[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:57

Ik doe het even door elkaar Tong uitsteken

@ Naomi: Echt je allerbeste tot nu toe! Hier zou je makkelijk 200 voor kunnen vragen, ik zit zelfs meer richting 250 te denken Ja . Min. 150, absoluut geen cent minder!

@ Lontje; Heel lief en mooi, alleen een beetje zonde dat hij er niet helemaal op staat, maar voor deze en soortgelijke op A4 zou ik toch een euro of 40/50 zeggen. Ik ben zelf geen fan van kleurpotlood, heb liever felle/heldere kleuren, dit is me iets te zacht en transparant. Maar ondanks dat doe het me toch wel denken aan Francien van Westering, kat in kleurpotlood Haha!

@ Cyntje; dit vind ik veel mooier dan die al die andere! Doet me denken aan de zee, de kleuren de beweging Ja . Abstract is alleen wel moeilijker te taxeren maar gewoon zo zou ik rond de 30 zeggen, in opdracht (dus zeg maar dat iemand iets in de deze stijl maar bijv. een andere kleurencombi wil) zou ik meer richting 50 denken.
Maar dat is dan afhankelijk van de kwaliteit van het doek, je kunt een doek van 2 euro gebruiken maar ook een van 20 euro (laatste is uiteraard betere kwaliteid)

@ Nelleke_H; Je bent heel goed opweg, probeer eens wat op websites van andere grafiettekenaars te kijken hoe zij manen tekeken, want deze ontsieren nu eigen je tekening, beetje zonde. Als de manen er wat natuurlijker uitzien taxeer ik ze op ongeveer 15 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:08

mijntjuhh schreef:
[naam]: dank je! maar waarom vind je niet dat het op aquarel lijkt?

Zoals Naomi21 al zei, lijkt het nog té veel op het potlood. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik mis een beetje het aquarel effect om het zo maar te zeggen. De kleuren hadden er sowieso wat meer uit mogen springen en tja.. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel met het 'aquarel effect' Tong uitsteken.
Maar het is een goed begin hoor, daar niet van. Als kleurpotloodtekeningen zijn ze namelijk wel erg leuk geworden Knipoog

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:34

oke bedankt voor de tips Haha! het waren inderdaad aquarelpotloden

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:01

Ga ook weer een poging wagen

Naomi: ja prachtig! zeker €100,-

Findira: Ik zou nog even dooroefenen. Probeer geen strepen te trekken voor de vacht maar er de tijd voor te nemen de vacht glad te in te kleuren(wintervacht is natuurlijk wat anders Knipoog ) en daarin schaduwen te maken. Het oog is ook wat dood nog.

Lessien_2810: leuk gemaakt maar fanatasy is niet mijn ding, ga daarom er ook geen waarde aan hangen(zou niet eerlijk zijn)

Mijntjuh: ja het lijkt niet echt op aquarel heb je wel met water ook gewerkt?, maar het ziet er al leuk uit Lachen vooral blijven oefenen ermee. €5,-?

Fenn: zou ook nog even dooroefenen, tips heb ik niet want kan er ook niet echt mee overweg Knipoog

en 2 tekeningen van mij Lachen
Afbeelding
A4, bladvullend, 2B vulpotlood, 5B en 3H, aantal uren onbekend

Afbeelding
A4, bladvullend(neus pastte er bijna niet op Nagelbijten / Gniffelen ), houtskool en beetje HB, uurtje of 4 schat ik?

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:26

Gaapie gaapie gaapie... Zo laat ik nu maar weer eens gaan taxeren Knipoog Juilie zullen eerdaags vast nog wel eens een tekeningetje van mij zien, nu meer zin in taxeren Lachen

pag. 68:

Mik_: Leuke opstelling, het witte paard vind ik érg aansprekend, maar jouw tekeningen(weet niet of dat ligt aan de scan) heel erg korrelig helaas! Ik vind hem verder erg leuk (misschien eens een foto plaatsen van je tekening?) Ik denk dat je hier zo'n 30,- voor zou kunnen vragen voor een A4, voor A3 35,- á 40,-

Joellover: Sorry ik vind hem niet mooi, het is gewoon een kleurplaat, misschien nagetekend van een cartoon, zulke werken kan niemand beoordelen, hier zou je een apart topic voor moeten starten voor éxtra tips.

