[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:56

Oh, echt? Super! Daar ga ik thuis eens naar kijken! Kan ik dan met één van die kabeltjes doen. Leuk! Weer iets om uit te zoeken vanavond!

Ik vind het "klikken" alleen al zo gaaf klinken... :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:07

Agossie schreef:
Oh, echt? Super! Daar ga ik thuis eens naar kijken! Kan ik dan met één van die kabeltjes doen. Leuk! Weer iets om uit te zoeken vanavond!

Ik vind het "klikken" alleen al zo gaaf klinken... :=

Gewoon met het USB-kabeltje. Maar wel even netjes de instructies opvolgen... :=

Klikken klinkt gaaf, maar de hoeveelheid foto's aan RAW die je in 1 seconde wegschrijft is minder gaaf. -O- Voor je het weet heb je met 3 seconden 600 MB weg geschreven. :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:10

Ik heb hem dan ook op 1-shot staan. Je kunt hem ook op "langzaam" zetten hè. Ik heb nu een 16GB kaartje erin zitten, kan ik lekker mee schieten. Ik houd sowieso mijn 450D aan, daar heb ik 2 kaartjes voor, dus kan ik eventueel daarmee verder gaan.

Wat zijn die "instructies" waar je het over hebt? :=
Ik ga het netjes volgens het boekje doen. :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:51

Voor de videografen onder ons. :)

@Agossie: Ik probeer zo min mogelijk te bursten en camera staat altijd in gewoon bursten ipv high speed bursten. Zo kan ik gewoon 1 foto maken en eventueel ingedrukt houden. Als hij op high speed bursten staat lukt het mij niet altijd om maar 1 foto te maken bij het 1x indrukken van de knop. := De instructies staan als het goed is in de link die ik je heb gegeven. ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:12

Bagheera_206 schreef:
@Agossie: Ik probeer zo min mogelijk te bursten en camera staat altijd in gewoon bursten ipv high speed bursten. Zo kan ik gewoon 1 foto maken en eventueel ingedrukt houden. Als hij op high speed bursten staat lukt het mij niet altijd om maar 1 foto te maken bij het 1x indrukken van de knop. := De instructies staan als het goed is in de link die ik je heb gegeven. ;)

*nieuwe term geleerd... "Bursten"!* ;)

Tja, als je dan kan high speed "bursten" dan kun je net zo goed gaan filmen!! :D

Dank je voor de link! Ik ga vanavond echt even goed kijken en dan zien of ik dat zo alleen kan doen. Leuk!! Weer een missie voor vanavond!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:30

Ik waag mij er ook maar aan. Ik heb inmiddels alweer 4 jaar een Nikon D40. Niks mis mee, heb er veel van geleerd, maar het is en blijft een ouder toestel en ik loop toch wel tegen de beperkingen aan. Ik doe aan studio fotografie en honden/paarden fotografie. Hiervoor heb ik de gewone kitlens en een "gewone" 55-200 mm. In principe. Kom ik met deze lenzen prima uit de voeten. Zou er wel nog een lichtsterke 35mm lens bijwillen maar voor nu lukt het prima.

Maar,to the point, ik wil dus een nieuwe body. Ik hoef geen instapmodel meer. En een kitlens hoeft er ook niet bij te zitten. Mijn budget is 500, tot een max van 750.

Iemand een idee voor welke body een goede opvolger zou zijn? De D40 heeft 3 scherpstel punten en ik zou er wel meer willen, maakt niet uit hoeveel meer. Filmen is leuk maar is geen must. Liveview hetzelfde, is ook geen must.
Wat wel een must is, maar wat niet helemaal te wijten is aan de body. Is dat hij in wat donkere omgevingen ook nog kan functioneren. Met de D40 hoeft de ISO niet boven de 800. En met. Een lichte schemering of goede bewolking loop ik al tegen problemen aan. Dus een must is dat de ISO wel beter is. Maar met de technologie van tegenwoordig zit dat ook wel goed.

