (ik krijg mijn acculader en filter maar net in t bovenste ritsje gepropt, en ik wil t ook weer niet los in t bovenste vak flikkeren).
Al weet ik niet of teletoeters er handig in passen. T onderste vak is vrij compact, ik kan daar wel mijn body + 2 kleinere lenzen in kwijt maar een teletoeter is misschien te lang. (Dan zou je misschien al een slag groter moeten gaan voor de rugzak)
Maar ik vind m heel fijn dragen, statief past er ook fijn naast/aan!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:16

Ik heb trouwens besloten toch mijn lens uit te lenen. Hij vergoed elke schade mocht er iets gebeuren. En ik heb een dealtje gesloten dat hij in ruil voor het lenen een logo/signature ontwerpt wat ik op mn foto's kan zetten (hij is grafisch ontwerper).

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:18

Een teletoeter is er (nog) niet, maar het is wel handig als een tas voor verschillende objectieven geschikt is en alles er zo'n beetje in past. Dan hoef ik niet steeds weer een andere tas te kopen.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:02

Ik heb een vraagje wat betreft uv-filters en zonnekappen, alleen mag ik dat in dit topic?
Ik vraag me namelijk af of een uv-filter perse nodig is? En is het nodig om en een zonnekap en een uv-filter te kopen? Ik wil namelijk wel zonnekappen gaan kopen voor mijn lenzen (ik heb deze nog niet), maar zit te twijfelen of ik er een uv-filter bij moet kopen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:07

Ik heb bij al mijn objectieven een zonnekap gekocht als ze er niet bij zaten. Ik gebruik zelden UV-filters. Alleen als ik bijvoorbeeld naar strand ga en ik blijf het glas poetsen en er komt zand op etc. :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:24

Bagheera_206 schreef:
Ik heb bij al mijn objectieven een zonnekap gekocht als ze er niet bij zaten. Ik gebruik zelden UV-filters. Alleen als ik bijvoorbeeld naar strand ga en ik blijf het glas poetsen en er komt zand op etc. :=

Daarom gebruik ik standaard UV-filters. Ik kom iets te vaak in iets te stoffige omgevingen.
Noodzaak: nee. Verstandig in sommige omstandigheden: ja.

Aan jou de keuze op basis van de plekken waar je (vaak) werkt.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:34

ikke schreef:
Bagheera_206 schreef:

Daarom gebruik ik standaard UV-filters. Ik kom iets te vaak in iets te stoffige omgevingen.

Gebruik je dan ook een zonnekap? Of alleen een uv filter?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:36

Ik koop bij mijn nieuwe lenzen wel een uvfilter, maar puur om het glas te beschermen. Overigens gewoon via ebay, ik had nu uv en polarisatiefilter voor 16 euro.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:55

it_is_me schreef:
Weet eigenlijk niet of daar ook een topic voor is, maar zou graag willen weten wat een fijne lenstas is. Nu heb ik er een waar een camera en kitlens net aan in past. Dus waar zeker geen plaats meer is voor een 55-250 mm lens. Verder zou het handig zijn als er andere dingetjes er ook inpassen als oplader, doekje en eventueel nog plaats is voor een derde lens.

Ik heb een crumpler jackpack 5500 gekocht toen ik de 70-200 erbij kocht. Hele fijne tas!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:23

it_is_me schreef:
ikke schreef:

Gebruik je dan ook een zonnekap? Of alleen een uv filter?

Ik gebruik ook een zonnekap. Niet zozeer voor bescherming, alswel waar ie voor bedoeld is: hinderlijke lichtinval blokkeren.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:35

Bagheera_206 schreef:
Als ik alleen met 1 body + BG + teletoeter op pad ga heb ik deze tas mee:
http://www.lowepro.com/toploaderpro

Ik heb de 75.

Even een vraagje. Is dit een tas die je kunt bevestigen aan de voorzijde?

Kun je daar een beetje mee lopen (als in 8 uur lang door de himalaya trekken?)

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:00

Hoi allemaal,

Omdat ik over ben naar 4 gymnasium ga ik met mijn vader opzoek naar een nieuwe lens. Het moet een telelens worden voor onze Nikon D5000. Heeft iemand suggesties voor bepaalde lenzen en waarom die goed is????

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:20

Ik dender even het topic in, mijn excuses alvast. :o

Over een week ben ik een jaar eigenaar van een Nikon D3100 met kitlens. Destijds nog geen enkele fotografie ervaring, speelde alleen wel al graag met mijn vaders systeemcamera. Naarmate het jaar vorderde heb ik meer geleerd, oa dat bijgeleverde 18-55 niet aan mijn wensen voldoet.

Ik fotografeer voornamelijk paarden en dan zullen jullie wel snappen dat 55mm niet zo gek ver is. Daarom ben ik op zoek naar een geschikte telelens. Mijn voorkeur ging, nadat ik de Nikkor 70-300 even uit mocht proberen, direct naar 70-300. Helaas laat mijn budget niet meer toe dan de Sigma 70-300 en ik twijfel heel erg over die lens. Ik vrees dat voor deze lens het gezegde 'goedkoop is duurkoop' opgaat en dat is nou niet echt wat ik wil.
Inmiddels ben ik ook maar voorzichtig naar 55-200 lenzen gaan kijken en ik zie dat die hier veel aangeraden wordt (alleen dan voor Canon)?

Budget is dus laag. Helaas ben ik ook maar een arme tiener, waarvan haar mobiel ook nog eens gejat wordt waardoor ik mijn ouders ook nog een flink bedrag terug wil betalen (hoeft niet, maar wil ik wel).
Iemand een tip voor mij?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:10

SergeantRoos schreef:
Hoi allemaal,

Omdat ik over ben naar 4 gymnasium ga ik met mijn vader opzoek naar een nieuwe lens. Het moet een telelens worden voor onze Nikon D5000. Heeft iemand suggesties voor bepaalde lenzen en waarom die goed is????

Mss handig om te weten wat jullie budget is en wat je er mee wilt fotograferen. Wil je een vast brandpunt of wil je kunnen zoomen?

PeerAppel: Ik heb de sigma 70-300 voor mijn nikon en ik ben nog steeds erg tevreden over deze lens. Tuurlijk heeft een duurdere lens een betere kwaliteit, maar voor de prijs vind ik het een super lensje. Ik gebruik hem voornamelijk voor voetbal en paardenfotografie. Hiervoor had ik een nikon 70-200 lens erbij (was zo'n kit met 2 lenzen) en die vond ik juist minder kwaliteit hebben dan de sigma lens.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:56

capopjekop schreef:
SergeantRoos schreef:
Hoi allemaal,

Mss handig om te weten wat jullie budget is en wat je er mee wilt fotograferen. Wil je een vast brandpunt of wil je kunnen zoomen?

Het is wel de bedoeling dat we ermee kunnen zoomen. Ik fotografeer vooral paarden, af en toe onze hond en heel soms een keer een landschap fotootje. Ons budget ligt maximaal rond de €200,- (ongeveer).

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:43

Ik kan op mijn android helaas de edit knop niet vinden... :+
Vandaar hier, edit: ik weet eigenlijk nog niet of ik vooreen telelens of een telezoomlens ga... Een telelens schijnt lichtgevoeliger te zijn, maar een telezoom kan zoomen......