[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:15

Waarom zou een Canon of Nikon per definitie betere kwaliteit leveren? Ik ken jouw camera niet maar zo te lezen is het een instap spiegel reflex. 70d is natuurlijk van hele andere klasse maar wel belangrijk dat je er dan ook goed glas voor hebt en het allerbelangrijkste is en blijft uiteraard in hoeverre jij met de camera kan omgaan. Een 70d kopen maar hem alleen op de automaat gebruiken is onzin en zal geen mooie platen geven. Ben wel benieuwd waar je met de Sony tegenaan loopt.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:47

Ik ben alvast aan het rondkijken voor een camera. Aangezien onze eigen camera steeds vastloopt.
Ik wil graag een spiegelreflex camera waar ik zoiezo foto's mee kan maken van bewegende dieren zoals paarden.
Ik zit te denken aan Canon of een Nikon.
Maar heb verder geen idee wat het beste bij me past en ik ben nog maar een amateur en het is alleen voor eigen gebruik.

Nevadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:47

Maakt canon 1000D scherpen foto's? Is dit een geschikte camera om paarden te fotograferen?
Alvast bedankt :D

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:02

Iedere spiegelreflexcamera (tenzij defect) kan scherpe foto's maken. Het lig de fotograaf of de foto ook daadwerkelijk scherp is. Prima paarden camera.

Nevadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:04

Dus de canon 1000d spiegelreflex camera is prima? Bedankt!

Groetjes

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:02

Nevadaboy schreef:
Dus de canon 1000d spiegelreflex camera is prima? Bedankt!

Groetjes

Ik heb de 1000D tot voor kort (heb nu een nieuwe sinds een paar maanden) bijna 4 jaar gebruikt en heb er altijd prima foto's
mee kunnen maken. Fotografeerde ook veel paarden, zowel stand als actiefoto's en heb hier altijd goede foto's mee kunnen maken :)
Ik bewerk mijn foto's wel altijd na (verbetering contrast/kleuren) maar de standaard foto is al goed

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:14

Nevadaboy schreef:
Maakt canon 1000D scherpen foto's? Is dit een geschikte camera om paarden te fotograferen?

De 1000D is wel al een wat ouder model. Kun je niet voor een 1100D gaan? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:31

SSDesign schreef:
Nevadaboy schreef:

Kun je dan niet beter meteen voor de 1200D gaan? Of zit die dan weer boven bugdet?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:34

ikke schreef:
SSDesign schreef:

Kun je dan niet beter meteen voor de 1200D gaan? Of zit die dan weer boven bugdet?

Sorry, dat bedoelde ik ook inderdaad :)

MelissaLOVES

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:02

Alwiene schreef:
Waarom zou een Canon of Nikon per definitie betere kwaliteit leveren? Ik ken jouw camera niet maar zo te lezen is het een instap spiegel reflex. 70d is natuurlijk van hele andere klasse maar wel belangrijk dat je er dan ook goed glas voor hebt en het allerbelangrijkste is en blijft uiteraard in hoeverre jij met de camera kan omgaan. Een 70d kopen maar hem alleen op de automaat gebruiken is onzin en zal geen mooie platen geven. Ben wel benieuwd waar je met de Sony tegenaan loopt.

Dat merk is sowieso beter met de camera's. Sony is weer goed met tvs ofz. Jaa het is idd begin spiegelreflex en wil graag toch verder komen omdat er weinig instellingen aan te veranderen zijn. Nee gebruikt juist de knoppen waar ik vrije instellingen kan doen. Anders vind ik het op automaat geen fotografie dan kan iedereen de foto maken zegmaar

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:57

MelissaLOVES schreef:
Alwiene schreef:

Dat merk is sowieso beter met de camera's. Sony is weer goed met tvs ofz. Jaa het is idd begin spiegelreflex en wil graag toch verder komen omdat er weinig instellingen aan te veranderen zijn. Nee gebruikt juist de knoppen waar ik vrije instellingen kan doen. Anders vind ik het op automaat geen fotografie dan kan iedereen de foto maken zegmaar