Dat was het denk ik wel, iemand tips?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:37

Seni schreef:
Ik waag mij er ook maar aan. Ik heb inmiddels alweer 4 jaar een Nikon D40. Niks mis mee, heb er veel van geleerd, maar het is en blijft een ouder toestel en ik loop toch wel tegen de beperkingen aan. Ik doe aan studio fotografie en honden/paarden fotografie. Hiervoor heb ik de gewone kitlens en een "gewone" 55-200 mm. In principe. Kom ik met deze lenzen prima uit de voeten. Zou er wel nog een lichtsterke 35mm lens bijwillen maar voor nu lukt het prima.

Maar,to the point, ik wil dus een nieuwe body. Ik hoef geen instapmodel meer. En een kitlens hoeft er ook niet bij te zitten. Mijn budget is 500, tot een max van 750.

Iemand een idee voor welke body een goede opvolger zou zijn? De D40 heeft 3 scherpstel punten en ik zou er wel meer willen, maakt niet uit hoeveel meer. Filmen is leuk maar is geen must. Liveview hetzelfde, is ook geen must.
Wat wel een must is, maar wat niet helemaal te wijten is aan de body. Is dat hij in wat donkere omgevingen ook nog kan functioneren. Met de D40 hoeft de ISO niet boven de 800. En met. Een lichte schemering of goede bewolking loop ik al tegen problemen aan. Dus een must is dat de ISO wel beter is. Maar met de technologie van tegenwoordig zit dat ook wel goed.

Dat was het denk ik wel, iemand tips?

Ik heb geen verstand van Nikon, maar met dat budget zou je mss eens naar de D7000 kunnen kijken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:49

Met jou "eisen" en budget denk ik ook direct de D7000

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:40

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:42

Ja die lens past op de D5100.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:43

Dankjewel!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:56

Yvonne_Mika schreef:
Hoi bokkers,

Ik heb zelf sinds een paar weken een Canon Powershot SX230 gekocht, Maar ben niet tevreden...
Filmen '''in HD''' is heel schokkerig en als ik het op dvd brand ook..
De foto's zijn opzich mooi maar vaak onscherp, of hij drukt niet af omdat het te veel beweegt..
Ik baal als een stekker.. Had hoge verwachtingen van deze camera..

Nu wil ik toch wel graag een keer een spiegel-reflex kopen..
Wat voor mij belangrijk is:

- Dat hij snel af kan drukken. (Dat 'klik' ook ECHT 'klik' is)
- Mooie kwaliteit foto's! Zodat je echt goed ziet dat het met een goede camera is gemaakt..
- Het liefst 1 die ook mooie video opnames met geluid kan maken.
- Geschikt voor beginnende hobby-fotografie.
- GEEN Fuji-film.. Dramatisch slechte ervaringen mee..
- Prijsklasse: Tot €600.. (Of zou dat te weinig zijn tegenover mijn verwachtingen?)

Wie kan mij advies geven?

Ik heb zelf de eos 1100D, maakt prima foto's! Bij hogere ISO alleen wel ruis op de foto's.
Hoe die filmt weet ik eigenlijk niet, nog nooit geprobeert := weet wel dat er geluid bij de filmpjes zit.
Dit is een mooie zet, precies binnen je budget ; http://www.kamera-express.nl/product/ca ... 0mm-is-ii/
Ik heb hier op bokt niet veel foto's staan van de camera, maar als je er een paar wilt zien moet je het maar zeggen.
de 55-250mm lens is prima voor foto's op een grotere afstand.

Edit: ook nog een tip voor iedereen. Ik koop zelf mn geheugenkaartjes op www.informatique.nl prijzen verschillen nog wel eens, maar ze zijn in ieder geval een stuk goedkoper dan bij de mediamarkt! heb zelf SanDisk 16 GB 45m/s voor 16,- gekocht. Misschien een kijkje waard, hoor de laatste tijd namelijk veel mensen die opzoek zijn naar een goedkoop en goed geheugenkaartje :)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:47

:wave:

Ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe camera,
Op dit moment heb ik een canon eos 500d met een canon lens 18-55mm
Mijn tamron zoomlens heb ik verkocht want jeetje wat baalde ik telkens van de kwaliteit.