_evelijn_: Ik zou hem zelf niet écht aan de muur willen hangen, omdat ik niet zo weg ben van detail schilderingen(als oog, neus e.d.)
Ik kan dit ook niet taxeren(sorry)

Auky: Erg lief, 't lipje vind ik een beetje spastisch, verder heel gaaf!(altijd leuk, shetjes met korte manen) De neus vind ik niet helemaal mooi gelukt, had iets meer schaduw bij gemogen. Ik denk zo'n 15,-

Joellover: Voor tips moet je een eigen topic starten en/of in verzameltopics vragen, daar is dit topic niet voor Lachen

_evelijn_: Erg leuk gedaan met die ader, alleen vind ik het stukje onder het oog nog een beetje onrealischtisch, als ik er zo naar kijk vind ik het zoiezo onrealistisch, maar wel heel leuk gedaan, het neusje is iets te kort(kan aan mij, of de houding liggen) ik denk dat je toch wel mag denken aan 10,- met dit soort werken.

Iwan_fjord: Leuk gedaan, al zou ik er zelf niets voor willen geven, kan er vrij weinig uit maken, en de houding van het paard werkt niet echt mee! Lekker dooroefenen (Succes)

Plaudar: Heel gaaf gedaan, knap dat je nog de verhoudingen goed kan maken ondanks dat je er zo raar tegenaan kijkt. Kan je de schaduw niet gedeeltelijk weggummen, want die klopt volgens mij niet helemaal. Ik vind het heel leuk in detail. Zonder schaduw zou je er zeker 20,- voor kunnen vragen.

Cyntje: Gaaf kleurgebruik hoor! Ook die glittertjes maken het helemaal af. Kan dit niet zo goed taxeren (geen reden voor Knipoog ) Succes!

Lontje: Helemaal gaaf, heb ik ook in jouw topic meegedeeld, maar moet het nog even kwijt. Wat jij al niet kan met een kleurpotlood, enorm gaaf. Ik denk dat je zeer zeker wel kan denken aan 50,-

Nelleke_H: 1e, Vind hem niet geweldig, leuke houding, alleen zou ik het mooier gevonden hebben als je de manen niet zo "hard" had gemaakt, dat zou wat vriendelijker overgekomen zijn.Denk gewoon een vergoeding voor de verzendkosten. 2e: Leuk gedaan met die glimmende vacht, maar weer die manen, te hard van de een naar de andere kant, dat kan je op veel andere manieren oplossen. Hier denk ik zo'n 7,50. 3e, Leuk gedaan, maar zou er nog niets voor vragen.

Naomi21: Ooooow hij blijft er zo vanaf galoperen, heel levendig en.. gewoon geweldig! Echt niets meer aan doen. Ik denk dat je hier écht wel kan denken aan 65,-

Findira: Sorry maar hier zou ik niets voor geven, het is helemaal krasserig, en voor mij niets waard( vind hem er ook eigenlijk neit zo op lijken) Lekker dooroefenen!

Lessien_2810: Heel leuk gedaan, maar ook hiervoor zou ik niets geven, maar misschien mensen die hier van houden, wel! Lachen

Mijntjuh: Klopt ze lijken nog niet echt op aquarel, misschien iets meer met water werken, maar ik vind ze wel heel leuk gelukt, de eerste zit nog te weinig leven in, als je meer in detail werkt, komt dat wel goed, hiervoor zo'n 7,50 ?

Fenn: Leuk gedaan voor een eerste poging pastel, zou het zeer zeker niet beter doen, maar toch ozu ik iets meer met andere kleuren gaan spelen. Ik zou hier alleen verzendkosten voor vragen als de opdrachtgever er blij mee is!

Fantine: 1e, Leuke tekening, vooral met het glim effect. Het neusje vind ik érg aaibaar, alleen zou je iets meer mogen werken met de schaduw, iets meer die donkere delen accentueren( en niet alleen in de neus en de oren maar bijvoorbeeld ook bij de jukbeenderen als je dat ook zo noemt bij een paard Knipoog hihi ) Voor de eerste zo'n 15,- voor de tweede zo'n 10,-
Leuk gedaan, succes ermee!