70D staat ook op mijn verlanglijstje, heb nu een 550D. Alleen ik heb wel al heel fijn glas om ervoor te zetten. Dat betekent dat ik niet naast die camera + grip + extra batterij + goede geheugenkaart er ook nog eens glas aangeschaft zou moeten worden.
Dat zou je wel moeten als je de overstap maakt van Sony naar Canon. Als je paardjes fotografeert zou ik dan bv gaan voor een 70-200 zonder IS en dan ben je dus alweer 600 euro extra kwijt.
Ik ben erg weg van de 70D vanwege de 19 Cross Type AF punten, die zou ik bij het fotograferen van hondjes wat ik veel doe goed kunnen gebruiken.
Maar afhankelijk van wat je eisen zijn zou je misschien ook voor een 700D kunnen gaan? Daarom vroeg ik: wat kom je tekort in je Sony camera?
Hoe dan ook, je glas is belangrijker dan de camera die er achter hangt, dus als je een budget hebt zorg dan dat je liever een goedkopere camera met topkwaliteit glas koopt dan andersom :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:57

Hoi, ik kom ook binnenvallen!

Stilaan ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe Nikon body... Alweer 5 jaar geleden kocht ik mijn D3000 en tot nu toe best wel tevreden, maar gezien het toch een verouderd model is vind ik het toch tijd voor een update! Ben echt een leek op gebied van de technische kant van body's dus ben benieuwd of jullie me wat kunnen aanraden!

Ik ben vnl bezig met fotografie van paarden en honden, en in het bezit van een Nikkor 55-300mm f/4.5 telelens. Mijn budget ligt rond de €1000 (enkel body), eventueel iets hoger als iets écht de moeite is :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:58

Ik kom ook even binnenvallen. Ik vind het erg leuk om mooie foto's te hebben en te maken, alleen ik maak nu alleen foto's met mijn telefoon. Ik heb geen camera en heb werkelijk geen idee wat voor een ik zou moeten kopen. Het gaat erom dat ik af en toe eens een paar mooie foto's kan schieten, op vakantie mooie foto's kan maken enz. Ik zit er ook te denken om er eerst eens een tweedehands te kopen, het is toch veel geld zo'n camera en ik weet niet of ik hem wel veel ga gebruiken (mij kennende :P)

Als ik een tweedehands camera zou kopen, waar moet ik op letten? Wat voor camera is geschikt en wat zijn goede lenzen om mee te starten? Budget = laag omdat ik dus niet weet of ik zo'n ding wel ga gebruiken. Beetje zonde om een dure camera in de kast te hebben liggen.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:08

sietske83 schreef:
Ik ben alvast aan het rondkijken voor een camera. Aangezien onze eigen camera steeds vastloopt.
Ik wil graag een spiegelreflex camera waar ik zoiezo foto's mee kan maken van bewegende dieren zoals paarden.
Maar heb verder geen idee wat het beste bij me past en ik ben nog maar een amateur en het is alleen voor eigen gebruik.

Heeft niemand een idee?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:14

Ik heb al jaaaaaaren een Sony en ben er best tevreden over. Als ik een beetje de tijd neem maakt hij mooie platen.
Hij zal kwa materiaal niet de kwaliteit van een dure canon hebben bijvoorbeeld maar ik ben er ook niet super zuinig op.
Zo heb ik eigenlijk nog nooit de spiegel schoon gemaakt, en heb hem al een heel aantal jaren.
Gebruik hem ook overal, tuurlijk let ik wel op of hij niet nat wordt of dik in het stof staat als ik er een andere lens op zet, maar verder.. Het blijft een gebruiksvoorwerp.
Nu zijn we aan het verbouwen en maak daar veel foto's van, hier zal hij niet erg van opknappen, maar we zien het wel hoe hij er uit komt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:42

sietske83 schreef:
sietske83 schreef:

Heeft niemand een idee?

Hoe groot is je budget?
Enne, amateur en amateur zijn twee dingen. Ik ken wel meer amateurs die met spullen rondlopen waar profs jaloers op zijn........