In principe wil ik gewoon een nieuwe lens aanschaffen, de 55-250 van canon.
Maar nu zit ik toch echt te twijfelen.
Ik wil graag wat verder in de fotografie en zat er aan te denken om misschien een nieuwe body te kopen.
Helaas word ik van internet niet echt veel wijzer :=

Maar de vraag is dus nu wat ik het beste kan doen, ik ben helaas niet rijk dus de duurste bodys en lenzen kan ik helaas niet kopen, haha!
Ik ben dus opzoek naar iets wat net even wat beter is dan de canon eos 500d.
Is het verstandig om gewoon een betere lens te kopen of misschien toch een nieuwe body met een 55-250 canon lens?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:59

Hmmm... moeilijk vraagstuk. De 500D is natuurlijk een prima camera. Ik heb zelf de 450D en ben daar helemaal tevreden over. Als je niet tevreden bent met de lens, zou ik toch eerder voor een nieuwe lens gaan. De 55-250 kitlens van Canon is toch niet heel duur (afhangend van je budget) en is een prima lens. Ik heb er met de 450D de Rihanna foto's mee geschoten (zie mijn website).

Overigens riep ik ook steeds dat ik voor een nieuwe lens ging, maar heb toch een nieuwe body aangeschaft. Ik heb nu 4 lenzen (2 kit, 1 semi pro en 1 pro) en de combi met de 2 cameras is prima zo. Een vervanging van de semi-pro is nog even te duur...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:06

xliisaa schreef:

Mijn tamron zoomlens heb ik verkocht want jeetje wat baalde ik telkens van de kwaliteit.

Ik wil graag wat verder in de fotografie en zat er aan te denken om misschien een nieuwe body te kopen.

Maar de vraag is dus nu wat ik het beste kan doen, ik ben helaas niet rijk dus de duurste bodys en lenzen kan ik helaas niet kopen, haha!
Is het verstandig om gewoon een betere lens te kopen of misschien toch een nieuwe body met een 55-250 canon lens?

Als je een 500D hebt valt de grootste winst te halen bij een upgrade van je Tamron telezoom.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:07

xliisaa schreef:

Ik raad je aan om eerst een telelens te kopen! De 500d is een prima body. En lenzen zijn het belangrijkste he

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:07

Agossie schreef:
Hmmm... moeilijk vraagstuk. De 500D is natuurlijk een prima camera. Ik heb zelf de 450D en ben daar helemaal tevreden over. Als je niet tevreden bent met de lens, zou ik toch eerder voor een nieuwe lens gaan. De 55-250 kitlens van Canon is toch niet heel duur (afhangend van je budget) en is een prima lens. Ik heb er met de 450D de Rihanna foto's mee geschoten (zie mijn website).

Overigens riep ik ook steeds dat ik voor een nieuwe lens ging, maar heb toch een nieuwe body aangeschaft. Ik heb nu 4 lenzen (2 kit, 1 semi pro en 1 pro) en de combi met de 2 cameras is prima zo. Een vervanging van de semi-pro is nog even te duur...

Waarom ben je voor nieuwe body en niet voor nieuwe lens gegaan? Welke combi heb je nu na je upgrade?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:09

Gianti schreef:
Ik raad je aan om eerst een telelens te kopen! De 500d is een prima body. En lenzen zijn het belangrijkste he

En de fotograaf is nog belangrijker dan de lens. *-:) Ik zie genoeg mensen rondlopen met fancy apparatuur, maar dan staat de camera gewoon op AUTO door gebrek aan enige kennis. Dat is best zonde... :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:12

Bagheera_206 schreef:
Gianti schreef:

En de fotograaf is nog belangrijker dan de lens. *-:) Ik zie genoeg mensen rondlopen met fancy apparatuur, maar dan staat de camera gewoon op AUTO door gebrek aan enige kennis. Dat is best zonde... :=

hihi, dat is zo :P

Zo'm fotograaf had ik laatst naast me staan :') Moest wel lachen dat ik met mijn D3100 beter kon timen dan hij met z'n 1D :')