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:39

nou ga weer verder met mijn taxering waar ik gebleven was:

Fenn: heb niet veel verstand van pastel maar vind hem wel zeker 5 euro waard.
Fantine: allebei ongeveer 15 euro. Ziet er zeker mooi uit!

ik heb weer wat met aquarel geprobeerd. heb nu wel veel water gebruikt en 15-20 uur mee bezig geweest. het formaat is iets langer dan A4, en geheel bladvullend. foto/scan kan stippelig lijken. 2 versies:
Afbeelding
Afbeelding

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:11

Lachen Vind hem erg mooi ookal lijkt ie dus niet zo aquarelachtig, denk wel 20 euro

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:24

Heb weer even tijd om het beloofde rondje te doen Haha!
Volgens mij moet ik op blz. 68 beginnen....

gaattie dan

@ Mik_ : de schimmel vind ik het mooiste. Als die op apart papier had gestaan zou ik hem zo op 40/50 eruo schatten A3. De donkere vind ik minder, wat vlak, niet veel diepte, wat meer contrast zou niet misstaan denk ik.

@ _joellover_: jammer van de slechte kwaliteit foto. Voor zover ik hem nu kan zien is het wel een leuke tekening maar niet van veel waarde.

@ _Evelijn_: alleen een oog kan ook een hoop waard zijn, ik mis alleen het een en ander nog bij deze en dat is jammer. Wimpers zijn niet duidelijk/niet aanwezig en het bovenooglid heb je niet getekend. Daar tegenover staat dat je de bolling van het oog juist weer heel erg mooi hebt neergezet en dat op zich vind ik al heel erg knap! Ik zou alleen nog door oefenen met pastel voor je echt geld gaat vragen.

@ Iwan_Fjord: leuk idee maar een beetje saai vind ik. Ik zou hier niets voor vragen eerlijk gezegd.

@ Plaudar: jammer van de schaduw verder vind ik het een hele mooie tekening uit een zeer interessante hoek! net of je uit je raam naar beneden kijkt. 15 euro A4

@ Cyntje: oeh die wordt moeilijk voor mij Haha! het enige wat ik jammer vind is dat ik de diepte erin een beetje mis. Misschien raar gezegd maar op de één of andere manier als ik naar deze kijk zou ik erin weg willen zinken maar dat kan niet ... Haha! lekker wazig van mij Clown Ik denk een euro of 40, maar misschien dat een echte liefhebber wel meer ervoor over zou hebben.

@ Lontje sla ik over als jullie het niet erg vinden Haha! Clown (allemaal heel erg bedankt voor jullie taxaties!!)

@ Nelleke_H: bij de eerste vind ik het een beetje zonde dat je de kuif niet in meer detail getekend hebt. Verder zijn het hele mooie tekeningen. De tweede is mooi! Veel beweging, wel weer jammer van de manen en de staart en het is dat ik het weet van het oogje maar mijn advies is toch een volgende keer de tekening te plaatsen als hij af is zeg maar Haha! De dolfijn is een heel mooi plaatje!
Ik denk voor een tekening van jou op A4 15 a 20 euro

@ Naomi21 ..... durf het bijna niet te zeggen, zit je??... ik denk zo een 250 euro als het niet veel meer is!! Onder de 100 is echt veel te weinig!

@ findira: leuk koppie maar vrij krasserig, ik zou nog lekker blijven oefenen. Oogje is ook 'leeg', die zou ook meer in detail kunnen, kijk maar eens goed irl naar een paardenoog hoeveel diepte daar nog in zit.

@ Lessien_2810: heel erg bedankt al voor je taxaties!!! Zeer gewaardeerd Haha!. Als je het moeilijk vind prijzen te geven kun je ook gewoon zeggen wat je van iets vind, ook dat wordt al heel erg gewaardeerd Knipoog
Je tekening, weer een fantasie, vind het echt heel moeilijk, ik denk dat je echt liefhebbers voor dit soort werk moet hebben en dat die er best een euro of 20 voor over hebben. Persoonlijk zou ik het er niet aan uit geven neemt niet weg dat ik het knap vind dat je het kan.

@ mijntjuhh: ik vind het aquarel te potloodachtig, moet er wel bij zeggen dat ik het zelf helemaal niet kan Bloos Ik denk ook dat ze mooier waren geweest als je meerdere kleuren gebruikt had voor de vachten van de paarden. In het zwarte had heel mooi blauw gepast in de bruine hadden oranje/rode tinten ook heel mooi gekunt dit alles gemengd met wat je al hebt. Ik zou hier nog geen geld voor vragen maar lekker blijven oefenen.

@ Fenn Nagelbijten / Gniffelen het lijkt wel of dit seizoen iedereen aan het verhuizen is Nagelbijten / Gniffelen buiten mijzelf zie ik dat woord overal oppoppen Haha! Afijn je tekening.. ook hier lijkt het alsof je de kleurtjes puur gebruikt hebt. Ik heb zelf nu de laatste keer met kleurpotlood gemerkt dat je heel leuk kunt mengen en dat er verrassende resultaten uit kunnen komen. Ik denk als je meer andere kleuren erbij gebruikt had er meer diepte in je tekening had gezeten. Verder zijn de ogen heel erg scheef, uit verhouding. Voor deze zou ik nog geen geld vragen maar nog even lekker door oefenen.