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:41

Ongeveer tot 500 euro is mijn budget.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:58

Gisteren naar cameraland geweest en toch thuis gekomen met een 7d ipv de 70d haha. Met de service dat als ik me binnen een maand bedenk, dat ik gewoon nog terug kan komen en de camera gewoon weer in kan leveren tegen t aankoop bedrag (en dan zou ie alvast de 70d voor me klaar leggen).
Maar vooralsnog heel blij mee :D

Wel een vraagje hier aan andere 7d eigenaren.. Ik heb al geprobeerd te zoeken in de handleiding en op google maar ik zou niet weten hoe ik dit in een zoekopdracht moet omschriiven haha. Dus miss weet een van jullie het.
Previews van de foto's op het lcd scherm zien er een beetje raar uit.. En met raar bedoel ik dat de overbelichte delen afwisselend licht (de originele kleur) en zwart knipperen. Vreselijk irritant. Ik vermoed dat het gewoon een instelling is die ik uit kan zetten maar ik zou niet weten hoe.. Iemand ideeen?

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:47

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:10

Bijzonder. Xontactgegevens toont een Engelse shop.
Ik zou het risico niet nemen.. Al gegoogled op de webshopnaam?

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:23

Sani schreef:
Bijzonder. Xontactgegevens toont een Engelse shop.
Ik zou het risico niet nemen.. Al gegoogled op de webshopnaam?

Ik vind de site zelfs niet terug via google. Toch maar niet riskeren dan...

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:44

Fitii schreef:
http://ninastore.nl/index.php?route=pro ... ct_id=4357

Is deze site betrouwbaar? Is wel heel weinig voor een 1100d (178,40€).

Idd je niet laten verleiden door de prijs.
ik ben een paar weken geleden opgelicht door een Nederlandse webshop. Had nog keurmerk en alles (die ook gewoon klopte). Alles op internet was bijna allemaal positief. Maar ik kan fluiten naar mijn camera of naar mijn geld....

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:07

Zwitsal schreef:
Gisteren naar cameraland geweest en toch thuis gekomen met een 7d ipv de 70d haha. Met de service dat als ik me binnen een maand bedenk, dat ik gewoon nog terug kan komen en de camera gewoon weer in kan leveren tegen t aankoop bedrag (en dan zou ie alvast de 70d voor me klaar leggen).
Maar vooralsnog heel blij mee :D

Wel een vraagje hier aan andere 7d eigenaren.. Ik heb al geprobeerd te zoeken in de handleiding en op google maar ik zou niet weten hoe ik dit in een zoekopdracht moet omschriiven haha. Dus miss weet een van jullie het.
Previews van de foto's op het lcd scherm zien er een beetje raar uit.. En met raar bedoel ik dat de overbelichte delen afwisselend licht (de originele kleur) en zwart knipperen. Vreselijk irritant. Ik vermoed dat het gewoon een instelling is die ik uit kan zetten maar ik zou niet weten hoe.. Iemand ideeen?

Dit is een hulpmiddel waarmee de camera je laat weten welke delen van de foto onder- of overbelicht zijn. Dit kun je dus inderdaad gewoon veranderen. Nu heb ik zelf geen 7D, maar als het goed is moet er ergens een knopje op de camera zitten met ínfo' of 'disp' (Display) er op. Als je hier op drukt, zal de weergave van de foto's veranderen. Vaak heb je enkele keuzes, zoals het weergeven van de camera instelling of gewoon alleen de foto weergeven.
Mocht dit knopje er niet zitten of deze knipperingen niet weghalen, dan kun je hoogstwaarschijnlijk onder de menu-knop en dan het submenu 'weergave' een instelling vinden die je aan of uit kunt zetten. Bij de 70D staat hij weergegeven als 'waarschuwen belichting' oid.
Succes! :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:20

Thnx! Ik ga thuis even kijken! Ik dacht al dat t gewoon een instelling zou zijn haha

Ik moet sowieso die handleiding weer helemaal door gaan nemen want echt al die knoppen zitten op een andere plek haha. Heb gister foto's gemaakt op de automatische stand haha, manueel ging echt niet :p

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:01

Ik kom even binnenwandelen in dit topic :) Wil een spiegelreflex camera gaan aanschaffen, merk nog geen idee, type ook niet. Ik wil vooral dieren en dan met name honden en knaagdieren gaan fotograferen. Verder wil ik ook wat leuke portretjes ermee kunnen schieten en hier en daar een productfoto. Op vakantie wil ik hem ook meenemen, meestal stedenstrips. Dit alles als hobby in eerste instantie. Budget is 400-500 in totaal. Wie heeft er tips voor een leuk pakket? Binnenkort ga ik naar een winkel om ze eens in handen te houden maar dan kan ik al meer gaan selecteren. Ik denk een allround type? :)