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:13

Ik heb nu al een paar keer gefotografeerd met de canon 70/300 en 55-250, maar was er nog niet heel erg over te spreken, kwaliteit was al wel 1000keer beter :=
Wat ik eigenlijk vooral wil is dat echt het onderwerp uit de foto's springt.
Zijn er ook nog andere lenzen die beter zijn dan de 55-250 maar geen 1000euro kosten? :p

Klopt richard, ken ook mensen met hele goede lenzen maar de foto's zijn bijna te vergelijken met foto's van de 70/300 of nog slechter, dat vind ik echt zonde!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:17

Gianti schreef:
Bagheera_206 schreef:

Zo'm fotograaf had ik laatst naast me staan :') Moest wel lachen dat ik met mijn D3100 beter kon timen dan hij met z'n 1D :')

En terecht. Moeten mensen maar een cursusje doen voordat ze dat soort speelgoed kopen... := Heb er hier op kantoor ook een paar van rondlopen. Hebben ze een brute set gekocht om na aanschaf aan mij te vragen of het wat is. Onbegrijpelijk...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:18

xliisaa schreef:
Ik heb nu al een paar keer gefotografeerd met de canon 70/300 en 55-250, maar was er nog niet heel erg over te spreken, kwaliteit was al wel 1000keer beter :=
Wat ik eigenlijk vooral wil is dat echt het onderwerp uit de foto's springt.
Zijn er ook nog andere lenzen die beter zijn dan de 55-250 maar geen 1000euro kosten? :p

Klopt richard, ken ook mensen met hele goede lenzen maar de foto's zijn bijna te vergelijken met foto's van de 70/300 of nog slechter, dat vind ik echt zonde!

Wat is jouw budget? Dan moet je kijken voor de beste lens binnen jouw budget.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:20

Bagheera_206 schreef:
Gianti schreef:

En terecht. Moeten mensen maar een cursusje doen voordat ze dat soort speelgoed kopen... := Heb er hier op kantoor ook een paar van rondlopen. Hebben ze een brute set gekocht om na aanschaf aan mij te vragen of het wat is. Onbegrijpelijk...

stiekem wel jaloers op die mensen O:) Ik moet nog langgg wachten voor ik ooit zo'n setje heb :')

maar dan vind ik die mensen die "denken" er wat van te weten nog erger _O-

mijn tante zat de hele tijd met iso dit en iso dat _O- en dat ze die foto wel heeft gemaakt met zelf ingestelde iso :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:22

Gianti schreef:
Bagheera_206 schreef:

stiekem wel jaloers op die mensen O:) Ik moet nog langgg wachten voor ik ooit zo'n setje heb :')

maar dan vind ik die mensen die "denken" er wat van te weten nog erger _O-

mijn tante zat de hele tijd met iso dit en iso dat _O- en dat ze die foto wel heeft gemaakt met zelf ingestelde iso :')

Ach... Ooit heb jij ook wel een leuk setje hoor. :(:) Toch maar op zoek naar een rijke man? :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:39

Bagheera_206 schreef:
Agossie schreef:

Waarom ben je voor nieuwe body en niet voor nieuwe lens gegaan? Welke combi heb je nu na je upgrade?

Ik heb nu de kitlenzen 18-55 en 55-250 (maar die gebruik ik eigenlijk bijna nooit meer), de semi-pro Sigma 24-70 f/2.8 en de pro Canon EF 50mm f/1.4. Daarbij heb ik de camera's 450D en de 7D. De sigma doet het prima, maar ik had hem bijna ingeruild voor een Canon EF 24-70 f/2.8 USM (dat zou dus de "upgrade" geweest zijn). Met de huidige lenzen en camerasets kan ik de Sigma op de 450D laten zitten en de 50mm op de 7D. Ik ben weg van die 50mm lens! Heerlijk lensje!