@ Fantine: De eerste vind ik echt een hele mooie zachte tekening met diepte en detail. De oren zouden wat meer uitgewerkt kunnen worden (mss bij een volgende? Haha!), het oogje had net nog iets meer open gemogen -> 15 euro. Sheldon Haha! ik denk dat je er nóg meer detail in kwijt had gekunt maar ondanks dat een mooie tekening, leuke uitstraling 10 euro.

@ mijntjuhh heel mooi deze! De scheiding tussen kaak en hals had m.i. iets duidelijker gemogen maar ik vind hem heel mooi gedaan! Veel beter dan die andere 2 Haha! 15 a 20 euro denk ik.

... dacht dit in 10 minuten te kunnen doen maar het waren er meer dan ik dacht Haha!
ff geheugensteuntje voor mezelf -> tot blz. 71

@ Iceprincess: ja de pootjes ... ze stonden niet op de foto (leuke smoes) ik had ze natuurlijk ook irl kunnen bekijken, Nicky loopt gelukkig nog rond hier maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nadat ik haar zover op papier had staan zoiets had van voor een eerste in kleur is het mooi geweest... Misschien dat ik ze in de toekomst er nog bij zet maar eigenlijk vind ik dit ook wel wat hebben.
Citaat:
Maar ondanks dat doe het me toch wel denken aan Francien van Westering, kat in kleurpotlood

Bloos! Bloos! dit vind ik wel een heel erg groot compliment!!!! dank je!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:13

verhuizen heb ik inderdaad al vaker gelezen hier op bokt. Maar nu ben ik helemaal klaar tot ik het huis uit ga Lachen

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:07

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:08

Scheve mond mama.... Nors opkijken Ik vind hem gewoon eng :p

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:56

Lontje; Ik vind hem heel stijlvol en sprekend, mij lijkt 40€ goed op zijn plek!

Nelleke_H; Ze worden denk ik mooier als je ze nog wat beter uitwerkt. Ik denk als het iemands dier is, ongeveer 10€?

Naomi21; 150€ Nagelbijten / Gniffelen ? Ik vind hem écht gewéldig. Ik denk de mooiste die ik ooit op bokt voorbij heb zien komen! Hij is zó sprekend!

Findira; Een eurootje of 5. Probeer meer met schaduwen te gaan werken!

Mijntjuh; Ook bij jou, probeer meer met schaduw te werken, dat maakt je tekening levender en natuurlijker.

Fenn; Haha hetzelfde geldt voor jou, meer schaduw en details. Ik ben niet thuis in dit materiaal, maar ik denk ongeveer 5-10€ nu?

Fantine; je gaat zichtbaar vooruit!! De verhoudingen worden beter, de kleuren worden beter. Persoonlijk vind ik de onderste qua kleurgebruik mooier, ik hou van contrast. Van mij mag je dat met potlood ook doen Knipoog Eurootje of 10-15€?

Mijntjuh; heel mooi! Ik ben niet zo thuis in dit materiaal, maar ik denk dat je er best 15-20€ voor kunt vragen?

Bij deze ook mijn tekening, is van juni dit jaar (ín m'n tekendip Nagelbijten / Gniffelen ).
M'n hond komt er ook nog op, wanneer die helemaal af is Knipoog

Afbeelding

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:03

Oh sneller als ik dacht Knipoog

Afbeelding

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:52

Mijntjuh: Mooi gedaan, beetje "neppe" kleuren, vind hem nog niet echt aquarellig, misschien iets minder potlood en overdreven veel water? (ik weet het niet hoor Bloos ) Denk zo'n 10,-

Mik_: Paard: Leuk gedaan, alleen vind ik de manen en de naam eronder iets minder. Misschie had je dat weg kunnen laten. Lachen Verder leuk gedaan, zo'n 20,-?
Hond: Erg mooi, volgens mij hadden de haren nog wel iets donkereder gemogen, maar hij is zo wel mooi Lachen Ik vind honden meer jouw ding.. maar goed zo'n 25,- euro? Succes

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:56

Nieuwe van mij:
Afbeelding

Aqryl, 20X30

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:03

@ Fantine, beide ongeveer 15 euro. Je wordt steeds beter! Lachen
@ mijntjuhh, knap gedaan, maar gewoon wat oefenen en het word steeds realistischer. Nu zou ik er nog even niks voor vragen.
@Mik_ het paard: jammer van de naam, maar voor de rest mooi gedaan zo'n 15 euro.
De hond: zo'n 20 euro, mooi gedaan.

wolfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:50

@mik:paard. vindt ik heel goed denk zo'n 15-20 euro.
hond:vindt ik ook heel gaaf daar 20-25 euro.
@babe:boxer;die is onwijs gaaf ik denk zo'n 45-50 euro misschien wel meer?
groetjes wolfie.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:58

zo ff twee tekeningen van mij... kon dit topic eerst helemaal niet vinden Haha!

Afbeelding
op van gogh teken papier 15 x 20 cm met potlood

Afbeelding
op van gogh tekenpapier, 15 x 20 cm met pastelkrijt

is het wat waard en zo ja hoeveel?? alvast bedankt!!!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:09

Misschien wil je zelf eerst ook even taxeren??

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:10

oh sorry ja natuurlijk ff wachten hoor dan loop ik ff tekeningen langs

edit:
taxaties:
fenn: € 5,-/10,-
fantine: nummer 1: € 30,-/40,-
nummer 2: € 20,-/30,-
mijntjuh: € 10,-/15,-
mik: hond: € 20,-/25,-
paard: € 20,-
babe: € 30,-/40,-

zo goed?! Haha!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:18

Lachen Ik vind je kat wet 40 euro waard, de vlinder vindt ik moeilijker om een prijs voor te bedenken Ja

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:23

Knipoog Ik vind de kat ook prachtig !
20/30€?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:28

en waarom niet iwan?? tis trouwens een nachtvlinder... heb ik uit een een of ander boek uit de bieb...

dank je mik_

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:24

En ik kom nog eens taxeren en een tekening plaatsen:

blz. 67:
janique: zeer mooi, maar een luguber onderwerp (met een boodschap zeker). Wil ik niet in woonkamer hangen. 10 euro
nevony: mooi!! 20 euro

blz. 68:
Mik: zeer mooi, jammer van scankwaliteit? 15 en 10 euro
joellover: leuk gedaan, maar grof 2 euro
evelijn: oefenen? 2 euro

blz. 69:
joellover: oefenen? 2 euro
iwan_fjord: leuk, trendy 7.5 euro
plaudar: mooi! jammer van de schaduw! met goede schaduw zeker meer dan 15 euro
cyntje: leuk, maar niet om iedere dag op te staren, niet mijn stijl. glitters zijn wel tof! 7.5 euro
lontje: wow! die snuit is af! 40 euro

blz. 70:
nelleke_h: goed! die houding is grappig/lief 20 euro voor de eerste, 2de: het oog vermeld je zelf al 10 euro, 3de: jammer van het water, en het oog neemt de aandacht weg van de rug die zeer goed is gedaan 7.5 euro
naomi21: mooi!! 80 euro
findira: strepen proberen weg te werken en oefenen? 1 euro
lessien_2810: niet mijn smaak 5 euro
mijntjuhh: 6 euro per stuk, ze zijn nogal plat getekend
fenn: erg vlak 5 euro, doet me denken aan mijn eerste pastel (en daar is het bij gebleven Haha! )

blz. 71:
fantine: leuk, het paard lijkt me een breed plat voorhoofd de te hebben, paard lijkt ook te blinken? 10 euro, 2de: jammer van de strepen: 7.5 euro
mijntjuhh: neus is net echt: 15 euro
mik_: leuk! 10 en 15 euro: met eenvoudige (niet te veel poespas) toch een volmaakt hoofd erop zetten (hoe doe je het Cool ).
babe: mooi! 20 euro
sexy_back: 7 euro en voor de vlinder 5 euro: de kleuren zijn zacht=mooi.

En nu mijn eigen tekening: m'n probleem is dat ik steeds laag over laag blijf tekenen totdat je gewoon niet meer ziet wat schaduw is en wat niet (maw zelfs schimmelkleurige paarden worden bij mij uiteindelijk zwart). Deze is geen schimmel hoor. Ik durf hem amper plaatsen vanwege de presentatie, maar bij mij gaat het hem om de tekening:

Afbeelding

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:11

Lachen Mooi vooral de vacht structuur ik zou er 25 euro voor geven Ja
Bedankt trouwens voor het compliment Lachen merk wel dat mensen het vaak of helemaal niks vinden of mooi.